Mites
@Mike, onko tullut kämmenheittoa yhtään heitettyä edelleenkään? Sanoitkin joskus tuosta, että isommalla lihasmassalla vähän turhan brutaali liikerata, niin siksi et ole heittänyt.
Itsekään en ole kyseistä heittoa juurikaan toimittanut, vaikka liki jokaisella radalla joku väylä, tai ainakin lähäri saattaisi paremmin kämmenellä toimia, mutta olen sitten enemmän pelannut alivakaiden kiekkojen kanssa nämä ns. "Kämmenväylät".
Mites esim "upsit" jne? Onko tullut tutuiksi? Itse olen tänä kesänä (toinen kesä fribaa heittäessä) alkanut paiskomaan kiekkoa olan yli pahoissa paikoissa ja olen saanut kyllä pelastettua monet väylät jo tällaisella.
Heitän oman mielipiteen/romaanin, ennen ku Mike tulee dissaamaan upseja
. Legit todella hyödyllinen heitto ajottain. Ei oo ihan yhtä suora heitto ku putteriheitto potentiaalisesti, mut paljo riskittömämpi imo. Putterin kääntää helposti yli yms. Ylivakaat kiekot menee upsil pisimmälle(Tiltti menee teoriassa pidemmälle ku mikään), mut täytyy runttaa kovempaa, ja tekevät selkeesti leveemmän kurvin. Vaatii enemmän kättä, ja tilaa ku onnistunut putteridraivi. Välillä ton käyttö tuntuu jonkun sortin ''huijauskeinolta'', mut meh. Hyväntuntunen hetto, ja if you got it use it. Semisuoran/pitkän heiton lisäks, toi loistaa sillon ku normiheitto vaatii turhan jyrkän kurvin päästäkseen korin alle. Ylipäätänsä jos haasteita on vähän liikaa maan kamaralla. Ite en jaksa aina kikkailla ja heitän sitte koko metän yli, missä esteitä ei välttämättä ole. Proot heittää samalla ajatuksella välillä kranaattiheittoa. Perus kranu on vaan paljo hankalampi saada lentään mitään merkittävää pituutta. Ainakin ''Imo''.
Ite uskon täysin, että täs lajissa voi pärjää hyvin pitkälle vaikka ei osais ku jomman kumman heiton(rystyn tai foren). Helpottaa heti kuitenki peliä, ku taitaa molemmat. Sanonu tänki aiemmin, mut omaa peliä ei melkeen ikinä jarruta se, etten osaa rystyä. Pari väylää per rata max saattaa olla sellasia, et sitä oikeesti kaipaa. Riippuu toki radasta, mut vaihtoehtoja löytyy melkeen aina. Puttauksesta jää kiinni mulla paremmat tulokset, ja se on todella huono asia olla paska. Kenttätreeniä tullu tehtyä hieman kanssa nyt, ja kehitys ollu nopeeta. Foren kantama alkaa lähenteleen 130m luokkaa kunnon kiskasulla. En tiiä missä kuolevaisen raja kulkee, mut riittää helposti mulle. Yleinen argumentti rystyn suosimiselle tuntuu olevan ihan seki, että lentää paljo pidemmälle. Ja varmasti lentääki valtaosalla. Olettaen kuitenki että osaa. Eipä kyllä turhan usein oikeesti tarvii ees mitään reilusti yli satkun heittoa.
Sivuohuomio#46456456. Oon miettiny ite, et miten vielä löysin tällasen lajin johon kasvo suorastaan lapsenomanen into. Harrastanu ihan vitusti eri juttuja elämän aikana, mut en oo kyl aikuisiällä samanlaista uutuudenviehätystä kokenut. Sit tajusin, et fribassa mua kiehtoo muutama tekijä, jotka näkyy parissa muussa pitkäaikasessa harrastuksessani. Skeittauksessa & biljardissa. Kaikkia 3 yhdistää se, että pääsee tekeen erilaisia temppuja
, ja lajin harrastaja voi edetä varsin erilaisilla tyyleillä, saaden sen toimiin.