Fysioterapia

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli mun ongelmana on vuoden verran jatkunut alaselän kipu.viime viikolla minulta otettiin lanneranka kuvat,mutta kuvista ei lyötynyt mitään.sain lähetteen fysioterapeutille.eli kannattaako sinne mennä vai menenkö suoraan jollekkin niksauttajalle/vastaavalle selkä tohtorille?
en pysty treenaamaan jalkatreenissä muuta kun jalkakyykkyä.en pysty edes takareisiä venyttelemään,jos kumarrun yhtään eteenpäin niin alkaa kipu alaselässä.edes reisiojennusta en pysty tekemään,ja jalkaprässiä ei pysty tekemään edes tyhjällä kelkalla.yläkroppaa pystyn ihan täysipainoisesti treenaamaan.

Mene ihmeessä, koulutettu ja asialleen omistautunut Fysioterapeutti osaa auttaa urheilijaa hänen vammojen hoidossa, ja hyvin.
Itsellä on hyviä kokemuksia, tällä hetkellä käyn fysikaalisessa hoidossa kroonisen olkapää kivun takia, ja jo muutaman hoitokerran jälkeen huomasin kivun vähentyneen, aika paljonkin.

Ehdotan että valitset kokeneen fysioterapeutin, joka on perustutkinnon jälkeen erikoistunut joko ortopediaan tai on kouluttautunut OMT-terapeutiksi (OMT = ortopedinen manuaalinen terapia). Tai mene kokeneelle naprapaatille, jos paikkakunnaltasi sellainen löytyy.

Apua löytyy varmasti, mutta ensimmäiseen vastaantulevaan fysikaaliseen hoitolaitokseen käveleminen ei välttämättä ole paras ratkaisu.

Toinen ääni OMT-terapeutille. Sieltä saa monesti myös syyn selkäkivulle ja ohjeet sen vältämiseen eikä vaan sitä niksautusta joka vie kivun pois hetkellisesti. Jos se ei olisi eläimellisen kallista (itse kokonaan maksettuna siis) ja pitkän jonotuksen päässä niin kävisin puolen vuoden välein OMT-terapeutilla kuntoon väänneltävänä :)

Fysioterapeutit millä mä oon käynyt on ollut hyvinkin ammattitaitoisia... mutta yks oli kyllä aivan paska!! nyt ollut yhden vakio asiakas ja pari vuotta...

Originally posted by PepsiGirl
Mä menisin suoraan ortopedille, urheilulääkärille tms. Fysioterapeutit nyt mitään tiedä surkealla koulutuksellaan...:evil:

PIENTÄ PROVOKAATIOTA... :D

Vakavasti puhuttuna. Perusortopedin koulutukseen ei jurikaan kuulu urheilulääketiedettä, eikä juurikaan biomekaniikkaa tai fysiologiaa, puhumattakaan lajianalyysistä ja fyysisestä harjoittelusta.

Tämän vuoksi ortopedi pyrkii etsimään ongelman, ikävä kyllä harvoin sitä aiheuttavaa syytä joihin varsinkin OMT-fysiot ovat erikoistuneet ja saaneet keskimäärin 6-7 vuoden koulutuksen. Tämän vuoksi ortopedin jälkeen kannattaa käydä/hakeutua kokeneen terapeutin luo joka voi auttaa löytämään perussyyn näkyviin ongelmiin/oireisiin ja neuvoa harjoitteita ja valvoa että todellakin teet ne oikein, jotta ongelmat pysyisivät kurissa.

No tuli itsekkin provosoitua provosoituna... :lol2:

Pusipusi fysio...;)

No okei, tiedän yhden superhyvän fysioterapeutin(?) -JUKKA KANGAS. Ainakin Fysioterapia-konsulteissa se duunailee. Ja tyyppi on Suomen Kansallisoopperan balleriinojen erittäin asiantunteva ja kaikkitietävä guruhoitaja.:worship:

no tänään kävin eka kerran fysioterapiassa.
sain sähköhoitoa ja hierontaa.mulla on alaselässä joku pieni pullistuma ja kuin taivutin selkää taaksepäin niin se meni vähän kieroon.se fysioterapeutti kokeilee ensin hieronnalla,sähköllä ja venytyksillä saada selän auki.takareisiä ja alaselkää se käski venytellä paljon.jos ei selkä parane fysioterapiassa niin sitten mennään magneettikuviin.täytyy toivoa että ei ole välilevyn pullistuma...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom