Frank Zanesta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Elikkä kyselisin, onko kukaan kokeillut tämän herran metodeja, ja toimiko käytännössä? Itseäni kiinnostaisi kokeilla, mutta en oikeen ole vielä systeemistä perillä..

Vinkki: Unohda miten Frank on ennen vanhaan harjoitellut, sillä nykyään tiedetään paljon enemmän harjoittelusta.

Eli ihan nykyaikasta ohjelmaa vaan käyttöön, löytyy todella paljon täältä pakkikselta, eritoten aloittelijoiden osiolta, mutta toki muualtakin.

En tiedä onko ..Mättö aloittelija, mutta tämä tuntuu olevan monen aloittelijan virhekuvitelma, että otetaan jonkun huippu kehonrakentajan ohjelma ja kehitytään pirusti.. NOT Any ways katso tuolta fagista vaikka kaksi-, kolme-, tai vaikka 5-jakoinen ohjelma.. Ja teet tämän päivän treenimetodeilla, niin kehitys on taattu. Sitten sitä oppii kuuntelemaan omaa kehoansa ja lihaksia; Ja tekemään omia "metodeja" joilla kehitys jatkuu ja paranee..

Juu elikkä en ihan aloittelija ole.. Aikanaan aktiivisesti 8 vuotta treeniä, heavy dutyä ym. Nyt on kolmatta vuotta taukoa, ja pikkuhiljaa potkittu taas mopoa käyntiin. Mutta massa ei tällä hetkellä kiinnosta, vaan fyysinen hyvinvointi ja lihaskunto. Ajattelinkin naturaalina treenaavalle sopivaa ohjelmaa. Koitin hakuakin, mutta en juuri kyseisestä kehonrakentajasta hirveesti juttua löytänyt.

hernekeppi sanoi:
Vinkki: Unohda miten Frank on ennen vanhaan harjoitellut, sillä nykyään tiedetään paljon enemmän harjoittelusta.

No kyllähän sitä tiedetään enemmän, mutta ei ne huiput nyt NIIN paljon suurempia ole kuin silloin takavuosina. Silloin ei haitannutkaan vaikka reidet olisikin vähä pienemmät suhteessa muuhun kun taas vertaa nykypäivään. Ja ihmiset ei paljoa ehdi fysiikaltaan muuttumaan siinä ajassa. Pointti oli se että ne silloiset ohjelmat toimi hyvin, miksei toimisi enää?

Koskaan ei kannattaisi kopioida huipun ohjelmaa, mutta Mättö näyttää olevan jo jotenkin kokenut joten kaippa sitä Frankin ohjelmaa vähän muokkaamalla saisi hyvän ohjelman. Pakko muistuttaa että Frankin perse saattoi muistuttaa tikkataulua eli jotakin vahvempiakin aineita on varmaankin ollu pelissä. :D

Porkkanaraastin sanoi:
mutta ei ne huiput nyt NIIN paljon suurempia ole kuin silloin takavuosina.

Ei niin...

zan-ruhl.jpg

:D miksi täälä on kaikki niin vaikeaa? Tuli pieni lipsahdus juu. Pointti oli se että enpä usko mätön olevan vielä kummankaan noiden herrojen koko luokkaa. Jos olisi niin tuskinpa Mättö enää neuvoja treenaukseen tarvitsisi.
Eli siis en usko että "nykypäivän" ohjelmaa käyttämällä kehittyisit nopeampaa kuin pari kymmen vuotta vanhemmilla. mikä/millainen
muuten on "nykypäivän ohjelma"? :rolleyes:

Taitaa olla ne aineet mitkä on kehittynyt vuosien saatossa. Kyllä itse osaan ohjelmani tehdä ja jotain tulostakin on tullut, mutta lähinnä kyselinkin tuosta treeenitavasta. Jos joku on saanut vaikka jonkun Zanen kirjoista käsiinsä ja kokeillut. Eli ennen kuin olen ostamassa kirjaa tai edes kokeilemassa tätä, niin halusin vain kuulla kokemuksia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aimo Mättö sanoi:
Taitaa olla ne aineet mitkä on kehittynyt vuosien saatossa. .
Eiköhän ne mällit ole nykypäivänä ihan samoja kuin silloinkin, nykyään vaan määrät hurjia jne. Nykyajan bodarit syövät nykyään ihan helvetin paljon enemmän kuin nuo vanhat konkarit. Ruhl on muuten nykyään vielä hurjemman kokoinen mitä tuossa vertailu kuvassa :)

btw, kuinka monen silmään tuo Zanen kroppa on paremman ja esteettisemmän näköinen kuin tuo nykypäivän massamonsterin? Ainakin meikäläinen ihannoi Zanen kaltaista fysiikkaa, vaikka tuskin siihen itse koskaan itse yllän...taisi olla turhin posti ever.....

Samaa mieltä esim. juuri Markus Ruhliin verrattuna aivan upea kroppa Zanella!

Itse ihannoin ennemmin arskan kroppaa entä zanen, Markuksen kroppakin on mahtava kun se on niin friikki.

Kyllä Zane, Arnold ym. oli myös enemmän mieleeni, mitä nykypäivän monsterit. Ja mitä reeniin tulee, niin eipä siihen mitään kummempia muutoksia ole tullut. Kyllähän esim. Priest reenaa volyymillä ja on aikas iso poika. Kemia se on mikä eteenpäin on mennyt (ja toki ravintopuolikin). Ja mitä lukenut legentojen juttuja douppaamisesta ja kuullut tän päivän touhusta, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Tietty luettua ja kuultua, mut tuntuis ihan realistiselta. Vai mites sen selittää, että jenkeissä asuu suurin osa ammattilaisista? (poikkeuksia on ollut esim.Yates) Toki reenaavat työkseen, mutta onhan ero kuitenkin niiiin suuri muihin. Vai onko niiden reenit ja ravinto erilaista kuin muualla? Tuskin... Herää vaan kysymys, että oiskos siellä jotain mitä esim täällä ei? Ei se Californian aurinkokaan niin hyviä kasvutekijöitä anna...

Minulla on Zanen tie upeaan kehoon -kirja :D . Ei niissä Zanen aloittelijan ja keskivertobodarin ohjelmissa suurta vikaa ole, jos tosin ei mitään sen suurempaa taikaakaan verrattuna moniin muihin ohjelmiin. Tuskin monikaan on niillä itsestään Zanen kopiota rakentanut. Kirjahan on vuodelta 1979 ja siellä treenataan fysiologiaa anarkisoiden milloin hauisten yläosaa ja milloin rintalihasten sisäosaa :worship: .

Mutta sairaalaan ja hullujenhuoneelle :hyper: päätyy, jos noudattaa Zanen kilpailukauden ohjelmaa. Hiilihydraattilähteeksi syödään keitetyn perunan kuori smetanan kera (ihan aikuisten oikeasti) ja treenataan 600 sarjaa viikossa (ihan aikuisten oikeasti). :hyper:

Tuohan näyttää jo siltä, että Ruhlilla on noi lihat vakuumipakattu iho-nimisen kelmun sisään... Ja töitä siihen varmasi on tehty.

Noh, kauneus on katsojan silmässä ja itse olisin mieluusti mallia Frank mutta vähäsen pienempänä.

Hauska juttu muuten kun jotkut vm -79 treeniohjelmat mollataan ja toisissa keskusteluissa kehotetaan, että "kokeile ja vaihtele, kyllä se sulla parhaiten potkiva ohjelma löytyy". Mitäs sitten kun se parhaiten potkiva onkin sieltä kultaiselta 70-luvulta?

Annetaan kaikkien kukkien kukkia, piis änd lav :)

Mulla vaan oli sellainen huolestus, että kyseessä on muutamn viikkoa treenannut kaveri joka on nyt noin vaan innostunut zanesta ja alkaa vetämään sen ohjelmalla..:)
Toki on ihan vaihdella ja kokeilla useita eri metodeja, kuten DCtä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom