Gaba

Meikäläiselläkin purkki gaba jauhetta, aina silloin tällöin laitan kielen alle ruokalusikallisen. Ainoa vaikutus jonka olen huomannut on, että nukun paljon sikeämpään. Tavallisesti herään aamulla noin seitsemän aikaan vessaan, mutta gabaa ottaessani en herää vessaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saako Gabaa tilata Suomeen vai jääkö tulliin?

Itse olen tilannut Gabaa useasti jenkeistä ja aina tullut perille... Ja luulisi että nuo EU:n ulkopuolelta tulevat paketit katsottaisiin aika tarkasti tullissa. Voisin siis väittää että kyllä saa tilata suomeen.

Olen myös joskus pari vuotta sitten tilannut Gabaa ihan suomestakin mutta oli tosi arvokasta tavaraa...

Saako Gabaa tilata Suomeen vai jääkö tulliin?

Itselle tuli just pari vk. sitten Enkuista Now gaba jauhetta ja ei ollut mitään ongelmia. Itse aineen käytössä olen huomannut, että paremmin toimii ainakin itsellä nukkumishommaan se että ottaa vähemmän n.500-700mg, 1000mg annoksella tuntuu että päässä alkaa liikaa "tapahtuu" jotain ja ei tule uni!? Mut hyvää kamaa kyllä kun viimeinkin monien vuosien kitumisen jälkeen, tällä saa kropan sellasen rentoon lepotilaan yöksi :) Pari eka iltaa tuntui kyllä häröltä mennä makaamaan kun kroppa ei ollutkaan siinä ainaisessa umpijuntussa...

Itse olen tilannut Gabaa useasti jenkeistä ja aina tullut perille... Ja luulisi että nuo EU:n ulkopuolelta tulevat paketit katsottaisiin aika tarkasti tullissa. Voisin siis väittää että kyllä saa tilata suomeen.

Olen myös joskus pari vuotta sitten tilannut Gabaa ihan suomestakin mutta oli tosi arvokasta tavaraa...

En enää ehtinyt editoida edellistä viestiäni joten piti laittaa uusi...

Eli tuoreimman lääkeainelistan mukaan GABA luokitellaan lääkeaineeksi!!! Eli ei ilmeisesti saa tilata Suomeen... ainakaan laillisesti...

Olen kokeillut kans Gabaa joskus ja se aiheuttaa todellakin hengitysvaikeuksia, ihonpistelyä jne. Nukuin erittäin sikeästi ja uni jäi pari tuntia normaalia lyhemmäksi, mutta uni oli laadultaan paljon syvempää. Oon sitä mieltä, että Gabaa ei kannata ottaa joka ilta, koska se ei toimi sitten kovin pitkään. 3-5g ennen nukkumaan menoa. Jossain suositeltiin vielä ottamaan 1g aamulla herättyään. 1g annoksella Gaban ei pitäisi väsyttää, vaan päin vastoin.

Olen kokeillut kans Gabaa joskus ja se aiheuttaa todellakin hengitysvaikeuksia, ihonpistelyä jne. Nukuin erittäin sikeästi ja uni jäi pari tuntia normaalia lyhemmäksi, mutta uni oli laadultaan paljon syvempää. Oon sitä mieltä, että Gabaa ei kannata ottaa joka ilta, koska se ei toimi sitten kovin pitkään. 3-5g ennen nukkumaan menoa. Jossain suositeltiin vielä ottamaan 1g aamulla herättyään. 1g annoksella Gaban ei pitäisi väsyttää, vaan päin vastoin.

500mg kapseleita siis 10x ennen nukkumaanmenoa? Kuulostaa aika hurjalta määrältä. Eilen ennen nukkumaanmenoa otin yhden ja yöuni oli tavallista katkonaisempi, mutta tekisi mieli tehdä kokeilu vielä isommalla annoksella.

Lisäksi löytyy valeriaanaa ja melatoniinia. Menisittekö yhdistämään näitä kolmea?

Melatoniinin olen testannut erikseen ja 6mg ennen nukkumaanmenoa auttaa kyllä. Valeriaanaa en ole vielä kokeillut. Ajattelin että kaikki on ainakin aluksi järkevämpi testata yksitellen. Valeriaanaa ajattelin kokeilla 1000mg annoksella ennen nukkumaanmenoa. Mielipiteitä?

500mg kapseleita siis 10x ennen nukkumaanmenoa? Kuulostaa aika hurjalta määrältä. Eilen ennen nukkumaanmenoa otin yhden ja yöuni oli tavallista katkonaisempi, mutta tekisi mieli tehdä kokeilu vielä isommalla annoksella.

Lisäksi löytyy valeriaanaa ja melatoniinia. Menisittekö yhdistämään näitä kolmea?

Melatoniinin olen testannut erikseen ja 6mg ennen nukkumaanmenoa auttaa kyllä.Valeriaanaa en ole vielä kokeillut. Ajattelin että kaikki on ainakin aluksi järkevämpi testata yksitellen. Valeriaanaa ajattelin kokeilla 1000mg annoksella ennen nukkumaanmenoa. Mielipiteitä?

Kokeile nyt ensin muutema pv sillä yhdellä napilla, sit sama homma kahdella ja rupee vasta sit miettii noita hengityksen lamauttavia annoksia...joissa ei nyt omasta mielestä oo mitää järkee. Mitä noiden mömmöjen sekoitteleluun tulee niin hyvin tod. näköisesti saat vaa huonomman vaikutuksen aikaseksi, kaveri tuossa testasi juuri gaba + melatoniini yhdistelmää ja ei kyl nukkunu paskaakaan!

Eihän gaba muutenkaan pistä ns. nukuttamaan vaan ehkä enemmänkin rauhoittaa kropan ja pään hermostollisen toiminnan joka tietyillä yksilöillä on vähän ylikierroksilla 24/7. Tietysti se auttaa nukkumaan samalla kun päässä ei pyöri enää sellainen tornado ja kroppa sätki ihan levottomana :)

GABAn vaikutukset

Luin juuri aiheesta keskustelussa http://www.pakkotoisto.com/ravinto/20152-gaba/ ja heräsi muutama kysymys tosta aiheesta. Minulla on source naturalsin valmistama purkki 750mg GABAa. Olen ottanut nukkumaan mennessäni 2-3 eli 1500mg-2250mg kyseistä valmistetta. En saa sillä määrällä kuin rintaa pakottavan tunteen mutten unta. Mikä olisi sopiva määrä GABAa unen saamiseksi? Toisekseen toimiiko jauheena paremmin eli jos otan kapselit auki ja sekoitan pulverin veteen vai tehoaisiko kielen alta parhaiten? Kokemuksia aineesta, tuleeko minkäänlaisia sivuvaikutuksia ja onko mitään käyttöväliaikaa?

Itellä kans univaikeuksia ja kiinnostais kokeilla GABAa, mutta huolettaa nuo hengenahdistuskokemukset, kun on rasitusastmakin. Mitä mieltä kannattaako alkaa käyttää jos rasitusastma?
Kiinnostais myös kuulla pakkislaisten kokemuksia jotka ovat pidempään käyttäneet.

Nostetaas vanhaa ylös...

Nyt 2 iltaa tullut otettua GABAA jauhemuodossa. Annoskoko 2 teelusikallista.

Jonkinlainen reaktio selvästi havaittu molemmilla kerroilla. Sellainen kummallinen tunne päässä. Ja kasvoissa, vähän samanlaista "pistelyä" kuin beta-alaniinilla ensimmäisillä kerroilla.
Nukuin tosi hyvin mutta toisaalta niin nukuin edellisenäkin yönä.

Kirjoittelen jatkoa mikäli mitään vaikutuksia nyt ilmenee. Mites muilla gaba tuntuu?

Tuli avattua pitkästä aikaa purkki. Ehkä aavistuksen nukkuu paremmin. Toi on jännä, että välillä tulee hullut pistelyt ja tuntuu, ettei saa henkeä kunnolla, mutta välillä noita ei tule ollenkaan (ainakaan niin voimakkaina).

tilasin just tänään iherbistä purkin, ku mies suositteli mun jännitystiloihin ja nukahtamisvaikeuksiin.
katsotaan mitä lyyli sanoo.

meltoniinikin kyl toimii ihan ookoo. (en oo joka ilta ottanut)
valeriaanakin, mutta ei niin tehokkaasti.

Melatoniini pistää tunnin sisään nukkumaan kuin muumio. Ei tartte heräillä kun vasta 7-8h päästä ja aivan virkeänä.

GABAsta sen sijaan tuli lähinnä häiriintynyt olo.

no, paketti tuli.
yhden otin eilen illalla.
pistelyä käsissä, muuta en kyl huomannut. yö meni toisen lapsen kans tahiessa, joten ehkä kannattaa ottaa semmosena yönä että tietää saavansa nukuttua.
odotin siis semmosta RENNOMPAA oloa, mut en ainakaan tolla annoksella(500?) huomannut.
äsken otin taas yhden; en nyt varmaan ens yönäkään saa kunnolla nukkua. mut jos sit jonain kertana ottasin 2x annoksen?

no, paketti tuli.
yhden otin eilen illalla.
pistelyä käsissä, muuta en kyl huomannut. yö meni toisen lapsen kans tahiessa, joten ehkä kannattaa ottaa semmosena yönä että tietää saavansa nukuttua.
odotin siis semmosta RENNOMPAA oloa, mut en ainakaan tolla annoksella(500?) huomannut.
äsken otin taas yhden; en nyt varmaan ens yönäkään saa kunnolla nukkua. mut jos sit jonain kertana ottasin 2x annoksen?

Oma annos on ollu jotain 3-5 gramma väliltä. Tää on kans kokeilemisen arvoinen: http://www.iherb.com/Source-Naturals-Theanine-Serene-with-Relora-60-Tablets/1437?at=0

kiitos vinkistä. :)
kyl sitä vois jotain muutakin koittaa.
tossa gabassa vaan just pelottaa se hengensalpausefekti... mut ei se nyt tätä jännittyneisyyttä ja sydämenmuljahteluu paljon pahempi voi olla.
- mies tossa on jo kerralla kolmekin ottanut ja ed. yönä se nukku ko tukki ja oli kuulemma niiiiiiin levänny; ja mä olin ku jyrän alle jääny. että kivat sille. kakarat huusi kuorossa ja yks nukkuu ko tukki, vaikka kyllä se yleensä on havahtunut, vaikka sikeemmin muutenkin nukkuu.

Tollasella 2-3g ilta-annoksella se kylla hieman rauhottaa, mutta ei siita tullut ihan niin voimakasta efektia, kun ehka olisin toivonut. Aiheuttaa pistelya raajoissa, 2g annoksella ei oikeen muuta, 3g annoksella rupee vahan puuskuttamaan. Loppupeleissa mielestani unen laatu on parempaa ja 6h unilla tuntuu, kun ois nukkunut 8h.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom