Football Managerit - Virtuaalimanagerointia futisfriikeille

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
FM:n suurin heikkous on mun mielestä sen vaikeustaso. Olen pelannut viimeisiä FM:ia aina suosikkijoukkueellani HJK:lla, ja joka kerta saanut voitettua Champions Leagan 10 vuodessa ja hilattua maailman top20 pelaajasta ainakin 10 omaan jengiin.

Hyviä pelaajia saa ostamalla superjunnuna, päivittämällä harjoituskeskukset 5 tasoon ja palkkaamalla hyviä valmentajia. Vähän tylsää nyt vuonna 2024 taas, kun ei ole ketään pelaaajaa, jonka haluisi edes ostaa. :D

Helppouden suurin lähde on mun mielestä se, miten ihan jäätävänkin kovat pelaajat suostuu tulemaan Veikkausliigaan, kun antaa jotkut 50% transfer fee clausaalit. Lisäksi rahaa tulee ikkunoista ja ovista kun napsii aina pelaajat 6kk ennen niiden sopimuksen päättymistä ja myy eteenpäin.

Olenkin keksinyt sitten itselleni erilaisia keinotekoisia vaikeutuksia, kuten "korkeintaan 1 sopimukseton pelaaja per siirtoikkuna" jne. Joku HC-moodi olisi kiva. :D

Onko sulla kuinka paljon muita liigoja/maita auki kuin Italia?

Oisko joku 13-16 sarjatasoa valittuna. En tiedä liittyykö tuo koneen kaatuminen ennemmin siihen, että noita liigoja pitäisi karsia vai pitäisikö luopua suosiolla 3D-simuloinnista ja vaihtaa takaisin klassiseen. Kyllähän tämä nuhapumppu vähän ärsyttää, mutta kun ei pelkän FM:n takia jaksaisi konetta päivittää kun muuten pelaaminen tapahtuu Pleikalla.

Oisko joku 13-16 sarjatasoa valittuna. En tiedä liittyykö tuo koneen kaatuminen ennemmin siihen, että noita liigoja pitäisi karsia vai pitäisikö luopua suosiolla 3D-simuloinnista ja vaihtaa takaisin klassiseen. Kyllähän tämä nuhapumppu vähän ärsyttää, mutta kun ei pelkän FM:n takia jaksaisi konetta päivittää kun muuten pelaaminen tapahtuu Pleikalla.

Missä kohdissa se kaatuu? Jos kaatuu silloin, kun prosessoi liigoja/tuloksia niin viittaisi siihen, että koneen tehot eivät riitä laskemaan nykyisellä liigamäärällä.
Jos taas kaatuu kesken matsien niin sitten kannattanee kokeilla sitä 2D optiota. Tai sitten päivitellä näyttiksen ajurit, mikäli sitä ei ole tehtynä :)

Tosin, ei tuo 13-16 sarjatasoa vielä edes paljon ole... Mulla oli ainakin FM 2014:ssa huomattavasti laajempia pelejä, toki oli tehokas konekin.
Pitää katsoa onko tämä FM15 raskaampi, kunhan saan sen. Nyt on tosin vähän tehokkaampi kone kuin viimeksi, joten eiköhän tuohon taas sellaisiaa 100k+ databaseja pelaajien määrän suhteen saa :D

Useimmiten kaatunut kesken matsin, mutta parisen kertaa muuallakin. Pitääpi kokeilla sitä perinteistä 2D:tä kun seuraavan kerran jaksaa pelin käynnistää. Tämä läppäri kuitenkin alkaa olla jo nelisen vuotta vanha Acer joka ei alunperin ostettaessakaan mikään pelikone ole ollut vaan hyvinkin keskitasoa.

FM:n suurin heikkous on mun mielestä sen vaikeustaso. Olen pelannut viimeisiä FM:ia aina suosikkijoukkueellani HJK:lla, ja joka kerta saanut voitettua Champions Leagan 10 vuodessa ja hilattua maailman top20 pelaajasta ainakin 10 omaan jengiin.

Hyviä pelaajia saa ostamalla superjunnuna, päivittämällä harjoituskeskukset 5 tasoon ja palkkaamalla hyviä valmentajia. Vähän tylsää nyt vuonna 2024 taas, kun ei ole ketään pelaaajaa, jonka haluisi edes ostaa. :D

Helppouden suurin lähde on mun mielestä se, miten ihan jäätävänkin kovat pelaajat suostuu tulemaan Veikkausliigaan, kun antaa jotkut 50% transfer fee clausaalit. Lisäksi rahaa tulee ikkunoista ja ovista kun napsii aina pelaajat 6kk ennen niiden sopimuksen päättymistä ja myy eteenpäin.

Olenkin keksinyt sitten itselleni erilaisia keinotekoisia vaikeutuksia, kuten "korkeintaan 1 sopimukseton pelaaja per siirtoikkuna" jne. Joku HC-moodi olisi kiva. :D

Tähän auttaa ainakin vähän ainoa oikea tapa pelata manageria, eli peli aloitetaan työttömänä ja sunday league reputationilla. Pitää kiinnostusta huomattavasti kauemmin yllä kun joutuu mutasarjoista kiipeämään ylöspäin. Minkä tahansa liigan ylivoimaisesti parhaalla joukkueella (Klubi, Porto etc.) pelistä toki tulee tylsää kun mestaruus on käytännössä varma ensimmäisestä kaudesta lähtien.

Itse aloitin juuri uuden tallennuksen helmikuun ison patchin jälkeen. Eka duuni löytyi Islannin liigan Framista, tavoitteena muutama kausi ja sen jälkeen eteenpäin isompaan liigaan.

Tähän auttaa ainakin vähän ainoa oikea tapa pelata manageria, eli peli aloitetaan työttömänä ja sunday league reputationilla. Pitää kiinnostusta huomattavasti kauemmin yllä kun joutuu mutasarjoista kiipeämään ylöspäin. Minkä tahansa liigan ylivoimaisesti parhaalla joukkueella (Klubi, Porto etc.) pelistä toki tulee tylsää kun mestaruus on käytännössä varma ensimmäisestä kaudesta lähtien.

Itse aloitin juuri uuden tallennuksen helmikuun ison patchin jälkeen. Eka duuni löytyi Islannin liigan Framista, tavoitteena muutama kausi ja sen jälkeen eteenpäin isompaan liigaan.

Itsekin olen pelannut suurimman osan peleistä juuri noin.
Siinä on ensinnäkin se hauskuus, että ei tiedä ikinä mitä joukkueita sitä tulee uran aikana luotsattua. Ja onhan se jossain määrin "realistisempaa" aloittaa lower league tasolta kuin hypätä tuntemattomuudesta vaikkapa Barcelonan puikkoihin ;)

Joo, mutta toisaalta oon Klubi-fani henkeen ja vereen. Oon koittanut tota tapaa, ja sillonki innostus lopahtaa, kun se jengi ei vaan kiinnosta. Ei Lehkosuokaan tuu saamaan Klubista 10 vuodessa Mestareiden Liigan voittajajengiä, miksi sen tossa pelissä pitää olla niin helppoa? :D

Mä oon lisäksi FM:n testiryhmässä, ni pelaan noita tulevii beta-versioita ja raportoin, mutta tällä hetkellä taas vähän innostus lopahtanut, ehkä tota nollasta aloittamista voisi taas jossain vaiheessa koittaa.

Joo, mutta toisaalta oon Klubi-fani henkeen ja vereen. Oon koittanut tota tapaa, ja sillonki innostus lopahtaa, kun se jengi ei vaan kiinnosta. Ei Lehkosuokaan tuu saamaan Klubista 10 vuodessa Mestareiden Liigan voittajajengiä, miksi sen tossa pelissä pitää olla niin helppoa? :D

Mä oon lisäksi FM:n testiryhmässä, ni pelaan noita tulevii beta-versioita ja raportoin, mutta tällä hetkellä taas vähän innostus lopahtanut, ehkä tota nollasta aloittamista voisi taas jossain vaiheessa koittaa.

Sä olet vaan pelannut liikaa ;)
Itsellä kun menee tuo FM:n pelaaminenkin vähän kausittaisena hommana, niin ei ehdi kehittyä liian taitavaksi ;)

Nyt olisi peli asennettuna + "pakolliset" modit laitettu, joten illalla voisi vähän testailla :)

Olen muuten nyt parina päivänä myllytellyt Romalla taas ja kun vaihdoin 2D:hen niin ei ole peli kaatunut. Ei vissiin nuhapumppuläppärissä riittänyt enää mehut. Nyt sitten katsellaan klassisesti pallukoita juoksemassa pallon perässä. :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Olen muuten nyt parina päivänä myllytellyt Romalla taas ja kun vaihdoin 2D:hen niin ei ole peli kaatunut. Ei vissiin nuhapumppuläppärissä riittänyt enää mehut. Nyt sitten katsellaan klassisesti pallukoita juoksemassa pallon perässä. :D

Mä aloittelin omaa peliäni kanssa eilen. Tuli laitettua vaihteeksi melko iso database, en muista tarkkaa liigamäärää, mutta jotain 90 kieppeillä ja pelaajia hiukan vajaat 140k.

Työttömänä aloitin ja ensimmäiseksi työpaikaksi löytyi Etelä-Afrikan ykkösdivarista Witbank Spurs :lol2:
Ehdin vasta opettelemaan tuota uutta käyttöliittymää + pelaamaan kolme harjoituspeliä. Vähän on hakemista tuon UI:n kanssa, mutta eiköhän siihen aika nopeasti sisään pääse.

Onhan tätä taas tullut pelattua. Perkele, kun nämä on vaan koukuttavia :D
UI tuntuu nyt todella hyvältä, kun siihen on tottunut, paljon parempi kuin vanha.
Ainoa miinus on se, että ottelukokoonpanon joutuu tuunaamaan squad ruudun kautta, kun se nykyinen pre-match ruutu on ihan perseestä. Tuo kuitenkin pikkuasia, eikä sinänsä vaikuta pelikokemukseen mitenkään.

Match engine näyttää taas vähän paremmalta kuin aikaisemmin, vaikka toki siellä välillä aika erikoisia juttuja edelleen tapahtuu :)

Kausi Witbank Spursin peräsimessä on lähtenyt käyntiin ihan mallikkaasti.
Joukkueellahan on board expectation midtable ja media prediction 14 (sarjassa on 16 joukkuetta), mutta 16 pelatun ottelun jälkeen ollaan kuin ollaankin piikkipaikalla. Saldona 12W 2D 2L.

Tässä tullut Bloodbornen myllyttelyn ohella väännettyä viimein eka kausi FM15 loppuun. Eihän se Romalla niin vahvasti mennyt vaikkei totaalinen katastrofi ollutkaan. Serie A:ssa jäätiin suvereenien Juven ja Interin jalkoihin, mutta UCL -karsintapaikkaan oikeuttava kolmas sija napattiin Sampdorian ja Lazion edestä. Siitä sai kyllä tapella viimeiseen kierrokseen asti. UCL -lohkossa jäin kolmanneksi, mutta sitä kautta sitten Eurooppaliigassa mentiin finaaliin asti missä tuli Tottenhamilta kuokkaan 4-2. Ensimmäisellä kaudella oikeastaan ainut hankinta oli tammikuussa tullut kolumbialaislupaus Luis Muriel hyökkäyspäähän. Genoasta ostin myös lupaavan italialaisveskarin Mattia Perinin, mutta hän jäi vielä seuraan lainalle ekaksi kaudeksi ja liittyi Romaan vasta nyt kauden jälkeen kesällä.

De Sanctis eläköityi ja kauden ykkösenä De Sanctisin koomailujen jälkeen pelannut Skorupski alkoi kaipailemaan muualle niin sopimukseton Juan Pablo Carrizo napattiin kokeneeksi kakkosveskariksi.

Astorin ja Yanga-Mbiwan lainojen osto-optioita en lunastanut, mutta Romagnoli palasi lainakeikaltaan kolmostoppariksi Castanin ja Manolasin taakse. Nelostoppariksi pitäisi joku jämämies hommata vielä tai junnu nostaa. Vasemman pakin tontti oli hiukan viennissä niin Fenerbachesta kiinnitin Caner Erkinin sinne. Holebas jatkaa stunttina ja kallispalkkainen Cole saisi lähteä mäkeen. Oikealla ehkä Maicon ja Torosidis menevät vielä kauden verran.

Keskikentältä jouduin ekalla kaudella Strootmanin myymään ManU:uun kun haluisi LvG:n kaveriksi. Kesällä lunastin Cagliarilta toisen puolikkaan Nainggolanista ja lainalla olleen Paredesin osto-optio tuli myös lunastettua.

Kallein hankinta toista kautta ajatellen oli Real Sociedadin islantilainen kärkimies Alfred Finnbogason. Tuli kaverista maksettua 18,5 milliä mikä on aivan huikeaa ylihintaa, mutta yksinkertaisesti ei tuntunut löytyvän inhimilliseen hintaan yhtäkään tasokkaampaa hyökkääjää joka osaisi viimeistellä niin päätin sitten panostaa fyrkat tähän korttiin. Islantilaisen finishing kuitenkin 17 ja off the ball vakuuttaa myös.

Mulla on mennyt ihan kohtalaisesti tuon Witbank Spursin kanssa.
Telkom Knockout Cupin finaalissa meidän tälle kaudelle hankkima keskikenttäpelaaja Mfundo Nsele tykitti ihan näyttävän maalin:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hmmm, taisin ensimmäistä kertaa FM15:ssä saada arvosanaksi 10 omalle pelaajalle kun Alfred Finnbogason teki viisi maalia Milania vastaan. Jännä kausi muutenkin kun olen voittanut Interin 7-0 ja Milanin 7-1, mutta olen Serie A:ssa silti kolmantena. :D

Mä ehdin tahkota aika nopealla tahdilla 10 kautta ja se riittikin nyt tältä erää. Ei vaan jaksa enempää ja on muitakin pelejä pelattavaksi.

Nopea kertaus urasta (en nyt muista kaikkea ulkoa, mutta pääkohdat kuitenkin).
Työttömänä aloitushan mulla oli ja näin se sitten eteni.
Ensimmäinen seura: Witbank Spurs (Etelä-Afrikka). Tuolla tuli voitettua National First Division, ABSA Premiership ja muutamat domestic cupit.
Toinen seura: Benfica (Portugali). Voitettiin Portugalin mestaruus, päästiin CL:ssä lohkovaiheesta eteenpäin ja voitettiin yksi domestic cup.
Kolmas seura: Wolfsburg (Saksa). Voitettiin Bundesliiga, CL ja EL. Lisäksi yksi domestic cup voitto.
Neljäs seura: Malaga (Espanja). En vielä ehtinyt voittamaan mitään, ekalla kaudella sijoitus kolmas (Real mestari, Barca kakkonen). Tuosta sitten jatkan jos vielä jossain vaiheessa jaksan :)

Viimeisin oma kokemus tästä FM 2006.

Sitä ennen pelasin 00/01 ja 01/02.

Sama ongelma kaikissa:vieraspeleissä tulee aina paljon tappioita, vaikka pelais jollain huippujengillä.

Minä pelailen FM14:ää. Nyt on toinen save menossa. Ensimmäisessä oli teemana, että voittaa mestaruuden yhdessä sarjassa ja sitten vaihtaa liigaa. Mestaruudet tuli Englannista (West Ham), Italiasta (Genoa), Belgiasta (Anderlecht), Espanjasta (Atletico) ja Saksasta (Bayern München). Sen lisäksi plakkarissa erinäisiä cupvoittoja muutama UCL-voitto. Maajoukkuetasolla maailmanmestaruus Englannin koutsina ja Afrikan mestaruus Norsunluurannikon valmentajana. Kaikista saavutuksista rakkain ja hienoin oli IMO maailmanmestaruuden voittaminen.

Toisessa tallennuksessa idea on muuten sama, mutta yhdessä joukkueessa ollaan niin kauan että plakkarissa on kotimaan sarjamestaruuden lisäksi joku seurajoukkueen maanosapytty. West Hamilla saavutettu UCL, seurajoukkueiden maailmanmestaruus ja valioliigan mestaruus. Monacolla olen saavuttanut kaksi Ligue 1 -mestaruutta ja kohta edessä on UCL-finaali Schalkea vastaan. Jos tulee voitto, niin eroaminen ja uuden työnantajan etsiminen.

Vielä kerkiää vääntää ennen kuin FM vuosimallia 2016 on pelattavassa kuosissa. Tässä FM2015 tullut ensimmäistä pidempää uraa väännettyä niin, että aloitin työttömänä. Joidenkin mielestä kait se oikea tapa pelata. Sain töitä Portugalin kolmannelta sarjatasolta Fátiman peräsimestä. Tuo nouseminen oli aika haastavaa, koska sarjataso oli jaettu useampaan lohkoon. Lohkojen voittajat nousivat suoraan, mutta muutama seuraava joutui pelaamaan vielä jatkosarjan päästäkseen nousukarsintapaikoille. Viisi kautta se otti, että voitin viimein nousun kakkosliigaan. Nyt ensimmäinen kausi takana ja vaikka sujui kovinkin vaihtelevasti niin putoamiselta vältyttiin. Sarjapaikan uusiminen varmistui kolmisen kierrosta ennen kauden loppua. Seuraavalle kaudelle pitäisikin yrittää tehdä sitten ilmaisista pelaajista joukkuetta vahvistavia täsmähankintoja josko tuota sijoitusta pystyisi parantamaan. Siirtorahoja tuskin tulee kun seura muutenkin tekee tappiota koko ajan ja omistajat pumppaavat rahaa velkojen maksuun säännöllisesti.

Liitteet

• fatimasarjis.png
    fatimasarjis.png
    319,9 KB · Katsottu: 198

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom