GaLLup: Pahin paheesi?

Tein muutama viikko sitten löydön kaupasta sipsihyllyiltä.. Nimittäin sourcream&onion-dippikastikkeen. Nyt sitten voisin tätä lappaa vaikka lusikalla kevytkermaviiliin sekoitettuna... :nolo:

Muuten olen onnistunut pitäytymään herkuista, mutta aina noin kerran kuussa mässyttelypäivän ja tuon koko päivän voisi syödä Fazerin Ceisha-patukoita. :kuola:

Silloin tällön tulee myös nuuskattua, mutta onneksi tupakista olen päässyt toistaiseksi eroon.

Pahimpiin paheisiin varmaan kuuluvat (yllätys, yllätys) suklaa, irtokarkit, aurajuusto ja ehdottomasti parasta on tuore leipä. Sitä voisi vetää melkein miten paljon vaan. Nam!

Kaikkien paheiden joukosta pahimmat on pizza ja irtokarkit. Pizzaa pystyn kyllä vastustaa, mutta irtokarkkeja eksyy mukaan ihan liian usein, tosin "vain" n. 100g satsi kerralla, mutta sekin on jo liikaa! Saa kivan pöhötyksen aikaiseksi nuo namut :curs:

Mun pahin paheeni on jätski(Ben&Jerrys ja Haegen-Dazz) :kuola: Pizza on kans semmonen jota voisin syödä vaikka miten paljon ja Fazerin sininen. Onneksi Fazerin sinistä ei myydä täällä kaupoissa ja musta parhaat pizzatkin mitä olen syönyt on Suomessa:)

Terveellinen paheeni on kirsikkatomaatit. Ne on ihan mielettömän hyviä. Mä ostan aina nykyään niitä rasiallisen leffakarkeiksi :)

Täytyypäs tänne avautua, ku viikonloppuna sorruin aamupalalla syömään paahtoleipää, maapähkinävoita ja omenahilloa. On aivan syntisen hyvää! Maapähkinävoi ihanasti sulaa lämpimällä leivällä... Aah! En kyllä ymmärrä mikä älynväläys oli ylipäätään ostaa ko. tuotetta, onneksi se on sentään vanhempien luona eikä kotona. Koittivat tuputtaa, että vie kotiin se, ku ei heillä tuu syötyä, mutta en sentään siihen sortunu! :D

MerZi sanoi:
Tein muutama viikko sitten löydön kaupasta sipsihyllyiltä.. Nimittäin sourcream&onion-dippikastikkeen. Nyt sitten voisin tätä lappaa vaikka lusikalla kevytkermaviiliin sekoitettuna... :nolo:

Kantsii vaihtaa se (kevyt)kermaviili ehrmannin rahkaan. On paljon paksumpaa dippiä ja HUOMATTAVASTI paremmat ravintoarvot. Runsaasti proteiinia (onko se 11g/100g) ja mitättömän vähän rasvaa (0,2%). Näin mä olen itse tehnyt dippailusta oikeastaan oikein hyvän ja terveellisen ruokavalinnan. Siis kun dippaa porkkanoita ja muita viheriäisiä. Ainoa epäterveellinen osa on se dippijauhe. :D Mutta se on kyllä välttämätön.

Pari herkkua, joita täällä himoitaan:

- Popcornit. Ei mitään mikrosälää, kattilassa tehtyjä, jotta suolan määrä on juuri oikea (valmispopcornit usein liian suolaisia mun makuun) - pahimpina päivinä kaadan sekaan voi(mariini)sulaa :nolo:
- Juustot. Aura, brie, vuohenjuustot (uunissa paahtoleivän päällä lämmitettynä, hunajalla valeltuna ja ripaus mustapippuria päällä :kuola: ), mozzarella... Näiden seurana usein myös oliiveja, hedelmän paloja ja punaviiniä..

Mitään makeaa ei nykyään juurikaan tee mieli.. onneksi.

esni sanoi:
Kantsii vaihtaa se (kevyt)kermaviili ehrmannin rahkaan. On paljon paksumpaa dippiä ja HUOMATTAVASTI paremmat ravintoarvot. Runsaasti proteiinia (onko se 11g/100g) ja mitättömän vähän rasvaa (0,2%). Näin mä olen itse tehnyt dippailusta oikeastaan oikein hyvän ja terveellisen ruokavalinnan. Siis kun dippaa porkkanoita ja muita viheriäisiä. Ainoa epäterveellinen osa on se dippijauhe. :D Mutta se on kyllä välttämätön.

Kukkakaali tzatziki-dipin kanssa :kuola:

Riittääkö yksi dippijauhepussi, jos laittaa koko purkin Ehrmannia? Ettei rahkan maku puske liikaa läpi...?

Taas olen löytänyt uudelleen vanhan himoamisen kohteeni! Pannukakku! Aivan vallan ihanaa, varsinkin anopin tekemänä, päälle vadelmahilloa ja banaania siivutettuna, mahdollisesti mustikoitakin, jos vain onnistuu tunkemaan ne jotenkin siihen.Yksinkertaisesti aivan uskomattoman :kuola: voisi pistellä naamariin useita useita paloja...
Niin ja silloin, kun haluaa herkutella hieman terveellisemmin ollaan avokin kanssa tehty ns.proteiinipannaria, joka sekin kyllä maistuu erittäin hyvin molemmille :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Leipä!! Pitkäaikainen suosikkini on Onnenleipä. Muuten en ehkä laskisi tätä edes paheeksi, mutta (hävettää myöntää...) syön kyllä koko Onnenleivän kerralla, jos/kun uunituoreena käsiini saan. :kuola:

Hyvänä kakkosena listalla tulee Lakumix-pussi. Tämän onnistun kyllä yleensä kaupassa välttämään, toisin on tuoreen leivän laita...

Minzku sanoi:
Leipä!! Pitkäaikainen suosikkini on Onnenleipä. Muuten en ehkä laskisi tätä edes paheeksi, mutta (hävettää myöntää...) syön kyllä koko Onnenleivän kerralla, jos/kun uunituoreena käsiini saan. :kuola:

Hyvänä kakkosena listalla tulee Lakumix-pussi. Tämän onnistun kyllä yleensä kaupassa välttämään, toisin on tuoreen leivän laita...
Minzku, ollaan ihq samixiii!!1! :hyper: ;) Ei mutta leipää mäkin voisin syödä uskomattomia määriä. Myöskään tuore laku ei kovin kauaa pussissa vanhene. :jahas:

Emmah sanoi:
Minzku, ollaan ihq samixiii!!1! :hyper: ;) Ei mutta leipää mäkin voisin syödä uskomattomia määriä. Myöskään tuore laku ei kovin kauaa pussissa vanhene. :jahas:

Aiai, mitä menitkään sanomaan... Lähden huomenna moikkaamaan vanhempia, ja kotipaikkakunnalla on silloin perinteiset syysmarkkinat... joista tietty saa maailman parasta tuorelakua. Olisin varmaan "unohtanut" ne lakut muuten, mutta nyt sait kyllä lakuhimoni heräämään :lol2: Heh, aina yhtä kiva kun voi syyttää jotakuta toiste kuin itseään!

Leipä! Samoin kuin Minzkulla ja Emmahilla, tuore leipä katoaa sekunneissa mun leipälaatikosta! Ruispala paahdettuna ja tomaatilla & keittokinkulla & polar5%:lla höystettynä on all time favorite. Noita voisi syödä yhdellä istumalla kevyesti yli kymmenen! Uusi suosikki on tällä hetkellä Kaurareteet samoin höystein. Kovin täytyy pidätellä ettei mene koko pussi yhtenä päivänä. :kuola:
Herkkupuolella oon saanut lakuhimon katoamaan punttimimmien juustokakulla. Oon valehtelematta syönyt nyt kolme viikkoa joka ilta tuota herkkua! Välillä lisukkeena on rasvatonta mansikkajätskiä (ihan superhyvä yhdistelmä!!) ja välillä mustikoita ja mustaviinimarjoja. Paljaaltaankin kakku on niin hyvää, että se on kyllä täysin vienyt mun sydämeni! Suuret ylistykset siis Muumineidolle, olet pelastanut mun syksyn! Ja varmaan myös Turun seudun kanalat, kun mulla menee kananmunia nyt semmoset 30 kpl viikossa :)

Muitakin leivän ja lakun ystäviä, hienoa! :thumbs:

Näitä en laske paheiksi, mutta mulla on vakava addiktio myös Rainbown curry-tonnikalaan ja (pakaste)kasvissosekeittoon sekä HyPron valkosuklaa protskupatukoihin.

Viiwi sanoi:
Suuret ylistykset siis Muumineidolle, olet pelastanut mun syksyn! Ja varmaan myös Turun seudun kanalat, kun mulla menee kananmunia nyt semmoset 30 kpl viikossa :)

:kippis1: On se mustakin vielä samaa herkkua, vaikka olenkin syönyt sitä jo pari kuukautta :)

:offtopic: Jos Turussa asut, niin olet kai huomannut että Citikat myyvät nyt (ainakin tänään) kananmunat todella halvalla. 30 kpl alle 3 € :hyper: Illalla pitää kai käydä täyttämässä munavarastoa :lol2:

Tupakka, kaikenlaiset pullat ja siideri - tässä järjestyksessä. No, toi siiderihommahan ei kyllä ole mun vika, olis vaan jääty aikanaan uusista trendeistä vaille ja kaupoissa ois edelleen vaan olutta, jota mun vatsa ei kestä... ;) Voi sitä viettelysten roviota, jotka Golden Capeina marketin hyllyssä pönöttää!

Muumineito sanoi:
:kippis1: On se mustakin vielä samaa herkkua, vaikka olenkin syönyt sitä jo pari kuukautta :)

:offtopic: Jos Turussa asut, niin olet kai huomannut että Citikat myyvät nyt (ainakin tänään) kananmunat todella halvalla. 30 kpl alle 3 € :hyper: Illalla pitää kai käydä täyttämässä munavarastoa :lol2:

Kiitos vinkistä! Meenkin heti huomenna sitten munamarkkinoille - Ikinä ei voi saada liikaa varastoon :D

Minzku, jaamme saman addiktion kohteen eli Hypro:n valkosuklaa protskupatukat! Aivan jumalattoman hyviä ja olenkin tässä jo pitkään pähkäillyt uskallanko ostaa laatikollisen kotia vai tuleeko se vedettyä samantien :D Nyt pystyy edes jotenkin kontrolloimaan, kun ostelen niitä tosta salilta. Oon kyllä muutenkin kehkeyttänyt itselleni melkoisen fiksaation noihin patukoihin, pari muuta erittäin loistavaa on:ABB Steel bar-cookies and cream, profx mansikka ja High5 recoverybar banaani-vanilja. Tänne niitä patukoita ja äkkiä :lol2: !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom