Kaurahiutaleita 1 dl ja maitorahkaa 250g TAI raejuustoa 200g. Hiutaleista duunataan puuroa ja jos kyytipoikana on raejuusto, se heitetään puuron sekaan hautumisvaiheessa... Maitorahkan taas vetelen paljaaltaan. Joskus kiskaisen vielä jonku hetelmän "jälkkäriks".
Päivästä toiseen olen aloittanut arkeni seuraavalla aamiaisella.
Purkki rahkaa tai 50g soijaa. 1dl kaurahiutaleita, joista syntyy puuro. Kaksi ruispalan puolikasta ja päälle kevytkeijua, kevytjuustoa sekä keittokinkkua. 4-5 kuppia kahvia ja vitamaxit+möllerit päälle.
Tuolla pärjää aina seuraavaan ruokaan asti...
yleensä 2ruisleipää joihin päälle savukinkkua vai mitä makkaraa se nyt on (vähärasvasta ja sisältää hyvin protskuu), sit 3dl maitoo ja sillon tällön mössö eli 2dl jogurttii + ehkä ½-1dl leseitä ja sekasin.
ps. kaikista tuhdein aamupala jonka olen syönyt nyt pariin vuoteen, viime tiistaina 2keitettyy kananmunaa, 3ruisleipää, 3dl maitoo ja se mössö. teki jo vähä tiukkaa:D
Oon aina ollu huono syömään aamupalaa....
Näin yleensä:
- Kahvia (iso kuppi maidon kera)
- Pari leivän palaa (yleensä tummaa leipää)
- Mehua tai vettä (1 lasi)
Ei tällä satsilla kyllä pitkälle pääse, jos mahdollista niin syön sitten vähän "välipalaa" jo 2-3 tuntia aamupalan jälkeen!!
Mun normaali aamiainen on noin 100g kauraleseitä ja purkki(250g) ehermannin maitorahkaa. Tost näkee etten mikään syömäkone aamust viel ole, vaikka onhan toi parempi kuin siivu paahtista. Pitää sit yleensä ottaa päivän aikana takasin aamupalan niukkuus. Mä kun olen ikäväksi lahjaksi saanut herkän vatsan, niin ei aamulla kestä tuhtia ruokaa syödä, muuten koulupäivän joutuu viettämään miesten huoneen puolella:D
Tällä hetkellä on aamupalaksi aina jotain helv. vesipuuroa, maitoa ja valkoinen sämpylä jossa hyvällä tsägällä juustonsiivu. Tällä setillä lihakset kasvaa, prkl!
"You're in the army now,
Oh, oh, you're in the army now..."
n. 3dl rasvatonta jogurttia
1dl kauraleseitä (sydämen ystävä, välillä vaihtelun vuoksi ruisleseitä)
1 rkl pellavansiemeniä
250g ehrmann
vaasan ruispala (kummatkin puoliskot). Juusto ja kalkkunaleike höystönä.
vitamiinit
Ja päälle iso kuppi kahvia tai joskus vihreää teetä ja vähän hunajaa.
Aamupala on päivän paras ateria
Tähän tyyliin tulee syötyä lähes joka aamu:
50g kaurahiutaleita + leseitä+vehnänalkioita
50-100g raejuustoa
100g rasvatonta maitoa
5g keiju 30%
50g ruisleipää
20g juustoa 5-10%
20-30g kinkkua/kalkkunaa sekä kasviksia
kuppi kahvia