Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vaihteeksi voisi tulla F1:siin, enemmän vaihtoehtoja. Miksi tallit ei voisi valita vaikka 1,5-2 litrasen turbokoneen tai 2,5 litrasen vapaasti hengittävän? Ennen oli mielenkiintosempaa tekniikkaa, nykyään noi autot on ihan samanlaisia hiilikuitupulkkia identtisellä tekniikalla.
 
Vaihteeksi voisi tulla F1:siin, enemmän vaihtoehtoja. Miksi tallit ei voisi valita vaikka 1,5-2 litrasen turbokoneen tai 2,5 litrasen vapaasti hengittävän?

koska kaikki tehdastallit päätyisivät kuitenkin samaan moottoriin. ja yksikään tehdastiimi ei ala kehittämään moottoria jota ei itse käytä jolloin myös kaikkien asiakastallien olisi käytettävä samanlaista moottoria.

jos jotakin saisi F1-autoihin tulla niin ehdottomasti "push to pass" nappi rattiin jolla kierrosrajoitin nousisi 19500rpm tuntumiin. tätä olisi jokaisella käytössään about 1-2min per kisaVIIKONLOPPU.
 
koska kaikki tehdastallit päätyisivät kuitenkin samaan moottoriin. ja yksikään tehdastiimi ei ala kehittämään moottoria jota ei itse käytä jolloin myös kaikkien asiakastallien olisi käytettävä samanlaista moottoria.

jos jotakin saisi F1-autoihin tulla niin ehdottomasti "push to pass" nappi rattiin jolla kierrosrajoitin nousisi 19500rpm tuntumiin. tätä olisi jokaisella käytössään about 1-2min per kisaVIIKONLOPPU.

No joo, noinhan se ois varmaan.

Kellään tietoa, mikä oli näiden 1500 hevosvoimaisten formuloiden suorituskyky 80 luvulla? Surkeampi aerodynamiikan takia?
 
Vielä 2 kisaa enemmän kuin tänä vuonna. No onpahan enemmän vastinetta Max:in hinnalle.

Mun mielestä toi moottori homma menee överkiksi, koska kyllä moottoriurheilussa sen moottorin pitäs olla yksi juttu, jonka suhteen "kilpaillaan". Toi kehityksen jäädyttäminen on tyhmää. En oikein pidä tosta softan yhteneistämisestäkään.

5 vuoden päästä autoissa on varmaan yhteiset etu ja takasiivet, eikä autoissa ole mitään eroa. Perseestä.

Mun mielestä toi on ihan hyvä, että kaikilla on samat renkaat. Onhan se tyhmää, että jos renkaat ratkaisee pelin, ei siihen voi hirveesti auton kehityksellä vaikuttaa, jos on huonommat renkaat. Mutta moottori, aerodynamiikka, vaihteisto ja softat pitäs olla jokasella omat ja erilaiset ja niitä pitäs saada kehittää.

EDIT: miksi formuloista pitää saada vielä halvempi sarja, johan siellä on tarpeeksi talleja. Moottorien kohdalla puhutaan ympäristöystävyydestä. Naurettaavaa tekopyhyyttä ja ekohippien kosiskelua.
 
Moottorien kohdalla puhutaan ympäristöystävyydestä. Naurettaavaa tekopyhyyttä ja ekohippien kosiskelua.

taka-ajatuksena näissä ympäristöjutuissa F1:ssä lienee uusien innovaatioiden saaminen ja teknologian kehittäminen. mikä onkaan parempi paikka kehittää ympäristöystävällistä teknologiaa kuin F1 tallien hulluilla budjeteilla pyöritetyt tutkimuskeskukset? toiveena lieneekin että isot tehdastallit siirtäisivät näitä innovaatioita, karsitussa muodossa toki, henkilöautoteollisuuteensa.
 
taka-ajatuksena näissä ympäristöjutuissa F1:ssä lienee uusien innovaatioiden saaminen ja teknologian kehittäminen. mikä onkaan parempi paikka kehittää ympäristöystävällistä teknologiaa kuin F1 tallien hulluilla budjeteilla pyöritetyt tutkimuskeskukset? toiveena lieneekin että isot tehdastallit siirtäisivät näitä innovaatioita, karsitussa muodossa toki, henkilöautoteollisuuteensa.

Päästöjen mukaan tehot autoihin: vähemmän päästöjä, enemmän tehoja. Vetyautot kehiin niin nähdään kunnon räjähdyksiä.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
taka-ajatuksena näissä ympäristöjutuissa F1:ssä lienee uusien innovaatioiden saaminen ja teknologian kehittäminen. mikä onkaan parempi paikka kehittää ympäristöystävällistä teknologiaa kuin F1 tallien hulluilla budjeteilla pyöritetyt tutkimuskeskukset? toiveena lieneekin että isot tehdastallit siirtäisivät näitä innovaatioita, karsitussa muodossa toki, henkilöautoteollisuuteensa.

Näinhän se varmaan on, mutta en oikein usko tohon.

Niin kauan, kuin pysytää näissä bensa polttomoottoreissa, niin tuskin mitään kovin hyödyllistä taloudellisuuteen liittyvää ilmaantuu. Toisaalta jos siitä tulee taloudellisuus skaba, niin sitten siitä tulee taas kallista, mikä ei myöskään saisi toteutua.

Toisaalta vaikea kuvitella, että polttomoottoreistakaan luovuttais ihan heti.

Nykyään isot auton valmistaja käyttää kuitenkin rahaa aika paljon noiden tekniikoiden kehittämiseen. Aika nappula rahoja noiden F1 tiimien budjetit kuitenkin niihin nähden (siis näihin suuriin autonvalmistajiin).

Jotenkin toi tuntuu keinotekoselta. Tai sitten niillä on jotain helvetin hyviä ideoita tai ne luulee, että niillä tulee olemaan helvetin hyviä ideoita.
 
Jean Todt ja tallipisteet:

Toddi sanoi että on tyyväinen kun ne lopulta sai enemmän tallipisteitä kuin McLaren ilman rangaistusta.
Kuinka niin, Kími 110 ja Massa 94 on 204. Hamilton ja Alonso 109/nenä on 218.
Mikä on logiikka tossa takana. Menettiko McLaren jotain tallipisteitä jo ennen "isoa" rangaistusta?

McLaren ja 100M$ sakko:

Eli FIA totesi että sakko on sitten vähän yli 50M$. Eli ilmeisesti saivat kuitenkin normaali "bonukset" loppukisojen tallipisteistä?
 
Jean Todt ja tallipisteet:

Toddi sanoi että on tyyväinen kun ne lopulta sai enemmän tallipisteitä kuin McLaren ilman rangaistusta.
Kuinka niin, Kími 110 ja Massa 94 on 204. Hamilton ja Alonso 109/nenä on 218.
Mikä on logiikka tossa takana. Menettiko McLaren jotain tallipisteitä jo ennen "isoa" rangaistusta?

McLaren ja 100M$ sakko:

Eli FIA totesi että sakko on sitten vähän yli 50M$. Eli ilmeisesti saivat kuitenkin normaali "bonukset" loppukisojen tallipisteistä?


oliko nyt unkarissa missä alonso pidätteli hamiltonia varikolla. alonso sai 5 sijan pudotuksen ja mclarenia rankaistiin mitätöimällä kaikki heidän siinä kisassa saavuttamansa tallipisteet. 15pistettä muistaakseni.
 
Vähän on Massalla näköjään vainoharhaisuutta ja tavaraa hampaankolossa.

Pelkään, että sillä keittää, jos homma ei luista niin kuin se haluais ensi kaudella. Ei haluta Ferrarille mitään McLareneita.


"My deal with Ferrari was that I would only loose my home GP if Kimi had real chances for getting the title." more..." Ferrari and Kimi knows this title was only possible due to my behaviour in São Paulo, otherwise Kimi would not be champion now".

"For next season, nothing will be changed in Ferrari for this title is partly mine too. The two racers will be treated equally". "Kimi's title will change nothing for the next season. That's the Ferrari family agreement that made me allow Kimi overtaking in Brasil". "I did not got this title battle to the end because many mistakes were made on my car, and the team reconizes this. Next season things have to be different to keep the team spirit".



Tässä vielä ton edeltävän postanneen tyypin mutuilua/kuulemaa/lukemaa.


"Massa believe that his punishment in Canada was decisevely for Kimi gaining on him on the champs. FIA made a mistake because took too long to go for green lights out of the pits, so Massa and Fisico got black-flagged."
 
Harvinaisen typerä euronkuvat silmissä annettu lausunto ihan niitä eurojakin ajatellen. Ei sitä nyt kannata kaikelle kansalle toitottaa että takahuoneessa päätetään kenestä leivotaan voittajaa.

Toivottavasti Kimi haistattaa ****t joka kissanristiäiselle mihin ei ole pakko mennä. No, ehkä tätä ei tarvitse edes toivoa ;)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom