Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017, kumpi voittaa?

• Total voters
    265
  • Poll closed .
Kyllä se taktiikan muuttaminen ottelun aikana on täysin mahdollista ja pitäisi onnistua ns. "kokenut amatööri" -tasolla. Tietenkin sitä uutta taktiikkaa on pitänyt joskus harjoitella ja ihan uusien asioiden opettelu ei yleensä onnistu kehässä. Jos et ole koskaan treenannut vataiskuja, et voi yhtäkkiä ruveta vastaiskijäksi.

Itsellä taktiikan muuttaminen kesken ottelun alkoi onnistua jossain 15.-20. matsin tienoilla mihin siis meni treeniaikaa noin 4 vuotta. Luulisin että useimmilla tämä käy nopeammin, koska uran alkuaikoina kävin kehässä todella kovilla kierroksilla ja ensimmäiset kymmenkunta matsia menivät ihan sumussa. Jos puhutaan Conorin tai Floydin tasoisista mestareista, niin ilman muuta he voivat muutella taktiikkaa pitkin ottelua.

Toki joskus voi kokenutkin ottelija "jumittua" johonkin toimintamalliin, jota ei saa muutettua vaikka kulma käskisi. Ja ongelmana on myös vastustaja, joka omalla tekemisellään voi tehdä mahdottomaksi sen kaavaillun taktiikkamuutoksen.

^Tuosta heräsi useampia kysymyksiä, mutta koska ne ovat lajiluokkaa "vielä enemmän OT kuin edelliset", kyselen toisaalla myöhemmin. Merci.

Ei mennyt kuten toivoin ja harmillisesti meni rahat hukkaan. =)

Ensimmäisten 30 sekunnin jälkeen katsoin, että Conor tule väsyttämään itsensä liian nopeasti. Olisin toivonut, että olisi aloittanut ottelu rauhallisesti. Ei olisi antanut Floydille mahdollisuutta "opiskella" hänen tapaa otella. Olisi itsekkin vain odotellut ja odotellut rauhassa ja olisi pakottanut Floydin tekemään alotteet ja itse lyönyt countereita. Nyt ei otellut minun mielestä riittävän rauhallisesti. Vähän liikaa ns. kiirehti. Ehkä yritti niin kovasti sitä tyrmäystä saada alku eriin. Tietty jos molemmat ois ottanut rauhassa 3-4 erää niin olisi yleisö voinut alkaa hermostumaan.

Toinen sitten tuo Conorin väsyminen. Itse miettinyt, että kuinkahan paljon vaikuttaa tuo painon rajupudotus tuohon ottelu kestävyyteen? Itse en ole ikinä tiputtanut painoa, niin en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa voimaan ja kestävyyteen. Sen tiedän, että jos on esim. syönyt huonosti parina päivänä niin kyllä itse ainakin tunnen, että salilla on väsynyt olo. Täällä varmasti kavereita jotka ovat otteluihin painoja pudottaneet, niin kuinka paljon nuo rajut painon pudotukset vaikuttaa?

Tälläistä pähkäilyä tällä kertaa. =)

ps. Niin ja olipahan melko koomiset pöksyt Gervonta Davisilla =D

Ei mennyt kuten toivoin ja harmillisesti meni rahat hukkaan. =)

Ensimmäisten 30 sekunnin jälkeen katsoin, että Conor tule väsyttämään itsensä liian nopeasti. Olisin toivonut, että olisi aloittanut ottelu rauhallisesti. Ei olisi antanut Floydille mahdollisuutta "opiskella" hänen tapaa otella. Olisi itsekkin vain odotellut ja odotellut rauhassa ja olisi pakottanut Floydin tekemään alotteet ja itse lyönyt countereita. Nyt ei otellut minun mielestä riittävän rauhallisesti. Vähän liikaa ns. kiirehti. Ehkä yritti niin kovasti sitä tyrmäystä saada alku eriin. Tietty jos molemmat ois ottanut rauhassa 3-4 erää niin olisi yleisö voinut alkaa hermostumaan.

Toinen sitten tuo Conorin väsyminen. Itse miettinyt, että kuinkahan paljon vaikuttaa tuo painon rajupudotus tuohon ottelu kestävyyteen? Itse en ole ikinä tiputtanut painoa, niin en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa voimaan ja kestävyyteen. Sen tiedän, että jos on esim. syönyt huonosti parina päivänä niin kyllä itse ainakin tunnen, että salilla on väsynyt olo. Täällä varmasti kavereita jotka ovat otteluihin painoja pudottaneet, niin kuinka paljon nuo rajut painon pudotukset vaikuttaa?

Tälläistä pähkäilyä tällä kertaa. =)

ps. Niin ja olipahan melko koomiset pöksyt Gervonta Davisilla =D

Itsellä oli kerran niin raju painonpudotus nesteillä että kun koitti ottaa alkulämpöjä hyppynarulla niin sain pahoja kramppeja pohkeisiin heti toisen pompun jälkeen :D. Himppasen jännitti mutta matsissa ei sinällään ollut mitään ongelmaa.
Helppohan tuo on kokeilla että miten vaikuttaa nesteiden pudotus. Syö viikon normaalia vähemmän ja saunoo perjantai iltana 5kg nesteistä pois ja lauantaina tekee jonkin 20min HIIT treenin.

Helppohan tuo on kokeilla että miten vaikuttaa nesteiden pudotus. Syö viikon normaalia vähemmän ja saunoo perjantai iltana 5kg nesteistä pois ja lauantaina tekee jonkin 20min HIIT treenin.

No ei toi kyl ole sama asia ku tuskin sitä kukaan osaa ensimmäisellä kerralla tankata pudotuksen jälkeen yhtä hyvin ku nää Lockhartit ja muut ravintogurut. Mut vaikuttaahan se iso pudotus varmasti mut toisaalta on siel jengiä ketkä pudottaa paljonkin painoa mut ei niillä silti ole ongelmia kondiksen kanssa. Enemmän mä uskon siihen et ihmiset on erilaisia ja osalla fysiikka vaan on parhaimmillaan lyhyissä ja räjähtävissä pyrähdyksissä kun osa taas loistaa pidemmissä, kestävyyttä vaativissa olosuhteissa.

Kannattaa kuunnella joku Mikko Rupposen podcasti mystisestä "kaasutankista".

Suurin tekijä joka siihen väsymiseen vaikuttaa on lajiosaaminen. Floyd on asunut nyrkkeilysalilla 35 vuotta ja osaa tehdä hommaa taloudellisesti. Kulutetun energian ja vastustajaan tuotetun vaikutuksen välinen suhde on äärimmäisen hyvä. Kenties kamppailulajien historian kaikkien aikojen paras. Siksi se ei väsynyt ollenkaan. Conor taas ei ole nyrkkeilijä eikä ole kehässä "kotonaan" vaikka harjoitusmäärään nähden suoriutuikin hyvin ja vapaaottleukokemus auttaa osaltaan. Mutta nyrkkeilykokemuksen puutteen johdosta saman vaikutuksen saaminen vastustajaan vie häneltä paljon enemmän voimia.

Jos Conor ja Floyd ottaisivat lukkopainia, niin olen aivan varma, että Floyd osaamattomana vääntäisi itsensä saman tien hapoille ennen kuin Conor pääsisi edes hikeen.

Tästä se vasta kunnolla näkyy. Oliko housut sitten liian korkealla? Tuohon vyönauhaan se osuu.

fVKneWx.gif

wire-1212491-1503809556-454_634x467.jpg
Jopa tuosta sun giffistä näkee että osuu vähintään nivusiin, ja vyön yläosa näyttäisi olevan juuri navan päällä. Nyt silmiä käteen.

Saa olla kyllä kunnon fanilasit päässä, jos väittää, että tuo ei mennyt vyön alle.

vyön alle tuo osuu, eikä itsellä ole tarvetta sille tosiasialle

Lyönti osui "HUBLOT"-textin T-kirjamien keskelle, sillä kirkeudella "L"-kirjaimen puolessa välissä sijaitsee normaali ihmisellä napa, joten ei se liian alas mennyt. En sitten tiedä mikä navaton humanoidi Floyd on, mutta taitaa pojilla olla nyt vaan eri värilasit päässä. George Foremanilla taitaa olla myös "McConor" -fanilasit päässä.:D

Olen pahoillani lieska jos olen töykeä, mutta sinunlaisesi tyypit saa melkein toivomaan että Conor ottaa jatkossa turpaansa joka matsissa, jos hänen faneissa on paljonkin sinunlaisia tyyppejä.

Olen pahoillani lieska jos olen töykeä, mutta sinunlaisesi tyypit saa melkein toivomaan että Conor ottaa jatkossa turpaansa joka matsissa, jos hänen faneissa on paljonkin sinunlaisia tyyppejä.

En nyt mikään varsinainen Mcgregor fani, mutta ihan hyviä matsejahan sillä on ollut. Ainahan sitä voi olla jokin mielipide asiasta kun asiasta. Ottamatta sitä kuitenkaan niin henkilökohtaisesti, että tarvitsee vetää ranteita auki tai menemällä henkiökohtaisuuksiin, jos joku on toista mieltä. Mut eipä siinä, jatkakaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Iskun osuessa t-kirjain näkyy hanskan yläpuolella. Jos osuisi sitä keskelle koko kirjainta ei näkyisi. Olisin itse toivonut Conorin voittoa, en pidä nyrkkeilystä, enkä varsinkaan Floydista. En kuitenkaan katsele urheilua värilasit päässä koskaan.

Vaikka Conor pysyikin kyydissä 10. erään ni ei toi musta mikään vakuuttava suoritus silti ollut. Porukka jaksaa jauhaa sitä kuinka Conor tuli 0-0 recordilla 49-0 nyrkkeilijää vastaan jne saaden sen kuulostamaan siltä, että Conor ois tullut kehään suoraan biljardisalilta eikä kamppailusalilta. Noi ex ammattinyrkkeilijätki toitottaa tota samaa koska ne ei ole seurannut Conorin uraa. Se on yks ammattivapaaottelun parhaita pystyottelijoita ja se on tyrmänny suurimman osan vastustajista, joista osa on myös todella kovia pystyukkoja. Mä oisin odottanu Conorilta parempaa esitystä, koska se oli vastustajaansa isompi, vahvempi, ulottuvampi, nuorempi ja lyö kovaa ja tarkasti ainakin vapaaottelijaksi. Henkinen puoli yleensä myös kunnossa. Aavistelin, että ei sen lyönnit oikeesti tuukaan olemaan niin kovia, koska nyrkkeilijät lyövät jo paremman tekniikkansa ansiosta kovempaa, mutta kaikki alkuhype ja keulimiset sai mut uskomaan että jotain hassua siinä ottelussa tulee käymään. Mutta niin vain kävikin, että Floyd oli täysin ylivoimainen. Alusta loppuun homma oli koko ajan hallussa, eikä Conor ollut lähelläkään voittaa missään vaiheessa.

Toisin kuin näköjään yleinen mielipide ni mun mielestä toi ottelu osoitti Conorin pelissä enemmän heikkoja kohtia kuin mitä aiemmin: ei se sen vasuri olekaan niin kova ja se väsyy helposti. Kolmessa erässä löi itsensä piippuun. Sehän ite sanoi ottelun jälkeen, että se väsyminen on sillä mentaalipuolen hommia. Toi on asia minkä varmasti tulevat vastustajat ottaa huomioon game planeissaan.

Vaikka Conor pysyikin kyydissä 10. erään ni ei toi musta mikään vakuuttava suoritus silti ollut. Porukka jaksaa jauhaa sitä kuinka Conor tuli 0-0 recordilla 49-0 nyrkkeilijää vastaan jne saaden sen kuulostamaan siltä, että Conor ois tullut kehään suoraan biljardisalilta eikä kamppailusalilta. Noi ex ammattinyrkkeilijätki toitottaa tota samaa koska ne ei ole seurannut Conorin uraa. Se on yks ammattivapaaottelun parhaita pystyottelijoita ja se on tyrmänny suurimman osan vastustajista, joista osa on myös todella kovia pystyukkoja. Mä oisin odottanu Conorilta parempaa esitystä, koska se oli vastustajaansa isompi, vahvempi, ulottuvampi, nuorempi ja lyö kovaa ja tarkasti ainakin vapaaottelijaksi. Henkinen puoli yleensä myös kunnossa. Aavistelin, että ei sen lyönnit oikeesti tuukaan olemaan niin kovia, koska nyrkkeilijät lyövät jo paremman tekniikkansa ansiosta kovempaa, mutta kaikki alkuhype ja keulimiset sai mut uskomaan että jotain hassua siinä ottelussa tulee käymään. Mutta niin vain kävikin, että Floyd oli täysin ylivoimainen. Alusta loppuun homma oli koko ajan hallussa, eikä Conor ollut lähelläkään voittaa missään vaiheessa.

Toisin kuin näköjään yleinen mielipide ni mun mielestä toi ottelu osoitti Conorin pelissä enemmän heikkoja kohtia kuin mitä aiemmin: ei se sen vasuri olekaan niin kova ja se väsyy helposti. Kolmessa erässä löi itsensä piippuun. Sehän ite sanoi ottelun jälkeen, että se väsyminen on sillä mentaalipuolen hommia. Toi on asia minkä varmasti tulevat vastustajat ottaa huomioon game planeissaan.
Tässä viestissä tuli paljon omia mielipiteitä. Urheilu herättää paljon tunteita, mutta tuommoiset päiväselvät asiat, niinkuin tuo low blow, niin ei edes normaalit Conor fanit rupea siitä väittelemään. Ei nuo ole mitään mielipide asioita kun se näkyy ruudulla. Itseäni myös vähän häiritsee se, että kaikki puhuu että Conor ei ole koskaan nyrkkeilyt. Kaikki tietää että se aloitti uransa nyrkkeilyllä, josta siirtyi vapariin, missä käyttää nyrkkejään työkseen ja on sparrannut mm. Paulien ja muiden nyrkkeilijöiden kanssa jne. Eri asia olisi, jos olisi joku tyyppi vaan repäisty kadulta. Conor on nyrkkeilyt ennenkin.

Itsekkin olen jopa hiukan pettynyt Conorin suoritukseen. Uho oli valtava ja sai sillä monet uskomaan että sillä on oikeasti mahdollisuus tyrmätä Floyd. Itse matsissa selvisi että vasuri ei ole ollenkaan kova ja muutenkaan
ei antanut Floydille oikeastaan minkäänlaista haastetta. Missä oli se eteenpäin kävelevä Conor? Floydhan siellä tulikin eteenpäin kuin juna. Conorin esitys oli itselleni ennakkopuheisiin lievä pettymys. Conor onnistui puhumaan itsensä paremmaksi kuin olikaan, mikä oli tietysti se nerokas juttu. Rahamatsi.

Voi pojat miten väsynyt jätkä on Diaz, kaveri ei olisi nykyään yhtään mitään ilman Conoria ja kahta ottelua. Parempihan on toki huudella että trailer-park trash saisi vielä kerran kunnon tilipussin, sitten voisikin loppuelämän keskittyä bongien myymiseen

yllättävää sinänsä että nate taas jauhaa conorinsta :D tuntuu et nate elää siitä yhestä conor voitosta. Se ei vaa pääse siitä millää yli
Tämä tulee jäämään varmasti yhdeksi kovimmista, ellei kovimmaksi saavutukseksi joista Nate muistetaan. Vähän kuin nyrkkeilyn puolella LaMotta. Kova ottelija kaikin puolin, mutta muistetaan myös erityisesti siitä, että onnistui voittamaan Sugar Ray Robinssonin. Mitä sitä muistelemaan, että vastineeksi Sugar Ray voitti LaMottan 5 kertaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom