Gallup:Miten syötte perunanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Toivottavasti tää menee oikeeseen osastoon...:D

Miten porukka tykkää täällä syödä perunaruokansa?Syötteko sen ihan perinteisesti keitettynä, muussina, ranskalaisina vai miten?
Itte syön ainakin perunani mieluummin muussina, pelkästään keitettynä se on niin saatanan kuivaa... Varsinkin jos syö perunoiden kanssa kanaa, ja varmaan monikaan ei tee siihen mitään kastiketta, niin on makuelämykset on aika kaukana...

Joku tietty sanoo että jos perunan tekee muussiksi, niin mikrofiltteriesterisuodatettuperseravintoarvo menee sillon päin persettä...:lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kattilaan asennettavassa ritilässä höyrytettyinä (oli halpa ja tulee paljon napakampia ja paremman makuisia pottuja ja keittovihanneksia) tai keitettyinä (jos muualla kuin kotona), kuorineen. Muussa muodossa en perunaa syö juuri koskaan. Liian vaivalloista rueta muusia vääntämään (vaikka oisihan se hyvää) ja mitäs ne ranskalaiset potut ovat? (-> en ole vuosiin syönyt, enkä syö!)

Ja miten niin monikaan ei tee kastiketta? Äkkiä sitä hyvänmakuisen kastikkeen pyöräyttää, ei oo iso vaiva. Yleensä kumminkin vaan lorautan vähän rypsiöljyä kuoripottuja mehevöittämään. Mausta viis. :D

Kyllä mäkin taivun tuon keittämisen ja kuorineen syönnin kannalle.. kuorineen joko sitten laiskuuttani tai vakuuttelen itselleni et ravintoarvot säilyy parhaiten.. perunat on kyllä mulla ihan kesto suosikki.

Tämä on tietysti makuasia, eikä kandee ottaa hernettä tahi koko palkoa nenukkiin, mut pakko kysäistä: kanan kanssa perunoita?? Itse taivun enemmälti riisin kannalle.. jotenki se vaan tuntuupi hassulta.. perunoita ja kanaa.. kaippa olen vain rajoittunut yksilö ;)

Mä oon kans muussi miehiä. Uusia perunoita tulee kyllä syötyä keitettynä ja kuorineen.

Originally posted by jiimanni
Kyllä mäkin taivun tuon keittämisen ja kuorineen syönnin kannalle.. kuorineen joko sitten laiskuuttani tai vakuuttelen itselleni et ravintoarvot säilyy parhaiten.. perunat on kyllä mulla ihan kesto suosikki.

Tämä on tietysti makuasia, eikä kandee ottaa hernettä tahi koko palkoa nenukkiin, mut pakko kysäistä: kanan kanssa perunoita?? Itse taivun enemmälti riisin kannalle.. jotenki se vaan tuntuupi hassulta.. perunoita ja kanaa.. kaippa olen vain rajoittunut yksilö ;)

Eihän kanan kanssa VOI syödä perunaa... sehän maistuu ihan väärältä!

Keitettynä ne perunat tulee syötyä, mutta sen verran oon vainoharhainen/ronkeli, että kaupan pottuja en kuorineen syö.

Perunaa syön aika harvoin. Silloin kun niitä tulee syötyä, syön keitettyjä, enkä vaivaudu kuorimaan.

Keitettynä syön ja useimmiten kuorittunakin. Kyllä kana muuten
maistuu yllättävän hyvin perunoiden kanssa. Eikä se makaroonin
kanssakaan hullumpaa ole.
On varmaan jotain kiinalaisten riisinviljelijöiden harrastamaa aivopesua ettei kanaa voi syödä kuin riisin kanssa. :)

Perunat menee ihan keitettynä ja kuorittuna. välillä paistettuna (harvemmin). joskus teen pataruokia.. ranskalaisia perunoita tulee syötyä aika harvoin..

Siis mitä v...ua!? Eix täällä tosiaan kukaan muu syö kanan kans perunoita/perunamuussia ku mä...?confused:
Ei helvetti...Sehän on ihan sairaan hyvää...En sit pelkkien keitettyjen perunoiden kans tiedä,mut muussin kans on perkeleen hyvää...!!!
Mä pyrin kyllä kanan syömään ilman(kerma)kastiketta...Vaikka se on kyllä aika helppo tehdä ja muutenkin aika bueno eväs...:

Uunilohkoperunat :hmmm: Uudet perunat voi lohkoa kuorineen, mutta yleensä teen kuorituista perunoista. Yrttimaustetta, paprikajauhetta tms. päälle ja hyvä tuloo.

Koskaan en ole itse perunoita vielä keittänyt, ainoastaan himassa (porukoilla) tulee keitettyjä perunoita syötyä. Kai sitä pitäis vaihtelun vuoksi joskus kokeilla.

Nyt olen viimeaikoina syönyt perunamuusia (Lidlin valmisjauhoja mihin vain vesi ja maito lisätään) kun se on niin helppoa ja nopeeta tehdä. Täytyy myöntää että itsekkin syön muusia myös kanan kanssa, jotenkin on vaan toi ainainen riis ja kana ruvennut tökkimään.

Ai niin, heikkoina hetkinä menee joskus ranskalaisia (nykyään onneksi melko harvoin)

Perunamuusia valmisjauhoista tulee itselle laitettua, jos yleensä perunaa tulee mieli. Useimmiten syön riisiä tai makaronia.
Ravintolaan jos menen, pyydän keitettyinä, ranskalaisia en syö kuin pakon edessä.

Perunoita tulee keiteltyä himassa n. 2 kertaa vuodessa. Kestää niin kauan se kuoriminen ja keittäminen.
Muussi olis kyllä pirun hyvää, mutta mun mielestä ne valmishiutaleet maistuu enemmän liisteriltä kuin oikeelta perunamuussilta, ei siis putoo.

Originally posted by Metri
Perunamuusia valmisjauhoista tulee itselle laitettua, jos yleensä perunaa tulee mieli. Useimmiten syön riisiä tai makaronia.
Ravintolaan jos menen, pyydän keitettyinä, ranskalaisia en syö kuin pakon edessä.

Sama täällä. Oikeastaan vain työpaikalla tulee syötyä perunaa, kotona joskus pussimuusia. Enimmäkseen riisiä tai pastaa.

Mutta valkosipulikermaperunat, silloin harvoin kun niitä tulee tehtyä, on kyllä nannaa. :hmmm:

Kotona en laita koskaan perunoita. Vanhenpien luona käydessä joutuu useinmiten syömään perunaa, yleensä kokonaisena kuuripottuina. Ravintolassa otan valkosipuliperunat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom