Glutamiini

Ikä
44
Kaupunki
Helsinki
Moniko palstalaisista käyttää tai on käyttänyt tätä
kyseistä tuotetta??Kuinka monella yli 3v treenanneista
on vielä glutamiini käytössä??Oletteko huomanneet
glutamiinin olevan todella tarpeellinen lisäravinne?

Mitäs merkkejä porukat käyttävät/ovat kokeilleet?
Itsellä on käytössä ollut glutamiineistä
mm,Twinlab,Fast ja Labrada..

[mod]
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/index.php?cPath=27
[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Glutamiini/palautusjuoma-threadissa on aiheesta keskusteltu (itseasiassa niitä threadeja oli 57 missä glutamiinista on juteltu.

Itse en glutamiinia kyllä erikseen osta, koska ei ole mielestäni sen arvoista, sehän on kuitenkin vain yksi aminohappo.

Käytin kyllä söörtziää mut en saannut ihan sitä vastausta
minkä olisin halunnut:)

Omien kokemusten mukaan tärkeämpi ja toimivampi lisäravinne kuin kreatiini: siitä lähtien kun aloitin käyttämään glutamiinia on sairastumiset pudonnut lähes nolliin (paitsi ehkä inttiaikana jolloin ei voi välttyä taudeilta), ja palautuminen on ollut "parempaa" eli lihakset eivät ole niin monta päivää kipeät treenin jälkeen kuin ilman glutamiinia.

Lähes välttämätön lisäravinne, miinusta ainoastaan kallis hinta.

Nyt kun olen käyttänyt glutamiinia pidemmän aikaa yhteen menoon, niin yhdyn Hulkin mielipiteeseen.

Eli glutamiinin tehon huomaa nimenomaan siinä, että lihakset palautuvat nopeammin treenistä eivätkä ole niin pitkään kipeät.

Originally posted by Hulkki
Omien kokemusten mukaan tärkeämpi ja toimivampi lisäravinne kuin kreatiini: siitä lähtien kun aloitin käyttämään glutamiinia on sairastumiset pudonnut lähes nolliin (paitsi ehkä inttiaikana jolloin ei voi välttyä taudeilta)

Säännöllinen avantouinti pudottaa sairastelut nollaan tai miinukselle ja on aivan ilmaista...

Originally posted by Hannibal
Säännöllinen avantouinti pudottaa sairastelut nollaan tai miinukselle ja on aivan ilmaista...

Goddamn! Tuota olis kyllä pitänyt jo aikoja sitten kokeilla! Kun ei saa aikaiseksi niin ei...

Tekis kyllä mieli niin pirusti.Ei kai siinä muukaan auta kun pulahtaa...avannolle siis.

PS.ensi talvena:D

Vuoden verran söin glutamiinia, enkä ollu sinä aikana kertaakaan kipeenä (pari kertaa pientä flunssaa mutta ei kuumetta). Pari kuukautta sitte lopetin ja nyt oon kaks viikkoa ollu kipeenä. En tiiä onko asioilla mitään yhteyttä, mutta sen verran kyrsii tää kipeenä oleminen, että meen tuhlaamaan viimeset pennoseni siihen glutamiinipönikkään heti kun paranen.

Kyllä minäkin olen glutamiinin käytön kannalla. Nyt vaan ei ole ollut 4 kuukauteen varaa ostaa. Heti kun on vähän enemmän rahaa niin hankin taas.

Pari vuotta sitten kun aktiivisesti glutamiinia popsin niin pysyin terveenä putkeen ehkä noin puoli vuotta. Tämä on minulle todennäköisesti henkilökohtainen ennätys sairastamatonta aikaa. Perusflunssailutahtini on sellainen kerran parissa kuukaudessa. Suosittelen ainakin koittamaan pidempiaikaista käyttöä, noin 10-25 grammaa päivässä itse muistaakseni popsin. Ei nykyään vaan ole varaa maksaa tuosta tavarasta.

Glutamiini...? pitäiskö sitä erikseen vielä ostaa? Herassa sitä on jotain 13-14% suunnilleen ja melkein 20 soijassa (jos nyt oikein muistin, korjatkaa jos oon väärässä)

Joo mut se heran glutamiini onkin glutamiinihappoa joka ei vedä vertoja superaine l-glutamiinille joka on vapaa aminohappo.

Ps. itse en käytä

Tänään vedin viimeisen annoksen glutamiinia. En ajatellut heti ostaa lisää, mutta jos flunssa samantien iskee, niin kipin kapin ufs:lle!!!

Minulle luontaistuotekaupan myyjä (SF-proteiinin omistaja ja maailman luotettavin tietolähde :D ) sanoi, että l-glutamiinilla ja glutamiinihapolla ei ole muuta eroa kuin maku ja hinta. Onkohan tämä nyt faktaa vai fiktiota? Ja jos kerran herassa on glutamiinihappoa, niin onko ihan turhaa syödä glutamiinihappoa erikseen, kun kerran heraa popsin jo muutenkin.

Kuinka paljon ja kuinka usein glutamiinia pitäisi oikein käyttää? Joka päivä vai treenipäivinä? Ennen treeniä vai treenin jälkeen vai sekä että? kerran päivässä vai aamuin illoin jne. jne. Eli oisko jollain jotain perustavanlaatuisia ohjeita glutamiinin käytöstä?

PS: Yritin kyllä searchilla etsiä, mutta mitään kovin kattavaa en löytänyt. Jos tästä on jotain HYVIÄ kirjoituksia jo aiemmilta ajoilta, pahoittelen puusilemäisyyttäni ja pyydän ystävällisesti postaamaan linkin tai ainakin lähettämään kepin ja opaskoiran.

Ostin joskus muinoin glutamiinihappoa.Ja maku oli todella:urjo:
En suosittele edes somaleille!!

?

Eli kuinka paljon porukat ottaa glutamiinia päivässä? Kerran vai useammassa erässä?

Itse olen ottanut sellaisen reilun teelusikallisen päivässä ja kovasti on tuntunut riittävän.

Originally posted by Persetan
Minulle luontaistuotekaupan myyjä (SF-proteiinin omistaja ja maailman luotettavin tietolähde :D ) sanoi, että l-glutamiinilla ja glutamiinihapolla ei ole muuta eroa kuin maku ja hinta. Onkohan tämä nyt faktaa vai fiktiota? Ja jos kerran herassa on glutamiinihappoa, niin onko ihan turhaa syödä glutamiinihappoa erikseen, kun kerran heraa popsin jo muutenkin.

Kuinka paljon ja kuinka usein glutamiinia pitäisi oikein käyttää? Joka päivä vai treenipäivinä? Ennen treeniä vai treenin jälkeen vai sekä että? kerran päivässä vai aamuin illoin jne. jne. Eli oisko jollain jotain perustavanlaatuisia ohjeita glutamiinin käytöstä?

PS: Yritin kyllä searchilla etsiä, mutta mitään kovin kattavaa en löytänyt. Jos tästä on jotain HYVIÄ kirjoituksia jo aiemmilta ajoilta, pahoittelen puusilemäisyyttäni ja pyydän ystävällisesti postaamaan linkin tai ainakin lähettämään kepin ja opaskoiran.

Mitenkään henkilöimättä, 90% luontaistuotekauppojen myyjistä ei minun kokemuksien mukaan tiedä hevonp***aa myymistään urheilulisäravinteista. Tuon kaverin toki luulisi tietävän, mutta se siitä.

Tästä on juttua palstallakin, mutta todetaan vain lyhyesti, että kyseessä ei ole sama asia.

Yleisesti suositellaan n.5g ennen treeniä ja 5 g jälkeen. Lisäksi voi ottaa vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa ja muutenkin pitkin päivää jos rahat riittää.

10-30g on aika yleinen haarukka määrille. Mutta kuten sanottu, määrä kannattaa jakaa osiin.

Originally posted by Sam225
Mitenkään henkilöimättä, 90% luontaistuotekauppojen myyjistä ei minun kokemuksien mukaan tiedä hevonp***aa myymistään urheilulisäravinteista. Tuon kaverin toki luulisi tietävän, mutta se siitä.

Liittyen luontaistuotekauppoihin ja SF Protein -tuotteisiin...

Kyselin äskettäin eräältä luontaistuotekaupan omistajalta, että miksei heillä ole SF Proteinin tuotteita myynnissä. Vastaus: Oli ennen, enää ei ole eikä tule. Syyt: eivät kyenneet toimittamaan tuotteitaan liikkeeseen sovittujen aikataulujen mukaisesti, pakkausten ulkoasut "epäsiistejä" ja "ei-houkuttelevia", pakkausten merkinnät epäselviä ja joskus virheellisiäkin. Asiakkaat valittivat em. seikoista.

Eli lisäravinnepisineksessä menestymiseen vaikuttaa näköjään aika paljon myös sellaiset seikat, jotka eivät välttämättä liity mitenkään siihen, mitä tuote sisältää ja miten se toimii.

Tulipas tästä asiasta vielä mieleeni tällainen ehkä tollo kysymys, mutta glutamiinia kannattaa ilmeisesti ottaa niinkuin kreaakin eli joka päivä, myös lepopäivinä? 5g ennen ja 5g jälkeen treenin varmaan riittää tällaiselle pikku riisitikulle (50kg ja risat). Hain just postista purkin glutaa ja nyt sitä pitäis alkaa napaan vedellä :D ...

Originally posted by Trinity
Tulipas tästä asiasta vielä mieleeni tällainen ehkä tollo kysymys, mutta glutamiinia kannattaa ilmeisesti ottaa niinkuin kreaakin eli joka päivä, myös lepopäivinä? 5g ennen ja 5g jälkeen treenin varmaan riittää tällaiselle pikku riisitikulle (50kg ja risat). Hain just postista purkin glutaa ja nyt sitä pitäis alkaa napaan vedellä :D ...

Juuh!! Juurikin samalla tavalla sitä kannattaa poskeen pistää.. 10g on mielestäni minimi-määrä päivässä, mutta toki voit sitä määrää nostaakin, mikäli rahat riittää..joissain uusimmissa tutkimuksissa onkin todettu et glutamiini toimii paremmin suuremmilla päivä annoksilla (20-30g).. muuten sam225 antoikin hyvät ohjeet..

Suositut

Back
Ylös Bottom