Fitness EXPO 2009

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuulin tästä keskiviikkona ja siitä saakka olen odottanut milloin älämöly täällä alkaa. on varmaan ihan syytä keskustella aiheesta :(
 
http://rautaarajalla.blogspot.com/
Tuorein postaus Uunosen Marin blogista sai kyllä itselleni todella pahan mielen ko. urheilijan puolesta.. :(
Kuka tässä liitossa haluaa kilpailla enään.. Laitetaan nyt lainaus suoraa tänne:

perjantaina 16. lokakuuta 2009
Naurettavaa mielivaltaa: Syy Karrilan pudottamiseen kisakoneesta!!!

"Tällainen pamahti postilaatikkoon äsken:

Selitys on kuultu suoraan Annan valmentajalta, eikä minulla ole syytä epäillä, että se olisi valetta tai että sitä olisi liioiteltu.

Kaikki varmasti tietävät, että Fitness Expo 2009:n pistelasku oli aikamoinen fiasko, koska mokan takia monet menettivät sijan tai kaksi, kun taas muutamat kuulivat voittaneensa vasta jälkikäteen. Anna oli yksi onnekas, joka sai ilouutisen jälkikäteen. Anna sai siis tietää voittaneensa SM-kultaa, ja sen päälle vielä ilmoituksen kisapaikasta nuorten MM-kisoihin - jee. No, Annapa oli antanut siinä puhelun aikana sitten palautetta Fitness Expon pistelaskusta, ja ilmaissut oman mielipiteensä koko fiaskosta. Pian tämän jälkeen (älkää kysykö kuinka pian, koska en muista) Anna sai uuden puhelun, ja sai kuulla, että ei pääsekään nuorten MM-kisoihin, koska "kunto ei ole tarpeeksi tiukka".
Voitte kaikki miettiä sitä ilta-Ehramia lapioidessanne seuraavia asioita:
- Onko tässä touhussa enää mitään järkeä?
- Voiko yksi ihminen/taho päättää sormia napsauttamalla nuoren lupauksen kohtalosta pelkästään sen takia jos ei satu pitämään kuulemastaan palautteesta?
- Onko kenties jossain jotain mätää?

Laittakaa viestiä eteenpäin, kertokaa salilla tutuille, ja miettikää miten vinksallaan koko kisatouhu voi olla.P.S. olen jutellut Annan kanssa elämäni aikana ehkä kolme lausetta, joten minulla ei ole mitään kytköksiä tämän asian suhteen mihinkään suuntaan. Tämä oli vain yhden uutisesta erittäin turhautuneen ex-kisaajan vittuuntunut vuodatus ja tiedonanto siitä, miten MÄTÄ ja sisäsiittoinen tämän maan kisatouhu oikeasti on!"

Laittakaa todellakin eteenpäin. Minä laitan silläkin uhalla, että on ikänä enää turha kisata kyseisen liiton kisoissa. Jos kyseinen juttu on totta niin alan uskomaan pian muutkin kuulemani tarinat liiton toiminnasta. Ennen pidin osaa katkerien kilpailijoiden tilityksenä. Enää en taia pitää.
 
http://rautaarajalla.blogspot.com/
Tuorein postaus Uunosen Marin blogista sai kyllä itselleni todella pahan mielen ko. urheilijan puolesta.. :(

Jos tälläset jutut todella pitää paikkansa niin aikalailla rapisee koko touhun uskottavuus sivullisen silmissä. Miten voi olla mahdollista, että jotkut henkilöt täysin mielivaltasesti tekee tollasia päätöksiä? Kyseessä kuitenkin SM-kisat ja MM-kisamatkat. Tommosta ei pitäs tapahtua edes missään "kunnanmestaruuskisoissa"..
 
Selitys on kuultu suoraan Annan valmentajalta, eikä minulla ole syytä epäillä, että se olisi valetta tai että sitä olisi liioiteltu.

Itse laittaisin suodattimen päälle kyseisen ihmisen kohdalla. Sillä hän on

1.) Vääristellyt kuinka on saannut 2 triljoonaa L kirjainta ylioppilas todistukseen (saatika kuinka se pääsi julkisuuteen "vahingossa" muistaakseni ex-kävely valmentajan kautta :rolleyes:)
2.) Mollannut ex-poikaystävästään lehti haastattelussa
3.) Mollannut ex-valmentajaa lehti haastattelussa
4.) Liioitellut hurjista MM/EM meriiteistä kisoista lajissa josta kukaan ei ole kuullutkaan ja kun tuloksia menee katselemaan niin huomaa että komeista titteleistä huolimatta kisaajia on ollut parhaimmillaan kaksi tai yksi.
5.) Vika tuntuu olevan aina muissa kuin itsessään

Näin paperin kautta luettuna en ole hääviä kuvaa saannut hänestä, enkä ole ollut millään tavoin yhteydessä häneen IRL. Ja nuo muutamat kohdat tulivat pelkästään muistin sopukoista enkä jaksanut tarkistaa juttuja muistinko oikein.

Mutta tämä on vain minun mielipiteeni ja minun näkemykseni joten niistä ei tarvi sen kummemmin välittää.

Edit:

Laitetaan vielä selvennykseksi että tämä ei ollut mikään Anna Karrilan mustamaalaus, vaan minun mielipiteeni siitä että hänen jutut eivät vain ole ennenkään täsmänneet täysin siten kuten on annettu ymmärtää.
 
Ei nämä asiat täällä valittamalla parane...

Lainattu Suomen kehonrakennusliitto ry:n sivuilta:

"Suomen Kehonrakennusliitto ry:n sääntömääräinen syysvuosikokous 2009





Suomen Kehonrakennusliiton syysvuosikokous pidetään Next Hotel Salpauksessa, Lahdessa, 29. marraskuuta, 2009, kello 11.00.

Kokouksessa käsitellään normaalit syysvuosikokoukseen kuuluvat asiat, kuten mm. toimintasuunnitelma vuodelle 2010, talousarvio vuodelle 2010 ja muut esille tulevat asiat.

Ehdotukset käsiteltäviksi asioiksi pitää olla liitolla viimeistään 25. lokakuuta 2009. Ehdotukset voi lähettää sähköpostitse osoitteella: ifbb@kpfitness.fi tai kirjeitse osoitteella Suomen Kehonrakennusliitto ry., PL 158, 15101 Lahti.

Tervetuloa!

Suomen Kehonrakennusliitto ry. "
 
Ei nämä asiat täällä valittamalla parane...

Lainattu Suomen kehonrakennusliitto ry:n sivuilta:

"Suomen Kehonrakennusliitto ry:n sääntömääräinen syysvuosikokous 2009





Suomen Kehonrakennusliiton syysvuosikokous pidetään Next Hotel Salpauksessa, Lahdessa, 29. marraskuuta, 2009, kello 11.00.

Kokouksessa käsitellään normaalit syysvuosikokoukseen kuuluvat asiat, kuten mm. toimintasuunnitelma vuodelle 2010, talousarvio vuodelle 2010 ja muut esille tulevat asiat.

Ehdotukset käsiteltäviksi asioiksi pitää olla liitolla viimeistään 25. lokakuuta 2009. Ehdotukset voi lähettää sähköpostitse osoitteella: ifbb@kpfitness.fi tai kirjeitse osoitteella Suomen Kehonrakennusliitto ry., PL 158, 15101 Lahti.

Tervetuloa!

Suomen Kehonrakennusliitto ry. "

Juuri näin kokouksiin täytyy osallistua ja tuoda "kentän" toiveet siellä esille.
Eikä kuten politiikassa vaalien alla kansa:zzzz:
 
Täytyy kai itse oikoa

Kuka tässä liitossa haluaa kilpailla enään.. Laitetaan nyt lainaus suoraa tänne:

perjantaina 16. lokakuuta 2009
Naurettavaa mielivaltaa: Syy Karrilan pudottamiseen kisakoneesta!!!

"Tällainen pamahti postilaatikkoon äsken:

Selitys on kuultu suoraan Annan valmentajalta, eikä minulla ole syytä epäillä, että se olisi valetta tai että sitä olisi liioiteltu.

Kaikki varmasti tietävät, että Fitness Expo 2009:n pistelasku oli aikamoinen fiasko, koska mokan takia monet menettivät sijan tai kaksi, kun taas muutamat kuulivat voittaneensa vasta jälkikäteen. Anna oli yksi onnekas, joka sai ilouutisen jälkikäteen. Anna sai siis tietää voittaneensa SM-kultaa, ja sen päälle vielä ilmoituksen kisapaikasta nuorten MM-kisoihin - jee. No, Annapa oli antanut siinä puhelun aikana sitten palautetta Fitness Expon pistelaskusta, ja ilmaissut oman mielipiteensä koko fiaskosta. Pian tämän jälkeen (älkää kysykö kuinka pian, koska en muista) Anna sai uuden puhelun, ja sai kuulla, että ei pääsekään nuorten MM-kisoihin, koska "kunto ei ole tarpeeksi tiukka".
Voitte kaikki miettiä sitä ilta-Ehramia lapioidessanne seuraavia asioita:
- Onko tässä touhussa enää mitään järkeä?
- Voiko yksi ihminen/taho päättää sormia napsauttamalla nuoren lupauksen kohtalosta pelkästään sen takia jos ei satu pitämään kuulemastaan palautteesta?
- Onko kenties jossain jotain mätää?

Laittakaa viestiä eteenpäin, kertokaa salilla tutuille, ja miettikää miten vinksallaan koko kisatouhu voi olla.P.S. olen jutellut Annan kanssa elämäni aikana ehkä kolme lausetta, joten minulla ei ole mitään kytköksiä tämän asian suhteen mihinkään suuntaan. Tämä oli vain yhden uutisesta erittäin turhautuneen ex-kisaajan vittuuntunut vuodatus ja tiedonanto siitä, miten MÄTÄ ja sisäsiittoinen tämän maan kisatouhu oikeasti on!"

Laittakaa todellakin eteenpäin. Minä laitan silläkin uhalla, että on ikänä enää turha kisata kyseisen liiton kisoissa. Jos kyseinen juttu on totta niin alan uskomaan pian muutkin kuulemani tarinat liiton toiminnasta. Ennen pidin osaa katkerien kilpailijoiden tilityksenä. Enää en taia pitää.

Minulle ei tosiaankaan ole missään vaiheessa luvattu paikkaa MM-kisoihin. Lupaa lähteä edustamaan Suomea ei irronnut, sillä kuulemma fysiikkani ei ole sopiva body fitnessiin, vaikka kunto olikin Expossa kova. (Siis täydellinen teilaus: jos ei fysiikka ole sopiva, ei se treenaamallakaan parane.)

Olin tähdännyt tämän vuoden nuorten MM-kisoihin viime kisakaudesta lähtien. Petyin tietysti hirveästi, kun kisamatka ei auennutkaan. Näin siis Suomen fitnessliitto kannustaa nuorta, kansainväliselle tasolle pyrkivää urheilijaa. Ehkäpä olen niin huono, ettei minua kehtaa päästää lavalle kansainvälisissä kisoissa...

Ilahduin silti aidosti, kun kuulin voittaneeni naisten CBB:n Fitness Expossa. Se oli kuin valo pimeässä, edes pieni myönnytys positiivisen palautteen suuntaan. Kummasti kun korviini kantautuu aina vain kritiikkiä - jopa silloin, kun tiedän onnistuneeni paremmin kuin koskaan ennen.

Kaikkiin huhuihin ei ihan suoraan kannata uskoa. Ne ovat yleensä monen väärinymmärryksen tulosta. (Niin muuten ovat myös monet lehtijutut, J. Stallionille tiedoksi. Ne saattavat laittaa mitä tahansa minun suuhuni. Mutta eipä vanhoista sen enempää.) Kiitos silti Johanille tuesta.

Anna
 
Anna,

Kiitos kun oikaisit itse asian. Jälleen hyvä osoitus siitä, miten puheet kulkee ja vääristää.

Mielipidettäni ei ehkä kaivata asiaan, mutta olen yhtä mieltä siitä, että fysiikkasi ei ole ihan sopivin body fitnessiin kokonaisuudeltaan (malli/rakenne ja niin edelleen). Kunto oli ihan sairaan sharppi SM-kisassa, propsit ja kumarrukset siitä, hieno kunto saavutettu. Tuossa tosin ollaan jo aika lähellä sitä rajaa,mikä on liian kireä/kuiva bf:ään.. superpohjesuonineen. All in all, sehän ei estä kilpailemista body fitnessissä, tai myöskään menestymistä, kun kaikkihan aina riippuu siitä, mitä fysiikka on verrattuna muihin. Mutta omiin silmiini entinen pakettisi oli parempi :)
Se, mikä tässä nyt mättää, on se, että mikäli fysiikka ei ole sopiva bf:ään, niin se kuitenkin sijoittuu SM-kisassa yleisessä sarjassa kolmanneksi ... (ok, sekalainen taso ja paljon erityyppisiä paketteja sm-kisassa, joten siten varmasti vaikea sijoittaa).. mutta siinä pientä aatosta asiaan ..
Ja kritiikkiä sitä tulee aina. Mitä parempi olet, sitä enemmän sua kritisoidaan ja enemmän sua vaaditaan. Siitä nyt ei kannata välittää enempää kuin on tarpeen itsensä kehittämiseksi :thumbs: Koskaan, EI KOSKAAN, tule tilannetta, jolloin kaikki pitäisivät fysiikastasi, mutta eihän se ole tarviskaan.
 
poikettiin sivuraiteelle

Boogie sanoi:
Surullista oli kuulla ja nähdä miten kisailijat olivat ottaneet neuvoja 3-5 ihmiseltä valmentaja mukaan lukien. JOS OTAT VALMENTAJALTA OHJELMAN niin noudatat vaan sitä ohjelmaa.
Paras valmentaja on sellanen joka on menestynyt jo useamman kerran ja jopa maailmalla niin jo menee ohjeet varmasti perille.
VARMIN TAPA on pilata menestys ja kunto ottaa ohjeita hörhöiltä jotka LUULEVAT tietävänsä ja ovat kuulleet että näin kannattaa tehdä.
..tätä kutsutaan just epäluottamukseksi valmentajaa kohtaan, valmentajassa ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole vikaa, vaan ei uskalleta antaa kaikkia ohjia käteen/ollaan helvetin epävarmoina kaikesta ohjeistuksesta liittyen

Joko valmennettava ei tiedä itse asioista ja ohjeet vaikuttavat kokemattomalle kisaajalle ''liian'' raaoilta tai sitten valmennettava luulee tietävänsä/tietää jo jonkin verran, eikä usko täysillä ohjeistajaansa. Mutta onpa kuullut tarinoita, että valmentaja ei usko valmennettavan tuntemuksiin vaan ajattelee, että 'turpa kiinni ja toimi', jolloin lopputulos on karsea+henkisiä ja aineenvaihdunnallisia ongelmia pahimmassa tapauksessa

En ihan allekirjoita että valmentajan täytyy itse olla pärjänny kisoissa, voithan olla asioista hyvin perillä, vaikket edes näyttäisi urheilijalta, periaatteessa loogisella päättelykyvyllä ja järjellä höystettynä valmentaja voi olla super.

Nyt asioita nähneenä väitän, että paras tulos syntyy tiimityönä, jossa molemmat tietää miten kuuluu tehdä, luotto pelaa ja yhdessä tehdään, mutta pääasiassa valmentajan sana on laki. Kyllä siinä täytyy jonkinmoista samalla aallolla pyörimistä olla, muuten kellään ei oo kivaa.
 
Lähetäänkö MM-kisoihin joku muu Annan sijasta vai jätetäänkö osallistuminen kokonaan? Mitä liitto hyötyy siitä ettei osallistuta, onko kyse matkarahoista?
 
Kukaan ei lähde nuorten MM-kisoihin. Mieluummin ei kukaan kuin minä. Kyse ei ole myöskään rahasta. Tarjouduin nimittäin itse maksamaan matkani, kunhan saisin edustusoikeuden. Koska en kuitenkaan saanut edustusoikeutta, en voisi kisata edes vaikka menisin omin päin paikalle.

Liitto ei siis hyödy mitään konkreettista kisamatkani kieltämisestä. Ehkäpä olen vain jonkun mielestä saanut jo liikaa menestystä - eli parempi varmistaa, ettei ainakaan lisää pääse tulemaan. Tai ehkä todella olen niin huono, että olisin häpeäksi Suomelle. Silti ainakin omasta mielestäni olisi ollut kiinnostavaa nähdä, miten fysiikkaani olisi suhtauduttu ulkomailla.
 
Kukaan ei lähde nuorten MM-kisoihin. Mieluummin ei kukaan kuin minä. Kyse ei ole myöskään rahasta. Tarjouduin nimittäin itse maksamaan matkani, kunhan saisin edustusoikeuden. Koska en kuitenkaan saanut edustusoikeutta, en voisi kisata edes vaikka menisin omin päin paikalle.

Liitto ei siis hyödy mitään konkreettista kisamatkani kieltämisestä. Ehkäpä olen vain jonkun mielestä saanut jo liikaa menestystä - eli parempi varmistaa, ettei ainakaan lisää pääse tulemaan. Tai ehkä todella olen niin huono, että olisin häpeäksi Suomelle. Silti ainakin omasta mielestäni olisi ollut kiinnostavaa nähdä, miten fysiikkaani olisi suhtauduttu ulkomailla.

Se tässä täytyy muistaa että kyseessä on nuorten MM-kilpailu. Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisella kunnolla ja mallilla siellä on pärjännyt ja nyt pärjätään.
Harmi jos jälkeenpäin nähdään kilpailusta kuvia ja todetaan että olisi ollut mahdollisuudet menestymiseen.
 
En ole erityisesti kenenkään puolella enkä ketään vastaan, mutta koska olin paikan päällä ja näin SM-kisat, niin kyllähän Anna Karrila oli elämänsä kunnossa ja oli mennyt aimo harppauksen eteenpäin.... lihakset olivat kuin kynällä piirretyt ja kunto oli rautaa.... eli töitä on varmasti tehty ja kovaa!

En tunne Annaa, mutta olen toki kuullut ja lukenut hänen muistakin meriiteistään ja oletan hänen olevan ns. monilahjakkuus, joka myös ärsyttää joitakin ihmisiä, vaikka en ymmärrä miksi. Miksi ei anneta jokaisen olla omalaisensa persoona?

Anna on varmasti tehnyt jokaisen saavutuksensa eteen paljon töitä ja salitreenaajanakin hän on varmasti kunnianhimoinen ja ankara itselleen.

Harrastajia/kisailijoita on monenlaisia. Joillekin riittää, että pääsee kisakuntoon (saa vaikka vatsalihakset näkyviin) ja ehkäpä finaaleihin. Toisille (esim. Annalle) se ei riitä, vaan he haluavat aina vain eteenpäin....kokeilla rajojaan, joten suotakoon se heille, kannustetaan ja tsempataan, eikä olla kateellisia eikä panna kapuloita rattaisiin, sillä treenaaminen huipputasolla on kovaa työtä ja vaatii myös uhrauksia.

Eihän nämä ns. ”bodypiirit” Suomessa isot ole, joten puhalletaan yhteen hiileen ja valitaan Suomesta kisoihin aina paras joukkue. Siitä tulikin mieleeni, että kuka joukkueen valitsisi ja miten...?

Yksi tapa olisi valita ”demokraattinen” valitsijaryhmä, joka koostuisi eri lajien (BF, CBB, FITNESS ja BODY) ammattilaisista esim.valmentajista, tuomareista, ex-kilpailijoista, ym... tai mikä parasta tuomareista/kilpailijoista, joilla olisi kokemusta/näkemystä.

Palatakseni vielä Annaan, hänhän voitti SM-kisoissa nuoresta iästään huolimatta 3 mitalia. 2 kultaa ja 1 pronssin (2 naisten ja 1 nuorten sarjoissa), joten eikö se olisi jo riittänyt junnujen MM-matkaan? Ja kuuleman mukaan hän olisi vielä tarjoutunut itse maksamaan matkansa? Mielenkiintoista?

PS. Ymmärrän hyvin nuoren Annan ”tunteenpurkauksen” kun on koko vuoden treenannut ja tähdännyt kansainvälisiin nuorten kisoihin, eikä tullut valituksi, vaikka oli omasta ja joidenkin muidenkin mielestä elämänsä kunnossa. Mutta se ei näköjään riittänyt valitsijoille vai olimmekohan katsomassa eri kisoja?

Parasta olisi kaikkien mietiskellä itsekseen, mitä olisi annettava ”lajillemmme”, jotta saataisiin aina paras mahdollinen joukkue ihanasta Suomen maasta!!
 
Ei nämä asiat täällä valittamalla parane...

Lainattu Suomen kehonrakennusliitto ry:n sivuilta:

"Suomen Kehonrakennusliitto ry:n sääntömääräinen syysvuosikokous 2009


Suomen Kehonrakennusliiton syysvuosikokous pidetään Next Hotel Salpauksessa, Lahdessa, 29. marraskuuta, 2009, kello 11.00.

Kokouksessa käsitellään normaalit syysvuosikokoukseen kuuluvat asiat, kuten mm. toimintasuunnitelma vuodelle 2010, talousarvio vuodelle 2010 ja muut esille tulevat asiat.

Ehdotukset käsiteltäviksi asioiksi pitää olla liitolla viimeistään 25. lokakuuta 2009. Ehdotukset voi lähettää sähköpostitse osoitteella: ifbb@kpfitness.fi tai kirjeitse osoitteella Suomen Kehonrakennusliitto ry., PL 158, 15101 Lahti.

Tervetuloa!

Suomen Kehonrakennusliitto ry. "


Ketkä tuohon kokoukseen saavat osallistua?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom