Fitnessexpo & SM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Päällimmäiset tunteet ...expo 2006

Lumoutuneena olen istunut koneeni ääressä ja katsellut legendaarisen Hokkasen Jussin tyylikästä vaparia. En ikinä unohda niitä päiviä kun luin lehtiä ja näin ilmoituksen että Jussi on saapumassa kaupunkiimme salin avajaisiin.
Niihin päiviin mennessä en ollut ikinä nähnyt livenä niin tyylikästä fysiikkaa mikä hänellä oli. Valtavat reidet yhdistettynä leveisiin pohkeisiin saivat minutkin innostumaan jalkojen kovaan treenaamiseen. Jussi veti aina kaikki salin avajaiset ja esittelyt tyylillä jonka kaikki edustusurheilijat voisivat opetella. Tsemppiä Jussille.

Mielenkiintoista oli myös nähdä vanhojen kettujen paluu lavoille. Hakalan Jussin selkä on jotain josta jokainen voi ottaa mallia. V malli on sitä luokkaa että paremmaksi on vaikea saada. Honkalan Timpalle taas ei vuodet ole rasvaa tuonut yhtään lisää niin helposti Timppa taas pääsi kovaan kondikseen. Turbo tuntuu kestävän edelleen kovia kierroksia...

Sarjasta 87,5 sanoisin että jos olisin managerin aineksilla varustettu niin minä kyllä puhuisin Jerry Ossin VR.n mainokseen. Hämmänstyttävä yhdennäköisyys noihin kiviukkoihin jotka mainoksissa vilahtaa. Sponssia , sponssia VR.ltä.
Kyllä jos joku niin Jerry olisi valmis jo ammatilaiskuvioihin. Kandee tutkailla vaikkapa Lee Priestin alkuaikoja ammattilaisena ja miettiä että voi sitä niissäkin ympyröissä kehittyä. Englantia ja hiukan esiintymistä opettelemaan ja maailmaa valloittamaan. Karismaa pitää olla ja sitä löytyy tuosta fysiikasta.
Markus taasen oli aikoihin todellinen tulokas jonka ehkä kannattaakin varoa sitä turboruuvia. Lahjakkaana kaverina kannattaa miettiä enemmänkin ettei revi liikaa itsestään...

Raskaassa sarjassa olikin kaksi hyvin hyvin erilaista karismaa. Toinen (Jääskeläinen) eleetön mutta fysiikaltaan erittäin tasainen ja hyvin kehittynyt.
Toinen (Käyhty) varasti shown luontevalla olemuksellaan joka sinänsä on myös tärkeää lajissa jossa esiinnytään. Jannella on fysiikka johon mahtuu paljon palaa ja jos sitä joku päivä on niin huh huh. Siihen kisaan Jannea varmaan tuodaankin linja-auton takapenkki osastolla.

Fitness kisathan nyt sitten olivatkin yhtä juhlaa alusta loppuun saakka...näin mies näkökulmasta.

Näkihän siellä paljonkin isoja ukkoja (mm: Vilponen, Mentula ja Kokkonen).
Ihme etteivät vaate telineet enempää kaatuilleet kun sedät heiluivat osastoillaan.
Paljon vanhoja ja uusia tuttavuuksia näin sekä kavereita lavalla joita olen opettanut punttien saloihin ihan alkuhetkistä.

Kyllä vuosien varrella laji on mennyt hurjasti eteenpäin kaikkine oheisjuttuineen ja uusine lajeineen. KP joukkoineen on kasannut tapahtuman joka on vertaansa vailla koko pohjolassa. Muuten minulle oli ylläri miten monen MR Olympia videokasetin loppukaneetissa mainitaan KP.n nimi. Ei ihan pikkutekijä maailmallakaan!!!

Näin minun näkökulmasta katsottuna...viimeksi olin katsomassa sm kisoja vuonna -93

Hokkanen vaikka vanha onkin, oli paremmassa kunnossa kuin viime vuosien kisoissa. Jotkut kritisoivat sitä miksi Jussi aina lavalle kiipeää. Mä annan siitä rispektit kun katson miehen vaparia. Jos diggaa olla lavalla, niin eihän sitä estää voi vaikka ikä painaisikin.

Lallia oli pakko mennä kättelemään kun patsasteli siellä Boosmanin standilla. Isohan tuo oli ja karun näköinen livenä, mutta so not ja tulta päin.

Täällä sitä ollaan vatsa tötteröllä ja hyvillä fiiliksillä ekojen kisojen jälkeen. Haluankin omalta osaltani (vaikkei tämä mikään kiitospalsta olekaan) kiittää yleisöä ja kisajärjestäjiä. Fiilis oli aivan mahtava ja yleisö oli jotain aivan ihanaa. Kannustus pisti vipinää kinttuihin, tuntui kuin ei olisi jalkoja ollutkaan;) Ensikertalaisena kaikki oli uutta ja ihmeellistä mutta yleisö antoi kyllä totta totisesti potkua persuuksiin. Siitä kiitos, ja iso kiitos myös Mummo sarjan Virpille joka, jaksoi hörhötyksiäni. Sekä lavan takana Mattilan pariskunta pantterivartaloille iso lämmin kiitos tsempeistä.
Täytyy tuota roppaa muokata vielä, niin jos se mallikin alkaisi näyttää fitness-kisaajan vartalolta sitten vuoden päästä. Nyt tuli tieto kisoihin lähdöstä vasta kesäkuussa, joten nyt kun tietää että ensi vuonna uudestaan, niin kujeita on hyvä alkaa keksiä jo hyvissä ajoin sekä punttiakin vois alkaa nosteleen vähän enemmän;)

Mutta kyllä oli hyvin järjestetyt kisat ja hyvä meininki. Vielä kerran kiitos kaikille, jotka olitte tuomassa hyvää fiilistä kisatapahtumaan. Vuoden päästä nähdään:rock:

Siirä Mike tää kiittely, jos ei kuulu tänne. Niin ja äijät hitsi vie, kyllä oli taas mahtavat kuvagalleriat näistä pippaloista ja Telppis, miten onnistuitkin nappaamaan kuvan meitsin perhosesta, pää alaspäin ja vielä ilmassa? Timing is everything vai mitä:D Te osaatte kyllä ton homman.

Mukavaa syksyä kaikille, Nina Pirttilahti

Häntäpään kaveri tunnustaa että tommi oli parempi sunnuntaina ja sijoittui täysin oikein, kilpailutilanteessa tunteet on aika pinnalla ja olin omaan suoritukseeni pettynyt, koska kunto huononi sunnuntaina. Kättelemättömyys johtuu siitä että en kättele ihmisiä joita en arvosta, kuten en kättelisi k.saloakaan. Laji on minulle todellakin vaan harrastus ja mielestäni elämässä pitää saada muutakin aikaan kuin penkkitangon nosto.Pää on sen verran kunnossa ettei sitä ole tarvinnut lähteä ulkomaille korjaamaan ja palata sitten takaisin häntä koipien välissä siihen mistä lähtikin ja ehkä vielä alemmaskin.ps paljon nousee pankista..

Ei voi muuta sanoa kun, että huh huh. Asiahan ei minulle kuulu, mutta kyllä käytös oli tosi törkeää näin katsojan näkökulmasta ja se että laji on pelkkä harrastus niin sitähän se on melkein kaikille hei haloo!!!MUTTA kyllä kaikki on tähän mennessä käyttäytyä osannut, joidenkin täytyy sekin vain opetella niin kuin esimerkiksi se mikä on esteettistä lavalla ja se ei todellakaan ole pömpöttävä MAHA:hyper:vuodesta toiseen. En tunne tätä toista osapuolta,vain kuulo puhetta, mutta kuulemaan mukaan on nostanut kädet pystyyn jo ajat sitten ja eikös se salo tullut ulkomailta suoraan sm-lavalle ja voittanut kultaa vuosi sitten vai muistanko väärin...:thumbs:

Tässäpä sunnuntaina virittelemässä Ranea lavakuntoon, oli hieno ja liikuttavakin kokemus olla saattamassa pitkäaikainen hyvä ystävä & treenikaveri lavalle.
Ensi kerralla Ranelle vaan tiukempi kunto, niin kolmen sakki on tosiasia.
Toivottavasti ollaan Ranen kanssa vielä samassa tilanteessa toisinkinpäin :)
Ja kiitokset huippumukavalle Heiniö Power Teamille, oli todella hyvä fiilis siinä samassa loosissa :)
Kiitokset Annielle kuvasta!

Liitteet

• Riku%26Rane.webp
    Riku%26Rane.webp
    40 KB · Katsottu: 1 100
Kun katselin kuvia fitnessin fysiikkavertailuista, niin yhden mimmin peruspose ei ollut samanlainen kuin muiden. Näin ainakin edestä ja toiselta sivulta. Harittaaks mun silmät vai onko asentovariaatiot ok?
Siis meinaatko sitä, ku Marjo seisoi "relaxed" -asennossa silleen toinen jalka edessä ym? Kyllähän se sitte korjas sen asennon ku tuli komento "anatominen edestä".

Ranesta puheenollen.. hitto ton jätkän trapsit on jotain nii uskomatonta:hyper: Onkohan Ranella mitä kisasuunnitelmia tulevaisuudessa?

Trapsit on kun kaks jumalattoman kokosta ranskanleipää :)
Ranella on nyt suunnitelmissa sotilaspenkkikisoja, mutta kehispuolelta en muuta tiedä kun, että blogissaan ainakin väläyttelee kehokisamahdollisuutta ehkä joskus.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ranella on kyllä ihan järkyttävän kokoiset rintalihakset!! :eek:

Paljos mahtaa Ranen penkki tulos olla? tai sotilaspenkki?

Ranella on kyllä ihan järkyttävän kokoiset rintalihakset!! :eek:

Paljos mahtaa Ranen penkki tulos olla? tai sotilaspenkki?

en tiedä paljon on paras solttupena salilla otettuna, mutta kisoissa on ottanut ainakin 205kg. tosi kova rauta :worship:. normi penkistä reilusti enemmän. löysin jonkin vanhan jutun jossa richard sanoo ranen penkkaileen 180kilolla 10-12sarjoja :eek:. friikki meininki:rock:

Paksua lihaa oli Ranella! Mikä lienee miehen blogin osoite?

Danx sano Hanks

Tosi hyvin kommentoitu.
Näin itse ensimmäistä kertaa nyt MM-kisoissa livenä monia fitness-vapareita ,jotka olivat teknisesti varmasti lähes täydellisiä _jos arvostellaan liikkeiden suoritusta telinevoimistelun kriteereillä_, mutta näissä ko. suorituksissa unohdettiin usein kokonaan yleisölle esiintyminen ja vaparista puuttui vaan se jokin.

Kiitokset myös minulta edellisiin kommentteihin, jotka olivat valaisevia. Jään kuitenkin edelleen miettimään, että jos "se jokin" on se pääasiallinen arvosteltava asia, niin ongelmallista on, että miten "se jokin" määritellään ja standardoidaan ja arvostelukriteerit määritellään yksiselitteisesti... Sm-kisojen kaltaisissa muutaman kisaajan mittelöissä on vielä suht helppo laittaa ohjelmat paremmuusjärjestelyyn, kun vielä tasoerot olivat melkoiset, mutta muistelen itse rytmisen kilpavoimistelun puolelta, että siellä voi olla esim. 30 tyttöä joista suuri osa hyvinkin tasaväkisiä. Siinä tulisi jo :itku: jos ei olisi mitään muuta arvosteltavaa kuin "vaikutelma". Kuitenkin oikeudenmukainen, läpinäkyvä ja kaikille samoilla kriteereillä tuleva arvostelu on kilpailijoiden oikeusturvan kannalta tosi tärkeä juttu. Taiteellinen vaikutelma ja karisma on toki kaikissa arvostelulajeissa yksi pisteytyksessä mukana olevista elementeistä, mutta sen ei ainakaan minun mielestäni pitäisi olla se ainut asia.

Pitää myös miettiä, mistä lavakarisma ja "se jokin" koostuu - tottahan tunnettuus/maineikkuus on ehdottomasti yksi elementti tässä, samoin kuin se, että pienessä lajissa kilpailijat ja tuomarit tuntevat toisensa. Rytmisen voimistelun puolella tuomarit ovat useimmiten itse valmentajia ja koreografeja ja saattavat näin päätyä arvostelemaan ohjelmia, joiden tekoon ovat itse osallistuneet tai antaneet vinkkejä. Ja sitten on vielä sekin, että makuasiat ovat makuasioita eikä niistä sopisi vanhan sanonnan mukaan kiistellä. Näkemyserot voivat olla tosi suuria. En tahdo väittää, että kukaan tuomari juuri Fitnessin sm-kisoissa veti kotiinpäin tai oli muuten puusilmä, vaan tahdon nostaa pikemminkin esiin, että arvostelun ollessa perustavanlaatuisesti kiinni muissa asioissa kuin suorituspuhtaudessa ja liikkeiden vaikeusasteessa, kotiinpäin vedolle, "tuomaripelille" ja ryhmäaivoisuudelle annetaan vaarallisen suuri mahdollisuus.

Tämä oli enemminkin sellaista yleistä pohdintaa kuin kenenkään parjausta tai keneenkään yksittäiseen tuomariin tai kisaajaan kohdistuvaa. Tuli vain mieleen, kun tästä asiasta on aikoinaan puhuttu paljon rytmisen voimistelun puolella ja sääntöjäkin uudistettiin joitakin vuosia sitten nimenomaan siten, että pisteet muodostuvat pikemminkin vaikeusosia yhteen laskemalla kuin mielipiteen ja kulloisenkin kilpailijajoukon muodostaman "skaalan" mukaan. Tokihan arvostelulajissa on aina mahdollisuus kotiinpäin vetoon ja politiikkaan, vaikka pisteytyssysteemi olisi mikä, siitä se arvostelulajin nimikin tulee :(

Hieno laji joka tapauksessa tuo Fitness :thumbs:

Vittu noita Ranen kisanjälkeisiä syömisiä!! Herran jumala sentään....

:D kunnon mässyt. tuo juttu kyllä kannattaa muidenkin käydä lukasemassa. 2päivän aikana vaatimattomat 15kiloa painoa lisää:D. järkyttäviä määriä tuossa syödään, huh sentään.

:D kunnon mässyt. tuo juttu kyllä kannattaa muidenkin käydä lukasemassa. 2päivän aikana vaatimattomat 15kiloa painoa lisää:D. järkyttäviä määriä tuossa syödään, huh sentään.
Kovat mässyt joo:D .Tietääkö Neutris mistä Oululaisesta ruokapaikasta Rane tuossa mainitsee?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom