Football Managerit - Virtuaalimanagerointia futisfriikeille

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mä aloitin uuden pelin siinä vaiheessa, kun korjasivat job offerit työttömille managereille.
Eli perusaloitus, unemployed / Sunday League reputation.

Ensimmäinen työpaikka oli Frigg Oslo FK, Norjan kakkosdivarissa.
Siellä tuli viihdyttyä Heinäkuusta 2013 Heinäkuuhun 2018.
Tuona aikana joukkue nousi ensi ykkösdivariin ja sitten pääsarjaan. Pääsarjan mestaruuskin tuli viimeisellä kokonaisella kaudella (voittivat myös 2018 kaudella, jonka vedin puoleen väliin asti).
Myös Norjan Cup tuli voitettua kahdesti.

EURO liigassa päästiin neljännesvälieriin asti.

Uusi työpaikka on:
Bologna.webp

Ensimmäinen kausi Serie A:ssa on lähtenyt varsin mallikkaasti käyntiin, etenkin kun meidän pitäisi olla sarjan häntäpäässä veikkauksien mukaan:
Serie A.webp

Miten te oikein pelaatte? 2013 -> 2018!? Mulla menee varmaan kuukaus tässä elämässä, että saan yhden kauden pakettiin..

Miten te oikein pelaatte? 2013 -> 2018!? Mulla menee varmaan kuukaus tässä elämässä, että saan yhden kauden pakettiin..

Norjassa on noita matseja aika paljon vähemmän kuin esim. Englannissa.
Alle 30 ottelua per kausi.

Olen tosin jo jokin aika sitten aloittanut vaihteeksi uuden pelin :D
Siinä pelailen tällä hetkellä Stockportilla, se on nyt hilattu Skrill Northista Skybet League 1:n.
Eli sitä olen ehtinyt pelata vasta 3 kautta vaikka aikaa on mennyt about saman verran kuin tuossa aiemmin mainitussa tallennuksessa. Ottelumäärä vaikuttaa aika paljon.

En sitten alkanutkaan pelaamaan Stockportilla Skybet L1:stä.
Mun peliin luoma (työttömänä aloittanut) manageri on Italialainen, joten kun kotimaasta tuli työtarjous niin sinne lähdettiin.

Tällä kertaa osoitteena Italian Serie C1/A ja joukkueena Piacenza.

Syyskausi meni lievästi sanottuna kohtalaisen hyvin :D

Ensimmäinen kausi Piacenzan kanssa paketissa.

Kevät kausi meni tähän malliin:

Lopullinen sarjataulukko:

Kauden statistiikkoja:

Meni siis "ihan ok" tuo kausi, tosin sellainen oli odotuskin, kun isolla osalla joukkueesta on current ability Serie B tasoa.
Muutama vahvistus tarvitaan seuraavalle kaudelle, mutta runko on kyllä jo kasassa valmiiksi Serie B:tä varten.

West Ham -saaga FM2010:ssä jatkuu. Kausi 2015/16 plakkarissa. Vihdoinkin tuli jotakin hehkutettavaa: tripla himaan! Kausi meni jännäksi loppuun saakka, mutta onneksi Man City kompuroi pahemman kerran viimeisissä peleissään.

GK: Igor Akinfeev / Guilermo Ochoa
DR: Danny Simpson / Roberto Barros
DL: Taye Taiwo / Wayne Whelan
DC: Gerson / Phil Jagielka
DC: Jordan Spence / Papa Diakhate
DMC: Ognjen Vukojevic / Steven Davis
MC: Dermont Redmond / Joe Cole
MC Jonathan Dos Santos / Mark Noble
AMC: Dudu / Esteban Granero
FC: Carlton Cole / Artem Milevskyi
FC: Aleksandar Damjanovic / Eduardo

Tuo oli siis koko kauden runkopaketti. Tällä tuotiin mestaruus himaan. Carlton Cole vanhoilla päivillään oli joukkueen paras pelaaja ainakin fanien mielestä. Mun omasta mielestäni suurin vahvuus oli maalivahtiosastolla, koska tälläkin hetkellä mulla on käynnissä kolmen molarin rotaatio. Akinfeevin ja Ochoan lisäksi tiimistä löytyy pelin generoima nuori superbrassimolari Lula, joka edellisellä kaudella sai vähemmän peliaikaa kuin edellä mainitut, mutta hoiti hommansa tyylillä. 2016/17 tavoitteena on edelleen kiusata suurempia mestaruustaistelussa ja lisäksi välieräpaikka Mestareiden liigassa. Viisi pelaajaa lähtenyt ja kolme tullut tilalle. Parin edellisen kauden teemana on puolustusosaston vahvistaminen. Uusimpana hankintana on 25 miljoonalla ostettu Domagoj Vida, ja sen lisäksi nappasin tiimiin pari puolustuspään tulevaisuuden lupausta.

Meinasi käydä aika fail sopimusasioissa.
Aloin käymään läpi pelaajien sopimuksia uuden kauden alla ja huomasin, että joukkueen about tärkeimmällä heebolla oli "Minimum Release clause" määritelty niinkin isoon summaan kuin 0€ :D
Oli pakko antaa tuollainen soppari silloin, kun kaverin hommasin, ei olisi muuten tullut Serie C joukkueeseen. Onneksi kirjoitti uuden sopimuksen, melkoisella palkankorotuksella tietysti.

Tällainen ukko kyseessä:
Gaston Brugman.webp

Eihän tuo nyt mikään maailmanluokan pelaaja ole, mutta Serie B:ssä pitäisi olla vielä ihan "Leading player" tasoa (näin ainakin sanoo mun U19 joukkueen manageri, jolla "Judging Ability" on 20 ja "Judging Potential" on 16.

Piacenza tuli nostettua Serie A:n, mutta 10 pelikierroksen jälkeen tuli managerille sellainen tarjous, että joukkueen vaihto oli tosiasia.
Eräs pahasti rämpinyt "aavistuksen Piacenzaa isompi" seura tarjosi paikkaa ja noin 150% parempaa palkkaa, joten kauaa ei tarvinnut harkita.

Uusi työnantaja on:
Inter.webp

Hauskana yksityiskohtana, palkkabudjetti on uudessa seurassa noin 1,5M€ suurempi :D

Aloittelin itse huvikseen uraa Rangersilla skottien kolmannelta sarjatasolta kun kyllästyin Real Madridiin. Koetetaan nostaa entinen suurseura takaisin kamppailemaan Celticin kanssa Skotlannin herruudesta. Ensimmäinen virallinen peli meni aika katastrofaalisesti ja tiputtiin jo toisesta kansallisesta cupista, mutta liiga sitä vastoin aloitettiin kahdella voitolla.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Itsellä nyt ekaa kertaa se tilanne, että oma joukkue on ainakin jollain mittapuulla ns. suurseura. Eli odotuksiakin on ihan eri tavalla kuin aiemmin.
Pari edellistä manageria sieltä on kenkää saanut kohtuu nopeasti, joten tuloksia pitänee saada :D

Kannattaako uusin versio hankkia jos omistaa edellisen? Luin jonkun arvostelun jossa sanottiin että lähinnä peliä on hieman viilattu parempaan eikä kovin suuria muutoksia ole tehty. Tuosta ei huvittaisi maksaa montaa kymppiä. Ainahan voi tietysti odottaa että pelin saa tarjouksessa halvalla.

Kannattaako uusin versio hankkia jos omistaa edellisen? Luin jonkun arvostelun jossa sanottiin että lähinnä peliä on hieman viilattu parempaan eikä kovin suuria muutoksia ole tehty. Tuosta ei huvittaisi maksaa montaa kymppiä. Ainahan voi tietysti odottaa että pelin saa tarjouksessa halvalla.

Mä en pelannut FM13:sta, joten en osaa näitä verrata.
Kyllä tämä varmaan kannattaa hankkia, mutta hyvin voi vielä odottaa. Lähiaikoina luultavasti tulee patch, joka korjaa aika monta asiaa. Sen jälkeen pitäisi hyvästä pelistä tulla erinomainen. Ainakin teoriassa :)

Vedetääs tähän väliin tyhmä kysymys: mikä on se maalivahdin atribuutti, joka määrittelee kuinka saatanan tyhmiä vastaantulemisia ja sooloiluja oma molari tekee? Nimimerkillä *edellinen matsi hävitty, kun molari tanssi pois maalilta*

Vedetääs tähän väliin tyhmä kysymys: mikä on se maalivahdin atribuutti, joka määrittelee kuinka saatanan tyhmiä vastaantulemisia ja sooloiluja oma molari tekee? Nimimerkillä *edellinen matsi hävitty, kun molari tanssi pois maalilta*

Tämä ei ole 100% varmaa tietoa, mutta itse olen päätellyt, että seuraavat vaikuttavat:
Anticipation, Concentration, Decisions, Composure, 1 on 1.
Mahdollisesti myös Off the ball

Tosin, tällä hetkellä FM14 match enginessä on bugeja, jotka vaikuttavat maalivahdin käyttäytymiseen, eli kaikissa tilanteissa ei mitkään attributet pelasta :D

Tänään tuli uusi päivitys. Aika paljon muutoksia match engineen, myös maalivahdin käytökseen.
Muutaman matsin vasta katsonut ja ainakaan omalle kohdalle ei vielä ole osunut yhtään maalivahtien hölmöilyä + pitävät etukulman nyt paremmin kiinni, joten lupaavalta näyttää.
Myös first touch toimii paremmin, eli kaveri jolla ko. attribute on korkea, tosiaan myös osaa ottaa sen pallon vastaan :)

Rangersilla pelaillut puoli kautta. Siirtopannaa oli päällä syyskuulle asti eikä siirtorahaa ole niin ei joukkueeseen päässyt pelaajia hommaamaan, mutta eipä tuolla materiaalilla Skottien kolmoseen ole tarviskaan. Tuon screenshotin ottamisen jälkeen hävisin Stranraerille vieraissa 1-0 ja hommasin kauden ekan tappion, mutta ero kakkoseen säilyi silti 20 pisteessä ja aika mahdottomalta tuntuisi ajatus nousun kusemisesta. Cupeissa on mennyt sitten heikommin, mutta eipä noilla niin väliksikään. Vain Skottipremierin kiilto on silmissä.

puoliväli.webp

taku.webp

Eka kausi päätöksessään Rangersilla. Cupit meni miten meni, mutta liigassa suvereeni voitto ja nousu Skotlannin kakkossarjatasolle. Materiaali oli sen verran vahva tuonne kolmoseen, että pitäisi jollain tasolla kyllä pärjätä kakkosessakin. Jos nyt muutama vahvistus olisi varaa hommata.

Rangersliiga1314.webp

league1top3.webp

Gersstat1314.webp

Joukkueen paras maalintekijä oli 36-vuotias kapteeni Lee McCulloch. Saas nähdä kauanko veteraani jaksaa jatkaa. Loistava targetti tuonne sarjaan.

mcculloch.webp

Keskikentän pelintekijä Ian Black oli sarjan syöttökunkku.

black.webp

19-vuotias Fraser Aird takoi junnuksi ihan kovat tehot, 15+10. Toisen nuoren keskikenttäpelaajan Barry McKayn jouduin myymään Wiganiin kesken kauden 600k:lla kun tarjous tuli ja poika halusi lähteä. Airdia havittelivat myös, mutta onneksi sain pidettyä joukkueessa.

aird.webp

Kausi 2016/17 menossa, maaliskuun puolivälissä mennään. Tänä vuonna riemukulku ei ole ollut samanlaista edelliskauteen verrattuna, mutta porskutan Valioliigassa kolmantena. Ero kärkeen on karannut jo yli 10 pisteeseen, joten mestaruussaumoja West Hamilla tuskin enää on. Se vaatisi Chelsealta ja Arsenalilta melkoista kompurointia. Tavoitteena on siis kolmossija ja sitä kautta paikka Mestareiden liigaan ensi kaudeksi. Koko kausi on ollut melkoista loukkaantumissumaa! Vähän pistää vituttamaan, kun avaukseen suunnitelluista jätkistä aina 2-3 on sairastuvalla. Onneksi mulla on melkoisen hyvä reservi, ja pelaajien rotaatio on siinä mielessä toiminut kohtalaisesti. Häviöitä on kertynyt tähän mennessä viisi, mutta tasapelejä harmittavan paljon. Jos jotakin yksittäisiä hienoja hetkiä pitää hakea, niin liigacupin neljännen kierroksen voitto Chelseasta, FA Cupin viidennen kierroksen vierasvoitto Liverpoolista ja vierasvoitto Barcelonasta on olleet kauden hienoimmat hetket.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom