Forumi päivitetty taas kerran uusimpaan versioon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
No onx nyt niinQ hyvä?

Nyt o aika mainio kännyn ruudulla :hyper:

En tiä miten se tehrään, mutta osalla forumeista ja noissa forumien visuaalimalleissa oli vaihtoehtoina fixed ja fluid mallit. Oiskohan tota mahdollista saada käyttäjäprofiiliin vipeille, että ne jotka haluaa ruudun levysen saa ruksia sen ja ne jotka haluaa kapeempaa, voi ruksia sit sen? En tosiaan tiä mahrollistaako tuo forumisofta sen. Tuli vaan mieleen, pystyis pyllistään sit kahteen suuntaan... :)

Ota tästä nyt sitten selvää. Leveetä, kapeeta, leveetä, kapeeta......

Tuossa mallissa ois paljon fiksumpi tuo ruudun täyttö leveyssuunnassa. Nyt ainakin meikäläisellä läppärillä sivua katsellessa jää tuollaiset 1,5 cm:n turhat kaistaleet sivuille. Liekö ne sit vaan uudella leiskalla jotenkin pomppaa paremmin silmään, jos kerta tuo 95% on ollut aina.

Mulla jää samanlaiset reunat myös, tuntuu jotenkin leveämmiltä kuin aiemmin. Jos tuolle saisi tehtyä jotain niin hienoa olisi...

Vai että uusi ilme.., hmm, ahdas, sekava, typerät reunat sivuilla....

Hienoa! Eilinen tyhjä tila sivulta on nyt hävitetty, läppärille sopii hyvin tällainen skaalaus.

Testinä huomasin että myös kannettavan 15.4tuuman laajakuvassa (yleinen malli sekin) on aivan yhtä epämiellyttävää mikäli tekstirivi on liian pitkä.

jaahans. mullapas onkin palsta keskellä ruutua vaaksan levyisenä ja molemmilla reunoilla saman verran tyhjää valkoista. not good.

Hehee! Hitto mitä touhua....se edellinen oli munkin mielestä hieman liian leveä ku tulee silmät kipeeks.

Mitä *ittua? Nyt mike takaisin normi asetukset eihän tätä lue erkkikään.

Nyt o aika mainio kännyn ruudulla :hyper:

En tiä miten se tehrään, mutta osalla forumeista ja noissa forumien visuaalimalleissa oli vaihtoehtoina fixed ja fluid mallit. Oiskohan tota mahdollista saada käyttäjäprofiiliin vipeille, että ne jotka haluaa ruudun levysen saa ruksia sen ja ne jotka haluaa kapeempaa, voi ruksia sit sen? En tosiaan tiä mahrollistaako tuo forumisofta sen. Tuli vaan mieleen, pystyis pyllistään sit kahteen suuntaan... :)
Ongelma kapeassa on se, että headeri sotkee homman. Silloin kun ei ole ylhäällä leveyttä, niin bannerit menevät päällekäin ja sitten onkin itkun paikka siitä, kun forumi on tarpeeksi kapea, mutta joutuu scrollaamaan alaspäin.

Niin ja bannerit ja kauppa ovat sivuston rahoitus, headeri on pakko pitää.

No onx nyt niinQ hyvä? Mä joskus duunasin tuohon vasemmalle moduleita, mutta silloin tuli armoton huuto, että forumi on liian kapea. Viimeksi kun siirryin 85%:sta 95 prosenttiin, niin ei tullut kuin kiitosta.

Voidaanhan me upottaa tämä niin, että pistetään joomlaan rullaamaan tämä, silloin kaikki uutiset ja muut on samalla sivulla tosta vain klikattavissa. Mutta mä vähän veikkaan, ettei kuljetusala nyt kuitenkaan tiedä paremmin miten tämä kannattaa kasata.

No sanokaa nyt ketä tässä pitää uskoa? Toiset sanoo, että leveemmäksi ja toiset kapeemmaksi? Joko te ymmärrätte tämän ongelman tämän muokkauksessa? Ei ole leiskaan joka kaikkia miellyttäisi.

Katso itse eri monitoreilla ja resoilla ja päätä sen mukaan. Jos susta esim kolmella tai viidellä yleisimmällä käyttäjätyypillä (käyttis+ selain+ reso) homma näyttää hyvältä ja toimivalta niin sitten jätät sen niin. Kompromisseja joutuu tekemään aina.

Mulla on kyllä nappula, josta saan ikkunan pienemmäksi. Mulla on 13 tuumainen laajis läppärissä, 20 tuumainen laajis iMacissa ja vieressä 19 tuumainen normaali. Kaikissa pääsen pienentämään ikkunaa jos haluan ja forumi skaalautuu. Tyhjä tila reunoilla ei kuitenkaan ole kovin kivaa. Toki voidaan tehdä niin, että runttaan bannerit pystyyn tohon vasemmalle moduliin, sitten voidaan pitää kapeampaa forumia ja ylhäälläkin on tilaa.

voidaan tehdä niin, että runttaan bannerit pystyyn tohon vasemmalle moduliin, sitten voidaan pitää kapeampaa forumia ja ylhäälläkin on tilaa.

Miksei leveys voi olla sellainen, että bannerit mahtuvat olemaan normaalisti? Eli siis fixed leveys? Kukaan ei enää surffaile 800X600 resolla.

Mulla on kyllä nappula, josta saan ikkunan pienemmäksi. Mulla on 13 tuumainen laajis läppärissä, 20 tuumainen laajis iMacissa ja vieressä 19 tuumainen normaali. Kaikissa pääsen pienentämään ikkunaa jos haluan ja forumi skaalautuu. Tyhjä tila reunoilla ei kuitenkaan ole kovin kivaa. Toki voidaan tehdä niin, että runttaan bannerit pystyyn tohon vasemmalle moduliin, sitten voidaan pitää kapeampaa forumia ja ylhäälläkin on tilaa.

Komppana tätä itellä 22" wide + 13,3" wide läppärissä + E61 nokialainen. Ja ei ongelmia millään pakkista selaillessa.

Miksei leveys voi olla sellainen, että bannerit mahtuvat olemaan normaalisti? Eli siis fixed leveys? Kukaan ei enää surffaile 800X600 resolla.
No mikä me sitten määritellään leveydeksi? Meinaan sitten taas jää isoimmilla resoilla armottomat tyhjät tilat. Jos laitetaan esim 1024, niin laajiksilla ja varsinkin jollain +20 tumaisilla on tosi törkeen näköinen. Ja sitten läppäreissä joutuu jo skrollaamaan sivuttain. Fixed on huonoin mahdollinen vaihtoehto tämmöisessä käytettävyyden kannalta.

Esim nyt mulla 20 tuumainen laajis, erittäin luettava ja hyvin käytettävä kokonaisuus.

No mikä me sitten määritellään leveydeksi? Meinaan sitten taas jää isoimmilla resoilla armottomat tyhjät tilat. Jos laitetaan esim 1024, niin laajiksilla ja varsinkin jollain +20 tumaisilla on tosi törkeen näköinen. Ja sitten läppäreissä joutuu jo skrollaamaan sivuttain. Fixed on huonoin mahdollinen vaihtoehto tämmöisessä käytettävyyden kannalta.

No esim 750,800px tai mikä ikinä on sitten minimi.

No isolla resolla joutuu nytkin pitämään ikkunoituna, joten se ei muutu vaikka olisi fixed.

E: Ymmärrän ongelman kyllä. Ehkäpä jostakusta on mukavaa kun yhdelle riville mahtuu kolme lausetta 24-tuumaisella monitorilla. Ei se ole millään tavalla ergonomista.

Kui ois Gallup aiheesta? Olis turha marmattaa jos käytössä olisi enemmistön päätös.

Hetken jo olin peloissani eilen, että tältäkö tämä nyt sitten näyttää, mutta nyt rupeaa näyttämään hyvältä. Jättikolmiot kun saitte otettua helvettiin niin parani huomattavasti. =)

No esim 750,800px tai mikä ikinä on sitten minimi.

No isolla resolla joutuu nytkin pitämään ikkunoituna, joten se ei muutu vaikka olisi fixed.

E: Ymmärrän ongelman kyllä. Ehkäpä jostakusta on mukavaa kun yhdelle riville mahtuu kolme lausetta 24-tuumaisella monitorilla. Ei se ole millään tavalla ergonomista.

Kui ois Gallup aiheesta? Olis turha marmattaa jos käytössä olisi enemmistön päätös.
Galluppi on äärimmäisen vaikea toteuttaa kun pitäisi olla käytössä monta eri versiota joita sitten testailla.

Onko toi CSS rukkaaminen kuin vaikeeta? Ite kun joskus foorumeita pyöritellyt, niin muutokset tekee noin 5-10 minsassa. Olen käyttäny IPB softaa, siin on aika yksinkertaset noi jutut. Mut itessään se CSS koodi on helkkarinmoinen rimpsu.

Suositut

Back
Ylös Bottom