Florida matkakohteena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Näin ollen aloimme mietiä Miamia, mutta onko täälläkin sitten yhtä tukala tilanne?
South Beachin alueelle olisi hienoa mennä, mutta onko julkiset kulkuyhteydet huonot?

Toivottavasti saisi vastauksia pian :)

Loppujen lopuksi ei tuolla SoBe:llakaan mahdottomasti mitään nähtävää ole ja Miamiin tutustuminen kyllä melkein vaatii auton käyttöä, menee sitten taxilla tai vuokratulla. Julkisilla liikkuminen on oman kokemuksen mukaan aika kivuliasta, olin käymässä jossain noista isoista ostoskeskuksista hieman kauempaa ja ajattelin seikkailla bussilla takaisin hotlaan (asuin keskellä sotuh beachia), kävi kuitenkin ilmi ettei noilla busseilla ole aikataulua ja siinä sitten istuskelin paikallisten duunarien kanssa tunnin. Noh bussi tuli, mutta jengiä oli aikamoinen kasa ja kauhea ryysis, hermot paloi täysin ja hyppäsin taxiin. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä nyt avokin kanssa pohdittu jo aikamme, että lähdettäisiin viimeinkin USA:ssa käymään 2-3vkoksi, ja toiveena ensimmäisenä listalla oli LA, mutta kuulemma siellä on aivan mahdoton liikkua ilman autoa.

Näin ollen aloimme mietiä Miamia, mutta onko täälläkin sitten yhtä tukala tilanne?
South Beachin alueelle olisi hienoa mennä, mutta onko julkiset kulkuyhteydet huonot?

South Beachin alueella pärjää hyvin ilman autoa. Siellä kulkee mm. aamusta yö yhteen asti South Beach local bus jolla pääsee Beachin alueella minne vaan 25centillä.
Reitti ym:täältä

Ongelma ilman autoa tulee sitten jos/kun haluaa pois South Beachilta. Aina voi tietenkin ottaa jonkun valmiin järjestetyn bussi matkan esim. jonnekkin ostoskeskukseen ja takaisin. Itse olen kyllä kokenut auton tuolla ehdottomaksi liikkumisen vapauden takia. Välimatkat on pitkiä ja ei mielellään halua käyttää paikan päällä aikaa eri kuljetuksien ym. selvittämiseen.

Tässä nyt avokin kanssa pohdittu jo aikamme, että lähdettäisiin viimeinkin USA:ssa käymään 2-3vkoksi, ja toiveena ensimmäisenä listalla oli LA, mutta kuulemma siellä on aivan mahdoton liikkua ilman autoa.

Mukavampihan jenkeissä on autolla ajaa kuin Suomessa. Oikeastaan missä tahansa on mukavampi ajaa kuin Suomen hidastetussa elokuvassa. Tosin ruuhkat saattavat yllättää ;)
Ei oikein tule mieleen edes kohdetta minne menisin etten vuokraisi autoa. No, ehkä Hong Kong, Singapore, Indonesia ja Egypti.

Kiitos vastauksista!

Tällä hetkellä kysymys on nyt vain budjetista, sillä kuten olen ymmärtänyt, niin alle 25 vuotiaille autonvuokraus on reilusti kalliimpaa?

Onko South Beachista miten kaukana joitain hyviä ostoskeskuksia ja onko muuten ylipäätänsä nähtävää siellä?

Ilman autoa USAssa kannattaa mennä Manhattanille ja varauksin Bostoniin tai San Franciscoon. Useimmissa kaupungeissa et pääse hotellin ovesta edes viereisen tien toiselle puolelle ilman autoa eikä takseja juurikaan ole. Ellei auton vuokraaminen onnistu niin kannattaa miettiä muita matkakohteita.

Kiitos vastauksista!

Tällä hetkellä kysymys on nyt vain budjetista, sillä kuten olen ymmärtänyt, niin alle 25 vuotiaille autonvuokraus on reilusti kalliimpaa?
Taitaa olla 25$/vrk normaali lisähinta. Kohtuullisen kova korotus tietty prosentuaalisesti jos se auton perushinta on esim. 70€ vrk, mutta on se silti sen arvoinen vs. kokonaan ilman autoa.

Tossa linkissä tosin oli mainittu pari firmaa millä tuota nuoren kuljettajan lisämaksua ei käsittääkseni olisi.

(Mä ottaisin lisäksi navigaattorin, helpottaa elämää kummasti, vaikka tuolla pärjää kyllä ilmankin/jollain turistikartalla. Aviksella taitaa olla lisähinta 12$/vrk. Tosin esim. 10 päivän reissulla saa samalla rahalla halvimpia vimpaimia kaupasta omaksi.)

Ja niin kuin Huppekin sanoi, mukava tuolla on ajella. Ruuhkia ei ainakaan omalla kohdalle pahemmin osunut vaikka liikuttiinkin "ruuhka-aikaan" kaupunkiin/kaupungista pois.

Onko South Beachista miten kaukana joitain hyviä ostoskeskuksia ja onko muuten ylipäätänsä nähtävää siellä?
En jättäisi tuon varaan. Aventura Mall varmaan lähin iso (jollain mittapuulla jenkkien 5 isoin/Floridan isoin ostari) on parikytä mailia pohjoseen.

Jo tossa aiemmin mainittu jenkkien kuudenneksi isoin/Floridan (toiseks) isoin kauppakeskus (enemmän liikkeitä kuin Aventuralla?), Sawgrass Mills Mall alle 40 mailia/45min.

Jos ylipäätään on tarkotus shoppailla, niin laukku mahdollisimman tyhjänä reissuun.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
me ollaan sitten varmaan joitain poikkeuksia, mutta me ollaan oltu kolmesti miamissa ja aina pärjätty hienosti ilman vuokra-autoa. olenkin sekä täällä että pallontallaajissa ylistänyt varmaan 2 - 3 eri ketjussa miamin julkista liikennettä :D . ilmeisesti meidän tarpeet päästä liikkumaan vapaasti eivät ole kovin kummoiset, mutta hienosti ollaan mielestämme päästy sukkuloimaan busseilla south beachin ja keskustan ja kaikkien ostoskeskusten väliä.

Kiitos vastauksista!

Tässä kartassa on noita ostospaikkoja, joita joskus laitoin itselleni muistiin. Lähimmäthän tuossa taitaa olla Bayside ja Aventura Mall. Tuolla on Orlandonkin paikkoja, mutta älä välitä niistä jos ette ole sinnpäin menossa.

KARTTA

Kilroyn kautta saa vuokrattua auton alle 25-vuotiaana, tsekkaa hinnat sieltä.

Dopeyn kanssa samaa mieltä siitä, että auto ehdottomasti alle. New York ja San Francisco tosiaan ovat autottomalle ne parhaat turistipaikat. Tosin San Francisco oli niin eurooppalainen kaupunki, että tuntui kuin olisi ollut Lontoossa.

Kaikkien Miamiin mielivien kannattaa tsiigata dokkari Cocaine Cowboys.

In the 1980s, ruthless Colombian cocaine barons invaded Miami with a brand of violence unseen in this country since Prohibition-era Chicago - and it put the city on the map. "Cocaine Cowboys" is the true story of how Miami became the drug, murder and cash capital of the United States, told by the people who made it all happen.

Miami Vice on siis dokkaria! :D

Nyt on neljäs päivä menossa täällä South beachilla ja aika nähty tämä jo on. :) Onneksi huomenna saadaan vuokra-auto käyttöön. Jos tykkää pelkästään löhötä rannalla ja käydä baareissa, niin sitten on ihan jees mutta muualle ilman autoa ei oikein pääse kovinkaan sujuvasti.

Osaakos joku muuten sanoa, että kannattaako (voiko) tuonne Kennedy space centteriin vaan ajaa paikalle ja hommata liput sieltä paikan päältä? Vai onko suotavaa etukäteen ostaa liput.

Ite tulin just ~viikon reissulta Miamista. Oltiin porukalla katsomassa D1GP:n toista osakilpailua kun siellä ajoi suomalaisia. Tai siis toi oli meidän poikien tekosyy lähteä lomalle ilman vaimoja/vaimokkeita.

Mun mielestä auto on tuolla aivan ehdoton. Julkinen liikenne on huonoa tai olematonta ja mihinkään ei voi kävellä, välimatkat on vaan niin pitkiä. Auton vuokraus on edullista joskin GPS kannattaa muistaa ottaa mukaan Suomesta tai ostaa kentältä, vuokrafirma vetää kiskurihintaa niistä. Sit myös lähes pakollinen ylimääräinen vakuutus tuo lisähintaa. Perusvakuutus kun korvaa vain oman auton, ei vastapuolen autoa tai henkilövahinkoja. Ja niitä tuskin haluaa jäädä jenkkeihin selvittelemään.

Pari ekaa yötä oltiin Florida Cityssä mutta se on liian pitkällä Miamin keskustasta jossa tapahtuma ja muut actionit oli. Vaihdettiin siis hotellia Hollywood Beach Resorttiin, välillä käytiin Key Westissä pyörähtämässä. Se on hieno paikka. Matkalla Everglades, Pigeon Key, rautatiesillat jne jne. Horatioo ei nähty, se on sääli. Perillä ruokaa, päälle bissee ja sikari rannalla.

Miamissa oltiin sit poolilla ja beachillä sekä toki beach baarissa. Bilettämässä käytiin Washington Avenuella tai Hollywood Downtownissa. Mukavia "baarikatuja" molemmat.

Dolphin Mallilla me käytiin shoppailemassa, se oli ainakin meidän majapaikkaa lähin kauppakeskus. Nettisivut väittävät isoimmaksikin. Itellä oli kärkeen pikku rapula joten otin bissen ja käppäilin tönön ympäri. 40 minuuttia meni reissussa.

ISO maahan se on muutenkin kaikin puolin.

Paikallinen Alko = Meikäläinen Citymarket
Paikallinen Citymarket = Meikäläinen ostoskeskus
Paikallinen ostoskeskus = 10 x Meikäläinen hyperostoskeskus

Drive-In Alko :haart: :hyvä:

Kyllä mä pidin Miamista kovasti ja pieni polte jäi uudelle reissulle. Paljon jäi vielä näkemättä. Säätkin oli vähän kehnot. Joka päivä tuli jonkun verran vettä. Tää verotti väkeä rannoilta yms. Lämpöä riitti kyllä. Kosteusprosentti oli ihan miehekäs. Kerran kun kävi uimassa niin kamat oli sen jälkeen märät Suomeen asti. Pyyhkeetkään ei kuivunu kertaakaan... Uutta vaan välillä kehiin ettei ihan mätäne.

Palveluammatissa olevat maahanmuuttajat oli lähes poikkeuksetta nyrpeitä tuppisuita mutta muuten väki oli ystävällistä ja erittäin hyvänä keskustelunavauksena toimi se, että mainitsi olevansa Suomesta. Moni tiesikin paikan, osa vain väitti tietävänsä. Eräskin ravintolatyöntekijä totesi itsevarmasti tietävänsä Suomen olevan kuuluisa juustoistaan. Vähän tätä ihmettelin ja kysyimme sattuisko se tietämään jotain muuta Suomesta, kuten Nokian puhelimet niin niistä se ei ollut kuullutkaan. :D

kannatan orlandoa kovasti olimme itse orlandon vieressä paikassa nimeltä kissemee aivan mahtava paikka florida päihittää kaikki muut turisti kohteet 10-0!!!
olimme 2 viikkoa ja tuntui että pitäisi varata tuplasti enemmän aikaa jotta ehtisi nähdä kaiken mitä oli nähtävänä!! todella mahtavat kelit ja ainakin viime kesänä kurssin takia puolet halvenpaa mitä suomessa! kannatan disney worldia ja siinä vieressa on ainakin 3 muutakin huvipuistoa johon menee ainakin puoli viikkoa kiertäessä ja voin luvata että suomesta et saa mistään samanlaista kieputusta...
myydään sellaisia rannekkeita millä pääsee jokaiseen puistoon..
ja kaikki ne muut kennedy... rannat... ja ne aamupalat hmm pikkase eroaa suomen aamiaisesta :kuola:
ja kaikki nuo 3d vesipuistot

kannantan paikkaa todella OLEN KUITENKIN KIERTÄNYT NÄMÄ KAIKKI SUOMALAISTEN SUOSIMAT LOMAKOHTEET ja olen sitä mieltä että tämä on paras paikka mutta tämä tietenkin minun mielipiteeni

:rock: :rock: :rock: :rock:

Jaa, itse olin Orlandossa viikon ja toiste en mene. Siis todellakin paljon melua tyhjästä. Florida muuten kiinnostaa kyllä, Miamit ja muut ja USA muutenkin, mutta Orlandon visiitti jäi tässä elämässä yhteen kertaan. Huvipuistojen lisäksi siellä ei ole mitään! Välimatkat on pitkiä ja suurinpiirtein ainoat kaupat joita löytyy, täynnä Disney-krääsää. No joo, Virgin store oli ihan kiva. Vaatekaupat oli Turkin basaari-tasoa...

Jaa, itse olin Orlandossa viikon ja toiste en mene. Siis todellakin paljon melua tyhjästä. Florida muuten kiinnostaa kyllä, Miamit ja muut ja USA muutenkin, mutta Orlandon visiitti jäi tässä elämässä yhteen kertaan. Huvipuistojen lisäksi siellä ei ole mitään! Välimatkat on pitkiä ja suurinpiirtein ainoat kaupat joita löytyy, täynnä Disney-krääsää. No joo, Virgin store oli ihan kiva. Vaatekaupat oli Turkin basaari-tasoa...

siis missä ihmeen kaupoissa sinä olet orlandossa käynyt, jos et törmännyt kuin disney-krääsään ja basaaritason tuotteisiin? me kävimme viimeksi kahdessa eri ostoskeskuksessa ja kumpikaan niistä ei täytä noita tuntomerkkejä. toki jokaisessa ostoskeskuksessa on disney store, mutta ei se ole mikään orlandon erikoisuus vaan siihen olen törmännyt muissakin USA:n kaupungeissa.

se on totta, että orlandossa ei juuri muuta ole kuin huvipuistoja, mutta siitähän koko kaupunki ylipäätään on alkanut rakentumaan: disneyn huvipuistojen ympärille. me ainakin menemme orlandoon nimenomaan huvipuistoja kokemaan - ja toki shoppaamaan.

oijoi, enää 12 päivää odotusta jäljellä omaan reissuun! viimeksi oltiin orlandossa vain 4 päivää, nyt ollaan 10 :) .

tähtityttö, se siis päädyitte lähtemään miamiin heinäkuussa :) ?

jos sinua ne hirmumyrskyt mietityttää vielä ennen matkaa, niin suosittelen seuraamaan national hurricane centerin sivuja. pysyt kartalla siinä, mitä on mahdollisesti tulossa seuraavan viikon aikana. tähän mennessä tänä keväänä/kesänä tuolla alueella ei ole ollut vielä yhtään hirmumyrskyksi luokiteltavaa rintamaa. osoite on http://www.nhc.noaa.gov/.

Autonvuokraukseen kannattaa tarkistaa myös Enterprise. Hinnoista usein tosin puuttuvat vakuutukset myös, joten ne kannattaa laskea mukaan.

Varsinkin Enterprisen kohdalla kannattaa etsiä netistä kuponkeja, joilla saa osan hinnasta pois.

tähtityttö, se siis päädyitte lähtemään miamiin heinäkuussa :) ?

jos sinua ne hirmumyrskyt mietityttää vielä ennen matkaa, niin suosittelen seuraamaan national hurricane centerin sivuja. pysyt kartalla siinä, mitä on mahdollisesti tulossa seuraavan viikon aikana. tähän mennessä tänä keväänä/kesänä tuolla alueella ei ole ollut vielä yhtään hirmumyrskyksi luokiteltavaa rintamaa. osoite on http://www.nhc.noaa.gov/.

Jep, näin tehtiin. :D

Kiitos linkistä. Täytyykin lisätä kirjanmerkkeihin.

viikko vielä . . .

viikon pääst maanantaina flygari Frankfurtin kautta Miamiin. Kolmen viikon reissu alkakoon.
Pariks vkoks on auto vuokrattu, eikä mikään hirveen hintanen ollut 2vko=236e sis. kaikki muut vakuutukset paitsi oman hengen, jota varten on matkavakuutus.
Pari viikkoo Floridaa ristiin rastiin ja loppureissusta Bahamalle. Lauttojen hintoja netistä tutkin ja löysin jotai 100$/hlö , joten otettiin lennot 150e menopaluu.

Suht kovat on odotukset reissulta kyl . . . raportoidaan sit reissun jälkeen lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom