Formula1 - Kausi 2008

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
F2007
DeF2007vandezijkantgezienMaranelloj.jpg

F2008
2.jpg


F2007
DeF2007vanbovenafgezienMaranellojan.jpg

F2008
4.jpg


F2007
DeF2007schuinvanvorengezienMaranell.jpg

F2008
3-1.jpg
 
Mä en löydä mitään eroo 07-08 väliltä... Ehkä etusiipi ihan hitusen erillainen... Valaskaa tarkkasilmäsemmät?

Edit: No joo, etusiiven ylempi (mikskäikinä kutsutaankaan) ja kyljen ilmanotto aukko...

Edit 2: Niin näyttäskin, kun nyt tarkemmin kattoo...
 
minusta ainaki on huomattavan paljo muutoksia tuossa uudessa autossa verrattuna viimevuotiseen

..powerranger tuo sinun kuva ei ainakaan minulla toimi...?
 
Jänskän näköinen auto. Etupää on kyllä mennyt ihan uusiksi. Yläilmanottoaukon taakse on näköjään ilmestynyt tuollainen Macan tyylinen kyttyrä. Toivotaan, että kulkee kuin perkele. Mites muuten akseliväli? Onko sama kuin viime vuonna vai palattiinko lyhkäisempään?
 
Jänskän näköinen auto. Etupää on kyllä mennyt ihan uusiksi. Yläilmanottoaukon taakse on näköjään ilmestynyt tuollainen Macan tyylinen kyttyrä. Toivotaan, että kulkee kuin perkele. Mites muuten akseliväli? Onko sama kuin viime vuonna vai palattiinko lyhkäisempään?

Akseliväli

Tietoomme tullut Ferrarin salaisuus on, että uuden auton akseliväli on lyhyempi kuin mitä F2007 käytti. Kun punaisilla autoilla oli viime kaudella koko sarjan pisin akseliväli, nyt se on kymmenisen senttiä lyhyempi Kimi Räikkösen ja Felipe Massan uusissa Ferrareissa. Tämä merkitsee, että myös painajakautuma on erilainen.

Painopiste sijoittuu enemmän auton keskelle kuin viime vuosien tapaan etuosaan. Tällä uudistuksella Tombazis uskoo auton toimivan merkittävästi paremmin hitaissa mutkissa.


Lähde: Tuo Pertti 123:n linkki
 
Tässä myös mielenkiintoinen vertailu uuden ja vanhan auton välillä.

F2007 Loppukaudesta:
f2007-side_large.jpg

F2008:
newf20082_large.jpg

Eipä ole paljon muuttunut, mutta ennen Austraaliaa varmasti tulee muuttumaan.
 
Voisi melkein luulla, että tuo 08 auto on fotoshopattu tuosta 07 auton kuvasta. Ei noissa ole juurikaan eroja. 07:ssa hieman pitempi ja jyrkempi nokka. Ja kuskin pään suoja muuttunut hieman..
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kun lukee näitä autojen esittelyjä ja muita, niin rupee jo odottamaan sitä ekaa kisaa. Se on tavallaan mielenkiintoisin tapahtuma koko kaudella, kun nähdään, että kuinka nopeat autot kelläkin on.

Fakta on kuitenkin se, että auto ratkasee melkeen kaiken.

Viime vuonna eka kisa ei antanut ihan oikeeta kuvaa Ferrarin ja McLarenin voimasuhteista, mutta toisaalta onhan se hyväkin asia, ettei palkintoja pysty jakamaan ekan kisan perusteella (vaikka Kimi sitten lopulta voittikin koko potin).

Kuitenkin kauden 2008 eka kisa tulee kertomaan hyvinkin tarkkaan kaikkien suorituskyvyn (ei tosin luotettavuutta). Tietysti testeissä tullaan ehkä näkemään jo jotain trendejä.

Millos niitä testejä tulee olemaan? Ainakin helmikuun alussa on kai jotku testit.

E:

eka kuva

MP4-23.jpg


Etusiivestä puuttuu nokan ylittävä profiili, mutta voi olla, että sitä ei haluta paljastaa vielä.
 
Millos niitä testejä tulee olemaan? Ainakin helmikuun alussa on kai jotku testit.

Ensimmäisen testipäivän tarkoituksena on varmistaa auton toimivuus. Suorituskykyä aletaan kohentaa ensi viikolla Jerezin testeissä, jonne myös ainakin McLaren, Toyota ja BMW tulevat uusilla autoilla.


Eli, tänään on ollu ihan joku kokeilu vaan, mutta ens viikolla sitten ''oikeet'' testit.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1473070
 
Enää ei luistonestot pilaa moottorin laulua!

http://es.youtube.com/watch?v=a84kyLLSDd8

Hohoh..

2:10 Montezemolo tulee paiskaamaan kättä Räkälle ja sanoo: "I called you yesterday.." ja Räkää ei ole selvästikään kiinnostanut vastata ja alkaa selitellä: " I was..ööö..ööh".

2:45 Räikkösen kassit on epätavallisen suuret ja herkät tai sitten Ferrarin penkki vaatii kassien ylösvetämistä joka kerta kun siihen istuu.
 
2:45 Räikkösen kassit on epätavallisen suuret ja herkät tai sitten Ferrarin penkki vaatii kassien ylösvetämistä joka kerta kun siihen istuu.

räikkönen taisi itseasiassa sanoa aika suoraan että kasseille on entistä vähemmän tilaa nykyisessä autossa.

"less space for my things"
 
Hohoh..

2:10 Montezemolo tulee paiskaamaan kättä Räkälle ja sanoo: "I called you yesterday.." ja Räkää ei ole selvästikään kiinnostanut vastata ja alkaa selitellä: " I was..ööö..ööh".

2:45 Räikkösen kassit on epätavallisen suuret ja herkät tai sitten Ferrarin penkki vaatii kassien ylösvetämistä joka kerta kun siihen istuu.

Monte, Se Molo sivuuttaa Massan käden puristuksella ja kääntää selkänsä kun Massa jää odottamaan jutustelua :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom