Forkut kasvuun?!

BCAA-valmisjuoma -40%
Tuossa kun jotkut puhuivat forkkujen kasvusta, niin itse reenaan joskus kotosalla leuanvetotangon kanssa siten, että roikun sormenpäiden varassa ja puristan kädet nyrkkiin hitaasti edeten ja niin monta kertaa kun menee ja muutamia sarjoja. Kunnon pumppi tulee...

On muuten hyvä liike. :wtf: Äsken testailin. Tosin mulla on niin lyhyet sormet jotta ei varmaan saa yhtä hyvää pumppia, mutta kyllä käy forkkuihin ja puristusvoimaa saa varmasti lisää. :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
jos forkut haluaa suuriksi, mutta ei halua alkaa harrastaan kiipeilyä, ei tollaset kestovoimajumpat niitä erityisesti kasvata. yhtä hyödyllistä on erilaisten powerballien vemputus. vaikka polte oiskin suuri, ei se lihasta kasvata. treenin tulis olla selkeen perusvoimapohjasta ja monipuolista sisältäen sekä staattisia että dynaamisia treenejä. huomioon tulis ottaa
- ranteen ojentajat
- ranteen koukistajat
- sormien ojentajat
- sormien koukistajat
- kyynärvarren ulkokierto
- kyynärvarren sisäkierto
- hauiksen synergistit brachialis ja brachioradialis

staattiset treenit kannattaa tehdä ehdottomasti toistoperiaatteella, ei pitkinä roikotuksina. dynaamisissa rannekäännöissä ei saada sormien päähän tarpeeksi painetta, joten ne sormien koukistajat tulis treenata muutoin, esim. sormikäännöillä, staattisilla treeneillä jne. esimerkkiliikkeitä:
- rannekäännöt penkillä/ selän takana, rannerullaukset laakeritangossa roikkuen
- rannerullaukset ohuella ja paksulla otteella
- sormikäännöt levyllä (sormien päät leokon tms. leveen kiekon sisäreunalla)
- gripperit
- rannekäännöt myötäotteella
- staattiset roikkumiset sormilaudoissa eri grippityypeistä
- staattiset pidot erilaisista otteista
- vasarakääntö
- myötäkääntö

Unohatte ne vitun vetoremmit selkäpäivänä himaan, jotain hammerin versiota joka hauistreeniin, silloin tällöim pumppailette rannekääntöjä ja hauiskääntöä myötäotteella, pienet painot/hyvä tuntuma...tuloksia tulee varmasti

Olen tehnyt nyt pari viikkoa semmosella paksulla tangolla ja on meinaa forkut kasvanu ja puristusvoimaa tullut sen verran, että missään liikkeessä en enää sormilukkoa käytä.

Onko kukaa kokeillu vetää leukoja paksulla tangolla myötäotteella? jos saa tarpeeks korkeelle esim. johonkin kyykkyhäkkii. Puristusvoima kasvaa varmasti ja uskoisin, että forkutkin. Myös maastavedot paksulla tangolla, tekee vaikka ensin normaalit vedot normi tangolla ja sit loppuu pienemmillä painoilla paksulla tangolla + tietenkin kaikki rannekäännöt(hyvä liike on paksulla tangolla selän takana)

Siis saako tuolla rannekierto kapulalla tuloksia? Pitää isälle mainita niin sorvaa mielellään mulle tuommosen putken ja siihen hitsillä vaan koukero johon naru.

Siis saako tuolla rannekierto kapulalla tuloksia? Pitää isälle mainita niin sorvaa mielellään mulle tuommosen putken ja siihen hitsillä vaan koukero johon naru.

Jos kiertojen määrä pysyy matalana, eli alle 20 "toistoa", niin sitten. Muuten se on tuollaista peruskuntoilua (kuten vaikka 40 sarjat punnerruksia) eikä kunnon rannekääntöihin verrattavaa bodytreeniä.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
noissa ne toistot on niin lyhyitä matkana mitattuna, että enempi kannattaa katella sitä suorituksen kestoaikaa. kroppa kun ei toistoja tunnista, mutta ajan kyllä. perusbodailuun 20-40 sekunnin sarjat on ok. liikkeenä toi kuitenkin tarvii muitakin rinnalleen, jos halutaan monipuolinen kehitys forkuille. ks. toi mun laajempi postaus aiemmin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Ekaksi piti googlata, että mikkäs pirun lihakset forkut oikeen on :D Sain selville! Mutta reeniistä voin sen verran sanoa, että timmit kivikovat forkut mulle ainakin on tullut kun olen tikannut rumpuja koko pienen ikäni. Sama pätee myös pohjelihaksiin/sääriin jokka nykysellään on kuin juoksijalla, ei häävin massiiviset, mutta selvästi erottuvat timmit paketit. Toivottavasti saan taiottua niitä vähän isommiksi ja näyttävimmiksi ruoalla ja salireenillä.

Jos täällä on muita rumpaleita, niin suosittelen soittamaan tuplabasaria/pedaalia Heel Toe -tekniikalla. Se poltteen määrä sääressä on aivan uskomaton, kun jyystää menemään parin tunnin reenit maksimin rajoilla! :rock:

Singlestrokesta en tiedä kun en käytä, mutta luulisin myös sen vaikuttavan pohkeisiin ja sääreen??

:face::face::face: Katsoin, että tämä on eilen aloitettu, mutta eipä näköjään :D Kai tuosta videosta silti ihmisille on hyötyä :D

Musta ainakin sen kapulan pitäs oikeella tekniikalla soittaessa liikkuu niin rennosti ettei tartteis forkuilla puristaa. Ainakaan niin kovaa että lihas kasvaisi massaa kauheesti. Tietty se voi joillekin aiheuttaa lihaskasvua vaikka sen rennosti tekisikin. Mene ja tiedä.

Mitä vähemmän käyttää lihasta soittamiseen, sen paree. Mutta väkisinkin forkuissa tapahtuu liikettä, kun suoristaa ja koukistaa sormia. Voi itse vaikka kokeilla tunnustelemalla toisella kädellä samalla ku koukistelee ja suoristelee. Sitten tekee sen kapula kädessä noin 2000-5000 kertaa :D Pari kertaa viikossa.

Mulle toiminu perkeleen hyvin fatgripzit + heti perään levypainojen puristaminen yhteen ja siitä taas sitten fatgripzeille. Tää 2-3 kertaa viikossa perustreenin jälkeen.

Eli vaik heität fatgripzit leuanvetotankoon/käsipainojen/levytangon ympärille ja siihen välittömään läheisyyteen pari levypainoa. Nappaat eka kiinni niistä fatgripzeistä ja sitten kun ote irtoo, niin otat näppiis levypainot ja piät niitä niin kauan, kunnes ote irtoo. Tän jälkeen vähä ranteiden pyörittelyä ja sama setti pari kolme kertaa uudestaan. Polte on taattu!

Aluks tein ojennuksia/koukistuksia myöskin, mutta noi perkeleet ei mun vasemmalle ranteelleni näköjään sovi ollenkaan.

Hmm, no lihaserottuvuus parantunut parin viikon aikana huomattavasti, voimaa selkeesti tullut lisää, esim 3x5 sekunnin roikunnasta on menty 25, 15, 12 sekuntin roikuntaan ja levypaino puristukset 3x15 sekunnista 3x30 sekunttiin.

Ja ihan silmällä siis nään, että tuo "alaforkku" pullottaa reilusti suurempana, kuin ennen. :D Ja kyllähän tuota kun peilistä kattoo, niin ylöspäinkin käsi levinnyt aivan selkeästi.

Itse meinasin kokeeksi tehdä kerran viikossa vähän rajumman forkkujen kurituksen (saavat neljästi viikossa raippaa isommissa liikkeissä). Liikkeinä rannekääntö myötäotteella (ranteille huomattavasti luonnollisemman tuntuinen), sekä grippereiden rutistelu. Kokeilin eilen treenin päätteeksi tehdä 3 x 10 setin kääntöjä (viimeinen toisto meni jo liiankin tiukaksi) ja grippereiden osalta loppuun Captains of Crush 1:llä parit tiukat vitoset, plus vielä trainerilla 30 toistoa perään. Melkolailla viimeiset mehut sai tuohon pitkään sarjaan puristaa. Nyt pitää vaan seurata menikö kuritus jo yli. Noin vuorokausi treenin jälkeen tuntuma on että ainakin melkein meni.

Mutu-tuntuma on, että tämä saattaisi potkia. Käännöt ottaa aika kivasti forkun yläpintaan, kun taas grippereiden puristelu saa alapuoliskon turvoksiin. Geenit eivät tosin välttämättä ole suotuisimmat tämän lihasryhmän osalta. Mutta aika näyttää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom