Olen kyllä aina kannattanut isojen joukkueiden lähettämistä KV-kisaan.. myös junnuissa, sillä se voisi osaltaan vähän herätellä tätä meidän junioripuolta, joka aktiivisuudessaan on aivan nollissa verrattuna esim. Slovkiaan, Tsekkiin, Puolaan, Venäjästä nyt puhumattakaan.. Mutta toisaalta ymmärrän liiton valinnan olla lähettämättä, sillä kuten sanottu, niin ei se Annan fysiikka ihan sopivin sinne BF:ään ole. Eihän se kilpailemista estä, ja kuten nähty, voi pärjätäkkin. Mutta sitten kun nousee KV-tasolle, niin on ymmärrettävää, että vaaditaan enemmän. Menestyisikö sitten Anna siellä, riippuu ihan tasosta ja line upista siinä kisassa. Mutta ku miettii sitä yleistä kärjen tasoa, mikä junioreissa on BF:ssä nykypäivänä, niin ihan hirvittävähän se on. Mainittakoon pari esimerkkiä... junnu Puolan Agata Radziwoniuk oli keväällä EM-kolmonen yleisessä sarjassa ja pöllytti myös siis Heidi Sorsaa. Nyt tänä viikonloppuna yhä juniorit Slovakian Jana Kolbaska ja Venäjän Elina Gook ottivat molemmat yleisen sarjan MM-mitalit, ja pientä perspektiiviä asiaan antaa se, että samassa sarjassa Mari Päkkilä oli 11. ja Tiina Sarlin 12, ja juniorityttöjen taakse jäivät muun muassa sellaiset superhuiput kuin Agnese Russo ja Giada Simari. Eli kyllähän se meno junioreissa on ihan hirmuista, eikä pelkästään kunnon puolesta - missä Anna nyt ei anna yhtään eteen - mutta uskomattomia rakenteita ja malleja ... x ja v tä niin että silmissä sumenee. En sano, että Anna ei siellä menestyisi, ehkä voisikin, mutta tämä taustaksi siihen, miksi liitto ei ehkä lämpene ajatukselle, sillä junioreidenkin taso on K O V A (toki vaihtelee riippuen siitä, keitä kisaan tulee, luonnollisesti...)
Mutta sekin, mikä näihin tilanteisiin jatkossa varmasti auttaisi, olisi selvät sävelet valintakriteereistä. Vaikka että BF:ssä AINA SM-kisojen molemmat sarjavoittajat lähtevät MM-kisoihin, ja siihen päälle saa sitten harkinnan mukaan lisätä. Tuon toimivuus junnusarjaan on vähän heikko, sillä kuten huomattu, junioreita meillä on TODELLA vähän...
Se mitä tulee matkojen maksamiseen, niin mun mielestä on hyvä se, että kuitenkin valinnassa pysytään, eikä arvokisaedustusta voi "ostaa" maksamalla itse. Ja tällä nyt tarkoitan ARVOKISOJA, puolestaan mielestäni olisi hyvä, että kilpailijat muuten saisivat omakustantaisesti kisata esim gp-kisoissa ja niin edelleen.
Eihän täällä nyt kukaan Annaa ole haukkunut tai kadehtinut. Kuten sanottu, uskomaton kunto ja paljon saavuttanut urheilija, kumarrukset siitä, mutta toisaalta voi miettiä asioita aina toiseltakin kantilta. Kunto oli varmasti hänen elämänsä tiukin, mutta kuten kaikki tietää, se on kuitenkin vaan yksi lajin kriteereistä, tosin tärkeä sellainen.
Mutta sekin, mikä näihin tilanteisiin jatkossa varmasti auttaisi, olisi selvät sävelet valintakriteereistä. Vaikka että BF:ssä AINA SM-kisojen molemmat sarjavoittajat lähtevät MM-kisoihin, ja siihen päälle saa sitten harkinnan mukaan lisätä. Tuon toimivuus junnusarjaan on vähän heikko, sillä kuten huomattu, junioreita meillä on TODELLA vähän...
Se mitä tulee matkojen maksamiseen, niin mun mielestä on hyvä se, että kuitenkin valinnassa pysytään, eikä arvokisaedustusta voi "ostaa" maksamalla itse. Ja tällä nyt tarkoitan ARVOKISOJA, puolestaan mielestäni olisi hyvä, että kilpailijat muuten saisivat omakustantaisesti kisata esim gp-kisoissa ja niin edelleen.
Eihän täällä nyt kukaan Annaa ole haukkunut tai kadehtinut. Kuten sanottu, uskomaton kunto ja paljon saavuttanut urheilija, kumarrukset siitä, mutta toisaalta voi miettiä asioita aina toiseltakin kantilta. Kunto oli varmasti hänen elämänsä tiukin, mutta kuten kaikki tietää, se on kuitenkin vaan yksi lajin kriteereistä, tosin tärkeä sellainen.