GaLLup: Pahin paheesi?

Missukka sanoi:
Sipsit. Valitettavasti niitä vaan myydään liian isoissa pusseissa

Nykyäänhän myydään niitä 75-100g pieniä sipsipusseja. Itselleni sellainen määrä on vienyt pahimman himon ja eikä tule ähky olo.

mulla niitä on vaikka kuinka pal. Mut roskaruoka vie voiton. en osaa kontrolloida itseäni...muutaku sen verran et söisin hamppareita pizzaa jne vaan kerran viikossa...tosin sekään ei oikein aina mene ihan nappiin :D

Lakuja voisin ja voinkin syödä niin paljon kuin vaan saan käsiini. Viime syksynä mätin niitä sellaisia määriä, että varmaan aika monella olisi tehnyt pahaa pelkästään katsella sitä ahtamista. Edellisen kerran olen ostanut lakuja joskus talvella, enkä kyllä aio niitä ihan heti hankkiakaan, ovat nimittäin sen verran addiktoivaa tavaraa.

Jäätelö on toinen herkku, jonka kanssa en yksinkertaisesti kykene pysymään kohtuudessa. Vedän sitä aina kerralla puolesta litrasta litraan tai sitten en ollenkaan. Onneksi noita jätskiövereitä ei tule yleensä tempaistua kuin suunnilleen kerran kuukaudessa.

Missukka sanoi:
Sipsit. Valitettavasti niitä vaan myydään liian isoissa pusseissa :jahas: Kohta käyn ostaa kaupasta naminami.

Sama. Ja vaikka pikkupussejakin on myynnissä, yleensä juuri niitä sipsejä mitä minä ostaisin on vain "hypersuperextra+50%"-kokoina... Syön myös juustonaksuja mutta läheiset valittelevat että ne haisevat pahalle = minäkin haisen pahalle syötyäni niitä.. :nolo: Kuitenkin vaikka sipsipussin ostan, syön siitä kerralla todella vahän ja avattuna nuo eivät oikein säily. Pikkuiset pringlespurkit ovat sopivan kokoisia minun kerta-annoksiksi, mutta tavallisissa kaupoissa en ole noihin törmännyt, leffateattereissa ja laivalla ainakin noita on myynnissä.

Edit: Tulipa vielä mieleeni sellainen juttu, mitä haluaisin päivittäin, nimittäin red devil-energiajuoma. Kai tämä paheeksi lasketaan, ainakin hammaslääkärini mielestä. Eivät näytä/tunnu tekevän kovin hyvää hammaskalustolle nuo...

Joo kyllä ne sipsit tuppaa olemaan sellaisia herkkuja, että syö helposti koko pussin kerralla... :kuola: toinen mitä en voi vastustaa on suklaa...erityisesti Geisha ja Toblerone.. :kuola:

ruisleipä ja ruoka

Ruisleipä ja ruoka oma tekemä, noita on pakko syödä joka päivä mutta liikaa. Olis helpompaa jos olis sipsit, keksit,jäätelöt... vois olla kokonaan ilman. Tofujäätelöstä tykkään mutta ei ongelma, 7.5 dl paketti jaan sen kolmeen ja välillä ei tule viikossa syötyä. MUTTA ruoka ja ruisleipä nam. Olen yrittäny pieniä välipaloja, tofujugurtti ennen ku alan laittaa ruokaa, ei onnistu aina ähky on hyvää.

cemoto sanoi:
Ruisleipä ja ruoka oma tekemä, noita on pakko syödä joka päivä mutta liikaa. Olis helpompaa jos olis sipsit, keksit,jäätelöt... vois olla kokonaan ilman. Tofujäätelöstä tykkään mutta ei ongelma, 7.5 dl paketti jaan sen kolmeen ja välillä ei tule viikossa syötyä. MUTTA ruoka ja ruisleipä nam. Olen yrittäny pieniä välipaloja, tofujugurtti ennen ku alan laittaa ruokaa, ei onnistu aina ähky on hyvää.

KYLLÄ! Tähän yhdyn. Tosin leivän olen jättänyt kokonaan pois. Siis en osta sitä kotiini ollenkaan, syön kyllä jos jossain tarjotaan. Sen tilalla meneekin sitten raejuustoa, rahkaa, papuja, linssejä......

Liikaa. :(

Mulla paheet vaihtelee kausittain. Jätski ei oo ikinä ollu ongelma, myöskään keksejä tai pullaa en itse osta, tosin syön jos niitä jossain tarjolla on.

* Valkoinen suklaa. Pandan 120 gramman levy tulee syötyä helposti kerralla, Nestlen 400-grammainen menee muutamassa osassa.

* Sipsit. Pahin on Taffel Extra Sourcream&Onion. Pussit ovat tosiaan turhan isoja ja sellainen tulee syötyä yksin kerralla. Huolestuttavinta on se, ettei tuosta määrästä tule enää edes paha olo muuta kuin henkisesti. Liikaa harjoittelua takana varmaan...

* Irtokarkit. Suosikkeja erilaiset kirpeät karkit ja salmiakki.

* Pistaasipähkinät. Myös cashew-pähkinät kelpaavat hyvin.

Kaikki todelliset paheet kuten viina ja tupakka ovat tietenkin pois laskuista. Makeallekaan en ole koskaan ollut perso, meillä saa olla vaikka kaapit täynnä karkkia, suklaata, keksiä, pullaa ja sipsejä aivan rauhassa, niitä en kaipaa.

Aikaisemmin ruokapaheeni oli selvästi leipä. Kaikki ihanat tuoreet leivät... Vehnän jätin pois noin vuosi sitten joten se siitä addiktiosta. Vaasan täysruisleipään olen terveellä tavalla koukussa, eli joka päivä sitä pitää saada, mutta ei sitä määräänsä enempää vedä. Muita "herkkuja" joita äkkiseltään tulee mieleen, ovat esim.

* AB piimä (Valio) tai ACI-piimä (Maitokolmio)
* Kotitekoinen luonnonjogurtti kevytmaidosta (Mies tekee :5: )
* Herra Snellmannin kevytmaksamakkara 7%
* punainen LIHA
* puolukat, karpalot, punaherukat... kaikki pakastemarjat

...harvinaisempia ruokapaheita (jotka enemmän rokottavat kukkaroa)
* Stockmannin Crunchy Organig peanut butter
* Soija-edamjuusto
* Savunauta, savuporo.... lihaleikkeleet
* Kiinalainen ruoka
* Oikea VOI näkkileivän päällä (terveisiä mummolle)

Ei-syötävistä paheista mainittakoon, että minun täytyy päästä uimaan kesäkuusta lokakuuhun mielellään joka päivä...

Viimeksi muokattu:
Uusin pakkomielteeni on asidofiilus piimä, jota tuossa viikko sitten erehdyin närästykseen kittaamaan. Sen jälkeen sitä onkin mennyt litra päivässä :)
Punaherukat maistuu kanssa turhan hyvin. Ja pakasteesta tietty.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Punaviini :haart: . Mun puolesta kaikki karkit, suklaat, sipsit, pullat ym. tavalliset himojen kohteet voi kadota maapallolta kunhan vain punaviini jää. Juustot ovat myös oikein ihania, mutta kun Newton ei niistä ole innostunut (onneksi), niin niitä tulee harvemmin nautittua.

Suolaiset:
- erilaiset kinkut ja leikkeleet
- kylmäsavu- tai graavilohi
- marinoidut katkaravut
- sushi
- juustot (kaikki käy)
- oliivit
- aurinkokuivatut tomaatit
- rucolasalaatti
- erilaiset pähkinät
- valkosipuli-valkoviini tai aurajuusto etanat
- yleensäkin kaikki tulisesti maustetut ruoat (meksikolainen, thai, nepalilainen, kreikkalainenkin on hyvää vaikka ei niin tulista olekaan )

Makeat:
- jäätelö
- hedelmät
- marjat

Juomat:
- punkku (hyvä valkkarikin käy)
- latte
- vihreä tai rooibostee (menee litratolkulla)

Onko riittävän pitkä lista? :)

- aito ja oikea kreikkalainen salaatti
- kiinalainen
- ravut, katkaravut
- tee
- pepsi max
- vadelmat, mansikat

SannaK sanoi:
Makeallekaan en ole koskaan ollut perso, meillä saa olla vaikka kaapit täynnä karkkia, suklaata, keksiä, pullaa ja sipsejä aivan rauhassa, niitä en kaipaa.

Kuulostaa melkein uskomattomalta :worship: Kaikki nämä ovat tällä hetkellä omalla pahelistalla, ja lisäksi vielä muromyslit ja kuivatut hedelmät. Yritän pitää näppejäni poissa, mutta aina ei onnistu - ei vielä. Mutta, SannaK:n itsekuri on tämänhetkinen ehdoton no1-tavoite :whip:

Muita paheita, ei kuitenkaan yhtä ärsyttäviä ovat:
- leikkeleet
- raejuusto
- juustokakku
- prodemuffinit- ja patukat
- apetina 8 % feta
- light-juomat

Karkin/suklaan suhteen ei oikeastaan ole mitään ongelmaa, meikäläisen mieliteot on aika ällöttäviä, jossain aiemmassa postauksessani olen tainnut asian ohimennen sanoa :)

Eli, RASVA! Jos ostan paketin leipää ja paketin voita, niin se voi loppuu ennen leipää. Mätkin sitä leivän päälle aivan tolkuttomia määriä, ja jos veitseen jää ylimääräistä, minkä kuka tahansa normaali ihminen "niistäisi" takaisin rasiaan, mä syön sen siitä veitsestä paljaaltaan. Kulutusmaitoa ja kermaa tekee myös mieli juoda aika ajoin, Valio teki katalan tempun lanseeratessaan mansikkakerman, sitä voisi killittää purkkikaupalla ihan sellaisenaan.

Ja sitten on tietysti pekoni, ja chorizomakkara, ja paahtopaisti, joita himoitsen jatkuvalla syötöllä. Muittenkin jo mainitsemat juustot ovat myös yksi rasti, ja kaikenlaiset pasteijat (menee tosin melko pitkälle varmaan tuohon rasvakategoriaan nekin). Cocktailkurkkuihin olen myös hulluna jostain syystä. Eikä pidä unohtaa chilipähkinöitä!

Näitten ruokaan kohdistuvien mielihalujeni takia äitini on vakaasti sitä mieltä että olen kroonisesti henkisesti raskaana :D

Mun pahin paheeni on sipsit ja kaikki muu suolainen ja rasvainen naposteltava. MerZinkin mainitsemat juustonaksut ovat ehdottomia lemppareita, kartanon- ja barbequesipsien rinnalla. Myös kaikenlaiset ihanat pähkinät häviää nopeasti mun suuhun, mm. cashnewpähkinät ovat aivan ihania! (-ja suolaisia..) Ai niin, on mulla toinenkin pahe, nimittäin tulinen ruoka. Tai voiko sitä kyllä edes paheeksi sanoa? Kiinalainen ruoka oikein extratulisena saa mussa aikaan :kuola:-reaktion.
Aina omaan tekemäänkin ruokaan pitää lisätä chilijauhetta tai -kastiketta. Ja lähimmäiset ja ruokaseura valittaa kun eivät pysty syömään mun sapuskoja..;):D

Elsa sanoi:
Eli, RASVA! Jos ostan paketin leipää ja paketin voita, niin se voi loppuu ennen leipää. Mätkin sitä leivän päälle aivan tolkuttomia määriä, ja jos veitseen jää ylimääräistä, minkä kuka tahansa normaali ihminen "niistäisi" takaisin rasiaan, mä syön sen siitä veitsestä paljaaltaan.

Joku muu on yhtä pervo kuin minäkin :hyper: Tosiaan tuore leipä voilla :kuola: Ja karkeista kelpaa vain suklaa, kaikki irttarit ja muut tekevät lisäaineillaan (??) mulle vaan päänsäryn!

Muumineito sanoi:
Kuulostaa melkein uskomattomalta :worship: Kaikki nämä ovat tällä hetkellä omalla pahelistalla, ja lisäksi vielä muromyslit ja kuivatut hedelmät. Yritän pitää näppejäni poissa, mutta aina ei onnistu - ei vielä. Mutta, SannaK:n itsekuri on tämänhetkinen ehdoton no1-tavoite :whip:

:D Kyllähän tuota itsekuria minulta löytyy, myönnetään. Enemmälti on kysymys kuitenkin siitä että 1) syön niin reilusti ns. puhdasta ruokaa ettei ole mitään ylimääräisiä mielihaluja (2500-2800 kcal päivässä) 2) olen lapsesta saakka ollut enempi oikean ruuan kuin makean syöppö 3) olen niin vieroittanut itsei makeista ja rasvaisista että en kerta kaikkiaan pysty syömään juustokakkuja tai suklaata tms. kuin suupalan - kaksi 4) olen havainnut ettei epämääräisestä ruuasta tule kuin epämääräinen olo

:thumbs:

- Punaviini on ehdoton number one herkku :haart:
- Kaikki juustot tulee hyvänä kakkosena varsinkin pipari+aurajuusto yhdistelmä :kuola:
- tumma suklaa
- Fazerin suklaa- ja vadelmamuffarit
- juustokakku
- jäiset mustaherukat suoraan pakkasesta (sentään jotain terveellistä :)
- välillä iskee jäätelö ja irtokarkkihimo mutta onneksi nykyään aika harvoin

Karkit ja suklaa on ehdottomasti numero yksi. :kuola: Noista mä en pääse koskaan kai eroon. :jahas:
Sit jäätelöt, suklaakeksit, muutamat mehut.. Ja tietyt ruuat. Joskus on pakko tehdä esim. perunamuusia ihan sairaan paljon, koska mä voin syödä sitä välillä todella PALJON. Ja lopuista teen sit perunavelliä.. :kuola:
Mulle ei onneksi nuo sipsit ja punaviinit kuitenkaan maistu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom