Formula1 - 2014

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moelane
  • Aloitettu Aloitettu
sääli että alussa kävi pikku köpö, ajaisi muuten varmaan voitosta
 
no jos räikkösen autosta täytyy jotain hyvää etsiä niin todetaan että on se parempi kuin jos olisi jäänyt lotukselle :D...
 
Hyvä kisa kaikin puolin mielestäni. Alkukausi menee ainakin ihan täysin mersun, mäkkärin ja williamsin tahdissa. Ei näyttänyt ferrari oikein kulkevan (okei sanoivat että oli jotain sähkövikaa molemmissa autoissa), alonso veti tasavahvan kisan, mutta ei riitä voittoon. Kimi sähläsi jotain, ilmeisesti auto ei ihan täysin sovi kimille. Toivottavasti saavat säädettyä kondikseen seuraavassa kisassa. Eli näin suomalaisittain, toivottavasti bottas voittaa seuraavan kisan :D
 
ferkku on rakennettu alonsolle se on selvää, johtuen siitä että kimi on ollut ferkun miehiä vasta vuodenvaihteen jälkeen ja tuolloin auto oli varmasti jo tehtynä, nyt sitten ruvetaan veivaamaan toista autoa kimille sopivammaksi..toivottavasti?
bottas on mahdolliseti jopa yksi kovimmista mestari ehdokkaista, edellyttäen että kehitys menee eteenpäin....
ja tämä japanin keisarillisten kamikaze joukkojen lentäjä teki komean surmansyöksyn heti alussa ja luulen että keisari ei ollut tyytyväinen koska hän sai tapposuhteeksi 1/1 joka ei ole kovinkaan hyvä saati toivottava, kyllä täytyy isompia kill ratiota lähteä hakemaan seuraavaan starttiin :D
 
VMP! Siis miten on mahdollista työntää pää vuosi vuodelta syvemmälle perseeseen ja tuhota moottoriurheilun kuninkuusluokka ja arvokkain brändi. Kysehän pitäisi olla markkinoinnista jossa mukana kilpailullinen elementti, tuossa kun ei ollut oikein kumpaakaan. Itse kun en oikein tuollaisten hitaiden, pörisevien ja saatanan rumien (pl. Williams) kulkineiden näe toimivan kuin hitaiden, pörisevien ja saatanan rumien mopoautojen menekinedistämisessä.

Plussaa Maikkarille tuosta Vilanderista, IMO pesee Salon kommentaattorina vaikka hänellä ei ko. luokasta kisahistoriaa olekkaan.
 
Itseäni otti päähän kanssa nämä tämän kauden muutokset mutta...on se kiva nähdä välillä uusia naamojakin tuolla palkintopallilla. Ja muuten Ricciardon kakkossija saatetaan hylätä. Jotain epäselvyyksiä polttoainejärjestelmän kanssa.
 
Uudet moottorit mahdollistivat rengaslukituksissa kuuluvien äänien kuulemisen kotistudioon. Lähetyksessäkin mainitsivat asiasta. En nyt muuten ole vielä varma, mutta tämä ääni oli ainakin positiivinen uudistus.
 
siis olenko nyt käsittänyt oikein että tuossa bensa säännössä on ..melkoista sekoilua, eli autossa saa olla 100kg bensaa ja että ajamisesta saadaan mahdollisimman hidasta ja naurettavaa niin moottori ei saa kuluttaa bensaa kuin 100L/tunti ja jos tuo ylittyy niin hylätään?
luulin että kunhan tuolla 100kg:llä pääsee kisan läpi niin kaikki on hyvin eli esim lopussa nähtäisiin oikeaa kilvanajoa kun tiedetään että bensa ei varmasti lopu tai mene liian vähiin....ainakin minusta tuo sääntö on ihan hanurista
 
eli williams ja mersu saa rajojen sallimissa virtauksissa koneesta enemmän tehoa pihalle kuin muut..eli job well done ja muiden on keksittävä miten puristaa enemmän tehoja koneesta nostamatta kulutusta, eikös tuo mene sitten tuohon turbon puolelle mistä niitä voi repiä vai onko kaikilla siihenkin asetettu samat ahdot??
alkuun tämä on katsojalle pirun sekavaa mutta kyllä tämä tästä selkiytyy

itsehän luulin että ferrari olisi parhaimpia heti alussa kun on kokemusta turbo myllyistä ym, mutta en ajatellut lainkaan että eipä siellä ole koskaan mitään taloudellista moottoria ollut, ferkun kulutus on vissiin aina ollut suurempaa kuin muilla?
 
siis olenko nyt käsittänyt oikein että tuossa bensa säännössä on ..melkoista sekoilua, eli autossa saa olla 100kg bensaa ja että ajamisesta saadaan mahdollisimman hidasta ja naurettavaa niin moottori ei saa kuluttaa bensaa kuin 100L/tunti ja jos tuo ylittyy niin hylätään?
luulin että kunhan tuolla 100kg:llä pääsee kisan läpi niin kaikki on hyvin eli esim lopussa nähtäisiin oikeaa kilvanajoa kun tiedetään että bensa ei varmasti lopu tai mene liian vähiin....ainakin minusta tuo sääntö on ihan hanurista
Joo olet ymmärtänyt oikein. Kisaa varten on tuo 100kg, mutta kone ei edes hetkellisesti saa viedä bensaa yli tuon 100l/h virtauksen. Idea on ollut suunnata formuloiden moottorikehitystä maksimitehosta polttoainetehokkuuteen. Paljon parempi malli konetehon rajoittamiseksi tuo virtaama on kuin aiempien kausien kierroslukurajoitin.
 
eli williams ja mersu saa rajojen sallimissa virtauksissa koneesta enemmän tehoa pihalle kuin muut..eli job well done ja muiden on keksittävä miten puristaa enemmän tehoja koneesta nostamatta kulutusta, eikös tuo mene sitten tuohon turbon puolelle mistä niitä voi repiä vai onko kaikilla siihenkin asetettu samat ahdot??
Mersun koneilla ajavat tänä vuonna valmistajan itsensä lisäksi Force India, Williams ja McLaren, joka siirtyy ensi vuonna Hondan koneisiin. Mersu on ehkä löytänyt lisää tuota hyötysuhdetta jakamalla ahtimen kahtia: pakokaasut pyörittävät toisessa päässä lohkoa turbiinia, josta menee V-lohkojen välistä akseli toiseen päähän mottia, jossa siis imuilman ahtava turbiini pyörii. Luulisi ainakin imuilman olevan tällä systeemillä kylmempää, ilman että sen jäähdytykseen kuluu energiaa. Ei kukaan ole niin fiksu kuin saksalainen insinööri.
 
ja tuo on jo sen luokan keksintö että tuota on jokseenkin mahdotonta edes yrittää kopioida kauden aikana eli lyhyestä virsi kaunis, mersun myllyä käyttävä talli tulee viemään mestaruudet tällä kaudella
 
Back
Ylös Bottom