Frisbeegolf

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla Anax laukussa tuota varten, etenkin kun oon kohtuu huono forettaa ni tuolla pääsee joskus S kurvilla pois hankalista paikoista
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veikkaan että suurin osa pelaa tosissaan ja haluaa kehittyä, eikä ole vain heittelemässä metsässä jotain ehkä paskinta hassua kiekkoa ikinä kuten Tilt. Sillä ei käytännössä tee mitään kukaan. "Lensipä hassusti" ei kyllä ole ainakaan itselle frisbee golffia, eikä kyllä kukaan prookaan mee metsään heitteleen hassuja heittoja, vaan pelaamaan itse peliä. Mä haluun edelleen nähdä sut Äijänpellossa tai Talissa noilla heitoilla.
Jees. Itelle viriketoimintaa, ja hauskanpitoa pääasiassa kuten aiemmin mainittu useemman kerran. En silti luokittelis täysin höntsäilykskään omaa leikkiäni. Ikinä en oo yhtä paljo tutoriaaleja yms. kattonu mitään harrastusta tehdessä, et kyllä mä ihan tietosesti pyrin opetteleen oikeitaki asioita. Niin tekninen laji, et täytyy. Hauskuus edellä toki. Sä voit taas ottaa muovikiekkoilun ihan niin kuolemanvakavissas ku haluut, ja se on ihan yhtä ok. Toivotaan että jaksat kuitenki pitäytyä lajissa, vaikkei haudanvakava asenne tekis susta prota. Korkeelle tähtäys aina parempi, ku täysin hälläväliä asenne. Kuhan ei pety, ja hauskuus lopu. Se olis varsin lannistava lopputulos. IMO.
 
Mulle riittää toi Discraftin raptor. Riittää vakautta ja voi aika huoletta heittää sekä forella että bäkkärillä reippaampaankin antsaan tai vastatuuleen. Joskin hipelöin tuossa toverin vanhaa Felonia, jota vois miettiä vastaavaan slottiin. Oli ehkä parempi kädessä.

Oli mulla Tiltti, kun piti joskus saada ostaa, mutta niin puhdas utility-kiekko minusta, ettei minä sitä montaa kierrosta bägissä pitäny saatika jaksanu ruveta miettimään, mihin sitä vois käyttää.
Tarttis itekki hommaa joku tollanen kohtuullisen ylivakaa kiekko. Ei löydy ku tollasia överijyriä. Mitä näitä nyt on. Firebird, Xcaliber, XXX yms. Raptori kuulostaa kohtuullisemmalta.
 
Good grief... kauden eka kiekko viskattu latvaan. Oli kyllä rehti äijjä radalla samaan aikaan. Joku päälle 5-kymppinen äijjä kipeine olkapäineen yms. Liitty seuraan, & viskeltiin 20+ minaa nonostoppina kiveillä/kepeillä sitä kiekkoa. Tai tietenki koitin eka tiputtaa sen toisella kiekolla, ja totta vitussa se jäi sinne välittömästi ✊ :ROFLMAO:. Kiipeeminen nopein ratkasu, mut teki aika perkeleen kipeetä ilman hupparia, joten aborttasin mission. Protip jos ootte yhtä kiintyneitä kiekkoihinne: heittäkää isolla kepillä forestyle. Osuu leveemmin kohteeseen. Läppä oli. Ei kukaan nää noin paljo vaivaa ku mä. Harmi ettei tullu videolle. Oli täysin käsittämätön reitti mistä se meni sinne, ja korkee ku Saatana.
 
Tarttis itekki hommaa joku tollanen kohtuullisen ylivakaa kiekko. Ei löydy ku tollasia överijyriä. Mitä näitä nyt on. Firebird, Xcaliber, XXX yms. Raptori kuulostaa kohtuullisemmalta.
Raptor on Discraftin vastine Firelle.

Riippuen tarpeesta, mutta joku Anax vois olla pykälän iisimpi, mutta kuitenkin selkeästi ylivakaa.
 
Raptor on Discraftin vastine Firelle.

Riippuen tarpeesta, mutta joku Anax vois olla pykälän iisimpi, mutta kuitenkin selkeästi ylivakaa.
En oikeen tiiä mihin tällasia kiekkoja eniten porukka käyttää tbh. Oon käsittäny et siihen, jos halutaan extratiukka hysse oikeelle/vasemmalle, & ehkä bonuksena skippi. Tuulta kestää myös paremmin. Champ Thunderbirdi löytyy iteltä, mut ei se oo ylivakaa kiekko sinällään, vaan hyyyyvin neutraali. Nyt ku on lämpimät kelit, ni lentää kyllä kiekko niin paljo vähemmällä vaivalla. Discraftilta löytyy toi aiemmin mainittu Z-line Flick. Numeroista vois päätellä että kyseessä on joku Tiltin pikkuveli, mut ei ainakaan mun heittämänä. Vähän annelia, tai astetta kovemmalla kiskasulla flattina, ni lentää +-ku mikä tahansa distance driveri. Mun pisin heitto on silti foreflexi, ja tarttis siihen jonkun kiekon mikä ei ainakaan turnaa yli. Champ Dessua(hyvin kulunut jo toki) tohon käytän, mut se valitettavasti ei oo ihan niin luotettava ku haluisin, ja on kyllä käännettävissä yli jossei oo tarkkana. PD:llä vähän sama homma. Eli ehkä joku ylivakaahkon Dessun & Flickin välimaastosta, kuten tuo Xcaliber teoriassa on.
 
En oikeen tiiä mihin tällasia kiekkoja eniten porukka käyttää tbh.
Isoksi osaksi varmaan foreen, kun ovat flättejä ja istuvat hyvin käteen forelle. Lisäksi ovat sen verran ylivakaita, että niitä voi runtata aika huolella ilman, että kippaavat yli. Ja tietty pitävät linjansa muutenkin tuulessa.

Forella minä tota Raptoria enimmäkseen heitän. Anaxia taas enemmän bäkkärillä, jos on tuulista ja pitäs pystyä pitämään hysselinja. Ei oo oikein kättä heitellä mitään varsinaisia lihakoukkuja. Anaxi mulla vielä lentääkin johonkin.
 
Isoksi osaksi varmaan foreen, kun ovat flättejä ja istuvat hyvin käteen forelle. Lisäksi ovat sen verran ylivakaita, että niitä voi runtata aika huolella ilman, että kippaavat yli. Ja tietty pitävät linjansa muutenkin tuulessa.

Forella minä tota Raptoria enimmäkseen heitän. Anaxia taas enemmän bäkkärillä, jos on tuulista ja pitäs pystyä pitämään hysselinja. Ei oo oikein kättä heitellä mitään varsinaisia lihakoukkuja. Anaxi mulla vielä lentääkin johonkin.
Kyl. Forella kuitenki melkeen kaikki draivit, ni yritän vakiinnuttaa tiettyjä heittoja. Vaikka joku bäkkäriki menee suurimmalla osalla pidemmällä, ni ihan samoja ratkasuja siinä joutuu tekeen jos tarvii saada kunnon pituusheitto. Kaiken järjen mukaan. Hysse about maailman toistettavin frisbeeheitto, mut kyllä joku hyvin heitetty fleksi/hysseflippi menee väkisin pidemmälle. Fleksin miellän enemmän voimaheitoks, & vähän luotettavammaks. Liian vähän/liian paljo poweria on silti ongelmakohta itellä ollu ihan alusta asti. Tykkään siitä aina, jos pystyy kiskasemaan mahdollisimman kovaa kohti kohdetta. Helpompi mulle säädellä pituutta noin, ku sellanen 50% tehoilla silkkisempi vetäsy. Jos haluun tollasen, ni oon nyt alkanu heittään midareita. Tullu niillä tosi hyväks jopa. Puttereilla monet heittää noita suorii heittoja. Sopii varmaan bäkkäriin paremmin, mut forelle se ote noissa on sormille hutera, ja monet putterit tuntuu kestävän väkivaltaa myös huonosti. Midareista käytän Methodia, Retromuovin Compassia, & Westsiden Bardia. Kaikkia pystyy kiskaseen tosi kovaaki, eikä ne helpolla karkaa mihkään. Hyvin suoraan menee, & toi Compassi on todella erikoinen tolla muovilla. Tyyliin negatiivinen fade, mut ei silti käänny rollerikskaan mitenkään.

Hysseflippi kiekkoja taas löytyy aika paljo, mut en luota yhteenkään liikaa. Thrasher, Hades, Tern, Vulcan, Roadrunner, & alle 150-grammanen Mamba. Kaikki käännettävissä pahasti yli, paitsi toi Vulcan mikä ei kyllä tunnu -3 kiekolta, & on noita kaikkia paljo vakaampi. Ternin -2 on kans ihan höpöhöpöä. 2 noita omistanu, & todellisuudessa salee tuplasti turnia Champ muovilla. Kaikki kuitenki flippaa näistä, mut on tarkkaa taidetta tulla oikee määrä sitä.
 
Suositelkaas hauskoja, monipuolisia ratoja mitä kävis kesän aikana koittaan. Listalta löytyy tällä hetkellä Kippis, Kaatis, Kiipula, Viisari, & Lemmenlaakso(syksyllä vedin ite tän jo osittain, mut navigointi oli hirveetä hämärällä). Pk-seudulta varmaan löytyy miljoonaa rataa, mut ei oikeen nappaa super-ruuhkaset mestat missä joku perseessä kiinni at all times. Mielellään ratoja mitkä on suht haastavia, mut ei tylsiä. Sammatti vaikka hyvä oliki, ja täytti nuo ehdot aika hyvin, ni tuollaki pari sellasta puuduttavan tylsää ylipitkää väylää, missä ei tapahdu oikeen mitään. Par 5 ylämäkeen pelkkää tikkusuoraa ei oikeen tee vaikutusta. Sellanen tunnin ajo mielellään max kohteeseen kanssa kriteerinä.
 
En ollu, sammatti tulee ajettua monta kertaa vuodessa, oma tukikohta lohjalla, niin täältä voisi suositella Laakspohjan rataa, ja jos vielä pidemmäs menee ni voi käydä Karjaan kauniin radan sekä Tammisaaren AAA. Niin kurjalta kun tuntuukin, niin sanottava että toistaiseksi välttäisin Mustion uutta rataa sekä Lohjan uutta, Kanttarellia. Tai voi kanttarellista saada kicksit jos käsi riittää yli 100m tunneliheittoihin, mulle se oli aivan liian rankaiseva ja puut ei todellakaan ollut mun puolella.
 
En ollu, sammatti tulee ajettua monta kertaa vuodessa, oma tukikohta lohjalla, niin täältä voisi suositella Laakspohjan rataa, ja jos vielä pidemmäs menee ni voi käydä Karjaan kauniin radan sekä Tammisaaren AAA. Niin kurjalta kun tuntuukin, niin sanottava että toistaiseksi välttäisin Mustion uutta rataa sekä Lohjan uutta, Kanttarellia. Tai voi kanttarellista saada kicksit jos käsi riittää yli 100m tunneliheittoihin, mulle se oli aivan liian rankaiseva ja puut ei todellakaan ollut mun puolella.
Väylät 2-4 oli helvetin hyvii. Noi pitkät mäkiväylät on koko lajin hauskimpia.
 
Pikku hiljaa saanut itsekin kautta avattua täällä Keski-suomessakin päin. Meinannut olla lähialueen radat vielä sen verran lumisia tai liejusia että näinkin mukavuuden haluisena odotellut suosiolla vähän pidempään 😁

Kaverin kanssa käytiin viime viikolla tuossa lähistöllä heittämässä meidän ns. "kotirata" kauden avaukseksi ja heti sieltä holari tulikin. Hyvä mielialan nostate het kärkeen, vaikkakin väylällä ollut mittaa kuin 60m ja kierros ei muuten niin hyvin mennytkään. Perus +1 tuloksella selvisin siitä 18-väyläisestä, mutta menihän tuo viime kesänä -11 tuloksella kertaalleen. Laitetaan alkukauden piikkiin vielä😁
 
Pikku hiljaa saanut itsekin kautta avattua täällä Keski-suomessakin päin. Meinannut olla lähialueen radat vielä sen verran lumisia tai liejusia että näinkin mukavuuden haluisena odotellut suosiolla vähän pidempään 😁

Kaverin kanssa käytiin viime viikolla tuossa lähistöllä heittämässä meidän ns. "kotirata" kauden avaukseksi ja heti sieltä holari tulikin. Hyvä mielialan nostate het kärkeen, vaikkakin väylällä ollut mittaa kuin 60m ja kierros ei muuten niin hyvin mennytkään. Perus +1 tuloksella selvisin siitä 18-väyläisestä, mutta menihän tuo viime kesänä -11 tuloksella kertaalleen. Laitetaan alkukauden piikkiin vielä😁
Luulis, että talvirata on paljo lyhyempi & helpompi? Kaikkia ratoja ei muuteta talven ajaks, mut vissiin suurin osa kuitenki. Itellä kesälayout enkka kotiradalla +1, & talviradalla -3. Mun tulokset tulee oleen parhaimmillaanki keskinkertasta paskaa niin kauan, ku opin puttaa edes 5/10 tasosesti. Ihan järkyttävää spedeilyä, ku mulla joku 97 eri puttaustyyliä, eikä löydy mitään mikä vakioituis. Noh... kesemmällä otetaan ehkä pari yksityistuntia, josko niistä jäis jtn käteen. Ainoo puttityyli mikä toimii itellä on hirvee hysseputti. Toi on vaan siks ihan paska tyyli, koska missatut putit valuu johki 9000 kilsan päähän jos hyvä tsägä käy, eikä voi heittää suoraan koria kohti oikeen. Flattina ku sais korille 10 metriin asti, ni se ois aika nice.


View: https://www.instagram.com/p/CrowPiLIBR_/
Ottakaa siitä muovigigoilupätkää samalla.
 
Lasketko sä noihin sun enkkarundeihin minkä heiton ku tossakin näkyy että vedät bagillisen kiekkoja samaan koriin tiiltä? Lasket sä sen parhaiten onnistuneen mukaan? Ymmärrän jos haluaa testailla, mut ihan selvennykseksi? Kisoissa ei heitetä millekkään väylälle useampia kiekkoja, se on se 1 kiekko ja sillä mennään.
 
Lasketko sä noihin sun enkkarundeihin minkä heiton ku tossakin näkyy että vedät bagillisen kiekkoja samaan koriin tiiltä? Lasket sä sen parhaiten onnistuneen mukaan? Ymmärrän jos haluaa testailla, mut ihan selvennykseksi? Kisoissa ei heitetä millekkään väylälle useampia kiekkoja, se on se 1 kiekko ja sillä mennään.
Luonnollisesti vaan alotusheiton. Eihän siin ois mitään järkeä, jos sulla on 99 extraelämää 😅. Aina jos aikaa, eikä tungosta, ni heitän silti sen pari kiekkoo treenin vuoks. Ja pisteet lasken vaan, jos selkeesti sujuu jees, ja/tai on joku appi edes auki mihin niistä jää merkintä.
 
Luulis, että talvirata on paljo lyhyempi & helpompi? Kaikkia ratoja ei muuteta talven ajaks, mut vissiin suurin osa kuitenki.
Tässä 30 kilometrin säteellä taitanee joku kymmenkunta rataa olla, joista muistaakseni kahdessa talvikunnossapito. Eihän toki mikään estä heittämästä vaikka koko talvea noilla radoilla, mutta tuota lunta tuppasi aina sen verran sitten kerralla tulemaan, että nopeasti olisi kiekot saanut hävitettyä kun ei hirveästi muita pelaajia ollut ratoja tamppaamassa.
 
Back
Ylös Bottom