Formula 1 2009

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ja miksi ei kannattaisi jatkaa kisaa vaikkapa läpiajorangaistuksen jälkeen. Tallimestaruus ratkaistaan edelleen pelkillä pisteillä ja sen arvo on todella merkityksellinen.

Paitsi Mclarenia tämä ei kuulema kiinnosta ;) Ehkä tänä vuonna sitten kun tallipäällikkö vaihtu...
 
Tässä hyvä quote MTV3:lta

" Uuden säännön perusteella alkavasta kaudesta voi tulla todella "mielenkiintoinen" tai sitten ei. Oletetaan, että ajaja A voittaa neljä kisaa ja jää lopuissa kisoissa pisteittä. Hänellä on siis kauden jälkeen kasassa 40 pistettä.

Ajaja B puolestaan voittaa kolme kisaa ja sijoittuu 14 kertaa kakkoseksi. Hänellä on kauden lopussa 142 pistettä. Maailmanmestariksi kruunataan ajaja A.

Mielenkiintoista...

(MTV3-STT)
"

Jos FIA haluaa kerran korostaa voittojen merkitystä, niin miksiköhän käyttöön ei otettu vanhaa kunnon 10-6-4-3-2-1 systeemiä.
Mielestäni maailmanmestarin pitää olla ilman muuta se, joka kerää eniten pisteitä kauden aikana.
 
Tässä hyvä quote MTV3:lta

" Uuden säännön perusteella alkavasta kaudesta voi tulla todella "mielenkiintoinen" tai sitten ei. Oletetaan, että ajaja A voittaa neljä kisaa ja jää lopuissa kisoissa pisteittä. Hänellä on siis kauden jälkeen kasassa 40 pistettä.

Ajaja B puolestaan voittaa kolme kisaa ja sijoittuu 14 kertaa kakkoseksi. Hänellä on kauden lopussa 142 pistettä. Maailmanmestariksi kruunataan ajaja A.

Mielenkiintoista...

(MTV3-STT)
"

Jos FIA haluaa kerran korostaa voittojen merkitystä, niin miksiköhän käyttöön ei otettu vanhaa kunnon 10-6-4-3-2-1 systeemiä.
Mielestäni maailmanmestarin pitää olla ilman muuta se, joka kerää eniten pisteitä kauden aikana.
Noita esimerkkejä nyt voidaan repiä joka suuntaan. Mitäs jos vanhalla systeemillä käy näin:

A voittaa 13 kisaa ja keskeyttää loput = 130 pistettä
B on 17 kertaa toinen = 136 pistettä.

B kruunataan mestariksi vaikka voittoja ei ole yhtään.
 
Noita esimerkkejä nyt voidaan repiä joka suuntaan. Mitäs jos vanhalla systeemillä käy näin:

A voittaa 13 kisaa ja keskeyttää loput = 130 pistettä
B on 17 kertaa toinen = 136 pistettä.

B kruunataan mestariksi vaikka voittoja ei ole yhtään.

Silti tuo maikkarin esimerkin keissi olisi toteutuessaan koomisempi kuin tämä.
Vanha systeemi ei myöskään toiminut hyvin ja sen takia siitä haluttiin eroon, mutta mentiinkiin vain enemmän metsään. Edellinen systeemi tuli käyttöön silloin, kun Schumi dominoi kisoja ja sarjasta haluttiin tasaisempi.

Nyt kun 2009 kaudelle haluttiin korostaa voittojen merkitystä, niin mentiinkin ääripäästä toiseen, eli tasaisesta pistesysteemistä voittosysteemiin. Nyt voittojen määrää ei ole pelkästään korostettu, vaan ylikorostettu.
Edelleenkin paras vaihtoehto olisi se FOTA:n ehdottama systeemi, tai vanha pre-2003 systeemi.
 
tai ehkä paras olisi noiden molempien yhdistäminen, eli voitot ratkaisisi mestaruuden mutta voitosta saisi kanssa sen 12 pistettä ja kakkossijasta 9 pistettä (tai 8 olis vielä parempi), joten se vaikuttaisi siihen pistemäärään myös enemmän...
 
Kyllä se vanha kunnon 10-6-4... systeemi oli paras. Silloin myös nuo ei ihan kärkitallit ajoivat kovempaa kisaa kun ei ollut mitään järkeä sijoittua tasaisesti 3 huipputallin taakse vaan hakea jotain erikoista taktiikkaa ja riskillä yrittää sinne kärkeen.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pelailin viime vuonna tällaista ilmaista F1 team manager peliä: F1 Manager. Peli on aika mielenkiintoinen, koska alussa ei ole varaa huipputason kalustoon - lisäksi vaihtaessa kuskia, autoa tai moottoria menettää rahaa, joten kisakohtainen optimointi onnistuu vasta ihan loppukaudesta.

Perustin sinne "Pakkotoisto" -nimisen liigan, salasana on "pakkis". Tervetuloa kisaamaan, Dopeyn tiimi on "Skodillac GLS".
Pakkotoisto-liigassa on nyt 8 kilpailijaa ja lisää mahtuu hyvin mukaan - 1 vrk ja 14 tuntia vielä aikaa jäljellä ehtiäkseen 1. kisaan. Myöhemminkin voi liittyä, mutta menestymismahdollisuuksia ei vajaalla kaudella ole. Huomaattehan sitten, että pisteitä kertyy vain ja ainoastaan tiimeille, joilla on 1 runko, 1 moottori ja 2 kuskia.

Brawnin, Toyotan ja Williamsin diffuusorit hyväksyttiin torstaiaamun katsastuksessa ja hyväksymispäätöstä vastustaneet Ferrarin, BMW:n, RBR:n ja Renaultin protestit hylättiin (BMW:n ilman käsittelyä). Luultavasti protestin jättäneet tiimit vielä valittavat päätöksestä, joten kauden muutaman ensimmäisen kilpailun tuloksiin liittyy pientä epävarmuutta ennen valitusoikeuden käsittelyä ja päätöstä asiasta.
 
Pakkotoisto-liigassa on nyt 8 kilpailijaa ja lisää mahtuu hyvin mukaan - 1 vrk ja 14 tuntia vielä aikaa jäljellä ehtiäkseen 1. kisaan.
13 tiimiä mukana. Aikaa rekisteröityä ja lukita tiimin kokoonpano on vähän reilut 7 tuntia eli ilmeisesti lauantain vapaitten harjoitusten loppuun asti. Hyvin mielenkiintoisia kokoonpanoja on jengi keksinyt tiimeilleen. Onnea kaikille pelikaudelle!

Jos ei kenelläkään ole mitään sitä vastaan niin jälkipelit ja manailut voinee jatkaa tähän ketjuun.
 
13 tiimiä mukana. Aikaa rekisteröityä ja lukita tiimin kokoonpano on vähän reilut 7 tuntia eli ilmeisesti lauantain vapaitten harjoitusten loppuun asti. Hyvin mielenkiintoisia kokoonpanoja on jengi keksinyt tiimeilleen. Onnea kaikille pelikaudelle!

Jos ei kenelläkään ole mitään sitä vastaan niin jälkipelit ja manailut voinee jatkaa tähän ketjuun.

Tai sitten avaat oman ketjun managerille? On meinaan aikasta ikävää, jos haluaa seurata tästä ketjusta F1 keskustelua ja välissä on paljonkin höpinää tuosta pelistä.
 
Kaudesta tulee vielä parempi, jos tuplediffuusorit kielletään. Tällä vauhdilla Brawn ohittaa muut kierroksella huomenna.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom