Fitnessexpo & SM 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei viimeistelyt vaan dietti on kesken

Siis tarkoitatko, että takareisi vamman takia jäi loppu dietti puolitehoiseksi vai miksi dietti kesken?

Ei missään tapauksessa kannata panostaa, jos vedetään viimeistelyn äärirajoilla tai on helposti nesteytyvä kroppa. Heikkinen revitti itsensä tykki kuntoon lauantaiksi ja edes Maken taidot ja tuuri ei riittäny enää sunnuntaina. Ja kokemusta on toistakymmentä vuotta.

Ja, jos se puhuttelu mikä tuomareille pisteytys asiasta pidettiin ei jollekin uppoo niin on aika vaihtaa hommia. Tai, jos joku ulkopuolinen epäilee tälläistä on se suomalaisten tuomareiden rankkaa aliarviointia.

Tarkoitinkin lähinnä sitä väriä, miksi ei voinut edes väriä laittaa kuntoon??? Tommi ei näyttänyt niin vaaleena siltä mikä hän on kunnoltaan, mutta sunnuntaina oli ihan eri näköinen.
Mitä tarkoitat tuolla "Ja, jos se puhuttelu mikä tuomareille pisteytys asiasta pidettiin ei jollekin uppoo niin on aika vaihtaa hommia."?? Oliko joku vai kaikki jonkinlaisessa "puhuttelussa"??

No, joka tapauksessa Tommi on yksi suomen ykkös kehoilijoista, paistoi vaan se vaalea väri silmään pahasti.

Siis tarkoitatko, että takareisi vamman takia jäi loppu dietti puolitehoiseksi vai miksi dietti kesken?

Mikäli minä vielä jotenkin kartalla olen, niin taisi Kalimero tarkoittaa sitä, ettei kyse ollut vain viimeistelyistä ja niiden mahdollisesta epäonnistumisesta, vaan siitä, että dieetti on ollut auttamatta liian lyhyt eikä poika kerinnyt tarpeeksi kireäksi.

Piti antaa muuten vielä kunnianosoitukset CBB:n Jonny Envikille, joka oli kans parantanut ihan hurjasti Turun kisasta:thumbs:

Mikäli minä vielä jotenkin kartalla olen, niin taisi Kalimero tarkoittaa sitä, ettei kyse ollut vain viimeistelyistä ja niiden mahdollisesta epäonnistumisesta, vaan siitä, että dieetti on ollut auttamatta liian lyhyt eikä poika kerinnyt tarpeeksi kireäksi.

Voipi olla, että tuota Kalimero tarkoitti. Joka tapauksessa massapuoli oli hurja, mutta muuten tosiaan hiukan vielä vaiheessa. Ja Jerry sarjan olisi kuitenkin vienyt eli loppu tulos ei olisi muuttunut. Kaamea kokoinen tuo Markus on kyllä massoiltaan ja jos nyt jo kilpailee tuollaisella massalla, niin mitä se voisi olla muutamien vuosien päästä :eek:

NGV:lle... löysin Aitto-Ojan vaparin, mutta missä on J.Hakalan???

Edit: Tietääkö kukaan koko suomen joukkueen miehistöä pm-kisoihin?? Ketä siis lähtee? Hakala on ainakin lähdössä.

K.Salo sanoi:
Heinosen Tommille hurjat onnittelut.Näytit et mistä se kana oikeasti pissii siel 09 alueella.Aika epäurheilijamaista käytöstä siltä häntäpäähän sijoittuneelta kaverilta kun ei kätellyt parempaansa.Noh.Onneksi tää laji ei ole mitään leikkiä vaan totista totta jossa pärjää vain kun kaikki osa-alueet on kondikses.Kroppa+pää
Häntäpään kaveri tunnustaa että tommi oli parempi sunnuntaina ja sijoittui täysin oikein, kilpailutilanteessa tunteet on aika pinnalla ja olin omaan suoritukseeni pettynyt, koska kunto huononi sunnuntaina. Kättelemättömyys johtuu siitä että en kättele ihmisiä joita en arvosta, kuten en kättelisi k.saloakaan. Laji on minulle todellakin vaan harrastus ja mielestäni elämässä pitää saada muutakin aikaan kuin penkkitangon nosto.Pää on sen verran kunnossa ettei sitä ole tarvinnut lähteä ulkomaille korjaamaan ja palata sitten takaisin häntä koipien välissä siihen mistä lähtikin ja ehkä vielä alemmaskin.ps paljon nousee pankista..

Häntäpään kaveri tunnustaa että tommi oli parempi sunnuntaina ja sijoittui täysin oikein, kilpailutilanteessa tunteet on aika pinnalla ja olin omaan suoritukseeni pettynyt, koska kunto huononi sunnuntaina. Kättelemättömyys johtuu siitä että en kättele ihmisiä joita en arvosta, kuten en kättelisi k.saloakaan. Laji on minulle todellakin vaan harrastus ja mielestäni elämässä pitää saada muutakin aikaan kuin penkkitangon nosto.Pää on sen verran kunnossa ettei sitä ole tarvinnut lähteä ulkomaille korjaamaan ja palata sitten takaisin häntä koipien välissä siihen mistä lähtikin ja ehkä vielä alemmaskin.ps paljon nousee pankista..

Asiahan ei mulle kuulu mutta on sulla kyllä aika paska asenne tähän hommaan jos et kanssakilpailijoita sen vertaa arvosta että kättelisit reilusti ko kisa on ohi. Sen ymmärrän että lavalla kisan aikana ei muille anneta mitään ilmaseks mutta että kisan jälkeen? Ei herran jumala :david:

No just, tää tuli suoraan sydämestä ;)

liekkö oikea Heikkinen...

Viimeksi muokattu:
Tällaista ajatustenvaihtoa kun seuraa vierestä tulee väkisin mieleen lastenlaulu, joka taisi kutakuinkin mennä näin: "piiri pieni pyörii, lapset siinä hyörii, sormet sanoo soo soo soo, kengän kannat koo koo koo".:D

Savu nousee korvista kun lukee make hoon kommenttia.
No mutta meitä on moneen junaan ja toisilla on erilaiset käsitykset ja omanlaisensa asenteet.

Ja totta, ohjelma painottuu fysiikan kanssa 50-50 vain finaaliin asti. Finaalissa arvostellaan uudelleen fysiikka, ei enää vapaaohjelmaa. Näin ollen finalistien sijoituksissa fysiikka ratkaisee huomattavasti vapaaohjelmaa enemmän. Fysiikkakilpailua ei voi voittaa epäesteettisellä fysiikalla.
Tämä fysiikan kritisointi ei kohdistu Ninaan, joka on hyvä uusi kilpailija. Tämä vaan selvennykseksi niille, joiden kokemus lajista ei ehkä ihan riitä näkemään sitä, että meillä on Suomessa erittäin pätevät tuomarit.

Hyvä kun oikaisit asian sellaisille, kuten minä joka en noita arvosteluperusteita aivan tunne. Itse nimittäin ihmettelin tuon loppusijoittelun osalta, kun 2. ja 3. sija meni IMHO vähän väärin päin, mutta jos finaalissa tosiaan vertaillaan vain fysiikka, niin sitten tuomarit tiesivät mitä tekivät... tai no täytyy sanoa, että tiesivät 100 varmasti joka lajissa mitä tekivät, sillä heidän ammattitaitoaan en epäile. Tulokset on tuloksia, niitä ei voi enää kuin spekuloida tässä vaiheessa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Marjon murskavoitto oli mielestäni oikeutettu.
Fitneksessä ei ole pakollisia liikkeitä joten jokainen ilmentää ohjelmassaan liikkeitä omalla tavallaan. Uskon että Marjon tarkoitus ei ollut tehdä samanlaista puolivolttia kuin telinevoimistelija tekee suorittaessaan permantosarjaansa. Liike näytti hyvältä ja oli sellaisenaankin tehtynä hyvä. Marjon ohjelma oli myos koreografiana onnistuneempi ja mielenkiintoisempi. Musiikkia oli käytetty hyvin hyväksi, ohjelmasta loytyi voimaliikkeitä, notkeutta hyppyjä, akrobatiaa, tanssia ja esiintymistä. Eli kaikkea mitä hyvässä fitness vapaa-ohjelmassa tuleekin olla.

Totta kai Ninan ohjelma oli hyvä, jokainen jolla on telinevoimistelu-tai aerobick tausta on perustekniikaltaan hyvä. Mielestäni ohjelma oli fitnessohjelmaksi liian tekninen suoritus, temppua toisen perään. Ohjelma oli myos liikaa maassa eli tasojen käyttöön olisi voinut kiinniittää huomiota. Olisin myos odottanut ohjelmalta enemmän tempoa seka parempaa lavan kayttoa. Myos musiikki oli liikkeisiin nähden liian nopea. Liikkeet olivat kyllä vaativia ja tekniikka puhdas. Marjon ohjelma oli vaan viihdyttävämpi ja esittäjälleen sopiva.

Mielestäni on hyvä etta vaparin merkitys on alle puolet, silla lajin sydän on kehonrakentaminen. Jos haluaa keskittyä ohjelmaan jossa pakollisia liikesarjoja ja toivoo selkeämpaa tuomarointia joka arvostelee liikkeiden oikeaa tekniikkaa ja suorituspuhtautta on mielestäni mietittävä jotain muuta lajia. Fitness on lajina jäsentynyt tallaiseksi ja mielestäni se on hyvä. Ei pyritä siihen että telinevoimistelija,aerobikkari tai jonkun muun lajin edustaja tulee lavalle ja esittää oman lajinsa ohjelman ja voittaa, eihän muissakaan lajeissa ole näin. Tässä haetaan fitness-ohjelmaa joka on monipuolinen ja ottaa yleisönsä, sitä Marjon ohjelma oli.

Jos vaparin arvostus nousisi puoleen ja ohjelmassa tarkkailtaisiin vain tekniikkaa ja suorituspuhtautta ei olisi enään kyse fitneksestä vaan huonoista voimistelu,telinevoimistelu,aerobick-kisoista.

Hyvin kirjoitettu dopi ja marjo ! Tottahan tuo tosiaan on, että jos jokainen kilpa-aerobiccaaja esimerkiksi vaparinsa perusteella fitness kisan voittaisi niin menisi lajilta hiukan pohja. Mitä mahdollisuuksia silloin olisi ns.taviksilla kisoihin...ei mitään. Toki aina kilpa-aerobic/tanssi/voimistelu tausta auttaa vaparin tekemisessä, mutta kyllä fitness kisojen pitää selkeästi noista erottua minunkin mielestäni. Itselläkin kun vahva tanssitausta on niiin en ehdottomasti halua sen liikaa vaparissani näkyvän (siis joskus tulevaisuudessa:). Tietysti hyödynnän sitä eri tavoin, mutta pääpaino ainakin omassa harjoittelussa on voimaliikkeissä yms.

Kuitenkin pointti tässä taisi siis olla, että molemmilla naisilla vapari onnistui heidän kohdallaan mielestäni täysin nappiin. Lisää samanlaista jatkossakin!:rock:

mitä laji on antanut sinulle näiden vuosien aikana?

tunnetko olevasi kanssakilpailijoita korkeammalla? (en tarkoita kisasijoituksia)

oletko sama henkilö joka reenasi 90 luvun puolivälissä jkl:n ympäristössä
ja kävi aina sarjojen välissä wc:n peilin edessä haromassa hiuksia yli 10 kertaa
reenin aikana?

pankista nousee tällä hetkellä yli 20k€.

onnea!!

tosiaan onnea voittajille ja hulkki rokkas!! :rock: on kyllä äijä kovassa kunnossa. niin ja tsemppiä vielä hulkille PM-kisoihin.:thumbs:

Fitneksessä ei ole pakollisia liikkeitä joten jokainen ilmentää ohjelmassaan liikkeitä omalla tavallaan.

Ei pyritä siihen että telinevoimistelija,aerobikkari tai jonkun muun lajin edustaja tulee lavalle ja esittää oman lajinsa ohjelman ja voittaa, eihän muissakaan lajeissa ole näin. Tässä haetaan fitness-ohjelmaa joka on monipuolinen ja ottaa yleisönsä, sitä Marjon ohjelma oli.

Jos vaparin arvostus nousisi puoleen ja ohjelmassa tarkkailtaisiin vain tekniikkaa ja suorituspuhtautta ei olisi enään kyse fitneksestä vaan huonoista voimistelu,telinevoimistelu,aerobick-kisoista.

:thumbs:

Tuossa on sitten todella paljon asiaa pakattuna pieneen tilaan :)

Ja toinen juttu o että tottakai itse kelläki "häviö" harmittaa ihan perhanasti...mutta miksi ihmeessä asioita ei voi ajatella niin että : perhana,nyt parannan ensi kisoihin heikkoa osa-aluettani???!!! Miksi täytyy jäädä kuluttamaan energiaa siihen että on "kypärä ihan jumissa" kun omasta mielestään olisi kuulunut sijoittua paremmin? Itse ainakin mielummin käännän tällaisien negatiivisen ajattelun niin päin että se ajaisi minua eteenpäin treeneissä! Jos ei sitä haluamaansa sijoitusta saa niin silloin täytyy yrittää parantaa..itselläni ainakin on vielä "hampaan kolossa" (posi mielessä ;) ) tavaraa...seuraavia kisoja varten :lol2:

Kun katselin kuvia fitnessin fysiikkavertailuista, niin yhden mimmin peruspose ei ollut samanlainen kuin muiden. Näin ainakin edestä ja toiselta sivulta. Harittaaks mun silmät vai onko asentovariaatiot ok?

Marjon murskavoitto oli mielestäni oikeutettu.
Fitneksessä ei ole pakollisia liikkeitä joten jokainen ilmentää ohjelmassaan liikkeitä omalla tavallaan. Uskon että Marjon tarkoitus ei ollut tehdä samanlaista puolivolttia kuin telinevoimistelija tekee suorittaessaan permantosarjaansa. Liike näytti hyvältä ja oli sellaisenaankin tehtynä hyvä. Marjon ohjelma oli myos koreografiana onnistuneempi ja mielenkiintoisempi. Musiikkia oli käytetty hyvin hyväksi, ohjelmasta loytyi voimaliikkeitä, notkeutta hyppyjä, akrobatiaa, tanssia ja esiintymistä. Eli kaikkea mitä hyvässä fitness vapaa-ohjelmassa tuleekin olla.

Totta kai Ninan ohjelma oli hyvä, jokainen jolla on telinevoimistelu-tai aerobick tausta on perustekniikaltaan hyvä. Mielestäni ohjelma oli fitnessohjelmaksi liian tekninen suoritus, temppua toisen perään. Ohjelma oli myos liikaa maassa eli tasojen käyttöön olisi voinut kiinniittää huomiota. Olisin myos odottanut ohjelmalta enemmän tempoa seka parempaa lavan kayttoa. Myos musiikki oli liikkeisiin nähden liian nopea. Liikkeet olivat kyllä vaativia ja tekniikka puhdas. Marjon ohjelma oli vaan viihdyttävämpi ja esittäjälleen sopiva.

Mielestäni on hyvä etta vaparin merkitys on alle puolet, silla lajin sydän on kehonrakentaminen. Jos haluaa keskittyä ohjelmaan jossa pakollisia liikesarjoja ja toivoo selkeämpaa tuomarointia joka arvostelee liikkeiden oikeaa tekniikkaa ja suorituspuhtautta on mielestäni mietittävä jotain muuta lajia. Fitness on lajina jäsentynyt tallaiseksi ja mielestäni se on hyvä. Ei pyritä siihen että telinevoimistelija,aerobikkari tai jonkun muun lajin edustaja tulee lavalle ja esittää oman lajinsa ohjelman ja voittaa, eihän muissakaan lajeissa ole näin. Tässä haetaan fitness-ohjelmaa joka on monipuolinen ja ottaa yleisönsä, sitä Marjon ohjelma oli.

Tosi hyvin kommentoitu.
Näin itse ensimmäistä kertaa nyt MM-kisoissa livenä monia fitness-vapareita ,jotka olivat teknisesti varmasti lähes täydellisiä _jos arvostellaan liikkeiden suoritusta telinevoimistelun kriteereillä_, mutta näissä ko. suorituksissa unohdettiin usein kokonaan yleisölle esiintyminen ja vaparista puuttui vaan se jokin.
Fitness on oma lajinsa ja eiköhän ne tuomarit etunenässä sen ole sisäistäneet ja osaavat näin myös hoitaa tuomaroinnin niinkuin kuuluu.

voi räkä kun en ole vieläkään nähnyt Pirttilahden vaparia...mutta Ratun :) videopätkistä :Nooran vapari oli kehittynyt edellisiin kertoihin mukavasti:uutta ja haasteellisempaa.

Marjolla on aina ollut muutama ässä hihassa.Silmäniloa tuo nuo voimaliikkeet,jotka on kyllä ihan ykkösiä! Marjon kunto on mielestäni paras koskaan,kireä,hitonmoinen lihasmassa jota voi vaan ihailla.

Naisten Bodyssä Kohonen oli yli kaunis ja hyvin sievä paketti,aivan oikean lajin valitsi,onnea PM:IIN!!!

Mantila vei kyllä sanat suusta,aivan käsittämättömän lahjakas mimmi! Ihan tajun kankaalle vetävä! Lähes täydellinen.

Inkerille :haart: tuhat kiloa haleja ja ruusuja!!!

Markus Heinänen on jotain mieletöntä, kapea vyötärö,lihaa vaikka muille jakaa!

Ja hirmu hienon vedon teki Heinosen Tommi joka otti ja repäs 2. sijan!!! Hienoa Tommi!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom