Futarin voimaohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

voimailija89

Banned
Tehkääs mulle ohjelma jolla tulisi nopeutta.Räjähtävää ja nopeuskestävyyttä. Olen 14vuotta, kannattaako vielä alkaa käymään salilla? Pohjat ovat hyvin kunnossa, kun peruslihaskuntoliikkeillä ja keppijumpalla on saatu jonkunnäköistä voimaa., ja olen mielestäni jonkun verran ikäisiäni kehittyneempi.

Tottakai voit aloittaa voimaharjoittelun (nopeus). Mutta jos maltat olla käymättä salilla, niin pari vuotta voisit varmaankin vielä hyvin odotella, ja antaa kasvun hidastua, ja keskittyä muuhun futikseen liittyvään. Jos päätät aloittaa voimailun, niin ei liikaa eikä liian kovaa, vaan nimen omaan olisi hyvä keskittyä nopeisiin liikkeisiin kevyillä painoilla. :kippis1: :thumbs:

Sanoisin että reiden koukistus ja ojennus liikkeet ois ton ikäselle hyviä liikkeitä. Tukilihakset kuntoon alaselkä, vatsa lihakset, vinot vatsalihakset kuntoon. Ylä selkää kannattaa myös treenata, esim. kulmasoutua pienillä painoilla toistot siinä 15-20 paikeilla, kun yläselkä on kunnossa niin et näytä miltään vitun paskahousu lippis pää gorillalta vaan alat näyttämään ihmiseltä. www.exrx.net on oiva paikka katto liikkeitä ja kattoa vähän mitä lihaksia ihmisen kropassa on, on mun mielestä hyvä tietää mitä lihaksia treenaa.
Sitten kun oot siinä 16 v niin raskaammat liikkeet kuten kyykky, maastavedot(suorin jaloin yms.) mutta maastaveto kehomiehelle mun mielestä aika turha liike, pystypunnerrus seisten tai käsipainoilla, penkki punnerrus yms. perusliikkeet.
Kun tukilihakset on hyvässä kunnossa niin voit aika surutta alkaa tekemään kyykkyä vähän isommilla romuilla.
Kyykkyä voit tehdä myös mutta vain tekniikan haku mielessä, ja korkeintaan omalla painoilla.
Liikkeiden tekniikat PITÄÄ olla kunnossa ennen kuin aletaan tekemään isoilla painoilla, pyydä jotain kokenutta karjua kattomaan vaikka liikeradat kuntoon.

Tai voit dissata kaikki neuvot ja rikko huonoimassa skenaariossa alaselkäsi, reväyttää rintalihaksen yms. muuta.

Tiedättekö jotain SUOMENKIELISTÄ sivua missä olisi näitä liikkeitä ja lihaskarttoja. Ensikertalaisena on vaikea sanoa esim. mikä on kulmasoutu...

Originally posted by voimailija89
Tiedättekö jotain SUOMENKIELISTÄ sivua missä olisi näitä liikkeitä ja lihaskarttoja. Ensikertalaisena on vaikea sanoa esim. mikä on kulmasoutu...

no jos ammatti futariksi aiot niin englantia ois hyvä osata, perus enkku ei oo hirveen vaikeeta, mitä pitemmälle mennään sitä vaikeampaa. No ammattikoulussa et tarvitse enkkua muuten kuin sanastoa.

Originally posted by makew
Sanoisin että reiden koukistus ja ojennus liikkeet ois ton ikäselle hyviä liikkeitä. Tukilihakset kuntoon alaselkä, vatsa lihakset, vinot vatsalihakset kuntoon. Ylä selkää kannattaa myös treenata, esim. kulmasoutua pienillä painoilla toistot siinä 15-20 paikeilla, kun yläselkä on kunnossa niin et näytä miltään vitun paskahousu lippis pää gorillalta vaan alat näyttämään ihmiseltä. www.exrx.net on oiva paikka katto liikkeitä ja kattoa vähän mitä lihaksia ihmisen kropassa on, on mun mielestä hyvä tietää mitä lihaksia treenaa.
Sitten kun oot siinä 16 v niin raskaammat liikkeet kuten kyykky, maastavedot(suorin jaloin yms.) mutta maastaveto kehomiehelle mun mielestä aika turha liike, pystypunnerrus seisten tai käsipainoilla, penkki punnerrus yms. perusliikkeet.
Kun tukilihakset on hyvässä kunnossa niin voit aika surutta alkaa tekemään kyykkyä vähän isommilla romuilla.
Kyykkyä voit tehdä myös mutta vain tekniikan haku mielessä, ja korkeintaan omalla painoilla.
Liikkeiden tekniikat PITÄÄ olla kunnossa ennen kuin aletaan tekemään isoilla painoilla, pyydä jotain kokenutta karjua kattomaan vaikka liikeradat kuntoon.

Tai voit dissata kaikki neuvot ja rikko huonoimassa skenaariossa alaselkäsi, reväyttää rintalihaksen yms. muuta.

Samaa mieltä tuosta, että kannattaa panostaa yleensä niihin heikkoihin lihasryhmiin, mitä tuossa makew sanoikin..
Jos enemmän alkaa salilla käymään tai myöhemmin ottaa ne raskaammat pääliikkeet mukaan, niin kehitys on aika kovaa luokkaa.. Eikä myöskään tule notkahduksia tuloskehityksessä niin helposti, kun ei ole tajunnut vahvistaa tukilihaksistoa vaan ollaan keskitytty vain siihen rinta-hauis ohjelmaan.

Sanoisin että reiden koukistus ja ojennus liikkeet ois ton ikäselle hyviä liikkeitä

En aivan allekirjoittaisi tuota. Vaikkei tehdessä polvet paukkuisi niin IMHO turhaa rasitusta polville varsinkin kun hyöty futista ajatellen jää minimaaliseksi.

Sen sijaan kunnon liikkeitä pienillä painoilla. Tuon ikäinen voi käyttää huoletta n. 50% intensiteettiä (siis maksimitoistosta). Kts T.Kurz "Science of sports training" s.165

kyykky, maastavedot(suorin jaloin yms.)

aamen :thumbs:

Tee omalla painolla suoritettavia liikkeitä tai käytä vapaita painoja. Laitteita et tarvitse! Laitteissa on valmiiksi suunnitellut ja ohjatut liikeradat, mitä urheilulajeissa ei ole. Laitteet ovat helppoja käyttää ja niillä eliminoit tehokkaasti kaikkien tukevien lihasten kehityksen. Tämä on huono asia!

Tee leukoja ja etunojapunnerruksia eri levyisillä otteilla sekä yhdenjalan punnerruksia ja erilaisia hyppyjä ja spurtteja. Lisäksi paljon ja monipuolisesti vatsaa, kylkiä ja alaselkää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom