Goa

Jonnekin reissuun kaukomatkalle olisi siis tarkoitus lähteä viikoksi tai pariksi viikoilla 4 tai 5. Kohteella ei sinällää ole väliä, kunhan aurinko paistaa ja edullisesti pääsee.

Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut noita First Stop Goa -reissuja, joissa hinta sisältää lennot ja ensimmäisen yön hotellissa. Nyt kysyisinkin hyviä hotelleja esim. Pohjoisa-Goan alueelta, joita voisi itse varata netin kautta lopun matkan ajaksi. Vaatimuksena perussiistille hotellihuoneelle (kahdelle hengelle) on ilmastointi, suihku ja minibaari/jääkaappi.

Eli osaisiko joku suositella?

P.S. Mikä sen lentokentän nimi on, mihin lentokone Goalla laskeutuu ja entä kuinka paljon välimatkaa on Etelä- ja Pohjois-Goan välillä?

Kentän nimi on Dabolim.
Tuo netin kautta etukäteen tilaaminen on mielestäni turhaa. Kentältä otat taksin ja parilla kympillä rullaat vaikka koko päivän ja etsit (eli taksi etsii) mieleisesi hotellin. Flyggalla et voi olla saamatta taksia. Tai jos tuo yksi hotelliyö tulee lennon mukaan niin helpottaa hommaa entisestään. Etelä- ja pohjois Goan välimatka on autolla n. 2 h ja linnuntietä paikasta riippuen noin 60-80 km.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lupasin laittaa vähän omaa matkaraporttia Anonymitylle eli täs tätä tulee..

Paikkana Goa erosi kaikinpuolin siitä Espanja-Kreikka -osastosta, mitä meitsi oli aiemmin tottunut näkemään. Aitoa meininkiä on rutkasti jäljellä (joo, köyhyyttäkin, vaikka Goa on Intian vaurain osavaltio), ihmiset iloisia ja aitoja (KUKAAN ei vaikuttanut kyrpiintyneiltä turisteihin), paikka oli siisti (pelkäsin sellaista saastaisuutta, mutta erehdyin. Jonkun verran tietysti jätteitä viskottu pitkin poikin, mutta lehmät hoitaa ne :D ). Erityismaininta myös turvallisuudesta. Ei pelottanyt tippaakaan liikkua pimeällä rannalla/kaduilla. MUISTA OTTAA FIKKARI MUKAAN!! Katuvaloja ei tosiaan ole kaikkialla ja sähkökatsot ovat yleisiä.

Oma lukunsa Goassa on se safka :kuola: Parilla kolmella eurolla syöt ruhtinaallisesti ja suosittelen kyllä syömään sitä intialaista mättöä, sen ne parhaiten taitaa. Intialainen olut (Kingfisher, Kings) oli maittavaa (noin euron iso pullo) ja kannattaa kokeilla myös aperitiiviksi paikallista Honey bee -brandya, lämmittää kivasti ja herättelee ruokahalua :) Mä söin koko reissun periaatteessa mitä vain - myös niitä jääpaloja ja salaattia, mitä kiellettiin, enkä sairastunut. En tiedä oliko minkäänlaista virkaa sit maitohappobakteereilla, joita popsin jo Suomesta lähtien.. Intialaiset kala-, kasvis- ja kanaruoat ovat mahtavia. Tietysti sieltä saa turisteille sizzlereitä, piffejä ym mutta niitä nyt saa Suomestakin.

Rantsuista.. Turistualueen eteen levittyy siis pitkä biitsi joka koostuu Candolimin, Calanguten ja Bagan rannoista (kaksi viimeiseksi mainittua pahimmat rysät). Rantatuolit ei maksa mittään, mut yleensä samassa mestassa oletetaan syövän lounas ja muutenkin ostavan jotain. Ihan ok. Kaupustelijoita on niin maan perkeleesti ja mitä valkoisempi olet, sitä kovemmin ne käy sun kimppuun ja tarjoaa paskoja hintoja. Ei kannata ostaa MITÄÄN tuliaisia tai ylipäätänsä mitään pariin ekaan päivään. Rannat on siistejä, aallot ihania ja vesi sopivan lämpöistä :D Suosittelen kuitenkin poikkeamaan (jos siis tuolla turistialueella asustelet) muilla rannoilla, joihin taksimatkaa on puolesta tunnista eteenpäin. Itse käytiin Aswem beatchilla pariin otteeseen (aivan ihana ja rauhallinen mesta), Mandrem beatchilla (myöskin todella og rauhallinen mesta ilman kaupustelijoita) ja Coco beatchilla (älä vahingossakaan eksy tänne, vaikka paikalliset kehuu. Helvetin pieni, likainen ranta täyteen ahdettu lihavia brittituristeja, eikä mitään kivaa). Rannoille kun lähtee, kannattaa sopia hinta taksikuskin kanssa etukäteen. Kannattaa vähän yrittää tinkiä. Me käytettiin melkein koko kaksi viikkoa samaa mukavaa taksikuskia, enkä usko, että se enää ainakaan loppuajasta kusettanut meitä niin pahasti hinnoissa :D

Tinkimisestä.. TINGI, TINGI ja TINGI. Eihän lomalle tietenkään lähdetä taistelemaan viimeisistä euroista tai rupioista, mutta Goassa hinnoissa on toooodella paljon ilmaa. Jos haluat ostaa jotain ja myyjä suostuu antamaan hinnan, tiputa AINAKIN puolella myyjän antamaa hintaa ja siitä voitte lähteä sovittelemaan hintaa. Kannattaa vaikka lähteä kävelemään veke, kyllä se myyjä juoksee sun perään, jos se haluaa jotain myydä sulle :D Tuolla on todella innokasta toi kaupustelukulttuuri, joten hyviä hermoja kaivataan :)

Mitäs vielä.. Ai niin, viikko on liian lyhyt aika. Me oltiin kaksi ja se tuntui aika sopivalta. Vikat päivät sitä jopa vähän kaipasi Suomeen, mutta sitten kun tänne saapui, niin toivoi pääsevänsä äkkiä takaisin :) Kysy jotain, jos kysytyttää :D Tässä vielä muutama kuva..
Ekas kuvas Aswemin rauhallista rantaa, tokassa hullu pääkatu (liikenteeseen tottumiseen menee muutama päivä) ja vikassa ihku auringonlasku :)

Liitteet

• ranta pieni.jpg
    ranta pieni.jpg
    54,2 KB · Katsottu: 429
  • pääkatu pieni.jpg
    pääkatu pieni.jpg
    152,5 KB · Katsottu: 478
  • aurinko pieni.jpg
    aurinko pieni.jpg
    47,1 KB · Katsottu: 383
Mie vähä Cirpulta utelen et englannilla pärjäs hyvin? Et jos lähtee johonkii pieneen kylään ni no problem? Ja sit et oliko joku pakettimatka juttu?vai minkälaista majoitusta tarjolla jos sais halvalla lennot ja sit paikanpäältä varailis hotellit??

Jos mahdollista, suosittelen katsomaan Madventuresin ykköskaudelta Intia-jakson, jossa äijät käyvät myös Goalla. Onko kukaan käynyt Goalla tapaamasssa Ior Bockia? :D

Mie vähä Cirpulta utelen et englannilla pärjäs hyvin? Et jos lähtee johonkii pieneen kylään ni no problem? Ja sit et oliko joku pakettimatka juttu?vai minkälaista majoitusta tarjolla jos sais halvalla lennot ja sit paikanpäältä varailis hotellit??
Englannilla me pärjättiin oikein mainiosti. Uskon, että sillä pärjää myös pienemmissä mestoissa, sillä onhan se yks Intian virallisista kielistä ja kouluissa pakollinen jne. Uskon, että tulet ymmärretyksi. Paikalliset puhuu hassua "Simpsonien Apu -murretta", mutta hyvin saa selvää :D
Me oltiin pakettimtkalla joo näin ekaa kertaa, mut koko Goa on täynnä pieniä guest houseja (oikeasti, niitä on aivan sairaasti sekä kaupungissa että maaseudummalla) ja hotelleja, joissa on muutamia huoneita eli ihan taatusti saat huoneen, jos otat vain lennon.

Joo, tsiigatkaa Madventures!!! Ihan ässä ohjelma. Me ei taidettu pyöriä ihan Rikun ja Tunnan kulmilla, mutta taatusti seuraava Intian reissu on vähemmän turisti-orientoitu.

Nyt oli muuten finskillä tarjous 99e + pisteitä Delhiin joulun alla. Kuinkas pitkä matka tuosta on Goalle? Ei huvittanut lähteä niin jäi käymättä ;)

Ekas kuvas Aswemin rauhallista rantaa, tokassa hullu pääkatu (liikenteeseen tottumiseen menee muutama päivä) ja vikassa ihku auringonlasku :)

Meidän hotelli oli ihan tossa vieressä mistä toi pääkatu kuva on otettu, ihan älytöntä se liikenne kun ei ole tottunut eikä kylmiltään oikein uskalla edes lähteä katua ylittämään.

Goa oli kyllä niin uskomattoman hieno paikka, että täytyy joskus lähteä uudestaan käymään, mukava matkailla kun rahaa ei mene paikanpäällä juuri yhtään vaikka kuinka törsäilee. Vois laittaa paremmalla ajalla pari hienoa kuvaa mitä otettiin.

Meidän hotelli oli ihan tossa vieressä mistä toi pääkatu kuva on otettu, ihan älytöntä se liikenne kun ei ole tottunut eikä kylmiltään oikein uskalla edes lähteä katua ylittämään.

Toi kuva missä oon ylittämässä katua, niin on ekalta päivältä ja ekasta kadun ylityksestä. Fiiliksiä tosta liikenteestä ja siitä että pitäs päästä kadun toiselle puolelle on mahdoton kuvailla. Tosin liikenteeseen tottui aika pian ja kadun ylitykset rupesivat sujumaan ihan rutiinilla. Ja jos tuolla olisi vuokrannut jonkun moottoroidun menopelin, niin silla sompailu olisikin jo ollut ihan oma taiteenlajinsa, mihin tällainen maalaispoika ei ekalla Intian matkallaan uskaltanut vielä ryhtyä.

Kuinka edullisesti olette tuollaisen 1-2 viikon matkan saaneet esim. 2-hengelle?
Meidän reissu tuli maksamaan kahdelta viikolta 1900 viisumeineen, mutta me varattiinkin matka jo huhtikuussa. Jos olisi jättänyt viimetippaan, niin halvemmallahan ois päässy. Majoituksesta vielä sen verran, että yövyttiin Tjäreborgin kahden tähden Ondas do mar -nimisessä mestassa. Vaatimaton hotla ihan pääkadun ja rannan tuntumassa. Meil oli oma Fuck the insects -taistelu pitkin lomaa. Sellaiset saatanan pikkumuurahaiset kävi vittuilemaan päin naamaa ja piti myrkyttää kerran jos toisenkin :lol2: Eli kaikkea näkee ja asenne ratkaisee. Pääkaupunki Panjimin eräässä raflassa kun syötiin, niin eka juoksi valtava rotta vierestä ja heti perään sellainen painajaismainen torakka kiipesi Jyrkin kengän yli :eek: Horroria..

Hupelle: Delhistä matkaa Goalle on ihan hitosti. Varmaan useita tuhansia kilsoja. Lisäksi silloin joulun alla vain noin 15 prossaa sisäisistä lennoista pelitti joidenkin terrorismiuhkien takia eli lentokentillä oli aika kuollutta.

Jos on aikeissa lähteä, niin hommaa viisumin eka (n.50e) ja sit kyttää äkkilähtöjä. 2vko matkoja olen nähny 159-1200e about. Vikat paikat myydään nopeella aikataululla todella halpaan hintaan, jos ei ole aiemmin mennyt kaupaksi. Ittellä maksoi viimekis 2vko reissu n. 500e

Goalle on muuten nyt sesongin aluksi mainittu terroristiuhka. Itse ainakin välttelisin just tuota turistirysää, saturdaynight markettia, wednesday markettia, nine bar, club cubana jne..isoja mestoja, joissa on paljon sakkia.

Mutta se ei pelaa joka pelkää. Mahtava maa kaikenkaikkiaan! Matkavakuutus kannattaa hommata kuntoon, sillä ruokamyrkytyksen vaara on helvetin suuri + maitohappobakteerit kantsii ostaa paikanpäältä. Intialaiset lekurit vinttaas kinttaalla suomalaisiin nappeihin. Ei kuulemma auta heidän bakteerikantoihinsa millään lailla..

Jos on aikeissa lähteä, niin hommaa viisumin eka (n.50e) ja sit kyttää äkkilähtöjä. 2vko matkoja olen nähny 159-1200e about. Vikat paikat myydään nopeella aikataululla todella halpaan hintaan, jos ei ole aiemmin mennyt kaupaksi. Ittellä maksoi viimekis 2vko reissu n. 500e

Goalle on muuten nyt sesongin aluksi mainittu terroristiuhka. Itse ainakin välttelisin just tuota turistirysää, saturdaynight markettia, wednesday markettia, nine bar, club cubana jne..isoja mestoja, joissa on paljon sakkia.

Mutta se ei pelaa joka pelkää. Mahtava maa kaikenkaikkiaan! Matkavakuutus kannattaa hommata kuntoon, sillä ruokamyrkytyksen vaara on helvetin suuri + maitohappobakteerit kantsii ostaa paikanpäältä. Intialaiset lekurit vinttaas kinttaalla suomalaisiin nappeihin. Ei kuulemma auta heidän bakteerikantoihinsa millään lailla..

Toi lääkitys on muuten hauska juttu, kun meillä oli jotain suomalaisia imodiumeja mukana pahimpaan rippeen ja meitä käskettiin hakemaan paikallisesta apteekista niiden omia rippelääkkeitä. Ovat kuulemma parempia paikalliseen bakteerikantaan. Joku hotellissa oli vertaillut sisältöjä ja totesi aivan samoiksi lääkkeiksi :rolleyes: No mut, varman päälle kandee kuitenkin ottaa. Tuntuu, etä kaikki muut saivat mahataudin paitti me. Käsidesiä vaan paljon messiin, aamulla kunnon tujaus vahvaa viinaa ja tervettä maalaisjärkeä! :thumbs:

Meillä maksoi viime perjantaina ostettu 8 päivän reissu viisumin kanssa 772 euroa Aurinkomatkoilta ja lähtö on tammikuun lopulla. Vielä marraskuussa sai noita First stop Goa- ja äkkilähtömatkoja ihan sikahalvalla muilta firmoilta, mut nyt ne ei enää olekaan niin halpoja ja paikkoja on aika vähän. Pari viikkoa olisi ollut kiva olla, mutta olosuhteiden pakosta päätettiin nyt näin.

Goa on käsitykseni mukaan yksi halvimmista kaukomatkakohteista Dubain ja Gambian lisäksi. Tarkoitan siis pakettimatkan hintaa (matkat + hotla). Eläminen on halvinta varmaan Goalla ja ehkä Gambiassa. Dubaihan voi olla kait aika kallis mesta, paitsi että siellä alkaa tammi-helmikuun aikaan alennusmyynnit. Thaimaassa ja Brasiliassa on eläminen halpaa myös, mutta matkat ovat vähän kalliimpia.

Omatoimimatka ois ollut kiva ottaa (joita olen nykyään yleensä harrastanut), mutta haluan kokea Intian näin ensimmäisellä kerralla ja näin ex-tempore-lähdön takia "helpommin", eli otin paketin. Aikaisempia kokemuksia kaukomatkoista (omatoimimatkoja) löytyy 2x Thaimaan reissu ja 1x Brasilian reissu.

Meillä maksoi viime perjantaina ostettu 8 päivän reissu viisumin kanssa 772 euroa Aurinkomatkoilta ja lähtö on tammikuun lopulla. Vielä marraskuussa sai noita First stop Goa- ja äkkilähtömatkoja ihan sikahalvalla muilta firmoilta, mut nyt ne ei enää olekaan niin halpoja ja paikkoja on aika vähän. Pari viikkoa olisi ollut kiva olla, mutta olosuhteiden pakosta päätettiin nyt näin.

Goa on käsitykseni mukaan yksi halvimmista kaukomatkakohteista Dubain ja Gambian lisäksi. Tarkoitan siis pakettimatkan hintaa (matkat + hotla). Eläminen on halvinta varmaan Goalla ja ehkä Gambiassa. Dubaihan voi olla kait aika kallis mesta, paitsi että siellä alkaa tammi-helmikuun aikaan alennusmyynnit. Thaimaassa ja Brasiliassa on eläminen halpaa myös, mutta matkat ovat vähän kalliimpia.

Omatoimimatka ois ollut kiva ottaa (joita olen nykyään yleensä harrastanut), mutta haluan kokea Intian näin ensimmäisellä kerralla ja näin ex-tempore-lähdön takia "helpommin", eli otin paketin. Aikaisempia kokemuksia kaukomatkoista (omatoimimatkoja) löytyy 2x Thaimaan reissu ja 1x Brasilian reissu.

Viisas valinta :) Mukavaa matkaa!

Intialaiset lekurit vinttaas kinttaalla suomalaisiin nappeihin. Ei kuulemma auta heidän bakteerikantoihinsa millään lailla..
Kuulostaa todella paskapuheelta. Ehkäpä haluavat vain oman maansa tuotteita kaupaksi.

Viinakaan lääkkeeksi ei taida käydä. Tästähän taisi olla oikein tutkimuskin tehty?

Kuulostaa todella paskapuheelta. Ehkäpä haluavat vain oman maansa tuotteita kaupaksi.

Viinakaan lääkkeeksi ei taida käydä. Tästähän taisi olla oikein tutkimuskin tehty?

Tämä ei todellakaan ole mikään lääketieteellinen fakta (plus olen päädyt), mutta ne pari kertaa kun olen tehnyt kuolemaa ruokamyrkytyksestä Goalla ,niin ne paikallisetn dropit ovat tepsineet alle vuorokauden sisään kuin junan vessa. Vaikka olen vetänyt niitä suomalaisia maitohappobakteereja ja imodiumia niinkuin toffeeta ennen reissua ja sen aikana. Tai ollut kokonaan syömättä. Mutta ennenkuin avautuu ja tarttuu minun kommenttiin niin kannattaa kokea se Intialainen paskatauti niin tietää miltä sen tuntuu. :)

Tämä ei todellakaan ole mikään lääketieteellinen fakta (plus olen päädyt), mutta ne pari kertaa kun olen tehnyt kuolemaa ruokamyrkytyksestä Goalla ,niin ne paikallisetn dropit ovat tepsineet alle vuorokauden sisään kuin junan vessa. Vaikka olen vetänyt niitä suomalaisia maitohappobakteereja ja imodiumia niinkuin toffeeta ennen reissua ja sen aikana. Tai ollut kokonaan syömättä. Mutta ennenkuin avautuu ja tarttuu minun kommenttiin niin kannattaa kokea se Intialainen paskatauti niin tietää miltä sen tuntuu. :)
Ei aikomuksia. Koitan vielä ettiä tietoa tästä. Vielä menee tovi ennenkuin itse pääsen kokeilemaan.

Samaa mieltä kuin Inska. En tiedä mitä myrkkyä nuo tuolla kaukomaissa myyvät, mutta ne kyllä tehoavat alta aikayksikön. Tosin en ole tehnyt vertailua lääkkeiden välillä.

Ja jos tuolla olisi vuokrannut jonkun moottoroidun menopelin, niin silla sompailu olisikin jo ollut ihan oma taiteenlajinsa, mihin tällainen maalaispoika ei ekalla Intian matkallaan uskaltanut vielä ryhtyä.

Sama juttu, ei tullut kyllä mieleenikään vuokrata skootteria ja lähteä tonne itseään tappamaan, taksin kyydissäkin pelotti alussa ihan riittävästi kun ei ollut tottunut.

No ei meillä imodiumit ja muut auttaneet mitään kun mahatauti iski, tietysti paskalla ei tarvinut jatkuvasti olla mutta ei se sitä tautia pois vie. Mikä vika niissä paikallisissa lääkkeissä on? Taudit lähtee heti ja halpojakin ovat, sitä paitsi vakuutus maksoi kaiken ja saatiin oppaalta lääkkeisiin ja lääkäriin menneet rahat heti takaisin. Eurooppalainen on helvetin hyvä vakuutus.

Suositut

Back
Ylös Bottom