Hinta/laatusuhde on todella hyvä. Nykyään aika monikin halpishera alkaa olemaan sukraloosilla makeutettu, mutta muistelen, että aikoinaan, kun Mass Wheytä ekoja kertoja tilailin, näin ei ollut. Sukraloosi tuo mielestäni aspartaamia luonnollisemman makeuden, ei ole semmoista tympeää sivumakua.
Ennen kuin joku rupeaa asiasta mäkättämään, totean, että mulla ei edelleenkään ole keinoja (eli riippumattoman labran testituloksia) tietää lisäravinteen X tai Y todellista koostumusta. On vain se tieto, mikä purkin tai pussin kyljessä lukee, tieto hinnasta ja siitä, miltä jostain jauhosta tehty juoma maistuu. Niillä tiedoilla siis mennään. Myöskin on jo vuosia sitten todettu se, miten jokaikinen lisäravinnekauppias väittää juuri heidän jauhojensa olevan huippulaadukkaita. Noh, täten kaikki ovat samalla viivalla ja minä ostan sitä, mikä ei mahaani ärsytä, mikä maistuu edes ihan kohtalaiselta ja on edullista, koska oletettavasti kaikilla on suunnilleen yhtä huonoa tai yhtä hyvää jauhoa purkeissaan tai pusseissaan. Katotaan asiaa sitten joskus uudestaan, jos tulee riippumattoman labran testituloksia. Epäilen, ettei ikinä tule, koska kyse on elintarvikkeista, eikä lääkkeistä.
HCT:ssä olisi kyllä plussaa tuo kotimaisuus, pitääpä tsekata tarjontansa ja hintansa. Mitään valmiita palautusjuomajauheita en edelleenkään halua, vaan sotken ite heraa, maltoa ja kreaa.
Ainiin, makuja olen testannut vissiin suklaan, vaniljan, stracciatellan, banoffeen ja banaanin. Ihan jees kaikki. Yleensä en jaksa säätää ja vaihdella makuja, vaan vedän suklaan makuista aina palautusjuomassa ja vaniljanmakuista jugumössöissä (mustaherukoita, maustamatonta jugua ja heraprotujauhua). Joskus aikoja sitten jo sen huomasi, että vanilja ja suklaa ovat turvallisimpia makuvaihtoehtoja proteiinijauhoissa ja keskimäärin yleisimmin pahoja makuja ovat marjojen ja hedelmien makuiset. Poikkeuksiakin on, mutta aika usein on noin mennyt, merkki kuin merkki. Mua ei aspartaami versus sukraloosi asiassa jaksa myöskään kiinnostaa mahd. aspartaamin terveyshaitat, vaan se, että aspartaamilla makeutetut jutut aina maistuvat pahalle. Joku ikävä sivumaku niissä aina on ja se tökkii pahasti.