Gallup: Mikä salilla ärsyttää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tost BadKittien kommentist tuli mieleen että miks ihmiset raahaa niitä kännyköitään siellä salin puolella? Pitääks se tehä ittesä niin vitun tärkeeks sillonki? Jos joku sattuu vaiks soittaa että "missoot?" ni voi sanoo että salilla. Joissain tapauksissa mä ymmärrän, mut suurimmaks osaks en. Mulle ei tulis mieleenkään ottaa kännyy salin puolelle mukaan saati johonki ryhmäliikuntatunnille.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
hih tuo kännykkään puhuminen kesken sarjan on huvittavaa, oon nähny meidän salilla kans yhen miehen joka teki kulmasoutua toisella kädellä ja vielä semmonen ilme naamalla, että tiukkakin sarja menossa ja toisessa kädessä känny korvalla :hyper:

No mutta topicin aihe: Mua ei kans ärsytä mun salilla mikään, siellä on kaiken kaikkiaan mukavaa ja huomaavaista porukkaa. Siihen auttaa myös oma asenne, ei kannata ärsyyntyä ihan kaikesta niin on itsellläkin mukavampaa :D

Salille mahtuu niin monen moista porukkaa, että täytyy vaan hyväksyä erillaisia treenityylejä ja tapoja. Kunhan ottaa muut huomioon! V*ttuilu on syvältä ja selkeä yhteisten sääntöjen laiminlyöminen, kuten just painojen jättäminen laitteisiin kun vieressä on lappu jossa lukee että vie painot paikalleen. Aina on niitä joille se on liian vaikeaa tekstiä, muttei kannata pahottaa siitä omaamieltä eikä piata treenifiilistä.

Miulle on nyt kahesti sattunut tällainen yhtäältä ärsyttävä, toisaalta koominenkin asia. Ekalla kerralla oli joku mimmi asialla, toisella kerralla (pari viikkoa sitten) nuorehko mieshenkilö.

Naisen ollessa kyseessä olin tekemässä selänojennusta sille varatulla telineellä. Mie teen sitä omalla tavallani, joka osuu paljon myös pakaroihin, joten miulla oli aika erikoiset viritelmät. Olin tehnyt jo kaksi sarjaa ja pidin palautustaukoa, kun siihen tulee joku täti, ei sano miulle mitään, menee vain virittämään selänojennustelineen omalle kropalleen sopivaksi ja tekee sillä sarjan. No, miekin olen palautunut, ja kohteliaasti menen kysymään, saisinko tehä siinä välillä. Täti katsoo minua monttu auki, mutta sanoo, että saanhan mie tehä. Ei takuulla huomannut, että mie olin siinä ennen häntä ja että miun treeni oli kesken, ja ajatteli olevansa ite hyvinkin suurpiirteinen treenaaja. Lisäselitykseksi kerron vielä, että tämä selänojennusteline ruukaa olla ihan seinässä kiinni silloin kun sillä ei kukaan tee mitään, mutta mie olin ottanut sen reilusti seinästä irti. Koomista miusta oli just se, kun mie - koneen eka käyttäjä - jouduin pyytämään tunkeilijalta lupaa tehä hänen sarjojensa välissä. Eräät kulkevat näköjään laput silmien vieressä niin kuin ravihevoset.

Toisen kerran olin tekemässä taljapunnerrusta ristikkäistaljan toisessa päässä. Tämän taljan toinen pää oli vapaa, ja vieressä oli toinenkin ristikkäistalja myös ihan vapaana. Miun toinen puseroni, juomapulloni sekä muistilappuni olivat ihan sen taljanpään vieressä, jossa olin tekemässä. Tankona ez-mallinen. No, siihen porhaltaa nuormies, ottaa ez-tankoni pois, laittaa tilalle narut ja omat viritelmät ja rupeaa ite tekemään ojentajapunnerruksia. Mie olin ihan äimän käkenä moisesta röyhkeydestä. Toistan vielä, että lähellä oli kolme vapaata ristikkäistaljan päätä, jonne se jolppi olisi voinut mennä, mutta kömpii vaan toisen treeniä sotkemaan. Eivät edes miun romppeeni siinä ihan vieressä kilauttaneet mitään kelloa siellä pikkupäässä. No, en sanonut mitään vaan otin ez-tangon ja varusteeni ja viritin toisen taljanpään omaan treeniin sopivaksi. Jälestäpäin naurattivat moiset hyypiöt.

Meiän salilla kyllä yleensä liikkuu hurjan reilua porukkaa. Nämä olivat poikkeustapauksia.

1. Kauhealta hieltä ja kuonalta haisevat ihmiset. Suihku ja deodorantti ON jo keksitty. Meidän salilla käy yks todella pahalta haiseva kundi. Meinaa pyörtyä aina, kun kulkee sen ohi ja jo ulko-ovelta haistaa et se on treenaamassa. Yök. :urjo:

2. Tyypit, jotka jättää painot laitteisiin, käsipainot laittioille ja lukot yms. pitkin pientareita.:curs:

3. Ihmiset, jotka menevät sillä aikaa, kun vaikka olet hakemassa vettä, ottamaan kaikki painot koneesta/smithistä/vekottimesta pois. Kun menet paikalla ja huomautat asiasta on vastaus: "sori, en huomannu, et täs on jollain kesken" tai ei vastausta ollenkaan. Vain vihainen mulkaisu. Okei, onhan se vaikeaa huomata, jos kassi ja juomapullo on vieressä ja rannetuet roikkuu smith-tangosta ja paita on penkillä. Todella huomaamatonta...:jahas:

Muutoin meitsin vakkarisalissa ei ole valittamista! Huippu henkilökunta ja asiakaskunta, siistit tilat ja laitteita ja painoja riittävästi. Muutenkin todella viihtyisä paikka. Se on kuin toinen koti.:haart: :haart:

mikään ei pahasti ärsytä, mutta joskus:curs: :
1. Ihmiset jotka ei vain kykene laittamaan painoja paikoilleen/ottamaan pois koneesta tai muuten siivoamaan jälkiään. Joskus saa hakea käsipainoja toiselta puolelta salia tmv. Onneksi olen oppinut jo tietyt ihmiset jotka jättävät aina tavarat levälleen, joten tiedän suht hyvin mistä milloinkin kannattaa etsiä kadonneita tankoja/painoja etc. :)

2. Se kun tulet salille juuri ennen kun alkaa joku jumppa, ja kaikki aerobiset laitteet on varattu, koska jumpaan menijät ovat varanneet kaikki laitteet. Se siitä alkuveryttelystä. Eihän tuo kenenkään vika ole, itsekin vedän crosstraineria hetken ennen jumppaa, mutta se vaan kirpasee kunnolla, kun jää itse ilman...

3. Ne täyspakkelissa hikijumppaan tulevat teinitytöt. Sama kun kys.tapaukset tulevat "salille", eli polkeva 30 min stepperiä, tekevät vähän vatsoja tmv. (lehti mukana useimmiten), ja polkevat taas pyörää tmv. Ja tietty täysi meikkivarasto naamassa. Tämäkin on nyt lähinnä huvittavaa seurattavaa, välillä tekee tyttöjen puolesta pahaa, kun miettii mikä olo sellaisen meikkiläjän alla on hikoillessa :) Ihmettelenpä vaan..

3.)Sitten on ne mummot! meidä salilla on säännöllisesti semmonen mummojen kokoontumisajo ja ne valtaa kaikki mahdolliset koneet missä voi istua. sitten ne istuu niissä samoissa koneissa ties kuinka kauan ja jauhaa naapurin Elsasta jolle tuli liikavarpaita, eikä niitä sitten viitsi mennä häiritsemään josko pääsis ite siihen koneelle kun ne katsoo muutenkin niin pahasti kun tälläinen (ihan saletisti nuorisorikollinen kun on tatuointeja ja lävistyksiä) liikkuu samalla salilla. Ihan kun ne tatuoinnit kuluis pois jos niitä katsoo tarpeeks vihaisesti :rolleyes:

Älä nyt, musta ne mummot on huippuja! Toivottavasti itsekkin jaksan vielä silloin käydä naapurin Elsan kanssa vääntämässä punttia kun ei ole enää omia hampaita suussa.

Eipä sitä kovin moni uskalla tulla sanomaan huonosta tekniikasta kun pelkäävät jotain: "VITTUAKO SÄ TUUT MULLE SELITÄÄ??+?? KESKITY OMAAN TREENIISI PRKL STNA JNE!!!!!11!1" tyylistä vastausta. Itse olen KERRAN uskaltautunut neuvomaan ja vastaus oli tuon suuntainen. Kerran myös erehdyin eräältä naishenkilöltä kysymään, että tartteeko varmistajaa penkissä, kun niin tiukalta näytti, niin v*ttuiluthan minä siitä ystävällisyydestä kohdalleni sain. Joo, eipä enää innosta, kyselkööt ite jos huvittaa.

Juuri edellä mainitusta syystä en juttele oikeastaan kenenkään kanssa salilla. Vain jos mulle tullaan juttelemaan. Mummojen ja pappojen kanssa saatan aloittaa jutun kyllä itse ensiksi ;) Tosin vuosien mittaan on tullut jo tuttuja joiden kanssa tulee puhuttua niitä näitä.

Mutta itse kyselyyn. HAJUVESI! Se ärsyttää nenää ja aiheuttaa migreenin! Miksi ihmeessä pitää käyttää salilla? Ei ole montaa kertaa onneksi sattunut kohdalle. Toinen myös jo aiemmin mainittu karsea pistävä hienhaju, joka saa silmätkin vuotamaan. Onneksi yksi tätä hirveää eritettä tuottava tyyppi oli häipynyt meidän salilta mun mammaloman aikana. Hielle saa haista, mutta ei sellaiselle ettei ole moneen päivään suihkua nähnyt. Ja jos omaa pahan ominaishajun, voisi kunnioittaa kanssatreenailijoita pikasuihkulla ennen treeniä.

öööhh... pitäsköhän mun mennä seuraavan kerran salille pyykkipoika nenässä :hyper:

P.S. Bonus-vitutuksen aihe vielä: loppuun asti tehty reiden ojennus/koukistus... eli rysk rysk rysk rysk... jokainen toisto kunnolla loppuun asti että laite ja polvet hajoaa varmasti. Kaverini kävi kyllä kerran kyseiselle herralle sanomassa että ei tarttis näitä meidän yhteisiä laitteita hajottaa...

Reenaatko TTY:llä? Siellä on meinaan just tollainen heppu. Muutenkin sellainen turha painojen paiskiminen ärsyttää, puhumattakaan ähkimisestä, jos alkaa tyyliin ekasta toistosta ja kuulostaa siltä, että punttaaja kuolee siihen paikkaan :jahas:

Sapettaa lisäksi että ne painot jää ihan minne sattuu, laitteessa/penkissä istuskellaan sillon kun on tauko ja ehkä eniten ne, jotka tulee juttelemaan _kesken_ sarjan. Tana mua tartte häiritä sillon, ehkä pitää alkaa näyttämään vielä kiukkuisemmalta :rolleyes:

Mut muuten salillakäynti on tosi kivaa :haart:

3. Ihmiset, jotka menevät sillä aikaa, kun vaikka olet hakemassa vettä, ottamaan kaikki painot koneesta/smithistä/vekottimesta pois. Kun menet paikalla ja huomautat asiasta on vastaus: "sori, en huomannu, et täs on jollain kesken" tai ei vastausta ollenkaan. Vain vihainen mulkaisu. Okei, onhan se vaikeaa huomata, jos kassi ja juomapullo on vieressä ja rannetuet roikkuu smith-tangosta ja paita on penkillä. Todella huomaamatonta...:jahas:

Tähän mulla on sellainen teoria, että kyseisellä henkilöllä on ohjelma, jossa sanotaan, että seuraavana pitäisi tehdä juuri sitä laitetta, jossa sinä satut olemaan. Hemmoa nyppii, kun treeni ei menekään suunnitelmien mukaan, kun sä varaat laitetta. Tää tyyppi ei ole vielä löytänyt sanaa "jousto" omasta sanavarastostaan, joten tilaisuuden tullen hän kokeilee onneaan eli tyrkkää tähän laitteeseen, vaikka hyvin tietää, että sä jatkat siinä. Moni ei viitsi mennä mainitsemaan asiasta joten hyvällä tuurilla hän saa jatkaa ohjelmansa mukaan. Olen ollut joskus havaitsevinani tällaista omanapaista "huomaamatonta" laskelmointia.

Ja ne ärsytyksen aiheet: klassinen "en osaa lukea, siis en laita painoja paikalleen". Meinasi eilen itku päästä prässillä, kun joku älyn wannabe-jättiläinen oli päättänyt jättää neljä 50kg limppua koneeseen. On tosi mukava tehdä alkulämmitelynä itsemurhaharjoituksia vetämällä lähes oman kehonpainon kokoisia painoja pään korkeudelta alas. Onneksi oli ystävällisiä kanssatreenaajia auttamassa.

Nuo laitteita varaavat mummot eivät niinkään ärsytä, siinä iässä on hyvä jos saa itsensä liikkeelle tekemään ihan mitä tahansa. Mummot on sitä paitsi lepposia, minä sain taannoin pitää pienen luennon palautusjuomapurkkini sisällöstä ja kiinnostuneina kuuntelivat, että onpa näppärää kun on ruoka tuommoisena jauheena.

Mutta se ärsyttää, että noin 30-40 vuotiaat terveet ihmiset istuu niissä koneissa ja "treenaa". Harmittaa ihan heidän itsensäkin puolesta se, että eivät sitä istumisaikaansa käytä tehokkaaseen tekemiseen, vaan lähinnä vähän keikuttelevat painoja ja panttaavat laitetta muilta. Sitten ihmetellään, ettei läskit kiinteydykään. Kuntoutujia ei varmasti niin paljon ole, että tuo kevyiden treenaajien määrä sillä selittyisi. Lähinnä lienee kyse A) tiedon puutteesta ja B) piintyneistä luuloista, että tuolla treenillä saa timmin olemuksen ilman lihaksia. Tää on taas tätä sarjaa, että mitäpä se mulle kuuluu mitä muut tekee, mutta näitä penkinlämmittimiä on oikeasti joskus haitaksi asti.

Toisiaan lääppivät pariskunnat! Näitä näkee toisinaan, hämmästyttävää kyllä. Niinku wtf, menkää hotelliin, en minä halua nähdä iljettävää heteroseksuaalista kanssakäymistä kun treenaan :rolleyes:

Joo, todellakin! (Oliko tänään jotain, mitä en huomannut? :evil: ) Mikä ihme siinä on, että Masan ja Pirren nyt vaan täytyy - salillakin - käydä sarjojen välissä kutemassa toistensa kanssa ja roikkua sit penkillä toisiinsa nojaillen ja jutellen... :urjo: Ihan kiva, että sitä rakkautta on, mutta se tuntuu jotenki kauheen show offilta, kun Pirre pikkupikkutopissaan varmistaa Masan hauissarjaa tissit ojossa... :david:

Ja tästä tuli mieleeni toinen ärsytyksen aihe: puhelin. Mitä ihmettä se puhelin siellä salissa tekee? Eikö edes sitä tuntia voi keskittyä yhteen asiaan eli treeniin? Ehkä ne kaverit hylkää, jos ei heti ole heittämässä hyvää läppää ja samalla voi peilata hauista peilistä... :david: :david:

Mulle ei tulis mieleenkään ottaa kännyy salin puolelle mukaan saati johonki ryhmäliikuntatunnille.

Sä et voi olla tosissas. Vastaako ihmiset aerobicissäkin puhelimeen? :eek: :wall: :thumbs: Viksua porukkaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuijottajat! Ne on se nro 1 ärsytys. Alkaa häiritsemään kun naama irvessä yrittää vääntää ja sivusilmällä näkee kun joku tuijottaa koko ajan.

nro 2 on sitten "hiitäjät ja suunnistusvalmentajat", sellaiset hintelät 50 plus vuotiaat, kulahtaneissa 70-luvulta peräisin olevissa hiihtoseuran verkkareissa olevat äijät, jotka ei malta olla tulematta neuvomaan ja jakamaan "hyviä" vinkkejään. Vuosia sitten mua vainos yks tuollainen äijä. Se tuli aina avaamaan ikkunan kyykkypaikan vierestä ja samalla lateli siinä ettei ole tyttöjen liike tuollainen, sillä hajottaa vain polvet, häneltäkin meni aikoinaan polvet rikki kun tuota teki ja blaa blaa blaaa...

Tästä voi vielä johtaa kolmannen rasittavan ryhmän, eli ikkunan aukojat. Tosi kivaa kun kamala veto käy ja lihakset menee jumiin, kylmenee jne. Ennemmin treenaan vähän lämpimämmässä ja haistelen hikistä ilmaa (siihen hajuun tottuu aika äkkiä niin ettei sitä huomaakaan), kuin hajotan paikkoja kylmän ja vedon takia.

Onneksi en enää käy tuolla ikkunallisella salilla ja nykyisellä ei ole vielä tullut noita hiihtäjiä vastaan.

Zone-sarja -42%
Tuijottajat! Ne on se nro 1 ärsytys. Alkaa häiritsemään kun naama irvessä yrittää vääntää ja sivusilmällä näkee kun joku tuijottaa koko ajan.

Sama ärsyttää myös minua! Tästä syystä treenaan mielelläni yksin.

Mua ärsyttää kanssa nämä tuijottajat. Treenaamaan sinne salille on tultu eikä tuijottelemaan muiden tekemisiä.

Itse en myöskään ymmärrä niitä ihmisiä, jotka tulevat täydessä meikissä salille. Sitten treenataan niin ettei vaan yksikään hikipisara valuisi. Sehän olisi hirveä katastrofi, kun pitäisi mennä heti korjailemaan meikkiä. Mun mielestä kunnon treenissä pitää saada hiki pintaan.

Ja muakin ärsyttää ne painot. Ikinä ne ei oo siellä missä pitäis olla. Aina niitä saa raahata paikasta a paikkaan b.

Muuten ihan mukava paikka :lol2:

Älkääs nyt tytöt, me ollaan vaan niin hehkeitä ilmestyksiä ettei ihmiset saa silmiään irti :D (mutta onhan se oikeasti ärsyttävää.. toimii hyvin jos muutaman kerran yllättää kyttääjän ja luo ilkeän mulkaisun)

Mutta itse kyselyyn. HAJUVESI!
Juuri näin! Tämä on oikeastaan ainoa asia, joka minua varsinaisesti ärsyttää salilla. Onneksi salini on iso, joten jos joku hajusteilla varustettu henkilö ilmestyy viereen, pääsen ongelmasta vaihtamalla treenipaikkaa - ei vaan ole aina ihan kivaa muokata treeniohjelmaa tuollaisesta syystä. En siis astmaatikkona ihan oikeasti uskalla edes yrittää tehdä hengästyttävää sarjaa hajustepilven keskellä. Kanssatreenaajat saavat minun puolestani mielummin haista vaikka reilusti hielle, kunhan vain jättävät ne hajusteet pois :)

Nykyisellä salilla oikeastaan vain yksi asia: Ne stanan vatipäät, jotka eivät osaa purkaa levyjä tangosta treeninsä jälkeen :curs: Harva se päivä löytyy kiekot tangosta penkissä ja scott-telineen mutkatangossa (how surprising... not :rolleyes: ).

1. Tuijottavat miehet ja naiset... (pää ja silmät pyörii kun puolukka... vähäkö ihmeellistä, kun nainen treenaa kovaa)

2. Puhelimet ja kamerakännyt (paparazzin uhri)...

3. Alitreenaajat (puolituntia reisien loitonnusta ja puolituntia lähennystä)

Paljon tässä on ärsyttäviä asioita listattu, mutta muutama muu tuli mieleen. Samalla salilla käy yks iäkkäämpi herra, joka röyhtäilee salilla suu auki. Jos on pakko röyhtäillä, tekis sen sit hieman hillitymmin. Nyt saattaa esim. kävellä vierestä ohi ja vielä katsoa päin ja samalla röyhtäillä suu auki, yök.

Noista painoista ärsyttää tietty se, ettei niitä laiteta paikoilleen, mutta myös sellainen juttu, että yleensä aina prässistä on purettu painot prässin luona olevaan telineeseen niin, että 50 on uloimpana. Tosin se on siinä mielessä loogista, että yleensä ne viiskymppiset ladotaan sisimmäiseksi prässiin, mutta ikävää hieman heikompia treenaajia kohtaan, kun 20 ja 25 kilon painot on siellä viiskymppisten takana jemmassa. Mä saan ne just kammettua veks telineestä (tervettä alkulämmittelyä...), mutta kaikki prässin käyttäjät eivät varmastikaan saa.

Se mikä myös ärsyttää on ihmiset, jotka varaa itselleen monta tankoa/laitetta ja tekevät niissä vähän vuorotellen. Laitteeseen voi toki mennä välissä tekemään, mutta tankoihin on ärsyttävä ruveta vaihtelemaan painoja edes takaisin. Samoin myös junnupoikaporukka hieman rassaa, kun ne varaavat ainoan penkkipunnerruspenkin koko illaksi, kun tekevät kaikki siinä yhtä aikaa ja jutustelevat minuuttikaupalla sarjojen välissä.

Ei noi nyt kauheen pahoja juttuja ole. Mummot ei sen sijaan haittaa, ne kun ei yleensä tule tekemään vapailla painoilla. :)

Käyn sellasella pienellä salilla, jossa yleensäkin moikataan tullessa ja lähtiessä, noin niinku yleisesti. Mikä on miusta siis mukava ja kohtelias tapa. Ärsyttää, ku sit on tällanen teinityttölauma treenaamassa (yks tekee reisien lähentäjiä, toinen reisien loitontajia ja loput istuu vieressä juoruamassa...) ja näitä erehdyt sit moikkaamaan. Vastaukseks saat vihasia mulkaisuja ja supinaa. :curs:

Samat ihmiset kans tuijottaa ja tuijottaa niinku ei ois ihmistä ennen nähty!

Ja sit sellaset ärsyttää jotka tulee puhuun kesken sarjan. Ei voi odottaa siihen et ois tauko...

1. Yleensä ihmiset jotka lukee seiskaa laitteessa puolituntia.

2. Olet juuri pitämässä pikku breikkiä ni joku tollo tulee ja vie tangon tms..
(taljaa tarkotin) :curs:

Latest posts

Back
Ylös Bottom