Foorumia ruotsiksi? Forumet på svenska?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu
Alltså för svenskar: Vi diskuterar, om den nya avdelning borde vara på svenska eller på engelska. Dock skulle det vara lättare för finska om den var på engelska. Men själv tycker jag att vi behöver inget forum på engelska, världen är ju full av sådana.
Mike skulle vilja göra samarbete särskilt gällande tävlingar. Kanske kunde vi åka till sverige o fota alla era tävlingar? Mike är ju mkt imponerande på att fota!
Hiiskasin ideasta hieman naapurimaan tyypeille, ja kuhinaa tuli heti:)

Minun mielestäni Annien idea ruotsinkielisestä osiosta on mainio. Olen melko varma, ettei englanninkielinen versio kiinnosta ruotsalaisia saati muita skandinaaveja.

Jag kan översätta det svenska materialet till Mike, inga problem där. Jag säger, låt oss skriva och diskutera på svenska också!

Ei tosiaan mitään ruotsia vastaan, mutta omalta näkökohdalta tämän hankkeen takana toivoisin kansainvälisyysmahdollisuuksia. Englanninkieli ei sulje ulos pohjoismaalaisia, ruotsinkieli taas ei ainakaan muita kuin pohjoismaisia toisi palstalle.
Itselleni ruotsinkieliosio ei toisi lisäarvoa palstalle, jonkinlainen ulkomaalaisosio voisi tuodakin.

Jos tosiaan tätä laajennettaisiin, että sinne tulisi sekä tuo temmellyskenttä ja osio at english, niin mikä ettei. Sitten ainakaan sen perusteella suljettaisi ryhmiä ulos.
Toisaalta, aina on "haamuosion" vaara.

Mutta joo, eiköhän tämän pään sisältö ollut tässä. Annie on hyvä ja jatkaa. :)

Kyllähä Pakkotoiston Pakkoruotsi-osio olisi ylivoimaisesti tyylikkäämpi kuin joku tylsä englanti.

Pohjoismainen yhteistyö rulettaa ja noita kaksikielisiä taitaa olla forumilla jo nyt aika monta. Jos taas amerikankieliset nimimiehet/naiset haluavat tulla kirjoittelemaan, niin sehän on helppo laittaa jollekin osiolle tredi tai pari englanniksi siihen tarkoitukseen.

Tuossahan sulle on Mike luotettavia modeja vaikka Anniessa ja varmaan muitakin löytyy. Kyllä ne puuttuu tilanteeseen, jos joku siellä kirjoittaa että "Micke ä håmå". Tai jotain muuta nynorskaa.

Täällähän on sitäpaitsi jo ollut se yksi aivan legendaarinen ruotsinkielinen tredi. Jota kukaan tuskin enää haluaa muistella. :D

Mä oon vapaaehtoinen modeksi, muahah, tosin Mike on mut niin monta kertaa nähnyt ettei ikinä anna mulle moisia oikeuksia :D

Annors så är jag nog för idén att ha ett svenskt forum här vid sidan om den finska :) Nu bäst i Finland, snart bäst i norden? :)

Toivottavasti kukaan ruotsalainen ei sitä legendaa löydä, voisivat kääntyä pois lopullisesti. :D

Mä näen tämän osion enemmän kulttuuritekona kuin minään sen kummoisempana viritelmänä. Olen huomannut, että Suomessa Pakkotoistoa ei noteerata laisinkaan, vaan päällä on totaalinen ignore. Esim Body lehden saitilla ei ole Suomessa sanan sanaa vaikka Pakkotoisto on alansa suurin media. Ruotsin vastaavilla sivuilla on linkkejä meidän gallerioihin ja kiinnostusta. Koska yhteistyö Suomessa on mahdotonta, niin levitellään sitten ulkomaille. Uskoisin ruotsalaisten olevan HIEMAN avomielisempiä ja varmasti olisivat mielissään jos Suomeen tuotettaisiin materiaalia heidän kisoista. Suomessa ei arvostusta saa vaikka kuin paukuttaisi kuvasaldoa kisoista.

Tosin en mä arvostuksen perässä ole, haluan vain lisää sisältöä tänne.

Mun mielestä tuo ruotsinkielinen osio on hyvä idea. Englanninkielisiä foorumeita nyt on muutenki jo paljon, mutta ruotsinkielisiä tuskin kovin montaa. Lisäksi nuo kisatredit jne. voisivat muuttua vielä mielenkiintoisemmiksi, jos mukana olisi porukkaa myös naapurimaista. Tuossahan olisi sitäpaitsi hyvä tilaisuus kohentaa kielitaitoa kun olisi jotain mielenkiintoista ruotsinkielistä luettavaa :thumbs:

Jag har ingenting emot det här ideet, för att jag pratar, skriver och läser flytig svenska, fast lite rustig är mitt svenska nuförtiden. Det var ju redan tio år sedan då jag studerade i Göteborg. Jag började faktiskt gym träningen där. :eek:

Kanske genom det här skulle pakkis bli ännu bättre och större. :thumbs:

På finska (mycket fritt översättning, eli hyvin vapaa käännös :D ): Mullei oo mitään tätä ideaa vastaan, koska osaan ihan sujuvasti ruattia, vaikka mun jöötteporin opiskeluajoista onkin jo kymmenen vuotta. Aloitin muuten salireenin siellä jöötteporissa.

Ehkäpä pakkiksesta tulisi tämmöisen kautta vieläkin suurempi ja kauniimpi.

Mielestäni tuo olisi Pakkiksen kannalta huippu juttu, että ruotsinkielinen osio tänne saataisiin. Ruotsalaisilla näyttää olevan kiinnostusta Pakkotoistoa kohtaan, joten miksipä jättää käyttämättä tälläinen mahdollisuus. Foorumin laajentuminen on hieno asia. Itse en ruotsia oikeastaan kovin kummoisesti osaa, mutta ehkäpä sitä samalla oppisi, kun Pakkikselta joka päivä sitä lukisi. :D

Ruotsiksi mieluiten jos tuollaista ollaan väsäämässä. Englanninkieliselle forumille on matalampi kynnys tulla valopäiden veivaamaan Mika Häkkisen tyyliin jotain hirveätä sontaa. Plussana myös, etten itse tajua Ruotsin kielestä mitään ja pysyisin osioista kaukana, sekin nostaisi länsimaan osion tasoa osaltaan pikkuisen.

Tuo ruotsinkielinen osio kuulostas hyvältä.

Itellä kyl on toi ruotsin kirjoittaminen pikkasen unohtunut mut suurimman osan olen muiden ruotsinkielisistä kirjoituksista olen saanu selvää.
(jos sitä itelläki sit paranis toi svenska språket) Ja kummiski on kummassa jommassa sanassa kirjoitusvirhe:)

Mä kirjoittelisin mielelläni sellaisella osiolla jos sinne sais kirjoittaa Ruotsia ja Engelskaa sekaisin, kun aina ei löydy på svenska the right words. Men jag förstår svenska ju kanska bra men jag kan inte skriva så fint grammar. meniköhän toikaan oikein. Niin ja sit ruotsalaiset nauravat partaansa meikäläisen hoonolle ruottille.:wall:

Hieman super off topic: Ihanaa ku Bisley kirjottelee foorumille+ postailee kuvia.:thumbs: Mä en tajua mikä piru siinä on, että nuo suomibodarit on niin vaisuja tässä hommassa. muissa maissa palstat pullollaan kisaajien kuvia, oli sitten off kuvia tai kisakuvia. Ottakaa muut kisaajat mallia, sekä isot karjut että suloiset fitness tyttöset!

Tokihan se vois olla sellanen mesta, missä pääsääntöisesti ruotsiksi, mutta myös englanti sallittu? Ja mitä vitun väliä, vaikka kirjottaa vähän väärin, pääasia että sen kirjotuksen ymmärtää:) Kanska kirjoitetaan ganska, mutta tajusin tismalleen mitä bisley tossa tarkotti. Ja jos alkavat nauramaan, tehdään täsmähyökkäys hurrifoorumille ja kirjotetaan kaikki suomeksi:D

Kyllähän toi hyvä idea on. Ainoa miinus omalta kohdaltani on se, etten ymmärrä oikeastaan sanaakaan ruotsia. ;)

Kokeillun arvoinen, lukeminen onnistuu, mutta kirjoitus ei kyllä taivu. Engelskaa menee sitten huomattavasti sujuvammin, mutta tulispa (ehkä) luettua ruotisia ennemmän ja näin pystyis hiukan palauttelemaan mieleen unohtunutta kieltä.

Annie Stark sanoi:
Hieman super off topic: Ihanaa ku Bisley kirjottelee foorumille+ postailee kuvia.:thumbs: Mä en tajua mikä piru siinä on, että nuo suomibodarit on niin vaisuja tässä hommassa. muissa maissa palstat pullollaan kisaajien kuvia, oli sitten off kuvia tai kisakuvia. Ottakaa muut kisaajat mallia, sekä isot karjut että suloiset fitness tyttöset!

Tokihan se vois olla sellanen mesta, missä pääsääntöisesti ruotsiksi, mutta myös englanti sallittu? Ja mitä vitun väliä, vaikka kirjottaa vähän väärin, pääasia että sen kirjotuksen ymmärtää:) Kanska kirjoitetaan ganska, mutta tajusin tismalleen mitä bisley tossa tarkotti. Ja jos alkavat nauramaan, tehdään täsmähyökkäys hurrifoorumille ja kirjotetaan kaikki suomeksi:D

Ganska joo... Sori kauheesti. Hitto asunu i Karis på sju år ja silti ei taivu tuo kieli.

:offtopic: Hei mä jäin luokalle ruottinkielessä lukion ekalla(silloin se oli vielä mahdollista, yli10v sitten), mutta kirjoitin mä sentään B:een sit lopulta.

Suomenkielen aineessa mä sitävastoin kirjoitin molemmista 92pongoa. -> 2pistettä vajaa L.

Oli pakko kertoa.:hyper:

PS. Te että pääse musta enää koskaan eroon....;)

Jag är med. Skandit yhteen. Kuten moni jo sanokin, on noita hyviä englanninkielisiä foorumeita jo tarpeeksi, "yhteispohjoismainen" olis hyvä.

Mikä on pakkotoisto på svenska? :lol2:

Back
Ylös Bottom