flunssa&treenaaminen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
onko täysin tyhmää treenata flunssassa? harmittaa niin mielettömästi kun heti kun sain tuntuvan ohjelman nii iski flunssa. :wall: kuumetta ei ole mutta muuten olo on tukkonen. jos ei kannata treenata nii mikähän ois sellanen sopiva aika pitää taukoo punttaamiselle?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saattaa alkaa huippaamaan pahemmankin kerran sarjojen välissä, jos flunssassa treenailee. Ainakaan allekirjoittanut ei meinaa pysyä pystyssä jos teen sjmvtä tai kyykkyä flunssassa.

Pidä niin kauan taukoo, että olo ei ole enää tukkoinen +1-2 lepopäivää siihen päälle. Tai no... mene sitten, kun olo on hyvä ja suhteellisen normaali.

Flunssassa treenaamisesta voi myös tulla sydänlihastulehdus ja se on sitten vakavampi juttu, teholle voi pahimmassa tapauksessa joutua.

Jep jep. Ihan suosiolla kannattaa jäädä kotiin jos tuntuu vähänkin tukkoselta. Itsekin olin flunssassa alkuviikon ja kyllähän se lievästi vitutti kun ei päässyt salille mutta paljon kivempi se on reenata täysissä sielun ja ruumiin voimissa :)

Pidä tosiaan taukoa niin pitkään, että olo tuntuu taas terveeltä.
Itse en viime kerralla flunssassa malttanut potea tautia loppuun asti vaan lähdin vielä jälkitaudissa treenaamaan. Eihän siitä mitään tullut. Painot ei noussut normaaliin tapaan ja vieläpä huippasikin välistä.

Joo, Kannattaa vaan reilusti se tauko pitää. Ite menin kerran hieman flunssasena salille ni meni sillon vaa pahemmaksi ja taisin olla yli viikon "vuoteenomana".

Aina oon hirveessä nuhassa ja kunnon yskässäkin treenannut. Parantuminen on treenin takia luultavasti pidentynyt pari päivää, mutta pikkuhiljaa hellittäny ja lopulta kokonaan lähtenyt. Treenit eivät ole kärsineet oikeastaan paskaakaan.

En kuitenkaan suosittele kenellekkään treenaamista flunssassa ;)

Ei kannata flunssassa treenata. Itse kaksi kertaa olen pienessä flunssassa mennyt salille ja molemmilla kerroilla on muutaman tunnin kuluttua iskenyt päälle 38 astetta kuumetta. Nykyisin jos treenipäivänä on vähänkin flunssainen olo ennen salia, niin jätän siirrän automaattisesti treenit seuraavaan päivään. Tyhmää mun mielestä lähteä kipeänä salille. Ei ne lihat parissa välipäivässä mihinkään katoa.

Flunssassa, tai heti sen jälkeen treenaaminen saattaa aiheuttaa erittäin vakavat ja pitkät jälkitaudit, ja pahimmillaan kuoleman. Ainakin itselleni terveenä ja hengissä säilyminen on tärkeämpää kuin pieni tauko treenaamiseen.

Eräs kaverini treenasi flunssan jälkeisenä päivänä täysillä ja joutui sairaalaan. Lääkärin mukaan hengenlähtöön oli noin 50% mahdollisuudet.

joo ei todellakaan kannata ottaa riskejä vaikka kuinka vituttaisi. Itse olin viime viikolla flunssassa ja vitutus oli todella suuri koko helvetin ajan. viime torstai oli eka oireeton päivä ja aattelin mennä salille ekaa kertaa sen jälkeen vasta huomenna.

Tästä aiheesta on noin miljoona ketjua jo olemassa, mutte menkööt nyt tähänkin.

Eli pieni nenän vuotaminen tai köhä ei haittaa, mutta jos se olo on tukkoinen ja voimaton niin ehdottomasti kotisohvalle kattoon telkkaria tai selailemaan pakkista. Kipeänä ei saa treenata.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jos ei ole kuumetta ja olo tuntuu nenän vuotoa lukuunottamatta normaalilta niin silloin itse treenaan, MUTTA jos kuumetta on vähänkin tai olo on voimaton/muuten outo niin sitten treenit kannattaa jättää väliin niin ei turhaan pidennä sitä sairaana oloa.

Hyviä pointteja mutta millä sitä kuitenkin saisi itsensä jäämään kotiin. Ketuttaa törkeästi kun ei pääse salille, vaikka hyvin tietää että siitä ei ole mitään hyötyä mennä kipeänä rautaa nostamaan :D

Tanssiva Rosvo sanoi:
Hyviä pointteja mutta millä sitä kuitenkin saisi itsensä jäämään kotiin. Ketuttaa törkeästi kun ei pääse salille, vaikka hyvin tietää että siitä ei ole mitään hyötyä mennä kipeänä rautaa nostamaan :D

Jos ei muuten onnistu, niin sitten kantapäänkautta. Eli menet sinne salille ja olet sitten pariviikkoa poissa kun saat oikein kunnollisen taudin. Viimeistään seuraavalla kerralla mietit että kannattiko vai eikö. :evil:

Ei vaan, vuokraa pari hyvää leffaa ja osta jotain hyvää syötävää ja linnoittaudu olohuoneen sohvalle. Tuollainen setti toimii ainakin itsellä.

Salille flunssaisena menemisessä on myös se huono puoli, että bakteerit leviää tankojen ja kahvojen yms. kautta jos sitä nokkaa joutuu koko ajan räpläämään.

Timba79 sanoi:
Jos ei muuten onnistu, niin sitten kantapäänkautta. Eli menet sinne salille ja olet sitten pariviikkoa poissa kun saat oikein kunnollisen taudin. Viimeistään seuraavalla kerralla mietit että kannattiko vai eikö. :evil:

Ei vaan, vuokraa pari hyvää leffaa ja osta jotain hyvää syötävää ja linnoittaudu olohuoneen sohvalle. Tuollainen setti toimii ainakin itsellä.

mietin että montako kertaa pitää oppia :hyper: Ei vaan itsellä kun ei koskaan oikein tule sitä kunnon tautia ja miettii että pitäisikö mennä vai ei....

Tanssiva Rosvo sanoi:
mietin että montako kertaa pitää oppia :hyper: Ei vaan itsellä kun ei koskaan oikein tule sitä kunnon tautia ja miettii että pitäisikö mennä vai ei....

Mä erotan sen kunnon taudin siitä, että se rauta ei yksinkertaisesti liiku ja olo on voimaton. Silloin kannattaa jättää treenit siihen ja painella kotiin lepäämään.

Timba79 sanoi:
Mä erotan sen kunnon taudin siitä, että se rauta ei yksinkertaisesti liiku ja olo on voimaton. Silloin kannattaa jättää treenit siihen ja painella kotiin lepäämään.

Joo kyllä näin on. Itellä viikko sitten oli pääkipuja en mennyt salille. Tiistaina kuume nousi lähes 40:een. Torstaina 40. Perjantaina lekuriin ---> keuhkokuume ja ottivat osastolle. Osastolla perjatai iltana kuumetta 40,6. Tänään pääsin kotia. Menee varmaan muutama viikko taas kun salille pääsee. Painoa putosi vain 5kg.

ny on ainakin pikku flunssan poikanen, nokka tukossa ja vuotaa. kurkku ei ole kipeä oikeastaan eikä kuumettakaan ole. päätin kuitenkin jättää treenit väliin. siinä ei mitään menetä jos pysyy paripäivää sängyssä ja lepäilee kunnes on taas terve, mutta siinä sit menettääkin enmmän jos sairastuu kunnolla, pahimmassa tapauksessa keuhkokuume, sydänlihastulehdus jne ja maataan sairaalassa viikkokausia ja kuihdutaan oikeasti. kotona flunssassa voi syödä kuitenkin kunnolla ja kerätä motivaatiota treeniä varten ja käydä sit terveenä muutaman päivän levänneenä rautojen kimppuun ihan uudella raivolla.

en kiellä etteikö veri vedä nytkin salille todella paljon mutta järki vei onneksi voiton

Tässähän se menikin, pääsiäisloma: TO ei aikaa, PE sali kiinni, LA ei aikaa, SU sali kiinni, Ma (tänään) sali auki, mutta flunssaa, viime viikolla olin TI ja KE puntilla.
Lepäilen nyt tämän viikon (olo tukkoinen, katsoo miten etenee), kokeita muutenkin koulussa, niin ei aikaa, LA pääsen kyllä, ensiviikosta taas treeni lähtee normaalisti. :)

kyllä ärsyttää ku olin just saanu taas treenist kiinni niin nyt 2 päivää kipeenä ja ei sitä huomennakaan vielä uskalla mitään tehä ku kuumetta ollu 38,5

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom