Frisbeegolf

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
:offtopic:Tästä tuli mieleen eräs todella älytön kuluerä pitää sulana yhtä kadun pätkää Tampereella. On tuo 200 000 € tuon pätkän sulana pitoon vähän rahan kaivoon heittämiseen verrattavaa. Jos nyt vaikka ajattelisi leikkimielisesti, että tuon 200 000 euroa laittaisi frisbeegolfiin.

Todennäköisesti hyöty suurempi.
Tollaisella summalla 4kk palkkaus semmoinen sopiva porukka joilla palkka jotain 3k kuukaudessa, niin kun kaupungilla on kuitenkin laitteet, niin siitä ei kuluerää tulisi kuin polttoaineet. Se rata olis nätisti siivottu ja tiit aina auki. Ja kun tosiaankin kelvotonta pelikeliä on sanotaanko joulu-maalis.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin laittamassa spoilereihin tota Lizotten omaa videota, mutta ei taida enää tarvita. Kuten sanottua, niin vaikea ite tajuta miks jonnekin MVP:lle, mutta kai sit lyöty riittävästi dollaria tassuun.

Discmania-aikaan Lizotten kiekot käsittääkseni myyny tosi paljon. Saa nähdä miten MVP:llä. Noi menee mun kirjoissani samaan kategoriaan jonkun DD:n kanssa, ts. hirveitä.

Ja noi MVP:n putterit on kyllä tosi erilaisia verrattuna suunnilleen kaikkiin muihin, joita minä oon pitänyt näpeissäni. Jännä nähdä, miten Lizotte puttaa kisoissa noilla.
 
Olin laittamassa spoilereihin tota Lizotten omaa videota, mutta ei taida enää tarvita. Kuten sanottua, niin vaikea ite tajuta miks jonnekin MVP:lle, mutta kai sit lyöty riittävästi dollaria tassuun.

Discmania-aikaan Lizotten kiekot käsittääkseni myyny tosi paljon. Saa nähdä miten MVP:llä. Noi menee mun kirjoissani samaan kategoriaan jonkun DD:n kanssa, ts. hirveitä.

Ja noi MVP:n putterit on kyllä tosi erilaisia verrattuna suunnilleen kaikkiin muihin, joita minä oon pitänyt näpeissäni. Jännä nähdä, miten Lizotte puttaa kisoissa noilla.

Ihan paskoja kiekkoja MPV:llä!


😉
 
Mullon arkullinen varmaan suunnilleen kaikkien muiden valmistajien lättyjä varastossa, ja ei sinne tarvii enää MVP:tä sekaan mahduttaa.

On mulla tosin pari niiden putteria, mutta se moldi on aika outo itelle plus muovi vähän liukasta siihen verrattuna, mihin oon ite tottunut, niin ei jääneet käyttöön. Frendi noilla puttaa ja puttaa todella hyvin, ettei se kiekosta ole kiinni, jos noi käy käteen.
 
Sen voi pistää heittään tota samaa mestaa sata yritystä noilla VMP:n kiekoilla ja sata yritystä ihan millä tahansa muulla putterilla ja todennäköisintä on, että kummillakaan ei mene yksikään :D

En oo itte heittäny yhtään MPV kiekkoa. Conradin rating oo pudonny yhtään vaihdossa innovasta mpv:lle. Päinvastoin palkintorahaa keränny enemmän mitä koskaan. Siitä päättelin, ettei olis sen huonompia kiekkoja mitä muutkaan 🤷‍♀️
 
En oo itte heittäny yhtään MPV kiekkoa. Conradin rating oo pudonny yhtään vaihdossa innovasta mpv:lle. Päinvastoin palkintorahaa keränny enemmän mitä koskaan. Siitä päättelin, ettei olis sen huonompia kiekkoja mitä muutkaan 🤷‍♀️
Ainahan nää isot nimet pääsee minusta myös vaikuttamaan moldeihin yms. spekseihin kiekoissa. Silloin ei oo ihme, että istuu myös käteen.

Vaikea myöskään uskoa, että isot nimet vaihtoa tekis, jos uuden valmistajan kiekkovalikoima ei olis sellainen, että sillä kanssa pystyy kilpailemaan. Vaikka heittäähän nää varmaan rantakiekollakin paremmin, mitä minä, vaikka oon puljannu vaikka minkä verran eri valmistajien kiekoilla.

Tärkeintähän on oikeasti vaan se, että löytyy omaan käteen istuvat kiekot ja että tietää, miten ne lentää (ts. voi luottaa niihin).

muoksista. tosta ratingista, niin en pitäs mahdottomana sitäkään, että kun kisarahat on vähän tommosta nappikauppaa vielä ja iso osa ammattilaisista kiertää jollain pakettiautolla siellä kisoja, niin pelkästään jo se, että jos joku valmistaja lyö sen verran rahaa kouraan ja pystyy ns. stressittömästi ja ilman akuuttia taloudellista painetta kiertämään kisoja, niin näkyy jo varmasti ratingissa.
 
325359302_1544213666099158_5480163963551841483_n.jpg

Niin kyllähän sille ihan hyvät rahat lyötiin näköjään kouraan..
 
Mikä kiekko lentäis kuten miun Retro line Compass, mutta olis nopeempi? Lat64 River? En oo tähän mennessä heittäny midareilla tai puttereilla ollenkaan, koska noista saa aivan järkyttävän huteran otteen foressa. Tänään otin tuon Compassin kuitenki käyttöön, ku on minimaalisesti tukevampi grippi. Ihan törkeen hyvä kiekko. Pitää ton antsan ihan täydellisesti jonkun 90m(en btw ees tienny, et pystyn midarin noinki pitkälle heittään), eikä muutu rolleriks. Heittäisin ihan mielelläni hitaampiaki kiekkoja, mut tuo ote on vaan niin paljo parempi drivereissa.
 
Vähän se on vaikea neuvoa kun jokaisella on niin omanlaisensa kädet ja kullakin on omat mieltymys otteen suhteen. Käy hypistelemässä niitä kaupassa, niin kyllä sieltä mieluisa löytyy.

Yleisesti ottaen ihmiset tykkäävät forettaa matalia ja flatteja kiekkoja. Monet putterit ja midarit ovat draivereita syvempiä, eivätkä oikein tahdo istua kämmenelle. Midaripuolelta itse tykkään forettaa Dynamic Discin Truthia, Emac Truthia ja Verdictiä. Näppituntuma nuissa kaikissa on lähes identtinen ja lennoltaan ovat neutraalin molemmin puolin. Nämä ovat myös nopeita midareiksi ja varsinkin Emac Truth on hyvinkin pitkä kiekko.

Jos haluat vimosen päälle hyvän otteen forekiekosta, niin kokeile ihmeessä perusmuovisia lähestymiskiekkoja. Jawbreaker Zone, BT Kannel tai vaikka Soft Tactic ovat riittävän vakaita vaikka satasen forelle, olematta kuitenkaan liian ylivakaita. Pehmeämpi perusmuovi kyllä kuluu nopeammin kuin kovemmat, mutta lentoon sillä ei ole niin isoa vaikutusta. Sen lisäksi kiekko alkaa pikkuhiljaa muotoutumaan sun otteeseen ja sieltä löytyy aina se herkullisin peukalon paikka. Tietäjät tietää.
 
Truth on kyllä a) pitkälentoinen midari ja b) mukava käteen. Discraftilta joku ESP / Z Buzzz minusta samaan suuntaan (ts. voi heittää sekä forella että bäkkärillä), eikä Discmanian MD3:kaan kovin kaukana ole. Mut kuten sanottua, niin ite kannattaa käydä kokeilemassa, miltä tuntuu käteen.

Zone loistava (fore)lähärikiekko, mutta en kyllä ottas ite tolla Jawbreaker-muovilla (en pidä tuntumasta). Mulla on noita aika montaa eri versiota, mutta heitän tommosta Aaron Earhart signature -versiota, joka lienee Z-muovilla. Sit on jotain Crystal FLX versiota, perus Z-muovista jne., jos noi pari Earhartia menis ja hukkuis.
 
Näin ne on makuasioita, itse tykkään nimenomaan JB-muovisista Zoneista, enkä premium muoveista ollenkaan. Joskus aikoinaan JB oli alussa ihan saippuaa, liukasta ja kovaa ku mikä. Omat Zonet on parin vuoden takaa ja ne ovat sellaisia pyyhekumin tuntuisia, napakoita ja nahkeita, just hyviä.
 
Vähän se on vaikea neuvoa kun jokaisella on niin omanlaisensa kädet ja kullakin on omat mieltymys otteen suhteen. Käy hypistelemässä niitä kaupassa, niin kyllä sieltä mieluisa löytyy.

Yleisesti ottaen ihmiset tykkäävät forettaa matalia ja flatteja kiekkoja. Monet putterit ja midarit ovat draivereita syvempiä, eivätkä oikein tahdo istua kämmenelle. Midaripuolelta itse tykkään forettaa Dynamic Discin Truthia, Emac Truthia ja Verdictiä. Näppituntuma nuissa kaikissa on lähes identtinen ja lennoltaan ovat neutraalin molemmin puolin. Nämä ovat myös nopeita midareiksi ja varsinkin Emac Truth on hyvinkin pitkä kiekko.

Jos haluat vimosen päälle hyvän otteen forekiekosta, niin kokeile ihmeessä perusmuovisia lähestymiskiekkoja. Jawbreaker Zone, BT Kannel tai vaikka Soft Tactic ovat riittävän vakaita vaikka satasen forelle, olematta kuitenkaan liian ylivakaita. Pehmeämpi perusmuovi kyllä kuluu nopeammin kuin kovemmat, mutta lentoon sillä ei ole niin isoa vaikutusta. Sen lisäksi kiekko alkaa pikkuhiljaa muotoutumaan sun otteeseen ja sieltä löytyy aina se herkullisin peukalon paikka. Tietäjät tietää.
Kiitti vastauksesta. Lisää pohdintaa---> Toinen syy miks tykkään drivereista on se, että tuntuu että voi repästä kunnolla. Heitän kovempaa, ni kiekko myös menee oikeesti pidemmälle. Aiemmat ennakkoluulot/vähäiset kokemukset puttereilla/midareilla foretuksesta oli se, että täytyy vähentää poweria ihan hullusti. Niin paljo että motorisesti vaikeeta, ku tuntuu että heittäis hidastettuna :D. Mut toisaalta toi Compassi tuntuu kyllä siltä, että voin vaikka peräsuoli pitkällä repästä, eikä kiekko oo moksiskaan. En oo toki mitään hysseflippejä yms. tolla vielä kerenny tesmaan. Eli oonko väärässä, ja tollaseen kiekon ''overpoweroimiseen'' liittyy paljon muutaki ku se, että heität kiekkoa liian nopeesti/hitaasti? Putteritki on kuitenki sellasia öhm... läskin tuntusia VS muut kiekot.

Mul on vähän sellanen fiilis myös, että nää mun dilemmat on sellasia, mitä esiintyy huomattavasti vähemmän rystyllä heittäessä. Vaikka rysty onki teknisesti ihan päin vittua mulla, enkä heitä melkeen ikinä(ainakaan draivaa sillä), ni en oo kyllä ikinä onnistunu epäonnistumaan sillä samanlailla ku forella. Kulmakontrolli vaikka. En tiiä onko se siks, että rysty on niin paljo vähemmän riippuvainen käsistä, & pienistä lihaksista, vai siitä että mä en kykene vaan rystyllä tuottaan liikaa sitä poweria. Mun analyysi rystystä=iso koko kehon kiertoliike, ranne pysyy suorana(eli ei tee juuri mitään), ja askelilla/vauhdinotolla, ajotuksella yms. on valtava merkitys. Fore=joku kivenheitto, ei vaadi välttämättä mitään hurjaa vauhdinottoa/askelia, ja kädetki tekee ihan reilusti. Liike lähtee paljolti ranteesta & sormista, eli hienomotoriikka pitää olla hyvä. Pieni kiertoliike mukana toki. Mun kaverit jotka ei harrasta lajia heittää forea=kiekko lentää 5 metriä max, ja tulee hirvittävä määrä wobblea. Rystyssä en oo nähny ikinä samaa kellään.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom