Formula 1 2009

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En minä nyt kyllä oikein tajua tätä ohitus valitusta. F1 ei ole ikinä ollut laji, jossa on rengas rengasta vastaan tilanteita ja ohitus karkeloita, eikä se sellaiseksi koskaan muutu. Jos ohituksia kaipaa niin voi seurata motogp:tä
 
renault.jpg


Rellun näkemys kerssistä ;)
 
1. Nick Heidfeld BMW 1:20.052 123 kierrosta
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20.414 112
3. Lewis Hamilton McLaren 1:21.272 58
4. Mark Webber Red Bull 1:22.219 47
5. Kazuki Nakajima Williams 1:22.226 54
6. Jarno Trulli Toyota 1:23.119 38

Tämän päivän testitulokset. Kimillä ollut jotain ongelmia ferrarin penkin kanssa joka on aiheuttanut kipua.

119199.jpg


119193.jpg
 
F1-maailmanmestari ratkaistaan voitoilla

Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto vahvisti tiistaina formula ykkösiin uuden tavan ratkaista kuljettajien maailmanmestari.

FIA hyväksyi Bernie Ecclestonen ehdotuksen siitä, että maailmanmestaruuden voittaa kuljettaja, joka voittaa kauden aikana eniten osakilpailuja.

Jos voitot ovat kahden tai useamman kuljettajan kesken tasan, ratkaistaan mestaruus siinä tilanteessa kauden aikana kerättyjen pisteiden perusteella. Pisteet lasketaan vanhalla kaavalla 10-8-6-5-4-3-2-1.

MM-sarjan muut sijat ratkaistaan vanhaan malliin pisteiden perusteella. Valmistajien MM-sarja ratkaistaan pelkästään pisteiden perusteella.

FIA tyrmäsi näin F1-tallien ehdotuksen, jonka mukaan pistelasku muutettaisiin kaavaan 12-9-7-5-4-3-2-1.mtv3

Noniin hyvä hyvä, nyt loppuu se pisteillä nysvääminen ja kikkailu. Selvät faktat pöytään, eli se joka on paras voittaa mestaruuden. Eli voitosta ajetaan.
 
Noniin hyvä hyvä, nyt loppuu se pisteillä nysvääminen ja kikkailu. Selvät faktat pöytään, eli se joka on paras voittaa mestaruuden. Eli voitosta ajetaan.

En tykkää tästä uudistuksesta yhtään. Tallimääräykset vain lisääntyvät
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
30 milj budjet cap:curs::curs::curs::curs::curs::curs:
Ei ne saa edes kuskien palkkoja maksettua tuolla rahalla.

Ei kai tuo sentään kuskien palkkoja sisällä?
Räkähän tienaa jo yksin enemmän kuin tuon 33 miltsiä, ja tallissa pitäis olla kuitenkin ne kaksi kuskia.
Ja kuskien palkka on vain pieni osa tallin muista kuluista.

Aikamoisia sääntömuutoksia nyt meneillään, saas nähä mitä tästä tulee.
Tuo uusi "pistesysteemi" on sata kertaa paskempi kuin se 12-9-7-jne ehdotus, mikä olis ollut pirun hyvä.
Nuo tulevaisuuden kululeikkaukset on toki välttämättömiä sarjan jatkon kannalta.

EDIT:
"Tuleva kulukatto on 33 miljoonaa euroa, joka kattaa tallin kaikki kulut."

Katos kyllä se vaan perkele taitaa niin olla :D
Eihän tuosta jää kuskeille enää mitään käteen.
 
ei jää juu kuskeille mitään. Ja ihan paska systeemi toi ekkelstonen voittojen määrä ratkaisee mestaruuden. Toisaalta hyvä jos olisi ollut jo viime kaudella. Ei olisi nigga voittanut.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/838620

jännästi juuri Kimin kuva tuossa uutisen yhteydessä. :D Ei taida kovin mielellään jaella nimmareita ja haastiksia jos ei ole putkeen mennyt.
 
Juuuust.. Ihan vituiksi meni sitte Formulat.. En ookkaan fanittanut kuin 16 vuotta formuloita niin, että kaikki oon katsonut.. :jahas:

Vai että vain voitot ratkaisevat.. Tooosi mielenkiintosta kun tallimääräyksiä tulee joka kisaan.. jes..

Autot on tehty sairaan rumiksi, pistesysteemi pilattu, kulukatto.. Jesss.. Bernie joutais eläkkeelle.. Palautettais Wanha pistelasku, Wanha aika-ajosysteemi, viimekauden speksit autoille, Slicksit on hyvä juttu, ja moottorikehitystyö täysin vapaaksi.. Näin mä tekisin.

Sensijaan jotan KERS-systeemiä.. voi lollero.. No toi että polttoainemäärät aika-ajojen jälkeen julkistetaan on ihan mielenkiintoinen uudistus
 
tuossa ylempnä muutama "valitti", että ei tuosta 33 miljoonasta riitä kuskien palkkaan. Niin tässä voisikin kysyä, että mikä on oikein sopiva summa autolla ajamisesta ympyrtää? Eikö joku 40M$ ole aika läppä summa "palkaksi" siitä että vähän rattia vääntää, ennemmin mä niille insseille maksaisin, jotka sen auton rakentaa, jotka kuitenkin oikeeta työtä tekevät...
 
Mun mielestä toi että voittojen määrä ratkaisee, on hyvä uudistus. Voiton arvo on jo pitkään ollut aivan liian mitätön. Okei, vanhan pistelasku systeemin palauttaminenkin ois ollut jees, mut mun mielestä tämä on vielä parempi. Nyt niistä voitoista tapellaan sitten perkele tosissaan eikä ajella jonossa 86 kierrosta ja todeta että hyvin meni ku saatiin piste.
 
tuossa ylempnä muutama "valitti", että ei tuosta 33 miljoonasta riitä kuskien palkkaan. Niin tässä voisikin kysyä, että mikä on oikein sopiva summa autolla ajamisesta ympyrtää? Eikö joku 40M$ ole aika läppä summa "palkaksi" siitä että vähän rattia vääntää, ennemmin mä niille insseille maksaisin, jotka sen auton rakentaa, jotka kuitenkin oikeeta työtä tekevät...



Joo, näinhän se taas on. :rolleyes:

Tämmösiä "ajaa ympyrää ja vähän vääntää rattia" kommentteja tulee aina näiltä ihmisiltä, jotka ei useimmiten lajista mitään tiedä tai edes sitä seuraa. Vielä kun oisit lisänny tuohon, että "autourheilu ei ole urheilua" jutun, niin toi ois ollu aika nokkela, omaperäinen mielipide.
 
Ehkä vähän kärjistetysti sanottu, mutta meinaat oikesti että urheilijalle palkka maksetaan aina miljoonissa, mielummin jopa kymmenissä miljoonissa euroissa? Onko oikeesti ihmisten suhteellisuuden taju kadonnut niin, että noita urheilijoiden palkkoja pidetään ihan normaaleina ja hyväksyttävinä? Tai no sama se mulle on, jos joku haluu maksaa, niin siitä vaan, ei se multa pois ole...
 
Ehkä vähän kärjistetysti sanottu, mutta meinaat oikesti että urheilijalle palkka maksetaan aina miljoonissa, mielummin jopa kymmenissä miljoonissa euroissa? Onko oikeesti ihmisten suhteellisuuden taju kadonnut niin, että noita urheilijoiden palkkoja pidetään ihan normaaleina ja hyväksyttävinä? Tai no sama se mulle on, jos joku haluu maksaa, niin siitä vaan, ei se multa pois ole...

Oon itsekkin joskus naureskellut sille, että tarviiko kukaan noin isoa tiliä? Jos kuitenkin asiaa miettii niin, että on maailman huippua lajissa/asiassaan, niin kyllä se palkka on aikalailla aina miljoonaluokkaa. Mieti esimerkiksi vaikka Bill Gatesia, Tiger Woodsia tai muita oman asian mestereitaan. Kyllähän siellä palkka on eri luokkaa, kun perus it-nörteillä tai golffareilla.

Harva kuitenkaan sitä autoa ajaa loppupeleissä niin kovaa, kun noi vormulakuskit ja niistäkin parhaat vielä nopeammin. Kuitenkin varmasti eläisivät ihan hyvin jos yksi nolla otettaisiinkin palkasta pois.
 
Ehkä vähän kärjistetysti sanottu, mutta meinaat oikesti että urheilijalle palkka maksetaan aina miljoonissa, mielummin jopa kymmenissä miljoonissa euroissa? Onko oikeesti ihmisten suhteellisuuden taju kadonnut niin, että noita urheilijoiden palkkoja pidetään ihan normaaleina ja hyväksyttävinä? Tai no sama se mulle on, jos joku haluu maksaa, niin siitä vaan, ei se multa pois ole...

No eiköhän ne palkat mene/pitäisi mennä suhteessa sen bisneksen kokoon? Kyllähän 3 ukon raksaliikettä pyörittävälle ukollekin luultavasti maksetaan hieman vähemmän kuin ukolle joka pyörittää 1000 miehen puljua. Jos urheilussa liikkuu isot rahat, ni on ihan oikein että niille pääosan esittäjille maksetaan hyvin. Jossain suunnistuksessa taas palkat on aika pienet, mutta niin on suunnistusliiton liikevaihtokin verrattuna FIA:aan. Aukesko?
 
No eiköhän ne palkat mene/pitäisi mennä suhteessa sen bisneksen kokoon? Kyllähän 3 ukon raksaliikettä pyörittävälle ukollekin luultavasti maksetaan hieman vähemmän kuin ukolle joka pyörittää 1000 miehen puljua. Jos urheilussa liikkuu isot rahat, ni on ihan oikein että niille pääosan esittäjille maksetaan hyvin. Jossain suunnistuksessa taas palkat on aika pienet, mutta niin on suunnistusliiton liikevaihtokin verrattuna FIA:aan. Aukesko?

Joojoo... Toi mun teksti nyt oli vaan esimerkki. Tottakai se bisneksen koko vaikuttaa, eiköhän se nyt oo kaikille selvä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom