Futaajalle treeniohjelma!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja futaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon 17v futaaja ja pitäs saada treeniohjelma ja vinkkejä. Tarkotus olis off-seasonilla käydä päivittäin puntilla. Pitäis saada lisää voimaa etenkin jalkoihin, mutta massaa ei tarttis paljoakaan tulla. Pitäs saada lisää nopeutta ja räjähtävyyttä. Ja liikkuvuuttakin pitäs saada. Venyttelen joka päivä, mutta silti oon aika kankea.:itku: Mitä lisäravinteita kannattas ottaa, täl hetkellä on palautusjuomaa,kreaa, maltoo ja proteiinia. Voisko mistään testobuustereista olla hyötyy? Antakaapas asiantuntijat vinkkejä:worship:

Originally posted by futaaja
massaa ei tarttis paljoakaan tulla

IMO lihasmassaa ei todellakaan 'vahingossa' voi tulla liikaa, vaikka tekis mitä. Eri asia, jos lihotat ittes salikuulaksi 30% rasvoihin huonolla ruokavaliolla. Meidän puntilla käy joku futaaja ja se on vuodesta toiseen hinkuttanu samoja liikkeitä, käytännössä ilman painoja. Pelkää varmaan saavansa liikaa massaa. No, se on semmonen kynäniska ja melkein kuka vaan tekee kaikkia sen harrastamia liikkeitä isommilla painoilla. En usko että sellaisesta touhusta on mitään hyötyä. Eli normaali 'massaohjelma' vaan kehiin ja vältä turhan rasvan kertymistä ruokavaliolla.

Tarkotus olis off-seasonilla käydä päivittäin puntilla.
päivittäin käyminen ei ole suositeltavaa. lue juttua ylikunnosta (search toiminto).

Pitäis saada lisää voimaa etenkin jalkoihin, mutta massaa ei tarttis paljoakaan tulla. Pitäs saada lisää nopeutta ja räjähtävyyttä. Ja liikkuvuuttakin pitäs saada.
searchilla etsit "räjähtävyyttä" ja "nopeutta" niin pitäisi löytyä.

Venyttelen joka päivä, mutta silti oon aika kankea.
salilla käyminen ei asiaa auta, ehkä jopa pahentaa.

Mitä lisäravinteita kannattas ottaa, täl hetkellä on palautusjuomaa,kreaa, maltoo ja proteiinia.
jos et saa ruoasta tarpeeksi ravintoa niin sitten voit paikkailla lisäravinteilla. palautumisjuoma on ihan hyvä vetää treenin jälkeen.

Voisko mistään testobuustereista olla hyötyy?
testobuusterit ovat ammattilaispiireissä haukuttu lyttyyn.

Antakaapas asiantuntijat vinkkejä
en ole asiantuntija mutta annoinpa silti vinkkejä.

no mul on rasvat aika alhaalla jotai 7-9%
jos et tiedä rasvaprosenttiasi älä lähde arvailemaan.

Originally posted by vitvall
salilla käyminen ei asiaa auta, ehkä jopa pahentaa.

Itse asiassa täydellä liikeradalla tehdyt liikkeet ovat yksi parhaista keinoista liikkuvuuden parantamiseen (kts. M. Siff: Facts and Fallacies of Fitness, s, 24)

Hoi Jeon Moo Soolin Euroopan suurmestari sanoi venyttelystä puhumisen yhteydessä jotain tällaista "ellei ole lihasta, ei voi venyä, jos haluatte enemmän notkeutta, hankkikaa enemmän lihasta." Äijä sitten venyikin, mutta luonnehtisin kroppaa silti sopivammaksi kukkien istutukseen apuvälineeksi. Itsekin tulee silloin tällöin treenattua noita naisten suosimia pillun esittely-liikkeitä jaloilla, saa potkuihin voimaa ja kontrollia, ja jos se spagaattikin joskus menisi. Tuskin niistä tosin bodauksen kannalta hyötyä on.

Voimaa ainakin saa parhaiten 5-8 toistoilla ja 3-5 sarjaa per. liike. Kannattaa katsoa kyllä faq läpi ja etsiä searchilla juttuja kuten joku jo edellä mainitsikin.

pelaan ite jenkkifutist ja treenaan voimakestävyyttä, eli:

-keskityn pääliikkeisiin: kyykky, penkki ja maastaveto (ne on parhaimpia, jos voimaa hakee)

-treenijako:
1pv:rinta+ojentajat+olkapäät
2pv:selkä+hauis
3pv:jalat+vatsat

-pääliikkeis teen toistoja 6x10 ja pienemmis lihaksis (esim hauis tai olkapäät 4x12)

-joka kolmas viikko teen päälikkeis 5x5 toistoa ja pienemmis 3x8 (eli enemmän voimatreeniä)

-lasken painot hitaasti alas ja nostan ne nopammin ylös

-teen 2-3 liikettä per lihasryhmä

-jaloille kannattaa tehä reiden ojentajaa ja koukistajaa, ne kehittää juoksuvoimaa

täs ois sulle yks ohjelmaehdotus, joka on ainaki toiminnu mulla!

Suositut

Back
Ylös Bottom