Football Managerit - Virtuaalimanagerointia futisfriikeille

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Puolet toisesta kaudesta tahkottu Gersillä ja Skottien kakkossarjatason piikkipaikka on hallussa 10 pinnan kaulalla. Vahvasti näyttää siltä, että ensi kaudeksi palataan Celticin kanssa samoihin karkeloihin.

Joutui kauppaamaan jonkin verran noita nuoria skottipelureita kun Valju -seurat tulivat apajille eikä poikia kiinnostanut hirveästi divarissa pelailla. Sain ilmaiseksi kuitenkin hommattua keskikentälle hyviä vahvistuksia (Richard Brittain, Jacob Mellis, Jani Virtanen, Patrick Poutiainen) sekä helmenä puolustuksen oikealle laidalle Marco Mottan.

Rangersliiga1415.5.webp

Mulla on ties kuinka mones save menossa, josko tätä jaksaisi jo pidemmän aikaa :D
Nykyinen joukkue on Oviedo Espanjassa. Ekalla kaudella noustiin 2 divarista Liga Adelanteen ja nyt ollaan varmistettu nousu pääsarjaan vaikka muutama kierros on vielä jäljellä.
Seuraavalla kaudella ei voi muuta tavoitetta olla kuin pitää sarjapaikka. Mestaruutta ei Espanjassa varmaan ihan helpolla voiteta, siellä kun sattuu olemaan muuta noita "hieman isompia" seuroja.

Joukkueen kapteeni on ollut kovassa iskussa molemmat kaudet. Viime kaudella 37 ottelua ja niissä 42 maalia + 10 syöttöä.
Tällä kauella tähän mennessä 34 ottelua, 30 maalia ja 10 syöttöä.

Lisäksi kaverilla on Determination 20 ja Leadership 17. Melkoinen vaikutus joukkueen esityksiin. Oli 4 viikkoa loukkaantuneena ja kyllä oli tahmeaa pelaaminen niiden aikana, heti parani esitykset kun saatiin kapteeni takaisin kokoonpanoon.

Valitettavasti ensi kaudelle joutuu miettimään jo korvaajaa, kun ei taida enää sarjaporrasta ylempänä taidot riittää. No, katsotaan josko sentään osan peleistä vielä pelaisi.

Heh, mulla on muuten ollut mielikuvituksellista tämä pelattavien pelien valikoiminen viimeaikoina.
Olen pelannut tasan kahta peliä:
PC:llä Football Manageria
Xbox Onella FIFA 14:sta

Pitäisköhän keksiä jotain muuta välillä pelattavaksi :lol2:

Kausi 2016/17 menossa, maaliskuun puolivälissä mennään. Tänä vuonna riemukulku ei ole ollut samanlaista edelliskauteen verrattuna, mutta porskutan Valioliigassa kolmantena. Ero kärkeen on karannut jo yli 10 pisteeseen, joten mestaruussaumoja West Hamilla tuskin enää on. Se vaatisi Chelsealta ja Arsenalilta melkoista kompurointia. Tavoitteena on siis kolmossija ja sitä kautta paikka Mestareiden liigaan ensi kaudeksi. Koko kausi on ollut melkoista loukkaantumissumaa! Vähän pistää vituttamaan, kun avaukseen suunnitelluista jätkistä aina 2-3 on sairastuvalla. Onneksi mulla on melkoisen hyvä reservi, ja pelaajien rotaatio on siinä mielessä toiminut kohtalaisesti. Häviöitä on kertynyt tähän mennessä viisi, mutta tasapelejä harmittavan paljon. Jos jotakin yksittäisiä hienoja hetkiä pitää hakea, niin liigacupin neljännen kierroksen voitto Chelseasta, FA Cupin viidennen kierroksen vierasvoitto Liverpoolista ja vierasvoitto Barcelonasta on olleet kauden hienoimmat hetket.

Kausi 2017/18 käynnissä, ja tammikuu 2018. West Ham johtaa liigaa kuuden pisteen erolla kakkosena olevaan Man Cityyn. Tappiottomia otteluita on plakkarissa europelit mukaan lukien 37. Ero voisi toki olla suurempikin, mutta joukkoon mahtuu muutama kiusallinen tasapeli. Kauden tähtihankinnat (ja samalla palkkakuninkaat) ovat Carlos Tevez ja David Silva. Olen jo monen kauden ajan halunnut Tevezin joukkueeseeni, onhan Tevez oikeastikin pelannut West Hamissa ja piti joukkueen silloin valioliigassa. Myös aiemmista FM-peleistä mulla on vain hyviä muistoja kyseisestä herrasta, joten tunnepuolen perusteella tuli tämä ostos tehtyä. David Silva on ollut aivan huikeassa iskussa koko kauden ajan: hyökkäävä keskikenttäpelaaja on paukutellut 24 pelaamassaan ottelussa peräti 12 maalia. Myös maalivahtirotaatio toimii todella hyvin. Edellisellä kaudella jokseenkin kompuroinut Lula pelaa elämänsä kautta ja on selkeästi petrannut mun silmissäni. Myös Guillermo Ochoa ja Igor Akinfeev pelaavat erinomaista kautta. Se hyvä puoli kolmessa maailmanluokan molarissa on, että kenet tahansa voi missä tilanteessa nakata tolppien väliin.

Kausi 2017/18 käynnissä, ja tammikuu 2018. West Ham johtaa liigaa kuuden pisteen erolla kakkosena olevaan Man Cityyn. Tappiottomia otteluita on plakkarissa europelit mukaan lukien 37. Ero voisi toki olla suurempikin, mutta joukkoon mahtuu muutama kiusallinen tasapeli. Kauden tähtihankinnat (ja samalla palkkakuninkaat) ovat Carlos Tevez ja David Silva. Olen jo monen kauden ajan halunnut Tevezin joukkueeseeni, onhan Tevez oikeastikin pelannut West Hamissa ja piti joukkueen silloin valioliigassa. Myös aiemmista FM-peleistä mulla on vain hyviä muistoja kyseisestä herrasta, joten tunnepuolen perusteella tuli tämä ostos tehtyä. David Silva on ollut aivan huikeassa iskussa koko kauden ajan: hyökkäävä keskikenttäpelaaja on paukutellut 24 pelaamassaan ottelussa peräti 12 maalia. Myös maalivahtirotaatio toimii todella hyvin. Edellisellä kaudella jokseenkin kompuroinut Lula pelaa elämänsä kautta ja on selkeästi petrannut mun silmissäni. Myös Guillermo Ochoa ja Igor Akinfeev pelaavat erinomaista kautta. Se hyvä puoli kolmessa maailmanluokan molarissa on, että kenet tahansa voi missä tilanteessa nakata tolppien väliin.
Niinhän siinä kävi, että Valioliigan mestaruus tuli ja voiton myös Mestareiden liigan. Finaalissa Real Madrid kaatui maalein 2-1. Nyt on oikeastaan kaikki mahdollinen West Hamilla saavutettu. Liigacup ja FA Cup voitettu useaan otteeseen, kaksi Valioliigan mestaruutta ja Mestareiden liigan voitto. Seurajoukkuetasolla mulla ei ole mitään annettavaa enää. Maajoukkuekokeiluja olen toki tehnyt tässä välissä. Norsunluurannikolla voitin Africa Cup of Nationsin, Hollannin luotsasin EM-kisojen finaaliin (häviö Espanjalle rankkareiden jälkeen) ja nyt ollaan Brasilian peräsimessä. Maailmanmestaruuden voittaminen on unelma, minkä toteuttaisin mielelläni.

No niin, hieno ura Hammersilla. :)

Itsellä kolmas kausi Rangersilla ja Skottipremieriin on noustu. Celtic dominoi, Aberdeenin kanssa tappelen kakkospaikasta.

Kun nyt en muistanut ihan kaikkia saavutuksiani, niin nappasin screen shotin. Erosin muuten Hammersin peräsimestä. Brasilian maajoukkueen koutsina siis jatketaan. Samalla odotan, jos tulee hyviä työtarjouksia muualta. Ja nimenomaan joukkueesta, jonka raha-asioiden kanssa ei tarvitse säätää niin paljon kuin West Hamin.

west ham.webp

Eka premierin kausi Rangersilla takana. Celtic oli suorastaan hämmentävän ylivoimainen, mutta hyvä kakkossija sarjanousun jälkeen kuitenkin ja Eurooppaliigan paikka ensi kaudeksi. Kaksi kolmannesta kaudesta meni aivan loistavasti, mutta loppukaudesta tuli aivan ihmeellinen romahdus ja kaikki johdot alkoivat kääntyä tasureiksi aivan ihmeellisten virheiden myötä. Pari kierrosta ennen loppua pidettiin team meeting ja se nostikin moraalia sen verran, että viimeisissä otteluissa kaatuivat Aberdeen vieraissa ja Hearts kotona, molemmat 3-0. Celticiltä taisi tulla jokaisessa kohtaamisessa cuppeja myöten kauden aikana turpaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän rumasti. Ensi kaudeksi pitäisi saada uusi ykköskärki ainakin sekä leveyttä ryhmään. Roope Riski pelasi ilmaishankinnaksi ihan ookoo kauden, mutta ei riitä ykköstykiksi. Tuon roolin hoiti kyllä hienosti joukkueen paras pelaaja, keskikenttämies Jacob Mellis.

Rangersliiga1516.webp

premiersts.webp

Gerssts1516.webp

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Sain muuten fudut Brasilian maajoukkueen peräsimestä. Häviö Meksikolle Copa American alkulohkossa riitti. Valmennan jälleen seurajoukkuetta, Fiorentinaa. Tulin kesken kauden remmiin, ja onnistuin pitämään seuran Serie A:ssa. Tavoitteena seuraavalla kaudella sijoitus kympin sakkiin. Media arvelee, että 15.

Tuo se osaa kyrpiä. Atromitokselle tuli hävittyä vierasreissulla 2-0 ja kotona lähdettiin sitten hyökkäämään. Totaalista dominointia, mutta neljä maalia ei riittänyt kun kreikkalaisten annettiin rankaista kolmella laukauksella kaksi kertaa. Vittu mitä paskaa. Se niistä europeleistä sitten.

vittusaatana.webp

Pah. Nostin Rangersin kolmessa vuodessa kolmannelta sarjatasolta Premierin kakkoseksi, mutta kun neljännellä kaudella olin muutama kierros ennen loppua vasta neljäntenä muutaman pisteen kakkossijasta niin fudut tuli.

Latailin fmsuomi.comista tuon yhden käyttäjän tuoreen suomipäivityksen. Josko siitä seuraavaksi lähtisi vaikka JJK:lla säätämään Ykköseen.

Mulla ei tuossa välillä ollut PC:tä, jolla pystyisi pelejä pelaamaan, joten FM15 on vielä kokeilematta.
Nyt tuli kuitenkin tilailtua verkkiksestä, kun siellä oli hintana 29.90€.
Eli lähipäivinä pääsee tuotakin kokeilemaan. Uutta UI:ta on kehuttu paljon, eli ilmeisesti onnistunut muutos.
Muitakin muutoksia taitaa olla, ainakin scouttausta ilmeisesti muokattu.

Kuinka kovaa konetta tuo vaatii?

Eihän tuossa minimivaatimukset kovat ole, jotain tällaista luokkaa:
Football Manager 2015 system requirements | Can I Run Football Manager 2015

Heikolla koneella kuitenkin tarkoittaa sitä, että tallennuksessa ei voi kovin montaa liigaa olla aktiivisena ja pelit seurataan sillä "classic" moodilla, eli 2d:nä.

Itse pelailen tässä yleensä sellaisia tallennuksia, joissa on maita + liigoja auki aika iso määrä niin silloin vaatii jo prosessorilta tehoja + kohtalaisesti muistia.

Näytönohjaimelle nyt ei mahdottomia vaatimuksia ole vaikka käyttäisi 3d engineä pelien seuraamiseen.

Tullut julkkarista asti perinteisesti Romalla pelailtua, mutta edistys ollut hieman hidasta kun oma läppäri ei oikein jaksa pyörittää ihan aina. Tai välillä kaatuu kesken pelin. Liekö pölyä sisällä tai sitten ei vain prossu riitä niin kuumenee ja sippaa välillä.

Tullut julkkarista asti perinteisesti Romalla pelailtua, mutta edistys ollut hieman hidasta kun oma läppäri ei oikein jaksa pyörittää ihan aina. Tai välillä kaatuu kesken pelin. Liekö pölyä sisällä tai sitten ei vain prossu riitä niin kuumenee ja sippaa välillä.

Onko sulla kuinka paljon muita liigoja/maita auki kuin Italia?

Tuo käy nopeasti raskaaksi, jos on laaja tietokanta pelissä. Vaikka itse olen näitä pelaillut aina riittävän tehokkaalla koneella niin kyllä sen silti hitaaksi saa, kun tarpeeksi maita, pelaajia ja liigoja on prosessoitavana :)

edit:
Tuolta löytyykin taas kaikki olennaisimmat modaukset, joita tarvitsee:
http://sortitoutsi.net/football-manager-2015/essentials

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom