Foorumia ruotsiksi? Forumet på svenska?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu
Solen skiner skiner och himmeln är blå. Vasapojkar tycker om havslivet. Pappas nya bil. Det står i tidningen. Fy fan! Ska vi pippa eller knulla? Stora hästpallen. Rören. En bök, böken, bökker, bökkerna.

Mites olis semmonen yhteinen osio mihin kirjoiteltaisiin sekä ruotsiksi että enklanniksi? Ne tredit olisi siellä sitten sekaisin keskenään tai mahdollisesti lontoo ja svenka jaettaisiin erilleen, ihna miten vaan. Ihmiset sitten kirjoittelisivat niihin mitkä kiinnostavat. Tällä tavalla ei ajettaisi pois kummankaan kielen edutajia.

englanti olisi kuitenkin huomattavasti parempi "kansainvälistymiseen" (lue: uutta) vaihtoehto.
edit: Nuoretkin paremmin englantia ymmärtää kuin ruotsia.

Kuuraparta sanoi:
englanti olisi kuitenkin huomattavasti parempi "kansainvälistymiseen" (lue: uutta) vaihtoehto.
edit: Nuoretkin paremmin englantia ymmärtää kuin ruotsia.
kato ruåttalaisia kiinnostaa yhteistoiminta vain jos se tapahtuu ruotsiksi,ne on sen vertta hassua sakkia...

Minun vaatimaton mielipiteeni on, että Pakkis pärjää ihan vallan mainiosti yhdellä kielellä. Mikä ihmeen vimma tätä ruotsia on joka paikkaan tunkea? Jos meidän vähemmistöt haluaa ko. kieltä lukea, niin varmaan löytyy sellaisia foorumeja joissa ruotsin kieli kukoistaa. Kaksikielisyys tai ei, mutta eiköhän eletä valtakielen mukaan.

Kai tätä lukee jokunen saamelainenkin...

Kiitos ja anteeksi.

Annie Stark sanoi:
Onhan tänne jo pari kirjottanutkin. Mutta kun en mä tätä oo viitsiny vielä missään mainostaa, koska ei tiedä tuleeko sitä, vai ei! Eipä tästä vielä porukka tiedä, tuskin niille nyt ensimmäisenä tulee mieleen, että tänne olis ruotsinkielistä osiota tulossa. Ja mä en ymmärrä, miksi pitää erotella suomenruotsalaiset ja ruotsinruotsalaiset! Halooo. Ja miksi tästä asiasta pitää tehdä näin vaikeata? Mikä on peruste, ettei tällaista saisi tulla? Tell me that, mussukat:haart:
Tai no jos porukasta tuntuu, että EI, niin eipä sitä väkisellä tarvi vääntää..

No eikös täällä ole jo todettu, että ne suomenruotsalaiset pärjää ihan hyvin suomeksikin. Kai sitä nyt vois se tuleva kohderyhmä hieman kertoa mielipiteitään. Mulle on ihan sama vaikka pistettäis swahilifoorumi pystyyn, kyllähän niistä muistakin tuotteista tehdään ennakkotutkimuksia kohderyhmä mielessä.

Mike sanoi:
... vaan koitamme lähentää pohjoismaita etenkin kisajuttujen osalta....
Minusta ajatus ruotsinkielisen osion perustamisesta on erittäin tervetullut. Näin saamme kisajuttuja ja miksei treenivinkkejäkin rapakon toiselta puolelelta pakkikselle.

Jos alue toteutuu, niin sitten Pakkotoisto.comin käyttäjät saavat matskua lisää tänne. Olen jo vahvasti harkinnut lähteväni kuvaamaan Stokikseen PM-kisat, se olisi varsin makeaa kun voisin tuottaa kotimaista kuvaa ulkomailta. Vip-ja mainosmaksut ovat mahdollistaneet nämä kaikki kuvajutut mitä olen tehnyt, investoin rahat takaisin tänne kuvien muodossa.

JohnnyB sanoi:
Minusta ajatus ruotsinkielisen osion perustamisesta on erittäin tervetullut. Näin saamme kisajuttuja ja miksei treenivinkkejäkin rapakon toiselta puolelelta pakkikselle.

Ruotsiksi, eli kaikki ketkä eivät ymmärrä ruotsia eivät saa näitä vinkkejä ;)

PikkuT sanoi:
Minun vaatimaton mielipiteeni on, että Pakkis pärjää ihan vallan mainiosti yhdellä kielellä. Mikä ihmeen vimma tätä ruotsia on joka paikkaan tunkea?....

Tarkotushan tässä oli ruotsalaisia saada palstalle. Ei tässä SUOMENruotsalaisia kait ollutkaan tarkoitus palvella? Tais mennä sulta pointti pikkusen ohi.

Mun mielestä hyvä idea.

Kuuraparta sanoi:
Ruotsiksi, eli kaikki ketkä eivät ymmärrä ruotsia eivät saa näitä vinkkejä ;)
Vaikka ei ymmärtäisi vinkkejä, niin kuvia voi ainakin katsella ruotsiksi :D
Tuskinpa se perustreenisanasto nyt niin vaikeata on etteikö sitä oppisi, jos vain haluaa. :)

Mike sanoi:
Siis pointti menee edelleen ohitse. Kyse ei ole siitä, että meidän pitäisi palvella erikielisiä, vaan koitamme lähentää pohjoismaita etenkin kisajuttujen osalta. Saamelaiset ja saksalaiset kommentit ovat turhia juttuja.
Jos kyseessä on pelkät pohjoismaat, heitä ihmeessä se ruotsinkielinen pystyyn. Osioita voi kai helposti lisätä / muuttaa / poistaa, kunhan modeja löytyy. Jos pointtina taas on että mietit mitä sisältöä (kuvia) voisi tuottaa ja yhteistyötä keksiä, ja sitä kautta miten pärjää ruotsin kielellä, sillä ei ole tuon osion kannalta merkitystä. Kutsu sitä vaikka skandinaavinen yhteistyö-osioksi ja pidä se kieli toissijaisena juttuna; skandinaaviset kielet (Ruotsi, Norja, Tanska vaikka Islanti) pääkielinä, englanti jos haluaa kommunikoida länsinaapureiden kaa muttei osaa ruotsia.

Suomenruotsalaiset voi musta unohtaa tässä jutussa. Pyörimme kuitenkin suomenkielisillä osioilla, koska niissä tulee kuitenkin olemaan enemmän sisältöä eikä kieli ole este.

Eikö tonne Kisakuvat & Raportit osiolle vois tehdä sub-forumin Pohjoismaiselle kehonrakennukselle, missä kommunikointikieli olisi (ruotsi/englanti tai mikä tahansa). Ei kait niitä thredejä kuitenkaan niin paljon tulisi. No kunhan ehdottelen...

Okei. Mitä tämä olisi keltään pois? Ne jotka ei ymmärrä, niin voi voi. Kerran ne pärjää yksikielisillä foorumilla, niin eihän se sitten haittaa jos on osio, joka on toisella kielellä?
Kyseessä ei ollut mikään tarkoitus palvella suomenruotsalaisia. Toin tämän esille vaan lisäargumenttina, ja oheisplussana. Että meillä on niinku lähempi kontakti esim Ruotsiin, kuin edellämainittuihin saksaan ja zaireen.
Mä oon varmasti tuonut jo pointtini esille kaikissa edellä olevissa postauksissani, että en jaksa enää jauhaa. Se kenelle ne pointit ei oo vielä mennyt perille, nii ei todennäköisesti mene koskaan, vaikka mä jauhasin tänne samaa asiaa vuoden päivät. Kehittävä keskustelu ja uudet ideat ovat toki aina tervetulleita, mutta itse oon sanonu kaiken jo tähän asiaan. Jos osio tulee, ideoin sitä mielelläni sitten lisää.Mä oon YRITTÄNYT tehdä hirmuisesti jobia tuolla kisakuvat ja raportit osiolla, että kaikki kisat ja muut tapahtumat pohjoismaista olis tullut myös teidän tietoon. Mä olen YRITTÄNYT myös tehdä jobia, että meidän palsta näkyis muuallakin. Mutta tästä mä en todellakaan jaksa enää vääntää. Tuntuu jotenkin, että jotkut eivät edes halua ymmärtää.

Jos uusi osio tulee, lupaan olla mukana hommassa ja käyttää kaikki kontaktini hyödyksi niin, että uusi osio toimisi sujuvasti ja sisältö olisi rikasta sekä mielenkiintoista. Jos uutta osiota ei tule, ehkä Annien on parasta sitten siirtyä jonnekkin sinne, missä se saa toteuttaa itseään.niin ja runoilla sydämensä pohjasta. Peace and love:haart: :D

Olen Annien kanssa ihan samaa mieltä. Luulisi että suomenruotsalaiset pärjäävät pakkiksella yhtä hyvin suomen kielellä, mutta jos tarjoaisimme ruotsinkielisen osion, niin voisimme saada paljon uusia jäseniä ja varmasti myös paljon uutta tietoa ja uusia näkökulmia eri asioista. Kirjoitan itse aika paljon Kolozzeum- ja Body-palstoilla, mutta olisipa aivan erinomaista jos voisi saada kaikki nämä (pakkis, Kolo ja Body) yhdessä pakkauksessa :hyper: Ja kuten Annie, minäkin lupaan mainostaa uutta megapalstaa muille :D

Eli, minä äänestän ehdottomasti ruotsinkielisen osion puolesta!

Annie Stark sanoi:
Kuvat ja reenipäiväkirjat ( Medlemsbilder och träningsjournaler)

Kuvat normaalille osiolle IMO. Kiva katella ruottalaisia jytkyjä. :)

Edit: Ja mä en tajua tuota osiovastaisuutta, kun ketäänhän ei ko. osiolle pakoteta. Mä väitän, että jos kerran ruotsiksi olevaa kunnollista foorumia ei ruotsalaisilta löydy, niin saattais hyvin nopeasti kasvaa tuo koko härdelli -ja keltähän se olis pois?

Back
Ylös Bottom