Glutamiini - Aminohappo, jota keho käyttää stressissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cypi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 GLUTAMIINI – PALAUTUMISEN JA SUOLISTON HILJAINEN TYÖJUHTA 💥

Meta description: Aminohappo, jota keho käyttää stressissä, kovassa treenissä ja suoliston hyvinvoinnin tukena.

juffe sanoi:
Nooh, eiköhän sitä tuon verran tuu vedettyäkin, nimittäin herassakin sitä jo siis on =)
Herasta ja muista proteiinilähteistä (kanasta, tonnikalasta) saa helposti sen 10-15g glutamiinia päivässä ilman lisä-ravinteena nautittavaa glutaminia. Jos lisäraviteena ottaa vaikka kolme ruokalusikallista niin silloin päivittäinen glutamiini annos on jo 25g, joka on jo erinomainen määrä.

Kannattaa ottaa huomioon, että kaikissa lisäravinteissa enempi ei aina ole parempi sillä iso osa saattaa poistua virtsan mukana mega annoksilla tai sitten ei vaan imeydy suolistosta, sillä liian isot annokset glutamiinia saattaa haitata muiden tärkeiden aminohappojen imeytymistä. Suolisto ikään kuin ruuhkaantuu kun liian paljon kamaa yrittää imeytyä samasta systeemmistä.

Ainoa ketä glutamiinin megaannostelu hyödyttää on sen myyjät, joten onkohan tämä herra, joka suosittelee 40g glutamiini annoksia päivää kohden kyseisten tuotteiden kauppias?

Minä kyllä keksin parempiakin tapoja sijoittaa rahojani supplementteihin kuin glutamiinin mega-annostelu. :hyper:

Demoritus sanoi:
Minä kyllä keksin parempiakin tapoja sijoittaa rahojani supplementteihin kuin glutamiinin mega-annostelu.

Here here! You da man Demo, you da man.... :5:

Demoritus sanoi:
Ainoa ketä glutamiinin megaannostelu hyödyttää on sen myyjät, joten onkohan tämä herra, joka suosittelee 40g glutamiini annoksia päivää kohden kyseisten tuotteiden kauppias?

Mikäli mua tarkoitit, niin en ole myyjä ja en myöskään suositellut. Sanoin vain miten itse otan ja miten olen kokenut sen hyödyt.

nelkku sanoi:
Gluta1 800g
[642004010021] EUR52.30

40g päiväs nappaa tota niin kestää 20pv.. eli joku 60e menis kuussa glutaan. Pitänyt monta kertaa ostaa muttei anna budjetti periks.

Niinpä ja kun uppoaa tohon safkaan eri muodoissa jo muutenkin ihan mukavasti, niin ei todellakaan perse kestä enää tollasta rahamäärää glutaan upottaa...

Mullakin oli tarkoitus tota glutamiinia hommata,mutta taitaa jäädä,jos sitä noin perkeleesti pitää kiskoa...25-40g....? :(

Yks protskujauhomerkki sisältää sen verran L-glutamiinia, että päivän annoksista kertyisi yhteensä noin 16g

Muistaakseni enintään 5g päivässä on suositus. Vai muistanko väärin? :nolo:

Energia sanoi:
Yks protskujauhomerkki sisältää sen verran L-glutamiinia, että päivän annoksista kertyisi yhteensä noin 16g

Muistaakseni enintään 5g päivässä on suositus. Vai muistanko väärin? :nolo:

Niin ja kreatiinin suositusmäärä 2g tai c-vitamiinin saantisuositus 60mg.. Ehkä tuo jo kertoo jotain.

mitä helvettiä... Glutamiini on kehon yleisin aminohappo (proteiinia) jota tulee jo suht paljon ruokavaliosta, joten miten helvetissä se voisi olla haitallista? :david:

Kysyin (en väittänyt) kun en tiennyt, mutta david-leima on nykyisin ilmeisesti vaikea välttää. Valitettavasti en ole ihmisen elimistön asiantuntija. Kiitos nyt kuitenkin vastauksista.

Energia sanoi:
Kysyin (en väittänyt) kun en tiennyt, mutta david-leima on nykyisin ilmeisesti vaikea välttää. Valitettavasti en ole ihmisen elimistön asiantuntija. Kiitos nyt kuitenkin vastauksista.

heh sori, ei ollut oikeastaan tarkoitettu tuo David "leima" sulle vaan tolle ajatukselle, jota et tosiaan väittänyt vaan sanoit vaan. Kyllähän tuo näin "jälkeenpäin" katottuna vittuilulta hieman näyttää, mikä ei tarkoitus tosiaankaan ollu.

Joo, no oli ketjun otsikkokin kyllä vähän liikaa oletuksen puolella kun muistikuva petti pahemman kerran. En tajua, mistä oon ton 5g sitten repinyt. :lol2:

joo kattelin noita hintoja tuolta verkkokaupasta ja iski silmää tuo glutamiinien hinta
Valmistaja Tuote+ Hinta €/kg

FAST Glutamine 250g EUR19.90 76.00
FAST Glutamine 500g EUR35.00 76.00

eikö tuon 250g hinta kiloo kohde pitäs olla 79.60e ?
ja tuon 500 lootan taas 70e ?

asia ei minnuu haittaa mut on se hyvä että hinnat on oikeet

vai onko tuo pakkauskoko mikä sisältää aineen ja purtilon painon?

Mitä hyötyä/haittaa on l-glutamiinin & glukosamiinin käytöllä dieetillä ollessa? Miten niitä tulisi käyttää esim. kisadieetin viimeisillä viikoilla?

Osaako joku sanoa kuinka nopeasti tyhjään vatsaan otettu arginiini imeytyy verenkiertoon? Onko aminohappojen imeytymisajoissa eroja? Jos kuvitellaan, että otetaan 5g arginiinia n.30-40min ennen (harvempi nukahtaa kuitenkaan heti) nukahtamishetkeä onko argit koneessa "oikeaan" aikaan kasvua stimuloivan vaikutuksen saavuttamiseksi? Oletetaan vielä et kaveri saavuttaa suht nopeesti syvän unitilan nukahdettuaan.

Kreatiinista puhutaan palstalla paljon, mutta onko kokemuksia glutamiinista? Auttaako tuo aminohappo palautumisessa ja/tai estääkö lihasten "sulamista" laihduttaessa? Kallistahan tuo on eli onko hintansa väärti?

Mulla glutamiini on vaikuttanut juuri tuohon vastustuskykyyn. Kamalan flunssakierteen jälkeen on hienoa, että pysyy taudit poissa. No, eipä näitä asioita voi mitata tai vertailla: olisiko flunssa muutenkin pysynyt poissa tai palautuisiko treenin jälkeen yhtä hyvin käyttämättä glutamiinia.
Ei se kuitenkaan mun mielestä kallista oo kun ei käytetä kuin pari teelusikallista päivässä. 300g:n purnukka kestää melkosen pitkään.

Back
Ylös Bottom