Fustra

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lillii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan kokeillut fustraa? Itseäni kiehtoisi kovasti ottaa esim. kerran viikossa yksi fustra muun treenin oheen, muta kuulisin mielelläni fiksuja mielipiteitä kyseisestä lajista. Hinnat ainakin meillä ovat aika korkeat, vajaan satasen kerta riippuen tietysti siitä millaisen paketin ostaa.

No kyllä, fustrahan on hienosti markkinoitu kuten zumba. Mutta mitä se sitten pohjimmiltaan on? Niinpä niin.. mene nyt mielummin vaikka fysioterapeutin juttusille.. puolet halvemmalla selviät ja varmasti väh. saman tasoista "oikein liikumisen" ohjeistusta luvassa.

Meidän salilla näitä ilmaisia näytetunteja kokeilleena.. voisin sanoa että ihan ok touhua mutta hintalappu touhun luonteeseen nähden aika vedätystasoa.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla tuo Fustra näytetunti ja sitten omalta kohdaltaan miettiä onko hyvä juttu. Traineri kyllä kertoo mitä kokeilijan kroppa vaatisi, jotta se alkaa toimimaan ja huomaat kyllä itse tehon:)
Itse 20 h fustraa neck&back ohjelmalla treenanneena voin sanoa, että aluksi epäilytti kovasti, että mitähän tää on ,mutta Fysiatrin suosittelemana menin ja näytetunnin jälkeen hommasin Fustra pt- paketin ja en ole katunut hetkeäkään. Jo näytetunnin aikana vakuutuin mutta se olikin vasta alkua ensimmäisten 10 tunnin koin tehon treenin tehon.
Kaikellahan on hintansa ja hyvästä pitää maksaakin. Mun aikaisemman fyssarin ohjeet mua ei ikinä motivoineet. Enkä kokenut niitä lähellekkään niin tehoikkaiksi kuin nyt oppimiani liikkeitä ja sitä konkreettista korjaamista!! Kyseessä ei ole vaan ne "oikein liikkumisen ohjeet" vaan se, että ne oikeasti treenien aikana sisäistetään ja siirretään kaikkeen tekemiseen salille ja arkeen yms...
mä alotin lapojenvälinkipujen takia ja ne ovat ollee 1 kk jälkeen historiaa. iso muutos on tuo jo ja maksan mielälläni tuloksista. Nyt treenaan kevään itse paremmalla ryhdillä ja Syksystä taas esim 10 x Fustraa jotta palautuu mieleen taas mitä on alkanut tekemään ns. virheellisillä asennoilla.

Olen treenannut Fustraa vähän päälle 2 kuukautta, muistaakseni 18 tuntia on tehty tähän mennessä. Aluksi olin epäilevän, että onko tuollaisesta "keppijumpasta" mihinkään, kun olin tottunut treenaamaan painoilla. Viidessä viikossa vyötäröltä lähti kuitenkin 4 senttiä. Toki hiilareita vähennettiin selvästi aiemmasta ja kaloreita tiputettiin hieman. Treenit ovat aikamoisen kovia, varsinkin vatsaa rääkätään paljon. Alussa treeni oli liikkuvuuspainoitteista ja painoja otettiin mukaan muistaakseni vasta viidennen kerran jälkeen. Liikkuvuus on kyllä parantunut kivasti ja varsinkin istumatyötä tekevänä arvostaa, kun pystyy itse avaamaan kroppaansa niillä liikkeillä. Olen ollut sen verran tyytyväinen tuloksiin tähän mennessä, että otin 30 tuntia lisää.

Omat treenit ovat koostuneet 3:sta kuntosalitreenistä ja 1-2 palauttavasta treenistä, joissa juoksen ainakin puoli tuntia alussa ja teen sen jälkeen keppiliikkeitä puolisen tuntia.

Ainakin ne salitutut jotka tuota on kokeillu ovat sanoneet, että hartia/olkapäävaivat hävisivät. Varmasti siis ihan toimivaa juttua ainakin lihastasapainon korjaamiseen ja liikkuvuuden parantamiseen. Hintalappu on vaan aika suolainen.

Ei Fustrassa sinällään mitään ihmeellistä ole. Käsittääkseni siinä on aika paljon Pilates vaikutteita. Se vain keskittyy ryhdin korjaamiseen, lihasten tasapainotukseen ja kehonhallintaan. Jos on tarkoituksena näyttää bodarilta, niin ei tämä varmaankaan ole se paras treenausmuoto :).

Ensimmäinen kerta Fustraa takana, mitat otettuna sekä ruokavalio valmiin pohjan mukaan käteen :wtf: Tarkoituksena on ajaa rasvoja alas kesään mennessä (eikä pelkästään biksukunnon vuoksi). 168cm pitkä sekä 62kg tällä hetkellä, peruskulutus ohjaajan tekemän mittauksen mukaan on 1490kcal. Eli tällaista kalorimäärää käytetään ns. lepopäivinä (tai näin ainakin ymmärsin). Hiilareita ajetaan vähemmäksi, ei kuitenkaan kokonaan pois. Askarruttaa vain mitä voisi syödä treenipäivinä jolloin peruskulutuksen lisäksi kuluu liikkumalla 500-800kcal? Eikai niinä päivinä voi tuolla n. 1500kcal kitkuttaa? / onko edes järkevää ajatellen tuota säästöliekki-ilmiötä? :face: Lisää proteiinia? Tällä hetkellä proteiinia tulee kana/kala/liha linjalta, raejuustosta sekä maitorahkasta.
Tavoitteena on ensisijaisesti kiinteytyminen :haart:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitkä ovat sun tavoitteesi ja miksi olet kiinnostunut juuri fustrasta?

Tavoitteena pitää itsestäni huolta mahdollisimman monipuolisesti ja laadukkaasti. Muuta syytä siihen, miksi olen fustrasta kiinnostunut, en keksi kuin sen, että olen erittäin helppo asiakas ja lähes jokaisella treenikerralla tulee jonkinverran seurattua fustraajien touhua sivusilmällä. Senhän takia mielipiteitä kysyinkin, kun itselläni ei ole kokemusta ko. touhusta, ja jos salin PTltä menen kysymään, niin fustra on just sitä mitä sä nyt tarvitset!

Tavoitteena pitää itsestäni huolta mahdollisimman monipuolisesti ja laadukkaasti. Muuta syytä siihen, miksi olen fustrasta kiinnostunut, en keksi kuin sen, että olen erittäin helppo asiakas ja lähes jokaisella treenikerralla tulee jonkinverran seurattua fustraajien touhua sivusilmällä. Senhän takia mielipiteitä kysyinkin, kun itselläni ei ole kokemusta ko. touhusta, ja jos salin PTltä menen kysymään, niin fustra on just sitä mitä sä nyt tarvitset!
Nostoa, jos homma näyttää sinusta mielenkiintoiselta ja hinta sopii omalle kukkarolle niin miksipä ei. Omalla salillakin pyörii paljon näitä fustra ohjaajia ja ihan fiksun näköistä treeniä näyttävät suurin osa teettävän.

Kuten tuossa yllä mainittiinkin että kehonrakennukseen ei ehkä se optimaallisin harjoitustapa, mutta lihasepätasapainon korjaamiseen varmasti parempi kuin omat jumpat. (Yleensä.)

Nostoa, jos homma näyttää sinusta mielenkiintoiselta ja hinta sopii omalle kukkarolle niin miksipä ei. Omalla salillakin pyörii paljon näitä fustra ohjaajia ja ihan fiksun näköistä treeniä näyttävät suurin osa teettävän.

Kuten tuossa yllä mainittiinkin että kehonrakennukseen ei ehkä se optimaallisin harjoitustapa, mutta lihasepätasapainon korjaamiseen varmasti parempi kuin omat jumpat. (Yleensä.)

Nettisivujen pikaisella tarkastelulla vaikuttaa turhalta rahastukselta.

Jos ymmärtää kaikki noi asiat itse ja saa itse korjattua lihasepätasapainot jne niin turhaa rahastusta. Meidän salilla ainakin moni niska- ja hartiaseuden sekä olkapäiden ongelmista kärsinyt on päässyt kyseisistä vaivoista eroon tuon avulla. Tosin yhdeltä tyypiltä lähti kilo tolkulla lihastakin tuolla systeemillä jaloista, kun ne olivat tottuneet hieman kovempaan treeniin eikä tehnyt muuta kuin tuota Fustraa hetken aikaa. Keskivartalon lihaksisto taisi muistaakseni vahvistua. Tämä henkilö kävi fyssarilla useaan kerran vaivojensa kanssa ja ne ei lähtenyt mihinkään. Ei sekään ihan ilmaista ollut.

Itse olen joitakin niitä fustrassa käytettäviä liikkeitä alkanut tekemään ja saanut myös vähän helpotusta tiettyihin vaivoihin. Ei ole tarkoitus mainostaa, mutta jos on em. alueen ongelmia eikä muu ole auttanut niin varmaan ihan kokeilemisen arvoista. Ei tuolla kuitenkaan mitään bikinikroppaa tehdä, eikä palkka tuplaannu eikä montaa muutakaan mitä mainoksessa luvataan.

Tarkoitus olisi myös mennä kokeilemaan fustraa lähipäivinä nimenomaan niska/hartia/lantio ongelmien vuoksi joita on fyssarinkin toimesta ihmetelty enemmän ja vähemmän. En aio korvata normi salitreenejä tuolla vaan ottaa siihen oheen. Pitää katsoa tunnin parin jälkeen onko sen arvoista, että siihen uhraa hieman enemmänkin rahaa. Voin päivitellä tänne jotain tuntoja hommasta jossain välissä.

Olen treenannut Fustraa nyt puolisen vuotta ja joulukuun alusta asti ollaan mitattu Tanitilla kehonkoostumusta kuukausittain. Lihasmassaa on kadonnut sen mukaan 1.3kg (viimeisin mittaus 7.4.2013), josta eniten keskivartalosta (0.8kg), jaloista rapiat 0.3kg per puoli. Impedanssit ovat pysyneet aika samoina, että luulisi suhteellisen vertailu kelpoisia olevan nuo tulokset. Ei mitenkään merkittävästi ole kadonnut, kun ottaa huomioon kuinka vähän volyymia ja miten pitkillä toistomäärillä on tehty. Olin 100%:n varma, että jonkin verran lihasta häviää, kun olen tottunut tekemään aika ajoin myös lyhyitä sarjoja isommilla raudoilla. Liikkuvuutta on kyllä tullut lisää ja liikkeitä voi jo suorittaa selvästi paremmin. Rasvaakin ollaan saatu pois, mutta katsotaan saadaanko sixpack kesäksi :).

Ei missään nimessä omaa salitreeniä Fustralla korvata, vaan oman treenin lisäksi :) kilon saanut lihasmassaa lisää sitten aloituksen, senttejä on lähtenyt eniten lantiosta sekä reisistä. Vielä olisi 10x jäljellä ja sitten siirtyminen omaan treeniin.

Nyt on tovi neck&back ohjelmalla menty ja käsittämätöntä miten huonossa hapessa syvät vatsat, lavan välit ja yliaktiiviset lavannostajat ovat. Siihen päälle kireät rintalihat ja eteenpäin kääntyneet olkapäät... Löytyi myös syy kyykky ongelmiiin, kun keskikropan stabilisaatio on ihan reisillä. Jatkuvasti joutuu asentoja korjaamaan niin suht. vaikea olisi saada hommaa kuosiin omin avuin. Onhan tämä hieman tyyristä mutta jos ylläoleviin ongelmiin tulee helpotusta edes puolella niin sanoisin että on se sen arvoista.

Nyt on viimeiset mittaukset käsillä, rasva % on tippunut treeniaikana 26.5-> 23.7 tähän mennessä (vielä yksi mittaus jäljellä)..pitäisikö olla tyytyväinen kun kyseessä n. 5kk treenijakso?? :face: Fustra siis täydentävänä treeninä 20x paketti (lantio edelleen vinossa, pään sekä niskan säryt lähteneet) lisäksi salia epämääräinen määrä, aerobista enemmän (viimeviikkoina niin, että kuluu 500-1000kcal/vrk peruskulutuksen lisäksi yhdellä tai 2 lepopäivällä viikossa). Häihin on nyt 1kk aikaa ja kaipaisin vinkkejä tai hyviä aiempia artikkeleita mitä kannattaisi viimeisen kuukauden aikana tehdä muuta kuin jättää loputkin hiilarit minimiin?? minkälaiseen prosenttiin on mahdollista /tervettä pyrkiä kuukauden aikana?? :puntti: ...ja pussikeitoille en ala! ;)

- - - Updated - - -

Tässähän onkin hieno kisa.. kumpi "kiinteytyy" enemmän.. asiakas vai asiakkaan lompakko :D

..ja on se lompakkokin luonnollisesti keventynyt :wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom