Gallup:Miten syötte perunanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
perunat

Originally posted by Andree
Siis mitä v...ua!? Eix täällä tosiaan kukaan muu syö kanan kans perunoita/perunamuussia ku mä...?confused:
Ei helvetti...Sehän on ihan sairaan hyvää...En sit pelkkien keitettyjen perunoiden kans tiedä,mut muussin kans on perkeleen hyvää...!!!
Mä pyrin kyllä kanan syömään ilman(kerma)kastiketta...Vaikka se on kyllä aika helppo tehdä ja muutenkin aika bueno eväs...:

Kyllä mä syön ainaki kanan kanssa perunaa, useinmiten kyllä riisiä... Ja syön paljon muutenkin perunoita. Toisaalta syön paljon kaikkea ja kaikenlaista... :) Lähinnä tarkoitus on syödä koko ajan ja paljon! ;)

jöy...

syön pottuni paistettuna, näin niistä saa hyviä, ravintoarvoista en kyllä sitte tiedä miten ne muuttuu jos muuttuu. Rasvat on muuten alkanut lähtemään pelkästään vaihtamalla riisi ja makaroni pottuun ja lisäämällä hyvien rasvojen määrää (OFF TOPIC) =O

Originally posted by AKV

Mutta valkosipulikermaperunat, silloin harvoin kun niitä tulee tehtyä, on kyllä nannaa. :hmmm:

Todellakin :hmmm:

Muusi uppoo kans aika hyvin kuten paistetutperunatkin...

Harvoinpa tulee perunaa enään nykyisin syötyä , mutta silloin kun syön niin aivan sama missä muodossa ne ovat.

Hmmm..nyt kun aloin miettimään , niin eipä tule nykyisin syötyä oikein pastaa eikä riisiäkään.:eek:

sipseinä tietysti! tankkaa treeniä ennen reilusti, niin saat mahtavan närästyksen..

Originally posted by Pauliina
Uunilohkoperunat :hmmm: Uudet perunat voi lohkoa kuorineen, mutta yleensä teen kuorituista perunoista. Yrttimaustetta, paprikajauhetta tms. päälle ja hyvä tuloo.
Juuri näin! Siitä ei peruna enää parane. Mut kyllä sitä siltikin taitaa mennä suurinosa perunoista keitettynä.

keitetynä ne yleensä menee kun on muka kiire, ettei kerkeä kunnolla tekemään... mutta kyllä kunnon rasvaiset valkosipuli(reilusti)kermaperunat on ihan ykkösiä... ei vaan viitsi kovin monasti tehdä siksikään, että tuppaa tuota rasvaa kertymään aikasta helposti vatsanseudulle...

Keitettynä, paistettuna, muusina... aivan sama peruna on aina hyvää. Mutta ei kuoripäällisenä.

Perunat menee useimmiten keitettyinä, mutta muusi ja lohkot on paljon parempaa. Sillon, kun teen ite safkaa, en pottuja käytä: pastaa tai riisiä. Sillon, kun mutsi tekee safkaa perunoista, niin oon aina itkemässä siinä vieressä: "Tee muuusia!!" Mmmm.... nyt meen syömään lohkopottuja ja palvikinkku-sulatejuusto -täytettyjä paneerattuja possufileitä :hmmm:

EDIT: voissa paistetut on hyvä darrasafka

kesäisin uudetperunat keitettynä kuorineen, talvisin VAIN uuniperunaa.
niin ja sigussani mainittujen lisukkeiden kanssa, paitti et jos kalaa on, niin silloin myös tilli-kermaviili-sitruuna-kastiketta mukaan.
niin ja jos pihvettä on, niin silloin on yleensä myös kermakastiketta, jolloin en laita voita!

Originally posted by Kraftwerk n
Harvoinpa tulee perunaa enään nykyisin syötyä , mutta silloin kun syön niin aivan sama missä muodossa ne ovat.

Hmmm..nyt kun aloin miettimään , niin eipä tule nykyisin syötyä oikein pastaa eikä riisiäkään.:eek:

Pelkkää lihaa vai?:D

Ite en perunoita koskaan tee,mutta jos joku sattuu tekemään,niin kyllä muussi ja uuniperunat on perhaita.

Kokeilkaas seuraavaa:

Leikatkaa perunat siivuiksi, pannulle reilusti oliivioljyä ja sipulin ja valkosipulin kanssa paistumaan. Kun alkaa väriä tulemaan niin päälle mustapippuria ja mustaleima juustoa. TOIMII!

Originally posted by leoko
Pelkkää lihaa vai?:D

Raejuusto , maitorahka , kananmuna , heraproteiini , tonnikala. Kaurahiutaleet , leseet , ruisleipä , hedelmät , kasvikset , mehukeitot. Rypsi-ja oliiviöljy. Jotain tietysti unohtui , mutta tossa ne mun safkat päivittäin pääpiirteittäin on.

Laita uuni lämpenemään 225 asteeseen ja ota uunipelti ja perunat esiin. Laita leivinpaperi uunilevylle ja kuori perunat. Suikaloi ne sitten noin 4mm paksuisiksi viipaleiksi ja levitä pellille. Ripottele päälle suolaa ja puserra yksi valkosipulinkynsi sekaan. Sekoita koko hoitoa käsin ja katso, että sipuli leviää tasaisesti. Ota sitten peukalonpään kokoinen pala voimariinia ja nypi se perunoiden sekaan ja lyö satsi uuniin. Reilun vartin kuluttua annos on valmis. Näet sen kun perunoiden pintaan tulee nahkainen kuori ja ne alkavat ruskettua. Tosi hyvää esim kanan kanssa. Parempaa kuin kermassa tehdyt valkosipuliperunat. Kokeile. Itse olen syönyt perunani näin tai muusina. Sikahyvää ja halpaa.

Power with potatoes.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom