Formula 1 2009

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oon itsekkin joskus naureskellut sille, että tarviiko kukaan noin isoa tiliä? Jos kuitenkin asiaa miettii niin, että on maailman huippua lajissa/asiassaan, niin kyllä se palkka on aikalailla aina miljoonaluokkaa. Mieti esimerkiksi vaikka Bill Gatesia, Tiger Woodsia tai muita oman asian mestereitaan. Kyllähän siellä palkka on eri luokkaa, kun perus it-nörteillä tai golffareilla.

Harva kuitenkaan sitä autoa ajaa loppupeleissä niin kovaa, kun noi vormulakuskit ja niistäkin parhaat vielä nopeammin. Kuitenkin varmasti eläisivät ihan hyvin jos yksi nolla otettaisiinkin palkasta pois.

Aivan totta, palkan suuruus riippuu ihan siitä, että kuinka tekijämiehiä olet.
Jotkut kuskithan antaa tallille paalua, jotta saavat ajaa F-ykkösissä. Muuan Schumacher taas tienasi jotain 50 miltsiä vuodessa.
 
Samalla voidaan tallien määrä pudottaa kolmeen. Vittu mä sanon, että pikku tallit tykkää uudesta voittojenmääräratkaseemaailmanmestaruuden-menetelmästä!:)
 
No eiköhän ne palkat mene/pitäisi mennä suhteessa sen bisneksen kokoon? Kyllähän 3 ukon raksaliikettä pyörittävälle ukollekin luultavasti maksetaan hieman vähemmän kuin ukolle joka pyörittää 1000 miehen puljua. Jos urheilussa liikkuu isot rahat, ni on ihan oikein että niille pääosan esittäjille maksetaan hyvin. Jossain suunnistuksessa taas palkat on aika pienet, mutta niin on suunnistusliiton liikevaihtokin verrattuna FIA:aan. Aukesko?

Juu toki, kyllä mä tiedän miten toi homma toimii. Ne maksaa ketkä kykenee maksamaan, mutta taitaa noi tallit ottaa vaan takkiin yli 300M€n budjetillaan. Joten tuntuu vähän hassulta, että kuitenkin maksetaan niin kovia liksoja. Samalla tavallahan NHL:llään vedettiin budjettikatto jokaiselle joukkueelle, ettei joukkueet tekisi niin paljon tappiota, kun pelaajien liksat oli lähtenyt hanskasta.

Musta on vähän tyhmä verrata Bill Gatesia ja Tiger Woodsia, toinen on yrittäjä ja omistaa suuren osan maailman suurimmasta firmasta, kai sillä nyt on sellanen liksa kuin se itte haluaa. Tigerista en osaa muuta sanoa kuin että sen liksa taitaa lähes kokonaan muodostua voittopalkkioista ja sponsoreista, eikä näin ollen ole varsinainen palkka, vai oonko käsittänyt väärin.
 
Musta on vähän tyhmä verrata Bill Gatesia ja Tiger Woodsia, toinen on yrittäjä ja omistaa suuren osan maailman suurimmasta firmasta, kai sillä nyt on sellanen liksa kuin se itte haluaa. Tigerista en osaa muuta sanoa kuin että sen liksa taitaa lähes kokonaan muodostua voittopalkkioista ja sponsoreista, eikä näin ollen ole varsinainen palkka, vai oonko käsittänyt väärin.

Ihan oikein oot käsittänyt, ja oli aika helvetin huonot esimerkit mulla. Sori siitä...

Tarkoitus tosiaan oli vaan sitä sanoa, että oman alansa timantit minun mielestä saa vetää niitä miljoonaliksoja, jos asiansa osaavia ihmisiä ei ole kuin muutama maailmassa.
 
Pelailin viime vuonna tällaista ilmaista F1 team manager peliä: F1 Manager. Peli on aika mielenkiintoinen, koska alussa ei ole varaa huipputason kalustoon - lisäksi vaihtaessa kuskia, autoa tai moottoria menettää rahaa, joten kisakohtainen optimointi onnistuu vasta ihan loppukaudesta.

Perustin sinne "Pakkotoisto" -nimisen liigan, salasana on "pakkis". Tervetuloa kisaamaan, Dopeyn tiimi on "Skodillac GLS".
 
Pelailin viime vuonna tällaista ilmaista F1 team manager peliä: F1 Manager. Peli on aika mielenkiintoinen, koska alussa ei ole varaa huipputason kalustoon - lisäksi vaihtaessa kuskia, autoa tai moottoria menettää rahaa, joten kisakohtainen optimointi onnistuu vasta ihan loppukaudesta.

Perustin sinne "Pakkotoisto" -nimisen liigan, salasana on "pakkis". Tervetuloa kisaamaan, Dopeyn tiimi on "Skodillac GLS".

Mukana. Pitää silti tässä vielä pari päivää odotella ennen kuin uskaltaa valita kuskeja tai autoa, että saa viimeisetkin juorut kuulla ennen valintoja :D
 
Mukana. Pitää silti tässä vielä pari päivää odotella ennen kuin uskaltaa valita kuskeja tai autoa, että saa viimeisetkin juorut kuulla ennen valintoja :D
Joo kannattaa lukita nuo vasta Australian vapaitten harjoitusten jälkeen.
 
30 milj budjet cap:curs::curs::curs::curs::curs::curs:
Ei ne saa edes kuskien palkkoja maksettua tuolla rahalla.
Tuo cap on siis vapaaehtoinen. Vastineeksi rajoitetun budjetin tiimi saa ottaa koneesta lisää tehoa ja parannella aerodynamiikkaa niin, että pysyy rajoituksettomien tiimien vauhdissa. Eli F1:iin tulisi ikäänkuin divarisarja, jonka sääntöjä FIA viilaisi koko ajan niin että menevät kärkitallien kanssa samaa vauhtia. Ihan pelleilyksi menisi koko laji. Veikkaan, että tämä päätös on tehty vain FOTA:n ajamiseksi nurkkaan ja myöntymällä johonkin edes aavistuksen järkevämpiin sääntöihin Mosley saa jotain muuta vastineeksi tiimeiltä. FIA koittaa hajoittaa FOTAn osiin, kun saivat ensi kertaa rivit kuntoon ja yhteisen esityksen aikaiseksi lajin kehityksestä.
 
Pelailin viime vuonna tällaista ilmaista F1 team manager peliä: F1 Manager. Peli on aika mielenkiintoinen, koska alussa ei ole varaa huipputason kalustoon - lisäksi vaihtaessa kuskia, autoa tai moottoria menettää rahaa, joten kisakohtainen optimointi onnistuu vasta ihan loppukaudesta.

Perustin sinne "Pakkotoisto" -nimisen liigan, salasana on "pakkis". Tervetuloa kisaamaan, Dopeyn tiimi on "Skodillac GLS".


IronTeam mukana. Vain voitto kelpaa;)
 
Se sääntöuudistus: Eikö toinen jää automaattisesti kakkoskuskiksi, jos toinen voittaa ensimmäisen kisan? Esim. Jos Massa voittaa ensimmäisen kisan -> seuraavassa kisassa Kimi johtaa ja Massa toinen, niin eiköhän tule tiimiltä määräys, että päästäppä se Massa nyt ohi. :curs:

Ehkä hieman sekalainen selitys, mutta menköön. Itse olisin ollut kaavalla 12-9-7-5-4-3-2-1 liikenteessä.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ja voi vaan arvailla mitä tapahtuu jos mestaruustaistossa oleva kuljettaja epäonnistuu aika-ajoissa tai kisassa puhkeaa rengas tai jotenkin muuten se sijoitus tippuu sinne kymmenen huonomalle puolelle. Autoon säästöliekki päälle ja ajellaan hissukseen ne loput 40kierrosta sielä jonon perällä että on sitten ensi kisaan hyvä kuntoinen moottori kun ei enään sitä kisaa voi voittaa.
 
Näinhän se menee, mutta nyt kuitenkin mestaruus menee sille joka on oikeesti nopee ja oikeesti voittaa kisoja. Musta se on jotenkin "väärin" jos esim voittaa mestaruuden sillä että tulee aina toiseksi. Silloin voittaa mestaruuden se joka on tasainen, ei se joka on nopein...
 
en oo oikeen millään kannalla tosta uudesta sääntömuutoksesta, kisoihin voi tulla kutkuttavaa jännitystä ja kolareita voi tulla useita, eli turvallisuus kärsii. tonen on se et joku voittaa kauden alussa nii paljon kisoja et mestaruus ratkeaa ja voi loppukauden ajella sikari suussa.
 
Näinhän se menee, mutta nyt kuitenkin mestaruus menee sille joka on oikeesti nopee ja oikeesti voittaa kisoja. Musta se on jotenkin "väärin" jos esim voittaa mestaruuden sillä että tulee aina toiseksi. Silloin voittaa mestaruuden se joka on tasainen, ei se joka on nopein...



Jep, mutta kyllä sen luotettavuudenkin kehittäminen mun mielestä kuuluu vormuloihin. Nythän luotettavuudella ei ole mitään merkitystä.
 
Vetoomus pistelasku-uudistuksen perumiseksi: [URL="http://www.thepetitionsite.com/1/cancel-the-fia-...championship-2009[/URL]. Facebookissa on myös ryhmä samalla asialla.
 
On ihan älytöntä, että tulevalla kaudella talleilla on parin ensimmäisen kisan jälkeen ykköskuljettaja, jonka voittojen eteen panostetaan kaikki mahdollinen ja kakkoskuski on pelkkä statisti. Heikillä esimerkiksi ei ole mahdollisuutta ajaa yhdestäkään voitosta muuten kuin siinä tapauksessa, että Hamppu sössii kisan pahasti. Ja pahoin pelkään Kiminkin jäävän Massan tukimieheksi. Paska sääntöuudistus.
 
jos menee siihen että ykkös ja kakkoskuskit päätetään jo heti kauden ekan kisan jälkeen, niin luulis sitten että hessu painaa sitä kaasua vähän kovempaa...
 
Eiköhän 1. ja 2. kuski päätetä silloin kun toinen on voittanut yhden kisan. Sen jälkeen jos ollaan kaksoisjohdossa niin järjestys korjataan oikeaksi. Kakkoskuski voi päästä ykköseksi, jos pystyy voittaman tarpeeksi monta kisaa, jossa edellinen ykkönen on kolmas tai huonompi. Mielenkiintoista seurata, mitä Ferrari tekee, jos Massa voittaa kisan ensimmäisenä Ferrarikuskina.

Veikkaan myös, että varikon läpiajorangaistusten tai etusiiven menetyksen jälkeen ei mestaruuskisassa olevien kannata jatkaa kisaa ollenkaan, kun moottorin pitää kestää kolme kisaviikonloppua.
 
Eiköhän 1. ja 2. kuski päätetä silloin kun toinen on voittanut yhden kisan. Sen jälkeen jos ollaan kaksoisjohdossa niin järjestys korjataan oikeaksi. Kakkoskuski voi päästä ykköseksi, jos pystyy voittaman tarpeeksi monta kisaa, jossa edellinen ykkönen on kolmas tai huonompi. Mielenkiintoista seurata, mitä Ferrari tekee, jos Massa voittaa kisan ensimmäisenä Ferrarikuskina.

Veikkaan myös, että varikon läpiajorangaistusten tai etusiiven menetyksen jälkeen ei mestaruuskisassa olevien kannata jatkaa kisaa ollenkaan, kun moottorin pitää kestää kolme kisaviikonloppua.
No jos ajatellaan tallin kannalta optimaalista lopputulosta, niin tuolla kaavallahan olisi kannattanut mennä jo viime kaudella. Mutta eipä mentykään. Ja onko sillä loppujen lopuksi niin väliä milloin se nokkimisjärjestys päätetään tallin sisällä. Eipä nuo tallikaverit ole tähänkään asti niin verissä suin taistelleet sijoituksista. Se on varmaa, että tämä järjestelmä saa aikaan armottoman taistelun eri tallien välillä kisan voitosta.

Ja miksi ei kannattaisi jatkaa kisaa vaikkapa läpiajorangaistuksen jälkeen. Tallimestaruus ratkaistaan edelleen pelkillä pisteillä ja sen arvo on todella merkityksellinen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom