Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jarruvika.Mitä olitte mieltä kobajassin harakirisyöksystä?

Williamsin Valtteri Bottas oli samaa mieltä Rosbergin kanssa. Kilvanajo F1:llä ei ole muuttunut taloudellisuusajoksi.
– Se oli hauskinta kilvanajoa, jota minulla on koskaan ollut, pois lukien yksi oma ajovirhe. Itse en säästellyt polttoainetta lainkaan, Bottas totesi.
Bottas ja Rosberg pysyivät hyvin bensarajoissa - MTV.fi - Urheilu - F1 - Uutiset
Joo olet ymmärtänyt oikein. Kisaa varten on tuo 100kg, mutta kone ei edes hetkellisesti saa viedä bensaa yli tuon 100l/h virtauksen. Idea on ollut suunnata formuloiden moottorikehitystä maksimitehosta polttoainetehokkuuteen. Paljon parempi malli konetehon rajoittamiseksi tuo virtaama on kuin aiempien kausien kierroslukurajoitin.siis olenko nyt käsittänyt oikein että tuossa bensa säännössä on ..melkoista sekoilua, eli autossa saa olla 100kg bensaa ja että ajamisesta saadaan mahdollisimman hidasta ja naurettavaa niin moottori ei saa kuluttaa bensaa kuin 100L/tunti ja jos tuo ylittyy niin hylätään?
luulin että kunhan tuolla 100kg:llä pääsee kisan läpi niin kaikki on hyvin eli esim lopussa nähtäisiin oikeaa kilvanajoa kun tiedetään että bensa ei varmasti lopu tai mene liian vähiin....ainakin minusta tuo sääntö on ihan hanurista
Mersun koneilla ajavat tänä vuonna valmistajan itsensä lisäksi Force India, Williams ja McLaren, joka siirtyy ensi vuonna Hondan koneisiin. Mersu on ehkä löytänyt lisää tuota hyötysuhdetta jakamalla ahtimen kahtia: pakokaasut pyörittävät toisessa päässä lohkoa turbiinia, josta menee V-lohkojen välistä akseli toiseen päähän mottia, jossa siis imuilman ahtava turbiini pyörii. Luulisi ainakin imuilman olevan tällä systeemillä kylmempää, ilman että sen jäähdytykseen kuluu energiaa. Ei kukaan ole niin fiksu kuin saksalainen insinööri.eli williams ja mersu saa rajojen sallimissa virtauksissa koneesta enemmän tehoa pihalle kuin muut..eli job well done ja muiden on keksittävä miten puristaa enemmän tehoja koneesta nostamatta kulutusta, eikös tuo mene sitten tuohon turbon puolelle mistä niitä voi repiä vai onko kaikilla siihenkin asetettu samat ahdot??