Floppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juhna
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ja tuosta ohjelmastasi sen verran. Miksi et voi noita jalkojakin jakaa noille muille päiville? Ja miksi hauista tehdään push ja pull päivinä, et sillä niitä naisia kuitenkaan ollut saamassa. :jahas:

Jos olen tyhmänä oikein käsittäny hauis myötäotteella ottaa tuohon kyynärpään ja ranteen väliseen alueeseen mihin ei normi hauiksella pääse, mutta kun tyhmä olen niin helposti myös väärässä... ja jos jalkatreenin jaan noille kahdelle toiselle päivälle niin sitten tahtoo treenit venyä suhkoht pitkiksi

Jos olen tyhmänä oikein käsittäny hauis myötäotteella ottaa tuohon kyynärpään ja ranteen väliseen alueeseen mihin ei normi hauiksella pääse, mutta kun tyhmä olen niin helposti myös väärässä...

Kyllähän tuo ottaa mutta jos haluat forkkuja treenata niin varmaan kannattaa rannekääntöä (vai mikä onkaan oikea nimitys liikkelle) tehdä.

Ainut vaan että tossa sun quoteemassa lauseessa ei ole mitään kohtaa mikä sopii tähän sun vastalauseeseen.

no entä jos ei ajatella noin ahtaasti ja mietitään että toi koskee kaikkea sun kirjottelua tähän threadiin, ei pelkästään tuota pätkää mikä sattui viimeiseltä sivulta löytymään.

oisin toisaalta voinut jättää kokonaan poiskin tuon, mutta tulipahan laitettua eikä voi enää editoida, ei muuta, jatkakaa....

Mites sinä oot 3v ollu keto hiilareilla niin mitä sinä sit syöt päivittäin?
Lihaa, kalaa, makkaraa, juustoa, paprikaa, parsa-/kukka-/hapankaalia, tomaattia , kananmunia, oliiviöljyä, voita, rasvaista jogurttia, pähkinöitä, kermaa. Pääosin noista aineksista koostuu päivittäiset safkat.

Ihan ystävällisesti, UNOHDA se atkins, se on aivan perseestä. Erittäin ketogeeniset dieetit sopii IMO niille jotka on niin lihavia että ei pysty kunnolla kävelemään. Sun aivotki tarvii enemän hiilaria ku sen 20g. Tuntuu et se on sun mielestä ainut keino päästä kuntoon. Low-carb dieetit toimii, se on totta. Mutta jos liian kauan rajoitat hiilareita niin käy joko niin, että, lihasmassaa alkaa katoamaan tai aineenvaihdunta hidastuu niin paljon että se rasvanpalaminen on aika turhauttavan hidasta. Tee mieluummin sit semmonen sykli että syöt 2-4 päivää tosi pieniä määriä hiilareita ja sit 1 päivä enemmän hiilareita. Näin estät elimistöä juuttumasta siihen nälkiintymistilaan ja saat kuitenkin pidettyä glukogeenivarastoja edes jollain tasolla. Etkä välttämättä polta niitä vähiä lihasmassoja mitä toi atkins-kikkailu on ehkä jättänyt.

Tossahan se on, IMO keto-dieetit sopii todella ylipainoisille koska pelkästään jo aivot tarvii enemmän hiilareita. Ja jos pitkään ollaan syömättä hiilareita niin alat hävittää lihasmassaa ja hidastaa aineenvaihduntaa, jos näin ei olisi niin kaikkihan pääsisivät rasvattomaan kuntoon pelkäästään olemalla syömättä hiilareita.

Tossahan se on, IMO keto-dieetit sopii todella ylipainoisille koska pelkästään jo aivot tarvii enemmän hiilareita. Ja jos pitkään ollaan syömättä hiilareita niin alat hävittää lihasmassaa ja hidastaa aineenvaihduntaa, jos näin ei olisi niin kaikkihan pääsisivät rasvattomaan kuntoon pelkäästään olemalla syömättä hiilareita.
Ei tuossa ole vieläkään perusteluita vai onko sulla ihan oikeasti edes omakohtaista kokemusta ko. asiasta?

Ensinnäkin, elimistö osaa valmistaa aivojen vaatiman glukoosin ilman että ravinnosta saadaa YHTÄÄN hiilihydraatteja. Eikä tämä ole mielipidekysymys. ;)

Toiseksi, edes Atkinsin dieetin tiukimmassa vaiheessa ei olla syömättä hiilareita, ainoastaan niiden määrää ja laatua kontrolloidaan. Eli tarkoitus ei ole olla kokonaan syömättä hiilareita, joten on ihan yksi lysti vaikka täyshiilarittomalla lihakset kuihtuisivatkin, vähähiilarisella nimittäin kuihtumista ei tapahdu, jos kaloreita muuten piisaa riittävästi.

^Paljonko atkinsissa sit syödään vähimmillään hiilareita päivässä? Glukoneogeneesi on se tila että elimistö alkaa valmistaa glukoosia aminohapoista. Mutta miten on aineenvaihdunnan laita kun ollaan pidempään syömättä hiilareita? Entäs treenitehot, lihasmassan säilyminen yms. pikkkuseikat mitä nyt näin tulee mieleen?
Mitä tarkoittaa tässä yhteydessä vähähiilarinen? En itse usko että jos mennään pitkä aika erittäin matalilla, IMO alle 200g/vrk niin lihasmassaa ei katoaisi.
omakohtaista kokemusta on sen verran että kun olen rajoittanut hiilareita useammaksi päiväksi peräkkäin niin paino on tippunut, ja kun olen sitten pitänyt yleensä yhden high-carb päivän niin paino on noussut päiväksi, ja sitten tullut vielä nopeammin alas.
Äläkä nyt käsitä väärin, en väitä että low-carb ei toimisi rasvanpoltossa, siitä vaan seuraa kyseisiä ongelmia jos ollaan pidempään ilman että elimistä saa hiilareita isompia annoksia.
Henk.koht olen sitä mieltä että on idioottimaista mennä viikosta toiseen ilman että insuliniinitasot/kalorit ovat koholla missään vaiheessa, siksi olen tämmöisen syklityksen kannalla. :piis:

^Paljonko atkinsissa sit syödään vähimmillään hiilareita päivässä? Glukoneogeneesi on se tila että elimistö alkaa valmistaa glukoosia aminohapoista.

Atkinssin iduktiossa syödään se 2 vkoa hiilareita 20g/pvä. Sen jälkeen niitä aletaan nostamaan 5g/vko niin kauna kuin laihtuminen jatkuu eli monella saattaa olla aika suuretkin hiilarimäärät per päivä. Tossahan on just pointtina se, että vähennetään veressä insuliinin määrää ja lisätään glugakonin määrää. Tolla saadaan elimistön glykogeenivarastot loppuun, ja glukoneogeneesi alkaa ottaa elimistön varastorasvaa käyttöön. Koska glukoosin määrä veressä on nyt pieni, glukagonin ansiosta käynnistyy glukoneogeneesi eli glukoosin muodostuminen rasvoista ja aminohapoista. Sit muodostuu niitä ketoaineita, joita aivot ja sydänlihas pystyy käyttämään energiakseen....ääh en jaksa nyt selittää enempää...

Jos et oo itse kokenut tota low-carb hommaa hyväks ni ei se tarkoita etteikö se voisi jollain muulla toimia. Ei se sun tyyli ole se ainoa oikea, jota kaikkien pitää toteuttaa. Itse olen karppaaja, karppauksen alussa ei treenit luistanut mutta nyt jo pidemmän aikaa karpanneena se luistaa todella hyvin. Painot salilla nousseet koko ajan, paino tippunut & lihaserottuvuus parantunut. Mut tietty pitää myös muistaa, että jos tosissaan alkaa noudattamaan jotain tiettyä ruokavaliota (Atkins, Zone, Montignac ym.) nii kannattaa sitten kunnolla perehtyä miten se homma koostetaan, ettei kiipeä perse edellä puuhun.

Itse olen karppaaja, karppauksen alussa ei treenit luistanut mutta nyt jo pidemmän aikaa karpanneena se luistaa todella hyvin. Painot salilla nousseet koko ajan, paino tippunut & lihaserottuvuus parantunut. Mut tietty pitää myös muistaa, että jos tosissaan alkaa noudattamaan jotain tiettyä ruokavaliota (Atkins, Zone, Montignac ym.) nii kannattaa sitten kunnolla perehtyä miten se homma koostetaan, ettei kiipeä perse edellä puuhun.

Kiinnostais tietää että mitä kaikkee sinä syöt sitten ja miten alas se sinun hh suurinpiirtein päivittäin jää, ja käytätkö mitään lisäravinteita?

Mut tosiaa tos jos vetää hh.t alhaalla ni siinä sitä kyl sitten tosiaan paskotaan niitä kuuluisia raakatimantteja kun ei kuituja oikein saa, sit tulee pukamia ja vaikka mitä ku työntää niitä kuulia ulos, salilla viimeset toistot lähellä failuree tuntuu itsellä perseessä asti vihloen, kylmähiki valtaa otsan aina kun paskalle joutuu lähtemään :eek:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Atkinssin iduktiossa syödään se 2 vkoa hiilareita 20g/pvä. Sen jälkeen niitä aletaan nostamaan 5g/vko niin kauna kuin laihtuminen jatkuu eli monella saattaa olla aika suuretkin hiilarimäärät per päivä. Tossahan on just pointtina se, että vähennetään veressä insuliinin määrää ja lisätään glugakonin määrää. Tolla saadaan elimistön glykogeenivarastot loppuun, ja glukoneogeneesi alkaa ottaa elimistön varastorasvaa käyttöön. Koska glukoosin määrä veressä on nyt pieni, glukagonin ansiosta käynnistyy glukoneogeneesi eli glukoosin muodostuminen rasvoista ja aminohapoista. Sit muodostuu niitä ketoaineita, joita aivot ja sydänlihas pystyy käyttämään energiakseen....ääh en jaksa nyt selittää enempää...

Jos et oo itse kokenut tota low-carb hommaa hyväks ni ei se tarkoita etteikö se voisi jollain muulla toimia. Ei se sun tyyli ole se ainoa oikea, jota kaikkien pitää toteuttaa. Itse olen karppaaja, karppauksen alussa ei treenit luistanut mutta nyt jo pidemmän aikaa karpanneena se luistaa todella hyvin. Painot salilla nousseet koko ajan, paino tippunut & lihaserottuvuus parantunut. Mut tietty pitää myös muistaa, että jos tosissaan alkaa noudattamaan jotain tiettyä ruokavaliota (Atkins, Zone, Montignac ym.) nii kannattaa sitten kunnolla perehtyä miten se homma koostetaan, ettei kiipeä perse edellä puuhun.

Joo, enkä pyytänytkään mitään luentoa ketoneista ja katekolamiineista. Kysyin vain hh määriä. Jos aloitat 20g/pvä ja nostat 5g/vko niin olet silloin todella pitkään kuintenki TODELLA pienillä hh-määrillä, josta oli kyse.
Enkä sanonut missään vaiheessa vieläkään että low-carb ei toimisi, sanoin että on idioottimaista puuskuttaa pitkään MATALILLA hiilareilla ilman refeedejä, joilla tehostetaan aineenvaihduntaa ja estetään lihasmassan purkua.
Ja eikö glukagonin tehtävä ole availla rasvahappoja, ja ketonit mobilisoivat rasvaa? Ja kuinka kauan luulet että menee ennenkuin glukogeenivarastot tyhjenevät?
Jos itse dieetillä haluan vain varmistaa että maksa ja lihakset ovat tyhjät niin simppelisti kaksi päivää erittäin pienillä hh:lla ja kroppaa läpi pitkilä sarjoilla. Ja toi oli kyllä mulle ihan uus juttu että aivot voisi käyttää ketoneja tai katekolamiineja energiaksi.

Mutta miten on aineenvaihdunnan laita kun ollaan pidempään syömättä hiilareita? Entäs treenitehot, lihasmassan säilyminen yms. pikkkuseikat mitä nyt näin tulee mieleen?
Aineenvaihdunnan laitaa nyt on hirveän hankala mitata, kun ei ole sopivaa mittaria, joten mistä minä tiedän. Mielelläni otan vastaan todisteita siitä, että aineenvaihdunnan pysymiseen korkealla tarvitaan runsaasti hiilareita. Mitä taas tulee treenitehoihin tai lihasmassan säilymiseen, en lähes kolmen vuoden kokemuksella usko, että tehot tai lihasmassa vähenevät yhtään minnekään. Vähähiilarien alussa voivat treenitehot olla hyvinkin huonot ennen elimistön tottumista rasvalla toimimiseen hiilarien sijaan.

Mitä tarkoittaa tässä yhteydessä vähähiilarinen? En itse usko että jos mennään pitkä aika erittäin matalilla, IMO alle 200g/vrk niin lihasmassaa ei katoaisi.
Omalla kohdallani ehkä noin 30 g/vrk, tilapäisesti välillä enemmän, mutta ei taatusti yli 100 g/vrk. Enkä ainakaan omalla kohdallani ole huomannut minkäänlaista lihasmassan katoamista, tosin eipä sitä nyt muutenkaan niin hirveästi ole eikä ole tarkoitus tullakaan.

Äläkä nyt käsitä väärin, en väitä että low-carb ei toimisi rasvanpoltossa, siitä vaan seuraa kyseisiä ongelmia jos ollaan pidempään ilman että elimistä saa hiilareita isompia annoksia.
En ole käsittämässä väärin, mutta kun itse en näe mitään ongelmia, niin mielelläni tässäkin kohtaa kuulisin, että mitä ongelmia siitä ihan todistetusti minulle pitäisi olla/tulla?

Henk.koht olen sitä mieltä että on idioottimaista mennä viikosta toiseen ilman että insuliniinitasot/kalorit ovat koholla missään vaiheessa, siksi olen tämmöisen syklityksen kannalla. :piis:
Lienen sitten varmaan idiootti, kun ajatukseni on viikkojen sijaan noudatella tätä vuodesta toiseen. :D

Ketoosihan on nimenomaan aivojen energiansaannin turvaksi. Ei kai sille muuta syytä olekaan? :arvi:

Vois melkein päätellä et kaikki dieettaavat bodarit on vääräs ku syö hiilareita dieetillä ku ei ne näköjään sit katoa?
Mikä sul on tavoitteena kun et syö "vuosiin" hiilareita?
Ja mitä ongelmia nyt tulee elämästä ilman hiilareita, en jaksa uskoa että pystys treenaamaan täysipainoisesti jatkuvasti ilman hiilareita.
Jos noi sun tekstit pitäis paikkansa niin kaikkihan pääsis kisakuntoon helposti vail olemalla ilman hiilareita, ja kaikki lihatkin säilyis.

Ja Lapo, ketoosihan on elimistölle nääntymistila, jossa aletaan tuottaa ketoneita, jotka mobilisoivat rasvaa. Ja luulen että tähän perustuu se luulo että ketoilemalla pääsee "helposti kuntoon" Huono puoli vain se että siin katoaa ensin nesteet, sit lihasta ja lopuks ehkä rasvaa. Aluks tietenkin lähtee rasvaa koska elimistä reagoi hiilareiden puutteeseen avaamalla rasvasoluja, mutta jos nääntyminen jatkuu niin uskon että elimistö alkaa tuhoamaan lihasta, koska rasva on tärkeämpää hengissäpysymisen kannalta. Ja luulen että monet ovat mun kanssa samoilla linjoilla.

Tähän väliin vähän :offtopic: :ia
Bodylehti X:ssä oli artikkeli viidestä eri tavasta laihduttaa.
1. Normaali (huom! silti terveellinen) ruokailu mutta -500 kcal,
2. Ketoosidieetti jossa siis prodet ylhäällä mutta hiilarit alle 100g / pvä
3. Proteiini drinksu dieetti, jossa siis eletään kuukauden päivät pelkällä prodedrinksuilla
4. ja 5. ei voi muistaa.
Artikkelin lopussa kun pohdittiin mikä dieetti sopisi parhaiten ja kenelle tultiin siihen lopputulokseen että vaihtoehto 3. olisi nopein tapa ja siis kehoitettiin sitä :eek: sit ihmetellään ku jengi on kuka milläkin "ihmedieetillä" tappamassa itseään.

^toi kolmonen on vissiinkin velocity-diet. En oo kummemmin siihen perehtyny mut ideana oli vissiinkin että drinkkejä, ja sit kerran viikos just joku puurolautanen marjoilla tjsp. Ja eri asia on KUUKAUDEN joku erikoisdieetti, kuin paahtaa pidempään.

Tähän väliin vähän :offtopic: :ia
Bodylehti X:ssä oli artikkeli viidestä eri tavasta laihduttaa.
1. Normaali (huom! silti terveellinen) ruokailu mutta -500 kcal,
3. Proteiini drinksu dieetti, jossa siis eletään kuukauden päivät pelkällä prodedrinksuilla
4. ja 5. ei voi muistaa.
Artikkelin lopussa kun pohdittiin mikä dieetti sopisi parhaiten ja kenelle tultiin siihen lopputulokseen että vaihtoehto 3. olisi nopein tapa ja siis kehoitettiin sitä :eek: sit ihmetellään ku jengi on kuka milläkin "ihmedieetillä" tappamassa itseään.

ei sattunut olemaan vielä proteiinidrinksun valmistaja mukana jutussa? tai käytetyt tuotteet mainittu nimeltä?

Vois melkein päätellä et kaikki dieettaavat bodarit on vääräs ku syö hiilareita dieetillä ku ei ne näköjään sit katoa?
Täh?

Mikä sul on tavoitteena kun et syö "vuosiin" hiilareita?
En ole sanonut olevani syömättä hiilareita.

Ja mitä ongelmia nyt tulee elämästä ilman hiilareita, en jaksa uskoa että pystys treenaamaan täysipainoisesti jatkuvasti ilman hiilareita.
Sä voit uskoa tai olla uskomatta ihan mitä haluat. Hyvin minä ja monet muutkin ovat kuitenkin jaksaneet treenata. En sitten tiedä mitä tarkoitat täysipainoisella ja jatkuvalla treenaamisella?

Jos noi sun tekstit pitäis paikkansa niin kaikkihan pääsis kisakuntoon helposti vail olemalla ilman hiilareita, ja kaikki lihatkin säilyis.
Enhän minä ole kertaakaan väittänyt, että tämä olisi mahdollisimman tehokas dieetti kisakuntoon pääsemissä. Enkä itsekään ole kisarasvaprosenteissa, eikä se ole tavoitteenikaan.

...uskon että elimistö alkaa tuhoamaan lihasta, koska rasva on tärkeämpää hengissäpysymisen kannalta. Ja luulen että monet ovat mun kanssa samoilla linjoilla.
Olet oikeassa siinä, että elimistö loppujen lopuksi tuhoaa lihaksensa ennen loppujakin rasvoja, mikäli se ei saa tarpeeksi energiaa ravinnosta. Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla taas ei ole tarkoitus kitua liian vähillä kaloreilla ja useimmilla kyllä riittää rasvaa poltettavaksi ihan riittävästi, ettei tarvitse lihaksiin koskea, eikä näin ollen olla hengissäpysymisen rajoilla.

En ole lukenut ko. artikkelia, mutta osaatko sanoa mitä siinä tarkoitettiin tuolla "proteiinit ylhäällä"? Normaalitasolla vai ylempänä?

Vähähiilarisella ruokavaliollahan ei tyypillisesti ole tarkoitus olla normaalia suuremmilla proteiinitasoilla vaan hiilarien vähenemisestä aiheutunut energiavaje on tarkoitus korvata rasvan määrän lisäämisellä.

Back
Ylös Bottom