GaLLup: Lempparikevytherkku

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Mun helkkulemppi on 750g rahkaa, iso pussi mustikoita, purkki ananasta mehuineen ja hiukka makeutusainetta. Kaikki sopivasti sekaisin ja nassuun:kippis1:
Riittää useammaksi päiväksi, ku tekee ton ison satsin!

Ai niin, ja sitten aivan älyttömän hyvää: pari purkkia rahkaa, makeutusainetta, pari valkuaista, ripaus kanelia ja tippa manteliesanssia vatkaimella kuohkeaksi. Sitten siihen dippaillaan tuoretta ananasta ja mansikoita :kuola: :kuola: :kuola:

elikkä laittakaa hyväksi havaittuja ITSEtehtäviä dippi mixejä ja marinadeja! (vähä suolaisia ja sokerisia)..

ostin nyt taas tuollaisen kaupan valmiin dipin mutta niissä on niin paljon lisäaineita, ja esim. suolaa, tuossakin 14%!

olen enemmän kuin kiitollinen hyvistä "resepteistänne" :D

Hei Merzi, kauan toi sun piirakan päällisen paistos on uunissa ja millä asteella?

Mä rrrakaastan tota itse piirakkaa mutten koskaan oo ajatellu että vois paistella pelkkää täytettä ja sehän siinä on parasta:haart: :kuola:

Powhata sanoi:
Hei Merzi, kauan toi sun piirakan päällisen paistos on uunissa ja millä asteella?

Mä rrrakaastan tota itse piirakkaa mutten koskaan oo ajatellu että vois paistella pelkkää täytettä ja sehän siinä on parasta:haart: :kuola:
Sama vika, rahkapiiras on hurjan hyvää mut ei se sokeri-rasva-vehnäjauho-taikina taida sieltä terveellisimmästä päästä olla. :D Siksipä tämä pelkän täytteen syönti, hyvää sekin on!

Mä oon paistanut 175-200C (en tiedä olisko miedompi parempi?), aikaa en osaa tarkalleen sanoa, sitä kannattaa vähän tarkkailla, kunnes näyttää hyytyneeltä ja ehkä jopa vähän ruskettuneelta pinnasta.

Mä testasin eilen tän Merzin torttutäytteen.
Paistoin 200c olikohan puolisen tuntia. Otin reseptin siitä normaalista piirakkaohjeesta, eli laitoin 500g rahkaa, desin canderelia ja kolme munaa, mikä oli ihan liikaa. Makeutusainettakin olis ehkä voinu laittaa vähän enemmän. Sit mä laitoin vähän vaniljasokeria.
Eilen paistamisen jälkeen maku ei tosiaan ollut kummoinen, mutta nyt kun se on ollut yön yli jääkaapissa, niin tosi namnam!:haart:

Kiitti vinkistä Merzi, mä alan syömään mustikkapiirakan täytettä joka päivä!:hyper:

Powhata sanoi:
Eilen paistamisen jälkeen maku ei tosiaan ollut kummoinen, mutta nyt kun se on ollut yön yli jääkaapissa, niin tosi namnam!:haart:

Kiitti vinkistä Merzi, mä alan syömään mustikkapiirakan täytettä joka päivä!:hyper:
Eipä kestä, kyllä kaikki hyvä pitää laittaa jakoon! :D

Tosiaan, sitä pitikin sanomani; tämä paistos tulee ehdottomasti nauttia hyvin jäähtyneenä ja jähmettyneenä, jääkaappikylmänä tuota itsekin vetelen. Ai ai, nami nami.. :kuola: Millä nimellä tuota muuten voisi kutsua? Uunirahka? Rahkamunakas... :rolleyes:

Eilen mulla oli rahkalettuilta, ai taivas että ne on hyviä! Tein vaan aika ison satsin, joten niitä jäi vielä tällekin päivälle. Pitää vähän mikrossa käyttää ja ääntä kohti! Kyytipojaksi piltti kuningatarsose ja pakasteesta sulatettuja marjoja. Tietämättömille vinkiksi, että ohje tähänkin löytyy minulta ja myös tästä threadista.

Miten jokin voikaan olla yhtä aikaa niin hyvää, ja niin terveellistä! :hyper:

Mietin ihan samaa kun lusikoin tätä.. öö.. Uunirahkaa (se on hyvä nimi kun eihän munakkaaseen voi laittaa marjoja:rolleyes: ) naamariin. Voiskohan tähän mitenkään kehitellä yhtä terveellistä pohjaa?!

Noi rahkalätyt oon mäkin testannu ja varioin sitä niin että tein siitä pannarin. Miekkonen ei huomannut mitään eroa kun olin laittanut vehnäjauhojen tilalta rahkaa ja rasvan tilalta öljyä. Etukäteen en uskaltanut kylläkään sanoa, että tehäämpä tänään terveellistä pannaria, niin, että vaimokullan lihakset ei vaan pääse rupsahtamaan:evil:

Ja sit ne valkosipulilehtileivät on ihan ylihyviä valkosipulilevitteen kanssa. Kevyen levitteenhän voi tehä kätevästi (kuulostaa niksipirkalta) itsekkin.

MerZi, kiitos jälleen kerran!:haart:

Mustikka-uunirahka testattu, ja ihan sairaan hyvää oli. Maistuu tosiaan
ihan rahkapiirakalta. Ja kuten sanoitkin, ehdottomasti kylmänä.:)

Mun lemppari kevytherkku on ehdottomasti: maitorahkaa+mansikoita+rasvatonta maitoa+makeutusainetta+van houtenin kaakaoo ja tehosekottimella kaikki sekasin,NAM :kuola:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mäkin tein äsken terveyslettuja. :) Ei protskua itse lettutaikinassa, mutta sisuksissa kyllä!

2 munaa
4dl rasvatonta maitoa
1dl kaurahiutaleita (maito+kaurahiutaleet sauvasekoittimella sekaisin, jotta hiutaleista tulee hienojakoisempia)
2dl vettä
0,5dl vehnäleseitä
1dl vehnäjauhoja
pikkuisen hermesetasta ja suolaa

Ainekset sekaisin ja taikinalle aikaa turpoamiseen n. 30min. Tuossa välissä käy kätevästi iltalenkillä korttelin ympäri. ;) Lettujen kanssa raejuustoa iso kasa ja mansikoita, nam!

Faidra sanoi:
Onkos kukaan muu löytänyt Kavlin lehtileipää näkkärihyllystä? Niistä kun ostaa violetin paketin eli valkosipulilla maustettuja lehtileipiä, niin ai että! Menee suorastaan sipseistä.

Testasin tätä viime viikolla ja nyt oikein odotan viikonloppua että pääsen herkuttelemaan kyseisillä leipäsillä, oli meinaan tosi namia :kuola:

Ehkä parempi että mies on viikonlopun pois, on nuo valkosipuliaromit tuossa aika vahvat... :rolleyes:

Kauraletuista tuli uusi suosikkini rahkalettujen lisäksi, tein seuraavanlaisella ohjeella:

2 munaa
3 dl maitoa
3 dl kaurahiutaleita
1/3 tl suolaa
2 tl sokeria (tai jos haluat makeutusainetta)
1 tl kardemummaa
1 rkl rypsiöljyä
1 tl vaniljasokeria

Taikinan pitää antaa turvota puolisen tuntia, paistamiseen en tarvinnut teflonpannulla rasvaa. Tein pikkulettuja ja kääntäminen sujui hyvin, en tiedä miten pysyisi isolla pannulla koossa.

Taisi tulla mulle uusi herkkusuosikki :) Pidettiin vähän tyttöjen iltaa ja tehtiin herkullista omenapiirakkaa:

Pohja:
kaurahiutale 40g
moniviljajauho 30g
vehnälese 0,5dl
hermesetas 0,5dl
vesi 0.7dl
banaani 25g
leivinjauhe n. puoli teelusikallista

Pohjan arvot: 307kcal, p 20.7g, hh 51.4g, r 6.1g

Täyte:
2,5 omenaa siivuina
purkillinen rahkaa
omega-muna
hermesetasta, hitunen vaniljasokeria, kanelia

Täytteen arvot: 390.6kcal, p 32.1g, hh 46.2g, r 7.4g
Yhteensä koko omenapiirakka: 697kcal, p 52.8g, hh 97.6g, r 13.5g

Pohjan ainekset vaan sekaisin, leivinpaperin päällä aaaaaivan paperinohueksi pohjaksi ja leivinpaperi vuokaan (meilla oli käytössä pyöreä piirakkavuoka). Päälle omenasiivut ja rahkahärdelli. 200-asteiseen uuniin 35 minuutiksi ja sitten nautiskelemaan...

Tätä uskalsi jopa dieettaaja syödä... puoli piirakkaa menee treenin jälkeisestä ateriasta helposti! ;)

Tuohon voisi muuten vaihtaa täytteeksi vaikka mustikoita, mansikoita, vadelmia, persikoita... ja niin edelleen. Tiiän mitä meillä kokataan tästä lähtien joka viikko!

Syön nykyään sellaista ihan yksinkertaista jälkkäriä, tai välillä se on kyllä pääruokaa. Siihen tulee purkillinen Ehrmannin rahkaa, ruokalusikallinen Flora Vanillaa (tai 1 tl vanilliinisokeria), 1 dl jotakin Valion sokeritonta mehukeittoa. Joskus mehukeiton voi korvata 1 dl:lla pakastevadelmia tms. marjoja.

Nää ohjeet on paholaisesta, kun nyt tekee mieli tehdä näitä kaikkia! ARGH.

Mun suurinta herkkua on tuoreet mansikat dipattuna danone rasvattomaan suklaavanukkaaseen tai pilkottuna kevytvaniljajäätelön kanssa. :kuola: Tuoreet kirsikat on kans ihania ihan siltänään. :)

esni, tee lounaaksi tuota Merzin rahkapiirakantäytettä :) Meillä menee melkein kilpailuksi, kumpi saa syödä enemmän... ihan törkeän hyvää!!

Voi tehdä isommankin satsin kerralla: 2 purkkia rahkaa, 1 omega-muna, 2 valkuaista, reilusti makeutusainetta, tuoreita mansikoita pilkottuna. Uuniin 200 asteeseen, 30-35 min ja ulos. Sitte jääkaappiin jähmettymään (jos malttaa). Kruunaa jokaisen dieettipäivän!! :kuola: x 100

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom