Formula1 - Kausi 2008

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Last lap - Overall - Sector 1 - Sector 2 - Sector 3
Vettel - 1:25.984 - 21.8 - 45.1 - 19.0
Hamilton - 1:26.126 - 21.6 - 45.2 - 19.3
Glock - 1:44.731 - 24.8 - 54.7 - 25.0
Trulli - 1:44.800 - 26.1 - 55.7 - 22.8

Trulli ja toi toinen slickseillä. 5. ja 6. väli maalissa 5½ sekuntia.

Tällästä lukee Murossa. Glockin oin täytynyt kertakaikkiaan hidastaa aivan täysin tahallaan, muuten ei ole selitettävissä 2.2 sekunnin ero tallikaveriin, jolla oli samat renkaat + siinä edessä oli enää loppusuora, ja aivan taatusti noin kuivalla asfaltilla, kun siinä vielä oli oisi pystynyt huomattavasti parempaan.

Sika mikä sika, mä en Toyotaa osta ainakaa koskaan. (=en kyllä oo koskaan tykännyt em. autonvalmistajasta yhtään)

Huomionarvoisinta tässä on se että Glock oli Trullia selkeästi nopeampi kahdella ensimmäisellä sektorilla, muttei viimeisellä. Go corollakuskit go!
VItuttaa kyllä, kun oisin Felipelle sen suonut, helvetin hieno kuski helvetin hienosta maasta, mistä ei muuta tulekaan kun aivan uskomattomia kuskeja..
 
Mistä ihmeen slickseistä ne siellä Murossa puhuu?

Eniveis, olihan se aika vitun laiskannäköstä ajoa Glockilta, kun Hamilton paineli ohi. Itse siinä kaiken huuman seassa kuvittelin Hamiltonin ja Vettelin ohittelevan kierroksella jääneitä, niin hitaalta näytti Toyotan vauhti. Ei kyllä laittanut Glocki kampoihin niin paljon kuin olisi varmaan ihan missä tahansa muussa tilanteessa laittanut.

Vähän perseestä, että kävin näin, varsinkin kun toivoin Massaa mestariksi ja Ferrarin vievän molemmat mestaruudet... No ens kaudelle ainakin riittää muutoksia ja saa nähä ketkä ja mitkä kulkee kovaa. Renault taas 2005-2006 tyylisessä lennossa? Toivottavasti Räkä löytää taas vauhtinsa, tuppaa nääs vähän olemaan tollasta "joka toinen vuosi" tyylistä toi Räikkösen huippuvire.
 
Vituttaa kun Glock vielä Monzan? jälkeen uhosi että kostaa Hamiltonille sen törkeän ajotavan, ja sitten päästää kunnon kilpailutilanteessa aivan leikiten ohi. En nyt tietenkään tarkoita että kylkeen olisi pitänyt vetää mutta silti :D
 
115669.jpg


:(
 
Bernien ehdotus:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/11/751316

Ei kyllä yhtäkkiä kuulosta kovin viksulta, että eniten voittoja kerännyt olisi yksinkertaisesti mestari. Kyllähän kaikissa lajeissa, joissa pelataan pitempia sarjoja nimenomaan pisteet ratkaisevat. Voiton arvoa voisi toki nostaa, eli enemmän piste-eroa ykkös- ja kakkosijan väliin.

Minä taas jopa hieman innostuin asiasta. Noista voitoista saattaisi tulla verisiä taisteluja kuljettajien kesken.:evil: Täytyy vaan toivoa, että isojen tallien välillä ei olisi hirveitä eroja.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Saisivat palat siihen 10pistettä voitajalle 6 toiselle 4 kolmannelle jne... systeemiin silloin olisi palkintopalli sijoillakin oikeasti jotain käytännnön eroa.
 
Piste paalusta ja nopeimmasta kierroksesta on ehdottomasti parempi ajatus. Samoin en ymmärrä, miksei pisteitä skaalata niin, että hännänhuiputkin saisivat jotain. Eihän peräpään kuskeilla ole tällä hetkellä mitään panosta ajamisessaan. 1-30 vaikka sopivalla jaotuksella niin kaikilla on kivempaa.

Mitalisysteemistä seuraa paitsi mestaruuden aikainen ratkeaminen, myös lisää tallimääräyksiä. Unohtamatta sitä, että kukaan kärkikolmikon takana ei ota minkäänlaisia riskejä kisan loppuvaiheilla.
 
Piste paalusta ja nopeimmasta kierroksesta on ehdottomasti parempi ajatus. Samoin en ymmärrä, miksei pisteitä skaalata niin, että hännänhuiputkin saisivat jotain. Eihän peräpään kuskeilla ole tällä hetkellä mitään panosta ajamisessaan. 1-30 vaikka sopivalla jaotuksella niin kaikilla on kivempaa.

Mitalisysteemistä seuraa paitsi mestaruuden aikainen ratkeaminen, myös lisää tallimääräyksiä. Unohtamatta sitä, että kukaan kärkikolmikon takana ei ota minkäänlaisia riskejä kisan loppuvaiheilla.
Eläs nyt ole niin negatiivinen. Mitalisysteemi kuulostaa ihan hyvältä. Tuskin ratkeaisi mestaruus sen nopeammin kuin tämän hetkiselläkään sydeemillä. Päinvastoin, onnistuneella loppukauden kehitystyöllä voisi päästä vielä taistoon mukaan vaikka kauden alkupuolisko olisi mennyt aivan penkin alle.

Pisteiden jako myös häntäheikeille ei kuulosta hyvältä. Kyllä pisteet pitää ansaita muullakin tavalla kuin vain köröttelemällä maaliin. Vähän voisi toki laajentaa ja antaa vaikka 10 ensimmäiselle jotain.

Ja vaihdapa tuo sun user title...ei sovi ainakaan tähän ketjuun :hyper:
 
Eläs nyt ole niin negatiivinen. Mitalisysteemi kuulostaa ihan hyvältä. Tuskin ratkeaisi mestaruus sen nopeammin kuin tämän hetkiselläkään sydeemillä. Päinvastoin, onnistuneella loppukauden kehitystyöllä voisi päästä vielä taistoon mukaan vaikka kauden alkupuolisko olisi mennyt aivan penkin alle. Pisteiden jako myös häntäheikeille ei kuulosta hyvältä. Kyllä pisteet pitää ansaita muullakin tavalla kuin vain köröttelemällä maaliin. Vähän voisi toki laajentaa ja antaa vaikka 10 ensimmäiselle jotain.

Ehkä totta tuo mestaruuden ratkeaminen. Vaan ajattelepa saman tallin kuskeja, siinä vaiheessa kun toisella on 2 voittoa ja itsellä ei yhtään niin kakkoskuskin paikka on pedattu. Ja mitä tulee pisteiden jakoon peräpään talleille, niin ei se ainakaan huonontaisi nykytilannetta. Pelkkää maalinköröttelyähän se nytkin on, ja sellaisena pysyy kun omistajat ja sponssit vaihtuu jatkuvalla syötöllä menestyksen puutteessa pisteettömillä talleilla. Ohittaakaan ei kannata yrittää, voi rikkoa autonsa seinään ja siihenhän ei ole varaa. Nykyisellään peräpään tallien pisteet on sadekelirulettien tulosta ja sellaisesta voittamalla päätyy toisen tallin edelle vaikka häviäisi keskinäisesti kaikki muut kauden kisat.


Ja vaihdapa tuo sun user title...ei sovi ainakaan tähän ketjuun :hyper:

:dance2:
 
Iltalehti:
"Formula ykkösten mahtimies Bernie Ecclestone vaatii, että rata-autoilun kuninkuusluokassa jaetaan jokaisen gp-kilpailun jälkeen MM-mitalit"

Siis jokainen yksittäisen kisan voittanut kuski saa MM-kultamitalin eli on maailmanmestari?
 
Iltalehti:
"Formula ykkösten mahtimies Bernie Ecclestone vaatii, että rata-autoilun kuninkuusluokassa jaetaan jokaisen gp-kilpailun jälkeen MM-mitalit"

Siis jokainen yksittäisen kisan voittanut kuski saa MM-kultamitalin eli on maailmanmestari?

Kuka vielä väittää, ettei schumin ties kuinka monen mestaruuden ennätystä ei ole mahdollista rikkoa?:D

No ei, ne pokaalit vissiin muuttuu mitaleiks. Typerää mun mielestä, samoin kun eniten voittoja saavuttanu kaudella on suoraan mestari...
 
Kuulostaa näin äkkiseltään ajateltuna ihan näppärältä systeemiltä, mutta mene ja tiedä.
Pitäisi melkein sen yhden kauden verran kokeilla tuota sydeemiä, että näkisi miten se käytännössä toimii.
 
Ehkä totta tuo mestaruuden ratkeaminen. Vaan ajattelepa saman tallin kuskeja, siinä vaiheessa kun toisella on 2 voittoa ja itsellä ei yhtään niin kakkoskuskin paikka on pedattu. Ja mitä tulee pisteiden jakoon peräpään talleille, niin ei se ainakaan huonontaisi nykytilannetta. Pelkkää maalinköröttelyähän se nytkin on, ja sellaisena pysyy kun omistajat ja sponssit vaihtuu jatkuvalla syötöllä menestyksen puutteessa pisteettömillä talleilla. Ohittaakaan ei kannata yrittää, voi rikkoa autonsa seinään ja siihenhän ei ole varaa. Nykyisellään peräpään tallien pisteet on sadekelirulettien tulosta ja sellaisesta voittamalla päätyy toisen tallin edelle vaikka häviäisi keskinäisesti kaikki muut kauden kisat.




:dance2:
Onhan siinä se hyväpuoli kun, joutuu keskeyttämään kisan ja pahin vastustaja voittaa sen, niin jos onnistuu voittamaan seuraavan kisan on taas back in the game, toisin kuin nykyisellä systeemillä saattaisia voitolla kuroa vain kaksi pistettä
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom