3. Ihmiset, jotka menevät sillä aikaa, kun vaikka olet hakemassa vettä, ottamaan kaikki painot koneesta/smithistä/vekottimesta pois. Kun menet paikalla ja huomautat asiasta on vastaus: "sori, en huomannu, et täs on jollain kesken" tai ei vastausta ollenkaan. Vain vihainen mulkaisu. Okei, onhan se vaikeaa huomata, jos kassi ja juomapullo on vieressä ja rannetuet roikkuu smith-tangosta ja paita on penkillä. Todella huomaamatonta...:jahas:
Tähän mulla on sellainen teoria, että kyseisellä henkilöllä on ohjelma, jossa sanotaan, että seuraavana pitäisi tehdä juuri sitä laitetta, jossa sinä satut olemaan. Hemmoa nyppii, kun treeni ei menekään suunnitelmien mukaan, kun sä varaat laitetta. Tää tyyppi ei ole vielä löytänyt sanaa "jousto" omasta sanavarastostaan, joten tilaisuuden tullen hän kokeilee onneaan eli tyrkkää tähän laitteeseen, vaikka hyvin tietää, että sä jatkat siinä. Moni ei viitsi mennä mainitsemaan asiasta joten hyvällä tuurilla hän saa jatkaa ohjelmansa mukaan. Olen ollut joskus havaitsevinani tällaista omanapaista "huomaamatonta" laskelmointia.
Ja ne ärsytyksen aiheet: klassinen "en osaa lukea, siis en laita painoja paikalleen". Meinasi eilen itku päästä prässillä, kun joku älyn wannabe-jättiläinen oli päättänyt jättää neljä 50kg limppua koneeseen. On tosi mukava tehdä alkulämmitelynä itsemurhaharjoituksia vetämällä lähes oman kehonpainon kokoisia painoja pään korkeudelta alas. Onneksi oli ystävällisiä kanssatreenaajia auttamassa.
Nuo laitteita varaavat mummot eivät niinkään ärsytä, siinä iässä on hyvä jos saa itsensä liikkeelle tekemään ihan mitä tahansa. Mummot on sitä paitsi lepposia, minä sain taannoin pitää pienen luennon palautusjuomapurkkini sisällöstä ja kiinnostuneina kuuntelivat, että onpa näppärää kun on ruoka tuommoisena jauheena.
Mutta se ärsyttää, että noin 30-40 vuotiaat terveet ihmiset istuu niissä koneissa ja "treenaa". Harmittaa ihan heidän itsensäkin puolesta se, että eivät sitä istumisaikaansa käytä tehokkaaseen tekemiseen, vaan lähinnä vähän keikuttelevat painoja ja panttaavat laitetta muilta. Sitten ihmetellään, ettei läskit kiinteydykään. Kuntoutujia ei varmasti niin paljon ole, että tuo kevyiden treenaajien määrä sillä selittyisi. Lähinnä lienee kyse A) tiedon puutteesta ja B) piintyneistä luuloista, että tuolla treenillä saa timmin olemuksen ilman lihaksia. Tää on taas tätä sarjaa, että mitäpä se mulle kuuluu mitä muut tekee, mutta näitä penkinlämmittimiä on oikeasti joskus haitaksi asti.