Gaba

Joo,tulipa just havaittua oma moka..sinne meni pari kymppiä.Tuli postikuluineen maksaa vähä rapiat 25€No,tryptofaaniin meni joskus kolme kymppiä,paljon isompi paketti tai siis pussi mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.No,katotaas miten toi jeesaa.Tässä ku juttuja lueskelin niin pitäis vissiin aika lähelle se 5g ottaa joten ei tosta pitkäks aikaa apua ole,taidan ottaa joku 3g yötä vasten.
3 grammaa tyhjään vatsaan on jo riittävä annos. Muista eu-maista saa kyllä gabaa halvemmallakin, tiedä sitten tuleeko tullin läpi...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Etkös juuri väittänyt, että sillä ei voi olla mitään vaikutusta mihinkään? Parantuneilla yöunilla on mielestäni suurikin merkitys lihaskasvun kannalta. Oikeasti, testaa joskus Gabaa, sinun kohdalla ei ole ainakaan pelkoa plasebo-efektistä:) Ja Make988, tuo tilaamasi Gaba on aivan järkyttävän hintaista, pitäisi olla 4-5 kertaa halvempaa, että viitsisi tilata.
No keskushermoston kautta sillä ei käytännössä voi olla vaikutusta mihinkään. Ja vaikka olisikin, vaikutus olisi kuten diapamilla - eli unta huonontava, ja lihaskasvua hidastava vaikutus. Eli ainakaan mitään positiivisia vaikutuksia (urheilijalle) ei voi olla.

Aloin tuossa pohtia, että teoriassa sillä voisi olla perifeerisessä hermostossa lieviä salpaavia vaikutuksia -> tämä voisi selittää puutumisen, pistelyn, jopa hengen haukkomisen. Sinänsähän siitä ei mitään hyötyä ole, mutta tuleepahan tunne että jotakin tapahtuu. Yöuneen siis ei näin voisi vaikuttaa. Sinänsä selittäisi myös sen, miksi se olisi palautettu lääkeluetteloon - vaikka siitä ei mitään hyötyä olisikaan, niin periaatteessa yliannostuksella voisi kyllä joku esim. hengityslihashalvauksella saada hengen pois. Samoin jos olisi esim. uniapneaa, lieväkin salpaus voisi olla vaarallista.

Mutta siis, jos tavoitteena on ihon pistely, voihan sitä gabaa vetää jos se sitä itselle aiheuttaa.

Täysin turha väittely, kun minulla ei ole lyödä tieteellistä näyttöä tiskiin Gabasta, vaikka olen varma sen toimivuudesta (pohjautuen omaan, ja monien muiden kokemukseen), eikä Klatskinkaan ole oikeastaan mitään näyttöä heittänyt väitteilleen Gaban toimimattomuudesta.

Täysin turha väittely, kun minulla ei ole lyödä tieteellistä näyttöä tiskiin Gabasta, vaikka olen varma sen toimivuudesta (pohjautuen omaan, ja monien muiden kokemukseen), eikä Klatskinkaan ole oikeastaan mitään näyttöä heittänyt väitteilleen Gaban toimimattomuudesta.

Pohjautuen omaan ja muutaman muun kokemukseen epäilen, että Gaba ei toimi. Useat TIETEELLISET tutkimustulokset sen puolesta voivat tosin osoittaa uskomukseni vääräksi. Rationaalisena(joskus) ihmisenä katson todistusvelvollisuuden olevan tietenkin GABAN puolustajilla.

Benchpress: Käsityksesi siitä millä pohjalla voidaan tehdä päätelmiä on hatara eikä kestä syvempää kritiikkiä. Elämä varmasti opettaa.

Viimeksi muokattu:
Pohjautuen omaan ja muutaman muun kokemukseen epäilen, että Gaba ei toimi. Useat TIETEELLISET tutkimustulokset sen puolesta voivat tosin osoittaa uskomukseni vääräksi. Rationaalisena(joskus) ihmisenä katson todistusvelvollisuuden olevan tietenkin GABAN puolustajilla.

Benchpress: Käsityksesi siitä millä pohjalla voidaan tehdä päätelmiä on hatara eikä kestä syvempää kritiikkiä. Elämä varmasti opettaa.
Luitko tuota viiniksin linkkiä? Itse teet päätelmiä samalta pohjalta (oma kokemus), mutta se ilmeisesti kestää kritiikkiä?

Tää on tietysti näitä ikuisuusaiheita kuten HMB:t ja muu setit, mutta silti puolustan tätä tuotetta. En väitä etteikö se voisi olla osalla porukasta "toimimatta", mikä tietysti riippuu paljolti siitä mihin vertaa, mutta näinhän on monella muullakin tuotteella. Joku voi väittää että 100g lisäproteiinin ottaminen ei auttanut mihinkään ja toinen väittää että lihas "typettyi" paremmin kun veti tuon 100g ylimääräistä prodea. Vaikea tota on mennä sanomaan kumpa on oikeassa. Mutta jos joku omat rahansa laittaa tuotteeseen ja kehuu sitä, niin ilmeisesti tämä GABA sitten toimii mulla ja parilla muulla mutta ei kaikilla. Tää hengenahdistus jne jne on ainakin sivullinen merkki siitä että jotain tapahtuu. Kun vedät lusikallisen glutamiinia ei tätä kyseisen aminohapon suoraa vaikutusta kehossa voida havaita vaan se pitää havaita ehkä pitemmällä aikavälillä.

Eilen illalla tota otin ekaa kertaa 3g.Varmasti oli vaikutusta,selvästi tuli semmoinen rauhallisempi olo,tai siis olo ainakin muuttui jonkun verran.Yö unet meni persiilleen ku lapset häiritsi useaan otteeseen mutta kyllä siinä välissäkin tuntu syvempään uneen pääsevän.Oon kyllä tänäänki ollu ihan törkeen väsynyt,johtuu sairastelusta.Nyt otin vaan 2g.

Luitko tuota viiniksin linkkiä? Itse teet päätelmiä samalta pohjalta (oma kokemus), mutta se ilmeisesti kestää kritiikkiä?

Et siis oikein vieläkään ymmärrä...

Todistusaineiston kerääminen ja esittäminen on ainakin tieteellisissä kysymyksissä aina sen puolella, joka esittää jonkin uuden teorian.

Niin kuin sanoin olen valmis muuttamaan uskomustani jos tulee tieteellistä näyttöä sitä vastaan. Kyseisen linkin perusteella kukaan rationaalinen ihminen ei mielestäni muuttaisi vielä mielipidettään. Tutkimuksissa koetulokset vaihtelevat, vasta useiden tutkimusten jälkeen todistustaakka kaatuu jollekin puolelle.

Kritiikkini suuntautui faktoihin? joiden perusteella olet " varma sen toimivuudesta ", mielestäni teit erittäin heikolla todistusaineistolla tuon päätelmän.

Et siis oikein vieläkään ymmärrä...

Todistusaineiston kerääminen ja esittäminen on ainakin tieteellisissä kysymyksissä aina sen puolella, joka esittää jonkin uuden teorian.

Niin kuin sanoin olen valmis muuttamaan uskomustani jos tulee tieteellistä näyttöä sitä vastaan. Kyseisen linkin perusteella kukaan rationaalinen ihminen ei mielestäni muuttaisi vielä mielipidettään. Tutkimuksissa koetulokset vaihtelevat, vasta useiden tutkimusten jälkeen todistustaakka kaatuu jollekin puolelle.

Kritiikkini suuntautui faktoihin? joiden perusteella olet " varma sen toimivuudesta ", mielestäni teit erittäin heikolla todistusaineistolla tuon päätelmän.
Toisaalta, miksi minun pitäisi sinulle esittää todisteita Gaban toimivuudesta, minulle on aivan yhdentekevää, mitä mieltä sinä olet kyseisestä tuotteesta, itse koen saavani siitä huomattavaa apua ongelmaan, johon apua tarvitsen...

Tota nyt muutaman päivän ottaneena on kyllä hankala sanoa mitään..pirun huonosti noi pari yötä nukuin mutta tänään otin ennen päiväunia gramman ja sit nukuin parin tunnin sikeät päikkärit,yleensä en päivällä saa nukuttua.Tosin tässä on ollu vähän kipeänä ja pari yötä melko huonosti nukkunu joten olis se uni tullut varmaan muutenkin.Mutta täysin tyhjään mahaan en ole tota ottanut,hankalaa illalla saada pakki ihan tyhjäks varsinki jos on treenit päivällä ollu niin ei sitä nyt paastota jaksa.En osaa sanoa vaikuttaako mitenkään,vedän purkin loppuun parin gramman annoksilla mutta en mä tota enää lisää osta,pirun kallista toi mitä ostin.

Make998, "maha tyhjäksi" on suhteellinen käsite. Jos nyt vaikkapa 2-3h on ed. syömisestä, niin on se masu ihan riittävän tyhjä näitä GABA-tarkoituksia varten.

Gaban beta-fenyyli versio ainakin toimii kuin häkä. Huomattavasti eri tapaan kuin gaba. Perus gabahan ei siinä muodossa tosiaankaan ylitä aivoveriestettä.

Itse mutuillut että jollain tapaa metaboloitumisen kautta vois vaikuttaa jonkun verran. Itselläni ainakin selvästi placebo-efektiä enemmän auttoi. Uniongelmista kärsinyt skidistä asti niin huomaa kyllä jos jeesaa tai ei.

Ja-ha.

Itse kuulun GABA:n suurkuluttajiin...
Kun en tiedä onko kyseessä epäsosiaalinen sälä (Suomessa) niin en kerro mistä ostan ja paljon maksaa. Sen vain valotan että tiskinyli sälästä on kyse, ihan on hyllyssä burnukat muiden vitamiinien vieressä....

Nappailen tuota kerta-annoksena yleensä joka päivä töiden jälkeen kun kotisohvalle pääsen, annos on kait jotain kymmenen ja kahdenkymmenen gramman välillä, en ole oikeasti koskaan punninnut..

Purnukan kyljessä lukee että tuotteen tiheys voi vaihdella suuresti ja annosteluohjeeksi kerrostaan 1/4 - 1/8 osa teelusikkaa.
Itse aloitin kahdeksalla kukkurallisella teelusikalla mutta illan pääohjelma oli "Ruikkulipaskat lennossa" niin jo ihan saniteettitilojen estetiikan vuoksi vähentelin annostusta päätyen nykyiseen kolmeen gugguralliseen teelusikkaan..

Nautin homman siten että otan kolme vesilasia joihin jokaiseen kippaan yhden lusikan, enempää ei voi laittaa maun menemättä myrkyn puolelle ja tuopit keno muut litrahinkit eivät asiastooni kuulu. Ja eiku huiviin!

Muutaman minuutin ehkä kymmenen, en taaskaan tarkasti tiedä koska ensimmäisenä katoaa ajantaju ja ei oikeasti edes nyt kiinnosta kovin tarkasti tietää tulee "halosta päähän"...
Homma alkaa voimakkaalla tukehtumiskuolema kokemuksella (josta tosin olen kovasti oppinut jopa viimeaikoina pitämään) edeteen jalkojen (ja pallien) puutumiseen josta seuraa voimakas lähes räjähdyksenomainen mielihyvän kokeminen....
Mielihyvän kokeminen on siinä suhteessa poikkeuksellista että sillä on täsmälleen yhtä tarkka koordinaatti kuin puutumisella, jotain vain räjähtää päässä.....
Sit mennää muutama tunti oikein lepposissa tunnellmissa kotisohvalla läppäri sylissä duuneja jatkellen.....

Jos nyt jotain sivuvaikutuksia pitäisi etsiä niin viinankulutus on romahtanut aika olennaisesti. GABA:n rauhoittava vaikutus on ketun voimakas ainaskin mun omilla annoksilla, en pysty edes juomaan niin paljoa etanolia että saisin saman tyyneiden aikaiseksi. Toisaalta GABA ei penetroidu millään muotoa rationaaliseen rekisteriin, eli se ei haittaa duunailuja millään muotoa.
Tässä nyt tietysti tahdot tarkentaa että teen ihan yhtä paljon töitä kotona kuin ohviisilla. Ohviisille GABA sopii ihan yhtä hyvin kuin viina...

Anteeksi offtopic, mutta etkös korvaushoitotopicissa puhunut että prolaktaniini ei tekisi tätä kuin harvoissa tapauksissa?
Noh, periaatteessa jos prolaktiinitaso joltakin tietyltä tasolta yhtäkkiä nousee, se hieman testosteronitasoa laskee. Sen sijaan jos prolaktiini on aina ollut tietyllä tasolla, se ei itsessään korreloi testotasoihin. Ja jos katsotaan ihmisiä, joilla on syystä tai toisesta lievä hyperprolaktinemia, näistä vain pienellä osalla on testopuutosta.

Noh, periaatteessa jos prolaktiinitaso joltakin tietyltä tasolta yhtäkkiä nousee, se hieman testosteronitasoa laskee. Sen sijaan jos prolaktiini on aina ollut tietyllä tasolla, se ei itsessään korreloi testotasoihin. Ja jos katsotaan ihmisiä, joilla on syystä tai toisesta lievä hyperprolaktinemia, näistä vain pienellä osalla on testopuutosta.

Ok, kiitos tiedosta. Alunperin törmäsin tuohon aiheeseen sivuten etsiessäni tietoa SSRI-lääkkeistä ja niiden mahdollisista vaikutuksista. Itsellä siis kuuri päällä.

Jos ja kun tota gabaa käyttää lisäravinteena niin mihin aikaan päivästä sitä pitäisi nauttia?
-"GABA:n nauttiminen lisää kasvuhormonin ja prolaktiinin synteesiä."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom