Florida matkakohteena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Riippuu paikasta, mutta mun mielestä kyllä ihan yliarvostettu. West Palm/Ft. Lauderdale ehkä parhaat ranta/kaupunkilomaa ajatellen, Key West rantalomalle, Orlando sitten jos tahtoo huvipuistoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu tosiaan siitä mitä reissultaan haluaa. Itse suosittelen lämpimästi Floridan länsirannikkoa Naplesista Tampaan. Rannat paljon paremmat, kuin itärannikolla.

Riippuu tosiaan siitä mitä reissultaan haluaa. Itse suosittelen lämpimästi Floridan länsirannikkoa Naplesista Tampaan. Rannat paljon paremmat, kuin itärannikolla.

Oon kyllä täysin samaa mieltä, länsirannikko rannoilta parempi, Tampassa saattaa jopa vähän kaupunkielämääkin olla. Auton vuokraus on ihan välttämätön.

Key West on ihan käymisen arvoinen paikka. Hotellit aika hinnakkaita. Vuokrattiin fillarit, niillä pääsi aika hyvin tutustumaan kylään. Omasta mielestä ajomatka Miamista Key Westiin on kuitenkin parasta. Aivan upeat maisemat ajattaessa saarelta toiselle.

Nä en oo Key Westissä käynyt paria tuntia pidempään, mutta maisemat on kauniita ja saarella oli kyllä tosi rento meininki.

En vuokraa autoa, vaan sedällä olisi lainata kun on asunto usassa. Eli joihinkin koppeihin maksetaan?

Kannattaa tuplavarmistaa sitten, että vakuutukset on kunnossa. Ainakin mun autovakuutus on henkilökohtainen eikä autokohtainen. Jos haluan antaa jonku muun ajaa autolla niin tarvii jutella lisää vakuutusyhtiön kanssa ja maksaa extraa.

Suomesta kannattaa hankkia kansainvälinen ajokortti, ja Trafilta ajorekisteriote englanniksi, jos haluaa toisen vakuutukseen täällä (paitsi jos rekisterissä on sakkomerkintöjä).

Suomesta kannattaa hankkia kansainvälinen ajokortti, ja Trafilta ajorekisteriote englanniksi, jos haluaa toisen vakuutukseen täällä (paitsi jos rekisterissä on sakkomerkintöjä).

Mä oon yli vuoden ajanut suomalaisella ajokortilla ja poliisitkin vilkaisseet kerran ilman ongelmia. 3kk saa mitä ilmeisimmin ajaa suomalaisella ajokortilla. Autovakuutusta ei oo ollu pariin kuukauteen. Autoa vuokratessa ne vaan kattoi ajokorttikirjasta millainen suomalaisen ajokortin pitäis olla.

Mä oon yli vuoden ajanut suomalaisella ajokortilla ja poliisitkin vilkaisseet kerran ilman ongelmia. 3kk saa mitä ilmeisimmin ajaa suomalaisella ajokortilla. Autovakuutusta ei oo ollu pariin kuukauteen. Autoa vuokratessa ne vaan kattoi ajokorttikirjasta millainen suomalaisen ajokortin pitäis olla.

Ihan oikeasti uskallat ajaa ilman asianmukaisia vakuutuksia? Ihan pieni kolhaisukin jalankulkijan paalle ja siita jenkkimallin hinnat sairaalakaynnista voi kayda ihan sietamattoman kalliiksi.

Massachusettsissa saa ajaa suomalaisella kortilla vuoden. Meinasin kumminkin ajaa paikallisen heti vuoden alussa, koska täällä joutuu usein yli nelikymppinenkin todistamaan ikänsä baariin mennessä. Ajokortti on kuitenkin kätevämmän kokoinen kuin passi.

Mulla ei ole autoa täällä eikä ehkä tulekaan. Asun kaupunkialueella, missä pysäköintiruudut maksavat monta sataa taalaa kuussa, ja Zipcareja on joka puolella. T:llä pääsee ovelta ovelle duuniin, joten auto on turha työmatkaliikenteeseenkin. Zipcar muuten vaati myös tuon Trafin ajorekisteriotteen, että suomalaisella kortilla saa rekattua itsensä palveluun.

Ihan oikeasti uskallat ajaa ilman asianmukaisia vakuutuksia? Ihan pieni kolhaisukin jalankulkijan paalle ja siita jenkkimallin hinnat sairaalakaynnista voi kayda ihan sietamattoman kalliiksi.

No ottaen huomioon, että en ole jalankulkijaa nähnyt pariin kuukauteen, en mä siitä stressiä ota. Oon lähössä kolmen viikon sisällä maasta, senkus yrittää ettiä sen jälkeen. Ymmärrän kyllä kuinka vastuuttomalta tää kuulostaa, mutta kaiken sen paskan jälkeen mitä vakuutusyhtiöt on yrittäneet vedättää niin luotto niihin on mennyt ihan täysin. Yhellä kaverilla ei oo ollu yli vuoteen vakuutusta, poliisit pysäyttänyt moneenkin otteeseen, mutta ei koskaan sanonut mitään.

Dopey, eikö sulla ole sitten suomalaista ajokorttia?

E. State minimum autovakuutukset ei korvaa toiselle aiheutunuita lääkärikuluja.

On suomalainen kortti, minkä lisäksi Zipcar siis vaatii ajorekisteristä otteen rekkautuessa.

Kuukauden päästä Floridaan, toinen reissu itselle. Tällä kertaa ohjelmassa pari Nhl-peliä, Kennedy Space center, Disney World ja 6 pv risteily Karibialla. Odotukset ovat isot ja paikkana Florida on loistava varsinkin näin Suomen talven aikaan. Helposti saisi tuolla useita viikkoja menemään. Miinuksena oikeastaan vain surkeat maisemat motareilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom