Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljonhan tuo silti muuttui elinkaarensa aikana: mm. etuvetoiseksi joskus ihan lopussa.
Joo, -88/89 Riesa oli käytössä muutaman vuoden alkaen jostain '98 tienoilta. 1.6:set tosiaan laiskoja kuin mitkä (75hv hemmetin painavassa korissa), ja vain nelivaihteisia.
tosin ainaki oma 1,6 oli juurikin se koivunlehti malli eli katilla ja 80hv sekä 5 vaihdetta, valmistettu 90-93..
Ei niin. Paitsi jos se kardaani katkeaa. Muistin väärin. :DEi kai nyt sentään..?
Ei kai se takaveto itseisarvoisesti tee "mukavaa ajettavaa"? Kuten mainittua, ajamisen "mukavuus" on jossain traktorin ja henkilöauton välimaastossa. Ne OHC-koneetkin on sen verran laiskoja, että yhdessä vakioalustan kanssa pelleily talvella on lähinnä tahatonta (parhaat luistot saat aikaiseksi moottorijarrutuksella ;) ).Ja luulis olevan ihan mukava ajettava kun on takatuuppari. Mutta pelleilijöille talvi on varmasti kuningasaikaa Sierralla.
Ei kai se takaveto itseisarvoisesti tee "mukavaa ajettavaa"? Kuten mainittua, ajamisen "mukavuus" on jossain traktorin ja henkilöauton välimaastossa. Ne OHC-koneetkin on sen verran laiskoja, että yhdessä vakioalustan kanssa pelleily talvella on lähinnä tahatonta (parhaat luistot saat aikaiseksi moottorijarrutuksella ;) ).
Komppaan Francoa. Sierran vakioalusta on melkoisen löysä ja lähtee luistoon melko jyrkästi puskettuaan ensin reippaasti ja tunnottomasti. Edes sillä vakio 2.0:lla et saa paljoa perää kevennettyä kaasulla vauhdissa....Kyllä takaveto on mukavempi ajettava esim. soratiellä kun etuveto, joka puskee ja on vaikeampi kääntää...
Kyllä takaveto on mukavempi ajettava esim. soratiellä kun etuveto, joka puskee ja on vaikeampi kääntää...
Ei kai se takaveto itseisarvoisesti tee "mukavaa ajettavaa"? Kuten mainittua, ajamisen "mukavuus" on jossain traktorin ja henkilöauton välimaastossa. Ne OHC-koneetkin on sen verran laiskoja, että yhdessä vakioalustan kanssa pelleily talvella on lähinnä tahatonta (parhaat luistot saat aikaiseksi moottorijarrutuksella ;) ).
Helpompi virittää? Miten, halvempia palikoita tjmsp.?
Tuntematta Fordin koneiden sielunelämää sen
tarkemmin tuo tuntuu vähän oudolta.
Omista Riesa kokemuksista on reilu 15 vuotta,
silloin tuli parin vuoden sisällä ajeltua joku
10 tkm sekä OHC että DOCH koneisilla ja
mieleen jäi lähinnä seuraavaa (voi olla
että aika kultaa muistot):
+ takaveto
+ doch kone kulki suht. ripeästi
+ ei hirveän meluisa
+ jonkinlainen ohjaustunto
- jarrut, aina levyt kierot eikä muutenkaan kummoiset
- ajoasento, miksi näissä vehkeissä oletettiin että
kytkinjalka on 2 tuumaa toista pidempi
- alusta