Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
kyllä siinä saa motivaatiota ja yritystä kaivaa aika syvältä, jos on henkisesti herkempi, esmes Alonso on juuri tällainen.

annahan tulla perusteluja. tunnetko kenties alonson ja tiedät miten syvältä hän on motivaation ja yrityksen kaivanut? aika hyvin tuo "henkisesti herkkä" alonso siinä tapauksessa pärjäsi kun jäi mestaruudesta vain 1 pisteen päähän eikä hävinnyt tallikaverilleenkaan.
 
annahan tulla perusteluja. tunnetko kenties alonson ja tiedät miten syvältä hän on motivaation ja yrityksen kaivanut? aika hyvin tuo "henkisesti herkkä" alonso siinä tapauksessa pärjäsi kun jäi mestaruudesta vain 1 pisteen päähän eikä hävinnyt tallikaverilleenkaan.

No tuossa nyt oli vaan tuuria kaikille, ei sen kummempaa:)

Noh, tuon käsityksen Alosta olen saanut, kaikkien uutisten perusteella.
 
Ilmeisesti F1:sissä pitäisi olla vain yksi kuski per talli? Ketä kiinnostaa olla ikuinen koira vaan sille ykköskuskille, ei mua ainakaan. En yhtään ihmettele noita Massan kommentteja. Samoin tein Ferrari voisi palkata jonkun Luca Badoerin Kimin tallikaveriksi, ei ainakaan tarvitsisi tietoisesti pitää hitaampana ja päästää toista ohi, vaan saisi Räikkönen ajella jatkuvasti parempana. Urheilija henkeä tällä hetkellä formuloissa, ei vitussa.

No mita epaurheilijimaista Ferrari on Massalle tehnyt etta hanella on oikeus alkaa vuodattamaan talla tavalla? Kun Kimilla menee huonosti, se pitaa turpansa kiinni ja yrittaa kovempaa. Nyt kun Massalle ei tullukaan mestaruutta, alkoi alahuuli vapattamaan ja piti kuitata etta "nyt on team spiritin pakko parantua". Ajais sita autoa nopeammin eika alkais tallin henkea kritisoimaan, siinahan ei ole takuulla mitaan vikaa.
 
No tuossa nyt oli vaan tuuria kaikille, ei sen kummempaa:)

Aika hyvin kuittaat asian, tuuria :rolleyes:

toiveesi toteutuu ainakin osittain. http://www.totalf1.com/view-article.php?newsid=234159

hyvältä näyttää.

Aivan perseestä noi muutokset. Suorituskyky laskee pirusti ja melkeen mitään ei voi enää kehittää ite, kun kaikki hilut on kielletty.

Ohitusten helpottuminen on tietysti hyvä asia, mutta mun silmissä noi muutokset on helvetin huono juttu. Tiedän, että suurin osa on eri mieltä mun kanssa, mutta se johtuu siitä, että arvostan eri asioita tässä lajissa.
 
Aivan perseestä noi muutokset. Suorituskyky laskee pirusti ja melkeen mitään ei voi enää kehittää ite, kun kaikki hilut on kielletty.
Missä kohtaa käy ilmi, että suorituskyky laskee? Ja mitä tarkoitat tässä suorituskyvyn laskulla?

Ohitusten helpottuminen on tietysti hyvä asia, mutta mun silmissä noi muutokset on helvetin huono juttu.

Tuokin on vähän niin ja näin. Tuossa linkissähän käy ilmi, että imussa ajettaessa downforcea menetetään enää 50% kauteen 06 verrattuna => downforcea enemmän imussa ajettaessa => vauhtia vähemmän => suorien päässä ohittaminen hankaloituu

Toki tuo uudistus mahdollistaa sen, että edellä ajavaa voidaan seurata lähempänä (ohittaa?) mutkaisellakin rataosuudella. Ehkä se onkin hyvä uudistus, vaikea sanoa.

Edit: Lähellä seuraaminen on varmaan aikamoista piinaa ja provosoimalla edellä ajavaa virheisiin, saattaa tulla mielenkiintoisia kisoja tuon uudistuksen mukana
 
Missä kohtaa käy ilmi, että suorituskyky laskee? Ja mitä tarkoitat tässä suorituskyvyn laskulla?

Itse ainakin käsitin asian niin, että kokonaisuudessaan downforce laskee 50%:lla, joten eiköhän se laske nopeuksia mutkissa melkoisen paljon. Suoralla tietenkin pääsee kovaa.
 
Itse ainakin käsitin asian niin, että kokonaisuudessaan downforce laskee 50%:lla, joten eiköhän se laske nopeuksia mutkissa melkoisen paljon. Suoralla tietenkin pääsee kovaa.

ei vaan kun seurataan toista autoa niin takana tuleva menettää 50% vähemmän downforcea kuin mitä nykyisillä säännöillä menetetään. eli perseessä roikkuminen on paljon helpompaa.
 
Itse ainakin käsitin asian niin, että kokonaisuudessaan downforce laskee 50%:lla, joten eiköhän se laske nopeuksia mutkissa melkoisen paljon. Suoralla tietenkin pääsee kovaa.

Ei taida mennä ihan noin. Itse ymmärsin asian seuraavasti:

Windtunnel research has shown that with the new rules the overall downforce loss will be 50 percent compared to the 2006 aero.

Downforcen menetys on vain 50% kauden 06 aerodynamiikan menetyksestä. Eli toisin sanoen downforcea on 50% enemmän, kuin kaudella 06. (Imussa ajettaessa)

If you follow another car within half a car length you will only lose 25 instead of 46 percent of the downforce

Eli ennen downforcesta katosi 46% ja uusilla säännöillä downforcesta katoaa vain 25%. (Imussa ajettaessa)
 
Viimeksi muokattu:
Mä ainakin ymmärrän asian niin, että downforcea on puolet siitä, mitä oli vuonna 2006.

Noinhan siinä kieltämättä lukee. En vain jaksa millään uskoa tuohon ja siksi yhdistin sen tarkoittavan 2006 vuoden ja uusien sääntöjen välistä eroa downforcessa kun ajetaan imussa.

Jos tuo tosiaan on niin, että kokonaisdownforce tippuu puoleen niin jo on homoa hommaa. Ei kyllä kiinnosta yhtään uudistukset jotka tiputtaa kierrosaikoja(?), vaikka tuolla etusiiven räpläämisellä voisikin vähän kompensoida.

Melkein millä tahansa romulla pääsee suoralla lujaa, mutta mutkissa ajaminen onkin vähän toisin. :down:
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
jos autojen downforce vähenisi 50% niin silloin mitään siipiä ei enään edes olisi vaan downforcen taso olisi samaa tasoa henkilöauton kanssa. kun muistetaan että auton runko luo merkittävän osan downforcesta. kierrosajat tippuisivat niin massiivisesti ettei edes FIA turvallisuuden nimissäkään harkitsisi tuollaista ratkaisua.

joten se siitä väärinkäsityksestä. kieltämättä tuo yksi lause on hämäävä ja sen helposti voi tulkita kahdella tavalla. mutta seuraava lause ja järki ennenkaikkea paljastaa mitä tuolla tarkoitetaan.
 
Huh! Ehdinkin jo ottaa hieman kierroksia, kun aloin miettiä tuon lauseen merkityksiä :lol2:

Edit: 50% häviö on todella suuri ja mietinkin, että käytetäänkö autoissa nykyisellään ikinä niin paljon siipeä (edes monacossa), että downforce olisi tapissaan. Tällöin muutos ei olisikaan niin merkittävä miltä se näyttää. Mutta kaiketi tuo lause vain hämää.
 
jos autojen downforce vähenisi 50% niin silloin mitään siipiä ei enään edes olisi vaan downforcen taso olisi samaa tasoa henkilöauton kanssa. kun muistetaan että auton runko luo merkittävän osan downforcesta. kierrosajat tippuisivat niin massiivisesti ettei edes FIA turvallisuuden nimissäkään harkitsisi tuollaista ratkaisua.

joten se siitä väärinkäsityksestä. kieltämättä tuo yksi lause on hämäävä ja sen helposti voi tulkita kahdella tavalla. mutta seuraava lause ja järki ennenkaikkea paljastaa mitä tuolla tarkoitetaan.

Paitsi että henkilöautot tuottaa liftiä, eikä downforcea. Mä en yhtään yllättyis, vaikka tollasia ratkasuja tulis. Sivuttaiskiihtyvyydet olis 2-3g:tä melkeen ilman mitään downforceakin.

Sitä rungon downforceahan tolla just vedellään kakkoseen. Diffuusiori pienenee ja kaikki "hilut" lähtee rungosta helvettiin. Toki se tasainen pohja on siellä vielä tuottamassa imua.

PS: Kyllähän se puolittuminen vähän yllättävää olis, kun autoissa kuitenkin saa olla jonkulaiset siivet.
 
Paitsi että henkilöautot tuottaa liftiä, eikä downforcea. Mä en yhtään yllättyis, vaikka tollasia ratkasuja tulis. Sivuttaiskiihtyvyydet olis 2-3g:tä melkeen ilman mitään downforceakin.

Sitä rungon downforceahan tolla just vedellään kakkoseen. Diffuusiori pienenee ja kaikki "hilut" lähtee rungosta helvettiin. Toki se tasainen pohja on siellä vielä tuottamassa imua.

PS: Kyllähän se puolittuminen vähän yllättävää olis, kun autoissa kuitenkin saa olla jonkulaiset siivet.

onko sulla jotakin perusteita tai fatkaa tuon pohjalle että normaali henkilöauto tuottaa enemmän liftiä kuin downforcea? en saa mitenkään järkeiltyä miten tämä olisi mahdollista.

anyway, alonso jättää mclarenin?
http://www.mtv3.fi/urheilu/f12007/uutiset.shtml

epäilen uutisen vedenpitävyyttä koska lähde on taas vaihteeksi jokin espanialainen paskalehti ja viimeaikoina on alonson puolelta tullut juttua että homma olisi vielä täysin auki kaikkien osalta. jos uutinen on totta niin eiköhän autosport.com ja muut luotettavat lähteet sen tänään varmista.
 
onko sulla jotakin perusteita tai fatkaa tuon pohjalle että normaali henkilöauto tuottaa enemmän liftiä kuin downforcea? en saa mitenkään järkeiltyä miten tämä olisi mahdollista.

Siis etkö oikeasti tiedä, että henkilöautot tuottaa liftiä? Ihan perus juttuja. Henkilöautohan on lentokoneen siiven muotoinen kappale (karkeasti).

http://www.mulsannescorner.com/aerodatabasevwbeetle00.html

http://www.mulsannescorner.com/aerodatabaseauditt00.html

http://www.mulsannescorner.com/aerodatabaseporsche91100.html

Tietysti monet urheiluautot tuottaa downforcea, kun pohja on muotoiltu ja on siipiä ja ilmanohjaimia ym.

Esim.

http://www.mulsannescorner.com/aerodatabaseferrari360modena99.html
 
reuters uutisoi alononson lähtöä.
http://www.google.fi/search?q=negotiate&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

"McLaren had no immediate comment when contacted by Reuters."

toi mclarenin kommentoimattomuus viittaa mun mielestä aika vahvasti siihen että uutinen on oikea. jos neuvottelut olis vielä käynnissä niin mitä todennäköisimmin olisi tullut joku ympäripyöreä kommentti kuinka kaikki on vielä auki jne.

edit: Pertti_123, täytyy tunnustaa etten juurikaan ole perehtynyt henkilöautojen aerodynamiikkaan. olen vain automaattisesti olettanut että autojen muotoilu tuottaa lähes poikkeuksetta enemmän downforcea kuin nostetta. nyt kun mietin asiaa esim lentokoneen siiven kannalta ja vertaan henkilöauton muotoiluun niin samoja ominaisuuksia sielläkin on. tunnustan tappioni.

edit: autosport.com vahvistaa alonson lähdön. vaikka itse uutiseen en pääsekkään käsiksi niin etusivulla näkyy.

edit: mclaren vahvistaa: http://uk.reuters.com/article/sportsNews/idUKL0249506920071102
 
Mutta minne menee Alonso? Veikkaan, että menee Rellulle. Sitä voisi pitää ehkä loogisena ratkaisuna, mutta monet taitaa olla eri mieltä (ainakin mitä olen netistä lukenut).
 

huhuahan tuo vaan on. anyway. jos alonso menee renaultille niin kovalainen on ulkona renaultilta ja siirtyy todennäköisesti williamssille tai mclarenille. alonso tuskin haluaa williamssille koska rosberg on sen verran kova kuski ettei alonso halua ottaa rosbergin kanssa riskiä että joutuisi kilpailemaan kynsin hampain tätä vastaan. jos alonso päätyy williamssille niin rosberg todennäköisesti siirtyy mclarenille. en pidä tätä todennäköisenä koska frank williams pitää kynsin hampain kiinni nicosta enkä näe mitään syytä miksi nico vaihdettaisiin alonsoon.

muutenkin on hankala kuvitella alonson siirtyvän yksityistalliin. eipä viimeiseen kymmeneen vuoteen mennyt mestaruuksia muualle kuin tehdastalleille (lasken mclarenin tehdastalliksi massiivisen kokonsa ja mercedeksen vahvan panostuksen takia), eikä tämä suunta näillä näkymin ole muuttumassa.

jos tuo huhu siitä ettei dennis päästä alonsoa huipputalliin pitää paikkansa niin se tarkoittaa käytännössä sitä että alonsolla on jonkin tallin kanssa sopimus käytännössä valmiina joten asiasta saataneen lisätietoa lähipäivinä.
 
muutenkin on hankala kuvitella alonson siirtyvän yksityistalliin. eipä viimeiseen kymmeneen vuoteen mennyt mestaruuksia muualle kuin tehdastalleille (lasken mclarenin tehdastalliksi massiivisen kokonsa ja mercedeksen vahvan panostuksen takia), eikä tämä suunta näillä näkymin ole muuttumassa.
Eikö Ferrari ole yksityistalli? Emoyhtiö on Fiat joo mutta Ferrari on erillinen oma juttunsa. Ainoa talli joka valmistaa itse käyttämänsä moottorit.

Ei ollut sun jutun pointti, tuli vaan mieleen.

Mites toi Alonso. Uskoisin kyllä että Frank voisi vaihtaa Nicon Alonsoon. Kuinka pitkä sopimus Nicolla on? Ei ole kuitenkaan mitään takuita että tekee uutta sopimusta Williamssin kanssa.
Hitto kun Mäkkäri sai sen sakon. Ilman sitä Alonso istuisi penkillä ensikauden...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom