Frisbeegolf

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä termi hole in one koskee vaan sitä ekaa kiekkoa ja ekaa heittoa, ei se muuten ole hole in one.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmmm... 🤔 . En ota kyl nyt kantaa. Kyseenalastan silti suurimman osan holarivideoista, että ne olis ekalla heitolla. Editointi niin iisiä. Joskus kysyin tätä muistaakseni fribaryhmässäki, ja tais suurin osa kallistua ''holari ku holari'' puolelle. Tiiän ite vaan, ettei toi tän päivänen tuntunu miltään jackpotilta. Ei noita oikeesti usein nää viikkokisoissakaan heitettävän, mitä oon tilastoja kattonu. Ei ees helpommilla talviradoilla. Suurimmalla osalla radoista on salee useempi väylä mitkä ykärillä tehtävissä, mutta niin ei oo silti kukaan tehny. Ainakaan todistettavasti.
 
Onks jätkät saanu holareita, ja jos, ni kuinka monta ja kauan kesti? Tänään tuli oma eka ihan videolleki, mut oli sen verran simppeli väylä, etten kyllä hyppiny riemusta. Tomahawkilla, eli tyylipisteet sentään 🫠. Ketjut kilissy, tai sylkeny ulos ehkä 4-5x tota ennen. Jotkut pelaa 30 vuotta, eikä saa yhtäkään. Joku toinen vetää joka vuos useemman.
Viime vuoden heinäkuussa otin kiekon ekaa kertaa kouraan ja syyskuussa tuli eka holari 60m väylällä Riverillä heitettyä. Aivan täydellä tuurilla, suora väylä, kaksi isoa koivua korin kanssa samalla linjalla, eka koivu vasemmalta ohi, toinen oikealta ohi ja aivan keskelle koria😅.

Kahdesti on ketjuista kimmonnut pois ja kerran jäänyt korin päälle.

Työkaveri heitti ekana kesänään neljä holaria, joista kaksi olin itsekin näkemässä. Toinen taas ei ole seitsemään vuoteen onnistunut tässä😅
 
Onks jätkät saanu holareita, ja jos, ni kuinka monta ja kauan kesti? Tänään tuli oma eka ihan videolleki, mut oli sen verran simppeli väylä, etten kyllä hyppiny riemusta. Tomahawkilla, eli tyylipisteet sentään 🫠. Ketjut kilissy, tai sylkeny ulos ehkä 4-5x tota ennen. Jotkut pelaa 30 vuotta, eikä saa yhtäkään. Joku toinen vetää joka vuos useemman.
Kaksi holaria, eka tuli noin 4 kuukauden pelaamisen jälkeen kesällä 2020. Toinen tuli viime kesänä.

Noin 60-70 metrisiä väyliä, toinen oli jyrkkä alamäkeen heitettävä väylä. Onhan noissa holareissa ollut tuuriakin mukana.
 
Hieman kutkuttaa lähteä fribaamaan, mutta taidan vähän aikaa odottella vielä, että lumet sulaa. Jos näin hyvät ilma jatkuvat parin viikon ajan niin kuun lopussa toivottavasti jo kunnolla sulaa.

Nyt on vielä pahin aika vuodesta kun on paikoitellen ihan helvetin liukasta.
 
lähikentällä on par2 väylä, meil on vähä sellanen tyyli et siitä ei holaria lasketa ees oikeeksi holariksi. Oma holari saldo on viel nolla mutta pari komeeta yli 50m saanut sisään.
 
12 vuotta heittäny enemmän ja vähemmän, eikä yhtään holaria. Viime kesänä kaks kertaa 85m väylä osui laitteeseen, muttei jääny sisään. Aiemmin pari 70 metristä osunu ketjuihin, mutta huonosti eikä jääny sisää. Jos ens kesänä sitte.
 
Mitähän minä oon heitellyt 4-5 vuotta aktiivisemmin. Useamman kerran on kolisteltu laitetta, yks on jäänyt sisään. Sysmän radalla joku mitä lie alamäkeen 80m ja aika mielenkiintoisen mallinen hysselinja. Puut ja tuulet jeesas.
 
13 vuotta lajia takana ja 29 holaria olen heittänyt. Näistä kaikki ovat olleet 40-70m väylillä, ja aika monet erilaisilla talvileiskoilla. Pisin sisäänheitto on reilu satamerinen alamäkiliidätys. Laiteosumia sinne satasen pintaan on varmaan kymmeniä, mutta eihän niitä lasketa. Yksi sykähdyttävimpiä oli Ounasvaaran huipulta yli 160m heitto korin tolppaan.
 
Kausi avattu kotiradalla. +10 heittoa ennätyksestä, mut puolustukseksi, kokeilussa oli talven aikana ostettuja kiekkoja ja haki vähän tuntumaa. Diskmaniat ei vaan näköjään oo mun bagiin luotuja, mut pidän nyt sen verran ainakin et pääsen ihan urheilukentälle rykimään, ja etenkin testaamaan olisko sopivia kämmenkiekoiksi.
 
Kausi avattu kotiradalla. +10 heittoa ennätyksestä, mut puolustukseksi, kokeilussa oli talven aikana ostettuja kiekkoja ja haki vähän tuntumaa. Diskmaniat ei vaan näköjään oo mun bagiin luotuja, mut pidän nyt sen verran ainakin et pääsen ihan urheilukentälle rykimään, ja etenkin testaamaan olisko sopivia kämmenkiekoiksi.
Talvifribailu teki mulle seuraavaat: A) en tunne enää kylmää. Radikaalisti parani kylmänsietokyky oikeesti. Huppari päällä+ilman hanskoja tuli viskottua pahimmillaan -12c tai mitä ikinä nyt uudella maalla olikaan korkeimmillaan. B) en osaa enää heittää nyt, ku kiekot toimii ns. normisti 🥴. Turnia löytyy niin helvetisti enemmän joka kiekosta, ni tulee ylikiskottua helposti. Tottu niihin jäätyneisiin pökälekiekkoihin liikaa.
 
Alkanu kausi aika hyvin. Nyt Music city open voitti, sitä ennen open at austin kakkonen. Jossei lasketa las vegasia
Joo, Gannon Buhrilta ehkä helpohko virhe 17. väylällä (OB ja tuloksena bogey). Ois voinu muuten viedä playoffiin Music Cityssä.

Mut hyvin on tosiaan kulkenut uusillakin kiekoilla. Sanoi jossain haastiksessa jotain tyyliin, että asiat on nyt hyvin balanssissa ja maistuu heittää.

Frendikin juuri postas videota, kun oli nakannut jonkun lyhyen väylän holarin Lizotte Hexillä.
 
Mäjäytelly välillä Tiltillä, ja Wtf. Ei oo kyllä pelkkä meemikiekko. Upsilla/foreflexillä super luotettava heittää, ja lentää yllättävän pitkälle. Mun signaturekiekko täst lähin 😌. Discraftin Flick on hieman samanlainen jyrä, mut sen voi kyllä heittää ihan ku normikiekon vielä. Ootteko leikkiny tolla?
 
Veikkaan että suurin osa pelaa tosissaan ja haluaa kehittyä, eikä ole vain heittelemässä metsässä jotain ehkä paskinta hassua kiekkoa ikinä kuten Tilt. Sillä ei käytännössä tee mitään kukaan. "Lensipä hassusti" ei kyllä ole ainakaan itselle frisbee golffia, eikä kyllä kukaan prookaan mee metsään heitteleen hassuja heittoja, vaan pelaamaan itse peliä. Mä haluun edelleen nähdä sut Äijänpellossa tai Talissa noilla heitoilla.
 
Mulle riittää toi Discraftin raptor. Riittää vakautta ja voi aika huoletta heittää sekä forella että bäkkärillä reippaampaankin antsaan tai vastatuuleen. Joskin hipelöin tuossa toverin vanhaa Felonia, jota vois miettiä vastaavaan slottiin. Oli ehkä parempi kädessä.

Oli mulla Tiltti, kun piti joskus saada ostaa, mutta niin puhdas utility-kiekko minusta, ettei minä sitä montaa kierrosta bägissä pitäny saatika jaksanu ruveta miettimään, mihin sitä vois käyttää.
 
Back
Ylös Bottom