Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AndyS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Floyd Mayweather vs. Conor McGregor 26.8.2017, kumpi voittaa?

• Total voters
    265
  • Poll closed .
Miksi niin moni täällä puhuu monikossa siitä ensimmäisestä erästä jonka Conor voitti? Myönnettäköön että olisin itsekin laittanut 2-3 ensimmäistä erää Conorille mutta kuitenkin mulla on sellainen fiilis etten ehkä ole yhtä hyvä nyrkkeilytuomari kun ne jotka tuota matsia virallisesti olivat pisteyttämässä.

Naurattaa tää ''floyd ois pystyny lopettamaa ekassa erässä jos olis halunnu ihan varmasti ''

Mulla on sen verran elämää tämän ketjun ulkopuolella etten ihan jokaista viestiä ole ehtinyt lukea mutta tällaista ei ole pistänyt silmään. Nythän tilanne oli kuitenkin se, että tätä spektaakkelia varten oltiin varattu 12 erää. Jos matsi olisi ollut 3x2 minuuttia niin Floyd uskoakseni olisi lopettanut Conorin viimeistään toisessa erässä. Tai sitten toisinpäin, todennäköisempää olisi kuitenkin ollut että Floyd olisi ollut se lopettavan iskun antava osapuoli.

Eikö me kaikki vain voitaisi sopia että Conor oli yllättävän kova mutta parempi mies voitti. Sitten ketju kiinni pariksi viikoksi ennen kuin tänne kuolee yhtään enempää aivosoluja.

Kyllä ensimmäiset kolme erää oli selkeästi Conorin eriä. Muistaakseni kolmas erä oli sellainen, josta sanoin että puolueellisin tuomari saattaisi laittaa Mayllekin, mutta 3-0 Conorille antaisin itse. Ja niin antoi selostajat ja suurin osa asiantuntijoista ja ammattilaisista.

Se ei suinkaan tarkoita sitä, ettei Mayllä olisi ollut homma hanskassa koko ajan. Tottakai se oli, mutta jokainen erä arvioidaan yksilönä, eikä siihen vaikuta se, että gameplaniin kuului aloittaa hitaasti. Toki sitten Conor joutui karulle koulun penkille saamaan oppia nyrkkeilyn saloista, kuten kuuluukin tämmöisissä asetelmissa. Mutta kolme erää voitti, ehkä neljäkin.

Olen silti varma, että tuomarit olisivat pisteyttäneey matsin Maylle vaikka Conor olisi pompotellut 12 erää häntä ympäri kehää. Todella dominoiva olisi pitänyt olla, että tuosta matsista olidi tuomarin päätöksellä voiton Conor saanut.

Mitä nyt tähän Mayn hypoteettiseen MMA-matsiin tulee, siellähän tulisi ihan joka jätkältä turpaan ja selvästi. 125 paunaisista ukoista lähtien. Kyllä se niin vain on, että jokainen eliitti MMA-ottelija pystyy nyrkkeilemään edes jotenkin, mutta lähes yksikään pelkkään nyrkkeilyyn keskittynyt ottelija ei kykenisi juuri mihinkään MMA-matsissa. Jos Mayweather saisi pidettyä matsin aina pystyssä olisi hän silti vaikeuksissa clinchin, potkujen, kyynärpäiden ja muut mukavan kanssa.

Mitä nyt tähän Mayn hypoteettiseen MMA-matsiin tulee, siellähän tulisi ihan joka jätkältä turpaan ja selvästi. 125 paunaisista ukoista lähtien. Kyllä se niin vain on, että jokainen eliitti MMA-ottelija pystyy nyrkkeilemään edes jotenkin, mutta lähes yksikään pelkkään nyrkkeilyyn keskittynyt ottelija ei kykenisi juuri mihinkään MMA-matsissa. Jos Mayweather saisi pidettyä matsin aina pystyssä olisi hän silti vaikeuksissa clinchin, potkujen, kyynärpäiden ja muut mukavan kanssa.
No niin. Nyt kun on kymmenen sivua jauhettu, niin homma lähtee taas alusta, eli Floyd ottaisi turpaan MMA-ottelijoilta. Näin on, mutta epäilen Floydin tai kenenkään ammattinyrkkelijän mielenkiintoa lähteä UFC kehiin, hakemaan 5 000 dollarin Reebok rahoja.

Niin, alkuerät olivat tasaisia. So..? Ootte huutanu sitä monta sivua, kaikki tietää. Vaikka olis ollu 10-8 Conorille ensimmäiset 9 erää, niin Conor olis hävinny. Ei tää mihinkään johda.

Juu, eipä se loppu tulos muutu ja eikä Mcgregor ottelua olisi mitenkään edes voinut voittaa. Ennen ottelua faktat oli jo niin vahvasti sen puolella. Silti vaan niin käsittämätöntä läppää täällä osalla, ettei sitä purematta voi niellä.

Mayweatherin MMA-matsi on nimenomaan todella hypoteettinen. Aivan uskomaton nyrkkeilyura takana täydellisellä recordilla, rahasta tuskin on pulaa myöskään. Itse toivon että Conorin nyrkkeilyt on(ainakin toistaiseksi) nyrkkeilty ja palaa MMA-haasteiden pariin. Vaikea sanoa kuinka suurta osaa ottelupalkkiot näyttelee tulevaisuuden vaparimatseissa, varmasti isoa, mutta octagoniin mies kuuluu ja odotan mielenkiinnolla tulevaisuuden edesottamuksia.

EDIT: Rahan puolesta tilanne on toki mielenkiintoinen, vastaavaa tilipäivää Gregorille on vaikea uskoa tulevan ihan hetkeen. Onko miehen intohimo kamppailuun jatkossa fyrkan/urheilun suhteen missä balanssissa.

Viimeksi muokattu:
Muistakaa nyt kun luette mauler>bonesin kommentteja että tuo ukko väitti ja varmaan väittää vieläkin kivenkovaan että Ronda voittais Mayweatherin.

Huomasitteko hauskan tilanteen tossa ottelussa, jossain ehkä kuudennnen ai seitsemännen erän kohdalla Conor melkeen shoottasi Mayn jalkohin kun ajautuivat sidontaan köysiä vasten. Siinä jo Conorin toinen käsi hakeutui jalan taipeeseen, varmaan tuli lihasmuistista moinen. Ja jos sitä katsoo oikeen tarkkaan niin siinä samassa myös Floyd ikään kuin lähtee srawlaamaan ennen ku tuomari tulee väliin. ;)

Muutenkin Conor noissa clincheissä käytti mma-pystypainiliikkeitä usein kun meni Floydin selän puolelle.

Firas Zahabi noita oli bongaillut ja niitä kävi läpi vlogissaan.

Muistakaa nyt kun luette mauler>bonesin kommentteja että tuo ukko väitti ja varmaan väittää vieläkin kivenkovaan että Ronda voittais Mayweatherin.

Floyd osuu lyönnillä Rondaan -> Ronda on kohta tajuton
Ronda syöksyy jalkoihin ja saa käden Floydin nilkan ympärille -> Floydilta murtuu kohta käsi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rondan nyrkkeily oli kyllä suurin kupla mma:ssa ikinä. Siihen nähden Conor kyllä suoriutui mahtavasti. Olis kyllä ollu mieletön juttu jos olis tullu Ronda- Eva Dahlgren nyrkkeilymatsi, oltais saatu Eva ja Suomi isosti maailmankartalle.

Saako jengi siitä jotain tyydytystä, että niiden idoli on mahdollisesti saanut joltain eläkkeeltä tempaistulta kehäraakilta vietyä eriä. Kerrasaan upea suoritus, seuraavaksi peitsi kosteana Joshuan kaatoon!!1

Itse sain suurta tyydytystä tästä ottelusta. Mä olen suuri kamppailu-urheilun fani ja olihan tää nyt ihan helvetin mielenkiintoinen kohtaaminen, tämmöinen vanha kunnon super fight, vähän samaa fiilistä kun jossain alkuperäisissä UFC illoissa, joissa tyyli kohtasi tyylin. Onneksi näitä kamppailuiltoja ei ole pakko katsoa jos tulee niin paha mieli otteluita seuraavasta spekuloinnista.

No niin. Nyt kun on kymmenen sivua jauhettu, niin homma lähtee taas alusta, eli Floyd ottaisi turpaan MMA-ottelijoilta. Näin on, mutta epäilen Floydin tai kenenkään ammattinyrkkelijän mielenkiintoa lähteä UFC kehiin, hakemaan 5 000 dollarin Reebok rahoja.
No en tiedä mikä lähtee alusta, tässähän tätä MMA-matsia hypoteettisesti juuri läpi käytiin, ja minä kirjoitin viestin, jossa sivusin aihetta hieman.

Tuskin Floyd saisi 5000 dollarin Reebok-rahoja, eiköhän hänelle räätälöitäisi oma Reebok-soppari. Floyd ei kuitenkaan ole näissä neuvotteluissa ihan eilisen teeren poika.

Mutta kuten sanottua, ei Floyd tai kukaan muukaan nyrkkeilyn supertähdistä ole menossa UFC:hen ottamaan turpaan ja mahdollisesti katkaisemaan kättään tai muljauttamaan polveaan. Ei sitä olisi edes kiva nähdä, niin epätasainen matsi siinä olisi luvassa.

vähän samaa fiilistä kun jossain alkuperäisissä UFC illoissa, joissa tyyli kohtasi tyylin.

Ja nobody saatto olla suurin sankari. Liian laskelmoitua kaikki nykyään. Tykkäisin et UFC:n mestaruus otteluilla olis ennalta määrätty päivämäärä joka painoluokalle. Se olis hienoa. So you got hurt? You didn't like your opponent? The money was not enough? You failed drug test? You didn't make the weight? Well, come again next year!

DIaNNCOUMAAdmij.jpg
edit: väärään vastasin.

Viimeksi muokattu:
Itse sain suurta tyydytystä tästä ottelusta. Mä olen suuri kamppailu-urheilun fani ja olihan tää nyt ihan helvetin mielenkiintoinen kohtaaminen, tämmöinen vanha kunnon super fight, vähän samaa fiilistä kun jossain alkuperäisissä UFC illoissa, joissa tyyli kohtasi tyylin. Onneksi näitä kamppailuiltoja ei ole pakko katsoa jos tulee niin paha mieli otteluita seuraavasta spekuloinnista.

No tyyli vastaan tyyli nyt on aina mielenkiintoista, mut nyt kyseessä oli kuin nopea jalkapalloilija olisi pistetty juoksemaan Boltia vastaan, tiedetään miten siinä käy kaikesta showsta huolimatta.

Tällään 99 mielipidettä ja 1 faktan.

Mitä siinä matsissa olisi pitänyt tapahtua, että olisit ollut tyytyväinen?

Kyllä kai Konnan olisi pitänyt voittaa, jotta tuossa olisi ollut mitään ottelullista "järkeä" (mun mielestä).

Minusta näillä lähtökohdilla juuri parempaa ottelua ei olisi voinut olla.

(Edit: Kirjaimellisesti sanottuna näin voi kyllä olla, olet oikeassa! "Näillä spekseillä ei voinut olla parempaa." Tarkemmin ajateltuna allekirjoitan.)

Saatoin jo aiemmin mainita, että ottelu oli (ihan) hyvä. Silti se oli tarpeeton, en saanut siitä mitään irti. Noh, sen verran sain, että olin alkuperäisasetelmassani väärässä, mutta tikapuuhermostoa on sen verran, että pystyn myöntämään olleeni väärässä. Konna oli varsin hyvä, huomattavasti parempi kuin ennakoin.

Mutta juuri lähtökohta oli se ongelma (minulle). Kilpikonnan ja jäniksen kilpajuoksu on "järkevä" vain sadussa, missä on "realistinen" mahdollisuus, että tapahtuu yllätys ja huonompi voittaa. Ja edelleen painotan, että "järkevyydellä" tarkoitan ottelullisessa mielessä.

Tietenkin kilpailijat ja talousvastuulliset poimivat ilmaiset hillot mukisematta.

Enitenhän tässä kokonaisuudessa voitti Konna. Hänellä ei ollut mitään hävittävää ja vastuskin oli kissansilittäjä riisikukko eläkeläinen. Ei siis pelättävissä asterixmaista tappotyrmäysvoimaa, mutta kovaa teholeipomista kuitenkin, ja tuon leipomisen Konna näytti kestävän, kun ei kunnon pommia tullut.

Hyvästä kehityksestään huolimatta Konna oli tasoltaan vastaantulija. Mutta vaikka Konna olisi laitettu unille alkusekunneilla, sillä ei olisi ollut mitään merkitystä minkään kanssa. Ainoastaan nettikirjoittelu olisi ollut ivallista, mitään käytännön merkitystä sillä ei kamppailulajeille tai Konnalle itselleen olisi ollut. Ehkä pullon pari enemmän olisi joutunut Nostariusta kumoamaan.

Lähtötilanteen perusteella olin sitä mieltä, että Konnalla pyyhitään kehää ja jopa nöyryytetään. Olin väärässä, ei pyyhitty, ja ottelukin oli otteluna ihan kelvollinen, mutta kyllä Konna tässä keitoksessa oli silti pässi narussa. Hänellä ei ollut mitään realistisia mahdollisuuksia voittoon. Tai paremminkin se olematon voittomahdollisuus oli hirmuinen prässi alussa, mutta se ei riittänyt mihinkään (vaikka piti olla lyöntivoimaa vasurissa, mutta ei sitä sitten ollutkaan, vaan lipsutteluksi meni) ja nelkkuerän jälkeen eteenpäin liikkuminen muuttuikin peruuttamiseksi. Äijä piiputti (veti itsensä hapoille jo punnituksessa :) ) ja Maija leipoi kaikki staminat Konnasta ulos, minkä seurauksena polvet menivat kierremakaroniksi ja ulkoinen olemus heittosäkiksi.

Taktiikka on tärkeä asia. Konnalla oli omansa ja Maijalla omansa. Mistä johtuu, että toisen taktiikka toimi? Konnan nyrkkeilyllinen taito ei riittänyt oman taktiikan maaliin viemiseen. Lasken tähän laariin, eli nyrkkeilylliseen taitoon, sen, että kondis loppui ja vastustaja leipoi nokkaan sen verran, että kynttilä paloi molemmista päistä isolla liekillä. Mitään ei ollut enää tehtävissä.

Taktiikka voi auttaa huonompitasoisen kilpailijan voittoon, mikäli taidot ovat riittävät oman taktiikan pitämiseen. Konnan taidot eivät riittäneet. Vastaavasti Jänö noudatti omaa taktiikkaansa ja vei pelin suvereenisti ilman ongelmia. Riisikkukkona kissansilittäjäeläkeläisenä. Mennen tullen.

"Jos Konnan kunto olisi ollut parempi, hän olisi voittanut." Näin on kirjoitettu. Jossittelu on järkevää/perustelua vain etukäteen. Jälkikäteen sen arvo on nolla. Tai sitten jos alkaa oikeasti jossitella, eikö sitä voi viedä vähän eteenpäin muodossa: "Jos Konnan kunto olisi ollut parempi, hän olisi voittanut, paitsi jos Maija olisi vielä nostanut tempoa ja antanut enemmän sati kutia, ei Konna olisi pärjännyt yhtään toteutunutta paremmin." Jälkikäteen jossittelu on aika turhaa.

Pisteistä ja erävoitoista on ollut melkoisesti peitsenvääntöä. Tässä Konnan omat mietteet:

Sanoi (1:11:10) johtaneensa pisteissä ottelun loppuessa ja jatkoi: "But in reality all that means nothing. He got the win."

Edit2: Muutama sanamuoto fiksattu.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom