Glutamiini - Aminohappo, jota keho käyttää stressissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cypi
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 GLUTAMIINI – PALAUTUMISEN JA SUOLISTON HILJAINEN TYÖJUHTA 💥

Meta description: Aminohappo, jota keho käyttää stressissä, kovassa treenissä ja suoliston hyvinvoinnin tukena.

Bronx1984 sanoi:

Lapset ja nuoret, joiden luuston kasvu ei ole päättynyt, eivät saa käyttää kasvuhormonilaukaisijoita.

Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä? Ostin purkin Victoryn L-arginiini - L-ornitiini -komboa parempien yöunien toivossa, mutta uskaltaako tuota nyt syödä loppuun?

Lilboi sanoi:
Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä? Ostin purkin Victoryn L-arginiini - L-ornitiini -komboa parempien yöunien toivossa, mutta uskaltaako tuota nyt syödä loppuun?

No totta helvetissä uskallat! :rock:

Mike sanoi:
Täällä menee arginiinia vähän jokavälissä tuon kasvujutun toivossa, ennen ja jälkeen treenin, aamulla sekä illalla. Luulisi että monottaa vähän, ainakin palkkarissa on nykyään niin hifi yhdistelmä, Bcaa, glutamiini ja arginiini. Lisäksi menee karnitiinia ja tauriinia.

Tuo ei ihan enää pidä paikkaansa kun glutamiinin hinnat ovat laskeneet, eikä tuo arginiinikaan niin kallista ole.

http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=27&products_id=191
argi.jpg

Ja tuota HC:n arginiinia saa puristeinakin, melko edullisesti!

Nostetaas suht vanha tredi ylös mutta onko leusiini ja lysiini eri aine? :D

ja sitten kun sanottiin että nuoret joilla ei oo luuston kasvu loppunu niin ei sais ottaa tota komboa (glutamiini,lysiini,arginiini), niin kannattaako sitä nyt sitten vedellä?
aattelin alkaa napsimaan 3gemmiä jokaista ennen treeniä, ja sitten glutamiinia vielä treenin jälkeen 3g.

mäkin kyselisin sitä että uskaltaako nyt sit tota arginiinia ostaa ku tosssa oli maininta että nuoret joilla ei oo luuston kasvu loppunu ei sais ottaa?

tompsa sanoi:
mäkin kyselisin sitä että uskaltaako nyt sit tota arginiinia ostaa ku tosssa oli maininta että nuoret joilla ei oo luuston kasvu loppunu ei sais ottaa?

No onko sulla omasta mielestä luuston kasvu loppunu?

Elikkäs mitä on ylläolevat aineet ja mihin perustuu niiden hyöty? Mua kiinnostaisi erityisesti voimaharjoitteluun tuleva hyöty ja miten niitä pitäisi ottaa et olisi turvallista ja tehokasta.

Esim. olen kuullut että kreatiinia voi syödä esim aina palautusjuomassa 10mg ilman mitään tankkaus jaksoja. Onko tää hyvä?

Kiitos.:)

kreatiinihan lisää sarjakestävyyttä, sekä nopeuttaa palautumista kovista harjoituksista. ja annokset Yksi 10 g annos on minun päivä annokseni. ja eikös niissä pusseissa yleensä kerrota ne annostukset?

ajattelin vaan et onko siitä tankkauksesta hyötyä, kun oon niin pihi:)
no joo kyllä sen vois ottaa siihen alkuun. sit niistä annoksista kun paketissa on 5-10g päivä, mut joku on varmaan vetänyt enemmänkin et onko siitä hyötyä? riippuuko siitä paljonko painaa? treenistä?

Molemmista löytyy paljon threadeja, tässä ainakin jotain

Glutamiinista: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=645&highlight=glutamiini

Kreatiinista: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32929&highlight=kreatiini
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=5885&highlight=kreatiini

Itse käytän molempia, Glutamiinia 10g päivässä ja kreatiinia 5g päivässä nyt ylläpitovaiheessa, tankkausvaihe 7 päivän ajan 20g päivässä. En ole ainakaan kuullut, että paino vaikuttaisi paljonko kreatiinia tulee käyttää, glutamiinia taas moni tuntuu ottavan enemmänkin kuin tuon 10g.

EDIT. Jos jätät tankkausvaiheen väliin niin kreatiinivarastojen täyttyminen kestää paljon kauemmin, ja siksi myöskin toivotun vaikutuksen saamiseen kuluu kauemmin aikaa.

Joo itekin otan välipäivinä 5g aamuproden seassa ja treenipäivinä sen 15g kolmessa osassa ja ainakin hyvin on mun kohdalla toiminut. En tankkaa sen vuoksi koska maha ei pidä suurista krea annoksista tankkausvaiheen aikana.

En tiedä, kaikki näköjään käyttää FAST:in glutamiinia, IMO ei ole mitään järkeä ostaa tuota FAST:in glutamiinia, sillä se maksaa ihan törkeästi! Tai ainenkin minun kukkarolleni, itse tyydyn käyttämään Boos 4 youn glutamiinia.. Siihen on sentään vielä varaa..

Suomessa kreatiinimonohydraatin suositusannostus on 2 g/vrk. Tällä annoksella kreatiinimäärä elimistössä nousee maksimiin 2-3 viikossa riippuen lähtökohtatilanteesta. Monissa muissa maissa suositellaan ensimmäisen 3-5 päivän aikana suurempaa alkuannosta. Monien tutkimusten mukaan tästä ei kuitenkaan ole vastaavaa hyötyä, vaan 2 g:n päiväannoksella kreatiinitason nousu on aivan yhtä nopeaa ja tällä jatkuvalla annostuksella kreatiinitaso myös pysyy korkealla.
Ite oon alottanu vetämällä 5g 3-4 kertaa viikossa.

Mik99 sanoi:
eikös se jari mentula jossain sanonut että glutaamini on paras lisäravinne proteiniin jälkeen..:confused:

Ja glutamiini = proteiinia :hyper:

Periaatteessa kaiketi kaikista suomeen tuotavista raaka-aineista tehdään joskus labratesti tullissa. Kummaa että näitä ei missään tai kellää ole sitten kuitenkaan esittää.

juffe sanoi:
Ja glutamiini = proteiinia :hyper:
Oikeastaan, glutamiini on aminohappo, eikä proteiini :hyper: Eikös suurin osa näistä yksittäistä aminohappoa sisältävistä tuotteista ole vapaita aminohappoja, eikä siis proteiinina.

Critter sanoi:
Oikeastaan, glutamiini on aminohappo, eikä proteiini :hyper: Eikös suurin osa näistä yksittäistä aminohappoa sisältävistä tuotteista ole vapaita aminohappoja, eikä siis proteiinina.
Tyhmä kysymys, mutta edellisessä biologian kokeessa sain täydet pisteet jostain tehtävästä ja siinä sanoin, että proteiini pilkotaan ja näin siitä syntyy aminahappoja. Tehtävässä muistaakseni piti selittää mitä käy proteiinille kun sen laittaa suusta alas..

Back
Ylös Bottom